Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tiedän olenko oikeistoa vai vasemmistoa

Vierailija
31.01.2021 |

Mitkä on sellasia pääjuttuja mistä tietää kummalle puolelle kallistuu?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä oikeisto-vasemmisto-akselia kuvaavampaa on, miten ihminen sijoittuu liberaali-konservatiivi-akselilla.

Ja paskat. Kyllä politiikassa edelleenkin valtaosa päätöksistä koskee sitä, mistä otetaan massia ja minne annetaan. Ja se vanha kädenvääntö omistavan luokan ja köyhien välillä on edelleen voimissaan.

Vierailija
82/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pienenä vihjeenä vielä, että suomessa on useampia puolueita kuin amerikan tyylin oikeisto ja vasemmisto

Ja että Amerikassa kumpikaan puolue ei ole vasemmistopuolue.

Demokraatit ovat aika lähellä meikäläistä kokoomusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet palkansaaja, työtön tai pienyrittäjä, äänestät vasemmistoa.

Jos olet vähintään miljonääri, äänestät oikeistoa.

Entäs kun olen duunari mutta MIES? Vasemmisto vihaa minua ja ajaa feminististä politiikkaa? Mitä hyvää vasemmisto muka on saanut miesten tasa-arvon eteen? Edelleen miehet pakotetaan ilman palkkaa ja eläkekertymää armeijaan, miehiin kohdistuvaa väkivaltaa vähätellään ja poikien koulupudokkuuteen ei puututa. Jopa oikeisto ajaa enemmän näitä asioita.

Vierailija
84/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on helppo: Oikeistossa olevat ovat aina oikeassa, tietävät mikä on oikein elämässä ja yhteiskunnassa. Vasemmistossa taas tehdään kaikki hutiloiden "vasemmalla kädellä".

Vierailija
85/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikea kätesi on vasemman kätesi oikealla puolella, olet oikeistoa. Jos taas vasen kätesi on oikean vasemmalla puolelle, niin olet vasemmistoa. Jos taas napasi on nenästä katsoen linjassa sukuelimiäsi kohtaan, olet keskustalainen tupajäärä.

Vierailija
86/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalla puolella esi-isäsi taisteli vapaussodassa?

Se määrittää melko pitkälle mikä olet.

Vierailija
87/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto=yksilö vastuussa itsestään.

Vasemmisto=yhteiskunta hoitaa yksilön.

Todellisuus on jotain näiden välissä.

Vierailija
88/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrä paperille ympyrä. Aseta se eteesi, ja piirrä pieni merkki siihen kohtaan ympyrän kaarelle, mikä on lähimpänä sinua. Aseta molemmat etusormesi tuon merkin molemmille puolille, vasemman etusormi vasemmalle puolelle ja ja oikean käden etusormo oikealle puolelle. Lähde sitten kuljettamaan etusormia ympyrän kaarta pitkin kauemmaksi toisistaan. Ole tarkkana, että sormet pysyvät koko ajan ympyrän kaarella, eli sillä viivalla, jonka piirsit. Mitä lopulta tapahtuu? Huomaat, että ennen pitkää vasen ja oikea alkavatkin lähestyä toisiaan, ja lopulta kohtaavat.

Eli todellisuudessa äärivasemmisto ja äärioikeisto ovat sama asia, näkökulma vain on eri.

Vierailija
89/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun mielestä töistä pitää saada palkkaa, äänestä vasemmistoa. Muussa tapauksessa voit äänestää oikeistoa.

mitä minä sillä palkalla, kun ei se minulle asti tule. vasemmisto vie sen melkein kokonaan veroina

Vierailija
90/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kummallakaan. Yrittivät pysyä itse hengissä ja pitää myös valkoiset ja punaiset tutut hengissä. Kävivät viivytystaistelua tappamista vastaan.

Vierailija
91/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto=yksilö vastuussa itsestään.

Vasemmisto=yhteiskunta hoitaa yksilön.

Todellisuus on jotain näiden välissä.

Toisin sanoen: Oikeistolainen ajattelutapa on: "Minulla on oikeus omistaa kaikki, joten kunhan saan sen itselleni, voin käyttää sitä kuinka haluan." Vasemmistolainen ajattelutapa on: "Kaikki on yhteistä, joten minä voin käyttää sitä niin kuin itse haluan."

Vierailija
92/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat itse valita mitä elämälläsi teet, paljonko haluat palkkaa, kuka perheessäsi hoitaa lapsia kotona tai hoidossa, niin olet oikeistolainen.

Jos haluat että asiat päätetään puolestasi, oli se perustelu  mikä tahansa, olet vasemmistolainen.

