Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni löysi netistä miehen joka väitti olevansa rikas insinööri. Kuitenkin oli jo ruinaamassa rahaa passiin yms. Ystäväni ei usko että kyse olisi huijarista vaikka sen suoraan sanoin hänelle.

Vierailija
01.02.2021 |

Mitähän tuossa tilanteessa voisi tehdä? Vai annanko olla.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on tullut näitä heti sen jälkeen, kun avasin facebook-tilin. Vaikka en käytä tiliä mihinkään muuhun kuin kuntosalin etätunteihin. Olen torjunut kaveripyynnöt saman tien. Kutkuttaisi ruveta vastailemaan ja "kirjeenvaihtoon" jonkun komean keski-ikäisen upseerin, lentäjän tai öljynporauslautan työntekijän kanssa. Olisi kiva vedättää vuorostaan heitä. Onnistuin saamaan Windows-koneen päivityksiä tekevän intialaisenkin odottelemaan mua Mumbaissa hotellin aulaan HIH! En ymmärtänyt heidän puhelimessa antamiaan ohjeita millään eikä koneen etähallintakaan onnistunut, mutta onneksi olin sattumalta muka tulossa Intiaan työmatkalle jopa seuraavan päivänä, niin sovittiin sitten treffit sinne mun hotellin aulaan. Viestittelin, että olin katsomassa nähtävyyksiä, palaverissa ja sitten jatkoilla ravintolassa, ihan kohta tulisin, odota vaan vielä... Koko päivä meni ja seuraavakin. Sitten vastasin viesteihin, että joku toinen oli jo ystävällisesti tehnyt mulle tämän tärkeän tietoturvapäivityksen, joten en tarvinnutkaan heidän apuaan enää. Sitä raivon määrää, kun niille selvisi, että niitä oli vedätetty!

En muista koska olisin viimeksi nauranut yhtä paljon!

Vierailija
62/75 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V_ ttu että suomalaiset muijat on sitten idioo_ tteja. Mutta kunnollinen suomalainen mies ei kelpaa vieläkään.

Samalla tavalla huijataan jatkuvasti myös miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällä hetkellä niin tylsä elämä että olisi hauska jos joku huijari lähestyisi, olisi joutavaa aikaa vedättää takaisin ihan huolella. "Harmi" vaan ettei näitä ole viime aikoina osunut kohdalle, loppui siihen kun laitoin face tilille kaikki mahdolliset estot. Ennen sitä kyllä tuli vaikka ja mitä, oli viikottain dickpickiä, jokunen näitä amerikkalaisia sotilaita, yksi Kanadalainen joka oli kolmen Michelin tähden ravintolan omistaja, tuohon viimeisimpään olisi ehkä voinut mennä halpaan hyväuskoinen..

Vierailija
64/75 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikas, joka on rahaa vailla?

onhan nigerialaiskirjeitä lähettävät rikkaita, mutta aina voi ottaa vähän lisää rahaa

Vierailija
65/75 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V_ ttu että suomalaiset muijat on sitten idioo_ tteja. Mutta kunnollinen suomalainen mies ei kelpaa vieläkään.

Samalla tavalla huijataan jatkuvasti myös miehiä.

miehet on niin tottuneita siihen, että naiset vievät rahat, että harva noista viitsii rikosilmoitusta tehdä. poliisikin rahastaa lähinnä autoilijoita eikä edes tutki ulkomaisia huijauksia

Vierailija
66/75 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku läheinen tai ystävä tulisi pyytämään vaikka muutamaa tuhatta, olisiko henkilö heti ottamassa vaikka pikavippiä?

Aivan. Ja jos kaupungilla tulee vastaan joku ventovieras ja pyytää vitosta, niin aika harva lähtee siihenkään mukaan. Miksi sitten pitäisi luottaa johonkin yhtä tuntemattomaan ja antaa hänelle satoja/tuhansia euroja, ehkä enemmänkin?

yllättävän moni antaa rahaa kaikenlaisiin keräyksiin, joiden tuotot menevät lähinnä hallinnollisiin kuluihin.

Vierailija
67/75 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien insinöörit ovat olleet rikkaita?

Vierailija
68/75 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa että moni ruma ja lihava tai vanha nainen on valmis ottamaan riskin jos joku komea mies viestittelee ja pyytää rahaa.

----------

en minä ainakaan. Olen immuuni lirkutuksille.

t. ruma ja lihava vanha kääkkä

Vierailija
69/75 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vedätys kyllä hauskaa puuhaa parhaimmillaan, odotellaan että joku mehukas juttu avautuisi. Osa suorastaan kutkuttelee vastaamaan, kuten silloin kun kuvana käytetään jotain tunnettua henkilöä. Osa taas on ihan kummallisia, kuten postissa tulleet tavalliset kirjeet Lontoosta, joissa muka joku rikas, tuntematon sukulainen on kuollut ja jättämässä miljoonaperintöä. En edes tiedä, miten niihin pitäisi vastata, kirjoitanko kirjeen ja sanon että muistankin rakkaan John-sedän, onpa ikävää että hän on menehtynyt ja mukavaa että hän on muistanut minua testamentissaan? En periaatteessa halua pistää näihin rahaa edes postimerkin vertaa.

Vierailija
70/75 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni surullista, että kaipaa rakkautta niin paljon, että on täysin sokea hyväksikäyttäjille..

Vierailija
71/75 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni surullista, että kaipaa rakkautta niin paljon, että on täysin sokea hyväksikäyttäjille..

Fakta näyttää olevan, että nämä ihmiset ovat laittaneet koko elämänsä likoon rahan ja uran tavoitteluun.. ja sitten halutaan rakkautta, eikä se entinen elämä ja se yksinäisen ihmisen varallisuus merkitse mitään.

Vierailija
72/75 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yllättävän moni antaa rahaa kaikenlaisiin keräyksiin, joiden tuotot menevät lähinnä hallinnollisiin kuluihin.

Kaksi pointtia:

1) Tässä olikin kyse satunnaisesta vastaantulijasta, joka pummaa vitosta "bussilippuun". Väitän, että useimmat suhtautuu sellaiseen hyvin epäilevästi. Miksi sitten netistä löytynyt tuntematon ihminen olisi luotettavampi kuin tää kadulla kohdattu tyyppi? Varsinkaan jos puhutaan heti kättelyssä satasista ennemminkin kuin kympeistä tai muutamasta eurosta.

2) Keräyskohde taas tuntuu luotettavammalta kun siellä taustalla kuitenkin on jokin organisaatio. En ota kantaa siihen mihin rahat menevät, mutta lahjoittajalla on kuitenkin yleensä enemmän aikaa harkita sitä mihin osallistuu ja millä summalla. Harvempi kai nyt pikavippejä lähtee ottamaan edes akuutissa auttamishalussa.

Vierailija
73/75 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sitä mieltä että ne jotka näihin haksahtaa, on heidän pakko olla jotenkin vajaa tai hidasälyisiä, kenties lievästi lehitysvammaisia jopa? Ei kai näihin kukaan täydellä järjellä varustettu voi vaan haksahtaa!?

Vierailija
74/75 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkään maalainen nurisija ei kelpaa.

Vierailija
75/75 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihän sitä 3 pientä porsaassa sanottiin. Susi lampaan vaatteissa, Punahilkka, poika joka huusi sutta (en muista mikä jakso Star Trekin DS9 jaksossa missä Tri Bashir sanoo tarinan Garakille).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme