Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytkö Lidlissä joka viikko?

Vierailija
01.02.2021 |

Miten on?

Kommentit (189)

Vierailija
161/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisövero on eri asia kuin liikevoitto ja siitä maksettava tulovero.

Vierailija
162/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V 2018 Lidl Suomi kärräsi suuret rahat Saksaan. Maksoi saksalaisille omistajilleen 80 miljoonan euron osingot. ( Talouselämä- lehti)

Yhtä lailla esim. osa Keskon osingoista menee ulkomaille. Keskon nettisivujen mukaan ulkomaisten osakkeenomistajien osuus on 37%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viimeksi kuusi vuotta sitten, vaikka lähin kauppa.

Vierailija
164/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisövero on eri asia kuin liikevoitto ja siitä maksettava tulovero.

Liikevoitosta maksetaan nimenomaan yhteisöveroa eli yhteisön tuloveroa.

Vierailija
165/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V 2018 Lidl Suomi kärräsi suuret rahat Saksaan. Maksoi saksalaisille omistajilleen 80 miljoonan euron osingot. ( Talouselämä- lehti)

Yhtä lailla esim. osa Keskon osingoista menee ulkomaille. Keskon nettisivujen mukaan ulkomaisten osakkeenomistajien osuus on 37%.

Jos Kesko myydään kokonaan ulkomaille niin siirryn tietysti heti S ryhmän asiakkaaksi . Taatusti suomalaisissa käsissä. Niinkuin myös Osuuspankit ja osuusliikkeet ja hyviä koska omistajaksi voi itse liittyä.

Harmi että E osuusliike katosi.

Vierailija
166/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on parempi ja halvempi valikoima liha- kasvis- ja maitotuotteissa.

Tuskin Keskon ja S-ketjun osingot tai rahat Suomeen menee. Eiköhän kaikilla suurilla yrityksillä ole veronkierto hoidettu. Ja vaikka ei olisikaan, en maksa Keskolle jauhelihasta euroa enempi paketti kun tiedän niiden kyykyttävän työntekijöitään osa-aikaisilla soppareilla.

Vierailija
167/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1-2 krt/vko. On tyhmää maksaa liikaa.

Miten sen nyt ottaa. Aika tiukka ero on ja lisäksi ässältä tulee 5% takaisin, joten menee Lidlin ohi. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f575ffad-9a6b-4444-b2ca-279b9ebc994c

Osa tuotteista on tosi hyviä Lidlissä, mutta meillä ei ole Lidliä lähimaillakaan, joten ei tule käytyä.

Vierailija
168/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin ketjusta selviää ettei persut halua ajaa Suomen tai suomalaisten etua lainkaan.

Haluavat köyhdyttää meidän valtiota ja antavat rahansa saksalaisille rikkaille

Itse en ole persu, enkä juurikaan enää Lidlissä käy, mutta pidän erittäin hyvänä asiana, että Lidl Suomessa on, sillä se takaa meille paljon halvemmat ruuan hinnat. Lidl on pakottanut S-kaupat laskemaan hintojaan ja jos Lidl täältä häipyisi, nostaisi duopoli hintoja välittömästi vähintään parillakymmenellä prosentilla ja se olisi melkoinen isku tällaiselle vähävaraiselle ihmiselle.

Onko sinusta hyvä että Lidlin takia Suomen valtio köyhtyy?

Antaisitko hieman perusteluja väitteellesi?

Ensinnäkin minun prioriteettilistallani on oma talous luonnollisesti ykkössijalla, niin kuin tietenkin kaikilla muillakin, myös sinulla. Se että kaksi suurinta kotimaista ketjua ei pääse oman mielensä mukaan päättämään hintatasosta, on ensiarvoisen tärkeää myös Suomen valtion budjetille, koska se takaa sen, että kansalaiset kykenevät rahojaan käyttämään ja siten verovaroja kerryttämään.

Jos minulla ja muilla köyhillä ei olisi varaa ostaa ylikallista ruokaa, me kasvattaisimme, onkisimme, metsästäisimme, dyykkaisimme, tai jopa varastaisimme ruokamme ja sehän taas vähentäisi valtion tuloja entisestään.

