Ystäväni löysi netistä miehen joka väitti olevansa rikas insinööri. Kuitenkin oli jo ruinaamassa rahaa passiin yms. Ystäväni ei usko että kyse olisi huijarista vaikka sen suoraan sanoin hänelle.
Mitähän tuossa tilanteessa voisi tehdä? Vai annanko olla.
Kommentit (75)
Kyllä täytyy olla insinööri ei epäilystäkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku läheinen tai ystävä tulisi pyytämään vaikka muutamaa tuhatta, olisiko henkilö heti ottamassa vaikka pikavippiä?
Aivan. Ja jos kaupungilla tulee vastaan joku ventovieras ja pyytää vitosta, niin aika harva lähtee siihenkään mukaan. Miksi sitten pitäisi luottaa johonkin yhtä tuntemattomaan ja antaa hänelle satoja/tuhansia euroja, ehkä enemmänkin?
Pyydä sen miekkosen kuva ja tee kuvahaku Googlessa, niin saatat löytää pärstän oikean omistajan.
Ei palstan sijoitajanaiset ole samoja ihmisiä. Jos jakaa rahansa pyytälille netissä ei ole kohta mitään rahaa. Nuo rakstunet naiset ottavat jotain pikvippejä, ettei s e komea amerkk.majuri vaan hylkää heitä. En vaan koskaan ole ymmärtäny tätä rahan antoa vieraille. ne ovat oikeasti afrikkalaisia rikollisia. RAKKAUDEN NÄLKÄ on mielen sairaus. Samaalisia kerjäysketjuja on paikallisissa Espoo kierrättää rthmissä.... , yksi pyytää läppäriä sairaalaan sukulaiselle joka on leikkausessa, oikein tietyn merkkinen ptäisi olla. Eilen luin kuinka yksinäinen miesressukka oli ostanut huijarinaiselle kolme autoa.Vanha äiti oli pakottanut poliisin luo. Oli tehnyt jo 100 000 e pikavelkaa.
Vaikuttaa siltä, että ap:n ystävällä on niin huono itsetunto, että hän on nyt innoissaan kun komea rikas mies on olevinaan ottanut häneen yhteyttä ja olevinaan rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V_ ttu että suomalaiset muijat on sitten idioo_ tteja. Mutta kunnollinen suomalainen mies ei kelpaa vieläkään.
Mitä nyt haaveillaan Svelanoista ja aasialaisista.
Ja mennään ihan noihin samoihin ansoihin kuin naisetkin.
Mies hakee thaikuista ostovaimon ja kustantaa vaimon suvun elämän Thaimaassa. Mitä eroa? Ei mitään. Tai miehet syytää rahoja maksullisilla keskustelupalstoilla maksullisiin viesteihin töröhuulille. Ei mitään eroa. Naiset maksaa romantiikasta ja rakkaudesta miehet lupauksesta seksistä. Ihan yhtä vietävissä on miehetkin.
Luuletko tosissasi että se seksi on pelkkä lupaus?? Lol 🤣
Siinä taitaakin olla se ero miesten ja naisten välillä. Mies saa yleensä vastinetta. Nainen jolta ei heru lentää kyllä nopeasti pellolle.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä sen miekkosen kuva ja tee kuvahaku Googlessa, niin saatat löytää pärstän oikean omistajan.
Nykyisin ne varastavat kuvat facesta ja instasta joita guukle tai tineye ei indeksoi.
Sano sille ystävällesi että katsoo Yle Areenasta Miljoonien rakkauspetos
Kaveri meni samanlaiseen vipuun. Eikä suostunut uskomaan, kun sille sanoin, että tyypillinen nigerialaiskirje. Mä olin tietenkin vaan kateellinen, että hänellä on treffit komean amerikkalaissotilaan kanssa.