Niin ja korostettakoon nyt vielä niille, jotka eivät koko lainausrimpsua lukeneet ja mahdollisesti saivat tuosta viestistä sen mielikuvan, että olisin joku Lidl-fani, niin juu en ole, enkä siis juurikaan Lidlissä käy, vaan olen S-kaupan vakiasiakas.

Minulle siis ulkomaisen Lidlin olo Suomessa on tärkeää siksi, että sen täällä olo takaa sen, että myös asioimassani S-marketissa on halvempi hintataso.

Niillä paikkakunnilla, jossa ei Lidliä ole, on myös S-kaupassa huomattavasti kalliimpi hintataso. Tämän huomaan ihan kongreettisesti käydessäni naapurikaupungin S-marketissa, jossa on huomattavasti kalliimmat hinnat, kuin oman kaupunkini S-marketissa, vaikka molemmat kaupat on saman osuuskaupan liikkeitä. Näiden kahden S-marketin erona on vain se, että naapurikaupungissa ei ole Lidliä. Tosin tietojeni mukaan enää ei osuuskauppa ole kyennyt jarruttamaan Lidlin paikkakunnalle tuloa, vaan sille on tontti löytynyt ja sinnekin siis Lidl tulossa, joka taas tarkoittaa sitä, että saman tien myös paikallinen S-market tulee pudottamaan hintansa Lidlin tasolle.

Eli siis S-market pitää hintatasonsa nykyisenlaisena vain ja ainoastaan kilpailun pakottamana ja nostaisi hintoja välittömästi, jos kilpailija kuvioista poistuisi.

Vierailija
169/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on riittävän halpaa Suomessa. Vaatteet ovat liiankin halpoja. Ihan hävettää. Mun lapsuudessa vaatteet oli niin kalliita että niitä ei heitetty roskiin vaan ne pidettiin loppuun

Vierailija
170/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka viikko. Valion tuotteiden tulo Lidliin vankisti kanta-asiakkuuttani.

Pyöräilijänä ilman polttoainekuluja ja ruuhkassa hermoiluja on mukava polkea tarjousten perässä tai rauhallisimpaan Lidliin tai muuhun kauppaan.

Vierailija
171/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ikävää se että Lidl Suomi kärräsi liikevoitot Saksaan ja maksoi omistajilleen 80 miljoonaa euroa osinkoja v 2018 .

Minä olen velkaa Suomelle.

Olen saanut ilmaisen koulutuksen ja valtio maksaa nytkin minun palkan opettajana.

Yritän puolestani auttaa valtiota edes siten että suosin kotimaisia kauppoja ja suuret osingot jäävät tänne.. Jotta rattaat rallattavat.

Tietysti. En halua olla isänmaan petturi tässäkään mielessä.

Vierailija
172/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ikävää se että Lidl Suomi kärräsi liikevoitot Saksaan ja maksoi omistajilleen 80 miljoonaa euroa osinkoja v 2018 .

Minä olen velkaa Suomelle.

Olen saanut ilmaisen koulutuksen ja valtio maksaa nytkin minun palkan opettajana.

Yritän puolestani auttaa valtiota edes siten että suosin kotimaisia kauppoja ja suuret osingot jäävät tänne.. Jotta rattaat rallattavat.

Tietysti. En halua olla isänmaan petturi tässäkään mielessä.

Sä yrität nyt yksinkertaistaa asioita, jotka ei noin yksinkertaisia ole. Myös Kesko maksaa ulkomaisille omistajilleen osinkoa ja heitä on liki 40% kaikista Keskon osakkeenomistajista. Keskon maksamat osingot ulkomaille on siis huomattavasti suuremmat kuin Lidlillä.

Kun kerran olet noin kirkasotsainen ja suoraselkäinen, niin muistathan kaikessa muussakin kulutuksessasi käyttää vain kotimaisia tuotteita, eli vaatteesikin ostat vain kotimaisista liikkeistä ja tietenkin vain kotimaassa valmistettuina. Ulkomaisista nettikaupoistakaan et luonnellisestikaan tilaile mitään.

Vierailija
173/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt elämäni aikana kaksi kertaa. Järkyttävän huono vihannesosasto ja tuoretavarat yleensäkin. Epäsiistin tuntuinen. En aio käydä jatkossakaan.

Vierailija
174/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikon ostosreissu: ensin käydään Lidlissä ja se mitä ei sieltä löydy haetaan sit Cittarista. Näppärää kun ovat vierekkäin.

Näppärämpää on kyllä ostaa kaikki ostokset samasta paikasta. Kyllähän tohon aikaa tuhlautuu kun kiertää kaksi kauppaa ja sitten jonottaa maksamaan molemmissa paikoissa. Itse en ainakaan viitsisi lähteä tuollaiseen härdelliin, mutta mikäs siinä jos et itse koe sitä hankalaksi.

Itse löydän kaiken tarvitsemani Lidlistä, kokkaustaitoinen kun olen. Ehkä nää kaikelle allergiset himovegaanit hakee eineksensä ja hipsterisiemenenstä muualta.

Viimeksi ihan tavallisia punaisia linssejä ei löytynyt lidlistä, tai olisi löytynyt mutta oli loppu. En tiedä onko siellä soijarouhettakaan, mutta chilikastikkeita ei ainakaan ole.

Vierailija
175/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta Suomen talous riippuu siitä kuinka me suosimme kotimaisia tuotteita.

Minä en enää mene Ikeaan. Sehän vie liikevoitot Ruotsiin.

Varmaan sekin jätti on tappanut paikallisia pieniä huonekaluliikkeitä ym valtavat määrät ympäri maailmaa .

Vierailija
176/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn toki, mutta kuivaruokaa ja säilykkeitä haen paljon myös etnisistä kaupoista ja mm. puuilosta. Tai tilaan netin kautta suoraan vaikka kiinasta.

Vierailija
177/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta Suomen talous riippuu siitä kuinka me suosimme kotimaisia tuotteita.

Minä en enää mene Ikeaan. Sehän vie liikevoitot Ruotsiin.

Varmaan sekin jätti on tappanut paikallisia pieniä huonekaluliikkeitä ym valtavat määrät ympäri maailmaa .

Kotimaisia tuotteita myy Lidlikin, kuten varsin hyvin tiedät ja ihan yhtälailla myös K- ja S-kaupat myy ulkomaisia tuotteita.

Mitä taas tulee kotimaisiin huonekaluliikkeisiin, niin ihan hirveästi en heidänkään moraaliaan lähtisi kehumaan. Aivan liikaa on näitä suomi-soffia ja maskuja ollut, joiden toimitaperiaatteet ei ihan hirveästi päivänvaloa kestä.

Ikea maksaa Suomessa olevista kaupoistaan veronsa Suomeen ihan siinä missä muutkin huonekaluliikkeet ja verojen jälkeiset voitothan jokainen käärii omiin liiveihinsä olivat sitten ulkomaisia, tai kotimaisia toimijoita. Eivät ne niitä liikevoittojaan torilla kansalaisille jakele.

Vierailija
178/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimesen viiden vuoden aikaan varmaan kolme kertaa käynyt. Pitäs kohta käydä palauttamassa pulloja. Niitä kun ei kait muitten kauppojen automaatteihin kannattane palautella.. Jos meinaa pantin saada? Aina tuolla tien varsilla pulloja ja tölkkejä,tulee kerättyä. Aina jonkun kolikon saa sitäkin kautta :)

Vierailija
179/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy. Alennukset ovat huijausta. Aamulla oven takana ja aletuotteita on nolla kappaletta. Ei kannata ostaa mitään ulkomaista. Ei edes juustoa jos se ei ole Tanskasta. Kaikki tuotteet pitää tarkistaa etukäteen ja aina löytyy pilalla olevia tuotteita uusien joukosta. Nykyään kierrän Lidl kaukaa.

Lidlistä löytyy juustoja, maidot, raejuustot, rahkat, jogurtteja ym. ym. ihan kotimaisena. Kaikki eivät vaan tajua sitä kun kyljessä ei lue Valio.

Mutta joo, kerran viikossa käydään. Rahaa menee n.80-100€ per kerta, sisältää viikon ruokien lisäksi kaikki kodin pesuaineet, shampoot, hoitoaineet, oluet ja lonkerot, meikit, hiusvärin, wc- ja talouspaperin, sukkahousut ym. tarpeen mukaan. Ja koiran ruoan. Viikolla saatan käydä lähi-Alepassa jos esim. maito loppuu.