Onko mies jo ongelmissa jossain päin afrikkaa? Meni pari viikkoa, niin oli.. häneltä oli ryöstetty kaikki, eikä hän pääse tapaamiseen Espanjaan... voisko kaverini maksaa hänenkin matkansa. Hänellä on kova ikävä rakastaan.
Kysäsin kaverilta, että jos hän kerran on amerikkalainen sotilas, niin kai nyt heidän hallintonsa auttaa sotilasta pulassa. Se pisti ekaa kertaa miettimään, että onkohan tässä nyt kaikki ok sittenkään...
Kaveri kuitenkin meni ja osti ne liput Visalla onneksi.
Huijari vaan mokas tai sitten oli viereisen looshin kaveri. Sillä mä sain sanasta sanaan tismalleen samanlaisen ihailukirjeen tässä välissä. Samat kuvat kaikki. Näytin tuon rakastuneelle kaverille ja sen sydän särkyi siinä silmien edessä. Hän musertui aivan täysin, kun tämä suuri rakkaus paljastuikin huijariksi.
Eikun rikosilmoitusta tekemään. Eihän sitä huijaria koskaan saada kiinni, mutta auttoi perumaan Visan. Jäi tyyppi nuolemaan näppejään.
Tässä oli ehkä hyvää se, että kaveri puhui hyvinkin avoimesti tästä suuresta rakkaudestaan. Hän oli asiasta puhunut monelle ihmiselle, niin vain mä olin ainoa ollut, jolla varoituskellot kilkkas. Senkin takia ei ottanut mua niin tosissaan, koska kateelliset nyt puhuu mitä vaan... Muthan siis haukkuivat pari muutakin yhteistä kaveria, että miten mä voin olla noin k-pää. Helposti ihmiset yhä noihin lentää, vaikka varotuksia on ollut vuosia.
Vastaisin huijarille että ikävä kyllä minulla ei ole yhtään rahaa enkä voi lainata sitä mistään ja pyytäisin että hän voisi "lainata" minulle.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko ketään hänen perheenjäseniään, vanhempia tai sisaruksia. Kerro heille.
Tunnen huonosti ,isä on lampun henki,äiti Nefertiti ja sisko Aisha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tao järkeä päähänsä, ehkä jossain vaiheessa menee perille. Oppirahat ovat monen kukkarossa vähän liian suuret, jotta kannattaisi ajatella että sitä saa mitä tilaa.
Miksi käyttää energiaa pään hakkaamiseen seinään? On nimittäin tuo järjen takominen ihan yhtä hyödyllistä hommaa näissä tapauksissa. Osa vaan ei tajua ennen kuin tili on tyhjä. Mielestäni ei ole ystävien tehtävä holhota aikuista ihmistä.
No, tuo on sinun käsityksesi ystävyydestä. Minulla on eri. Tekisin ystävälleni mitä toivoisin ystävieni tekevän minulle samassa tilanteessa.
Mitä itse siis tekisit tällaisessa tilanteessa? Lainaisit ystävälle rahaa?
No minkäpä käsityksen viestistäni sait? Luuletko, että haluaisin ystäväni lainaavan minulle rahaa, jos olisin huijausyrityksen kohteena? Toivoisin, että hän jaksaisi takoa järkeä päähän kauemmin kuin "varoittaa kerran", jos ei kerralla mene perille.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä ihmiset juuri niitä vauva palstan yksinäisiä, mutta samaten siihen rikkaimpaan prosenttiin kuuluvia? Eli juuri niitä, jotka jakaa täällä parhaat säästövinkit, vastailee säästö/sijoitus ketjuihin omistavansa puoli miljoonaa, kaikki omalla työllä tienattua?
Sitten ollaan kuitenkin lopulta niin yksinäisiä, että ne rahat eivät merkitse mitään. Kaikki ollaan valmiita lahjoittamaan pois.
Mun nigerialaiskirjeeseen haksahtanut kaveri on korkeasti koulutettu ja hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa oleva uranainen. Kaunis, hyväkuntoinen keski-ikäinen nainen. Elämässä ei ollut muuta kuin duunia, treenit ja kaveri kerran viikkoon.