Haluasin käydä useammin mutta on niin kaukana että talvella ei viitsi eikä kesähelteillä kävellen. Tykkään lidlistä, jotenkin siellä on hauskaa käydä kun tuotteet on niin erilaisia. Ihan mielenkiinnosta kokeilen uusia hassuja tuotteita. Vaatteita en yleensä osta, koska ne on yleensä mysteerikokoa. :D

Mutta siis on mielenkiintoinen kauppa. :) miinusta annan jonoista ja siitä mitättömän pienestä kassanpäädystä.

Tarkoituksetkin tuntuvat muistavan paremmin. Esim käyn yleen k-kaupassa niin viimeksikin kahvitarjous "unohtui". Myyjä veti paketit mielestäni erilleen... en tiedä, ehkä ei tajunnut vain mutta... k-kaupoista olen ostanut eniten huonolaatuisia tuotteita. Vähiten ehkä prismasta, halpahallista, lidlistä, s-marketista.. lisäksi meillä kun tilaa k-kaupasta ruokaa niin "tuotteet saa korvata" meinaa vissiin ettei tuoda ollenkaan jos ei ole. Oli mahtavaa kun viimeksi huomasin että hei! Tärkein puuttuu! Eli pääruoka............

Kokemusta monista kaupungeista/paikkakunnista. Vaihtelee nää kokemukset vähän mutta näin yleisesti.

Anttilaa kaipaan takaisin! Vaikkei ruokakauppa ollutkaan.

Vierailija
180/189 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy. Alennukset ovat huijausta. Aamulla oven takana ja aletuotteita on nolla kappaletta. Ei kannata ostaa mitään ulkomaista. Ei edes juustoa jos se ei ole Tanskasta. Kaikki tuotteet pitää tarkistaa etukäteen ja aina löytyy pilalla olevia tuotteita uusien joukosta. Nykyään kierrän Lidl kaukaa.

Lidlistä löytyy juustoja, maidot, raejuustot, rahkat, jogurtteja ym. ym. ihan kotimaisena. Kaikki eivät vaan tajua sitä kun kyljessä ei lue Valio.

Mutta joo, kerran viikossa käydään. Rahaa menee n.80-100€ per kerta, sisältää viikon ruokien lisäksi kaikki kodin pesuaineet, shampoot, hoitoaineet, oluet ja lonkerot, meikit, hiusvärin, wc- ja talouspaperin, sukkahousut ym. tarpeen mukaan. Ja koiran ruoan. Viikolla saatan käydä lähi-Alepassa jos esim. maito loppuu.

Haluasin käydä useammin mutta on niin kaukana että talvella ei viitsi eikä kesähelteillä kävellen. Tykkään lidlistä, jotenkin siellä on hauskaa käydä kun tuotteet on niin erilaisia. Ihan mielenkiinnosta kokeilen uusia hassuja tuotteita. Vaatteita en yleensä osta, koska ne on yleensä mysteerikokoa. :D

Mutta siis on mielenkiintoinen kauppa. :) miinusta annan jonoista ja siitä mitättömän pienestä kassanpäädystä.

Tarkoituksetkin tuntuvat muistavan paremmin. Esim käyn yleen k-kaupassa niin viimeksikin kahvitarjous "unohtui". Myyjä veti paketit mielestäni erilleen... en tiedä, ehkä ei tajunnut vain mutta... k-kaupoista olen ostanut eniten huonolaatuisia tuotteita. Vähiten ehkä prismasta, halpahallista, lidlistä, s-marketista.. lisäksi meillä kun tilaa k-kaupasta ruokaa niin "tuotteet saa korvata" meinaa vissiin ettei tuoda ollenkaan jos ei ole. Oli mahtavaa kun viimeksi huomasin että hei! Tärkein puuttuu! Eli pääruoka............

Kokemusta monista kaupungeista/paikkakunnista. Vaihtelee nää kokemukset vähän mutta näin yleisesti.

Anttilaa kaipaan takaisin! Vaikkei ruokakauppa ollutkaan.

Tarkoituksetkin=tarjouksetkin