En usko, että hänellä on aikaa palstailla, kun ei ole oikein aikaa ollut seurustellakaan. Siksipä se ihailukirje osuikin niin täysillä. Hän sai ykskaks sitä mitä kaipasi, pyytämättä. Huomiota ja hellyyttä rupes tulemaan netitse, niin hän alkoi pitämään käyttämättömiä lomiaan puhelimessa rupatteluun.
Minäkin suosittelen katsomaan tuon Miljoonien rakkaushuijaus -dokumentin Areenasta. Se kyllä valottaa hyvin, miksi ihmiset haksahtavat noihin. Huijaus oli yllättävän hienostuneesti toteutettu ja viimeistelty. Se oli siis paljon muutakin, kuin että joku mesessä eka lirkuttelee ja sitten antaa tilinumeron ja sanoo että siirrä tonne.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin suosittelen katsomaan tuon Miljoonien rakkaushuijaus -dokumentin Areenasta. Se kyllä valottaa hyvin, miksi ihmiset haksahtavat noihin. Huijaus oli yllättävän hienostuneesti toteutettu ja viimeistelty. Se oli siis paljon muutakin, kuin että joku mesessä eka lirkuttelee ja sitten antaa tilinumeron ja sanoo että siirrä tonne.
Hyvä dokumentti. Siinä rakennettiin uskottavaa tarinaa kuukausia. Kannattaa katsoa ja suositella kaverille myös.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole huijari. Sehän on insinööri.
Sano, että lähettää äkkiä rahaa, jotta saa unelmamiehensä kotiin!
Ettei vaan olisi insinöörieversti ohjuspuolelta.
Vierailija kirjoitti:
V_ ttu että suomalaiset muijat on sitten idioo_ tteja. Mutta kunnollinen suomalainen mies ei kelpaa vieläkään.
Kyllä näihin haksahtavat miehet ja naiset eikä ainoastaan suomalaiset. En tiedä miksi, mutta näin tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hakee thaikuista ostovaimon ja kustantaa vaimon suvun elämän Thaimaassa. Mitä eroa? Ei mitään. Tai miehet syytää rahoja maksullisilla keskustelupalstoilla maksullisiin viesteihin töröhuulille. Ei mitään eroa. Naiset maksaa romantiikasta ja rakkaudesta miehet lupauksesta seksistä. Ihan yhtä vietävissä on miehetkin.
Ero on siinä, että kun mies kustantaa suvun elämän Thaimaassa, hän saa seksiä. Nainen ei saa romantiikkaa ja rakkautta riippumatta siitä kuinka paljon rahaa hän syytää huijarille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero on siinä, että kun mies kustantaa suvun elämän Thaimaassa, hän saa seksiä. Nainen ei saa romantiikkaa ja rakkautta riippumatta siitä kuinka paljon rahaa hän syytää huijarille.
No saahan nainen etärakkautta ja etäromantiikkaa, tai siis ainakin kuvitelman sellaisesta, joten rahojen edestä on saatu aivan mielettömän ihania unelmia. : )
Pyydä häntä googlaamaan sana "rakkaushuijaus" ja ihan vaan uteliaisuudesta lukemaan muutama vastaan tuleva uutinen. Löytyykö mitään samankaltaisuutta? Voit myös kysyä kaveriltasi että paljonko rahaa hänellä on varaa menettää. Kaverisi voi ja saa tietysti olettaa, että kaikki on ok, mutta jos nyt sattuisi käymään niin oudosti, että rahat häviävät taivaan tuuliin, niin miten se vaikuttaisi hänen talouteensa. Lähetän 500 euroa passia varten - siinä meni iso osa yhden kuukauden vuokrasta tai ruokarahoista.
Tietysti harrastukset nyt maksaa aina.