Jos haluat että olet vapaa ja Suomi on vapaa, ja että täällä eletään kuten meidän kulttuurissamme kuuluu, olet oikeistolainen.

Jos haluat että palkastasi muut päättävät valtaosan mitä sillä tehdään, kuten mihin  kohteisiin verosi laitetaan sinulta kysymättä, olet vasemmistolainen.

Jos haluat suojella luontoa, olet oikeistolainen.

Katso venäjää, jos pidät heidän tavastaan huolehtia luonnosta, olet vasemmistolainen.

Surkea kommentti, joka ilmiselvästi perustuu sekä tietämättömyyteen että asennevammaan:)

Tosiasia kun on joka tapauksessa se, että veriovaroista tuoetaan jukiset palvelut, jotka ovat mahdollisia kaikille.

Jossain muualla nämä samat palvelut maksetaan nettotuloista ja ne tulevat useimmiten ykislöille kalliimmiksi kuin yhdessä verovaroista tuotetut.

Meillä oli oikeistovetoisia hallituksia muutaman kymmen vuoden ajan, eikä silloinkaan kukaan kysynyt äänestäjiltä, mihin he haluavat verorahat käyttää. Niinpä ne käytettiin samojen, hyvin pärjäävien yritysten tukemiseen, ts. osinkoihin, joista puolet päätyivät ulkomaisille.

Annettiin 5 %:n yrittäjäväjennys, vaikka listaamattomista yhtiistä saaduist aosingoista n. 60 % on jo verovapaita.

Samaan aikaan leikattiin koulutuksesta, jonka tärkeys ymmärrettiin kyllä muissa maissa sihen merkittävästi panostaen. Leikattiin myös julkisista palveluista ja korotettiin omavastuuosuuksia.

Verojen tarkoitus on mahdollistaa kaikille koulutus jopa korkeakoluun saakka, huolehtia kaikkien kansalaisten terveydestä vauvasta vanhuksiin, huolehtia siitä, että poliisi on paikalla tarvittaesa ja oikeuteen voi mennä väärinkäytösten uhri hakemaan oikeutta, tarvitsematta pähkäillä riittävätkö rahat itsen puolustamiseen, että meillä on toimiva tulli, joka ei päästä maahan huumeita ja vahingollisia tuotteita ja vaarallisia ihmisiä.

Näin siis  ensi aluksi pieni selvennös, miin verovarojamme käytetään ja tulisi käyttää. Paremman ja miellyttävämmän ja turvallisemman yhteiskunnan rakentamiseen. Mistä olisit valmis luopumaan?

Ei siis 1 %:n eliitin rahapussin kartuttamiseen.

Nämä ovat ne syyt, miksi oikeisto ei tule saamaan minun ääntäni, huolimatta siitä, että olen markkinatalouden kannattaja ja yrittäjä itsekin. Minun ääneni menee demareille, joill aon hyvä ohjelma myös meille pk-yrityksille ja jotka ovat valmiit åitämään huolen asiakaskuntani (ja sitä kautta minunkin) pärjäämisestä. En kä ole onneksi ainoa näin ajattelava yrittäjä. Me olemme otaneet selvää asioista, emmekä usko äänten kalasteluun kyseenalaislla lupauksilla ja väitteillä.

Eliitin rahapussia haluaa kasvattaa nämä demaritkin vasemmistoineen, vai miten selität hallituksen linjan kiristää kaikkien pienipalkkaisinten verotusta eniten? Ei ollut rahkeita vai uskallusta heilläkään mennä sinne eliitin lompakolle suurempine verotuksineen, jättäen pienipalkkaiset rauhaan?

Menoleikkauksia on tulossa tämänkin hallituksen aikana, se on varmaa. Se mihin se kohdistuu, jää nähtäväksi.

Kyseenalaiset lupaukset vappusatasineen ei yrittäjää vielä hetkauta, joten sinulle (teille?) se ja sama, vaikka äänten kalasteluun se kyllä passasi.

Vierailija
93/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kannatan että eurooppalaiset ammattivirkamiehet ottavat vastuun joistakin (useimmista) afrikan maista

kunnes homma pyörii kannattavasti ja maassa  on demokraattisesti valittu hallitus ja se toimii kuten sivistysvaltiossa ilman jatkuvaa kehitystukirahaa, niin mikä olen vasemmisto vai oikeistolainen?

Vierailija
94/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kummallakaan. Yrittivät pysyä itse hengissä ja pitää myös valkoiset ja punaiset tutut hengissä. Kävivät viivytystaistelua tappamista vastaan.

Sinulle on puhuttu pötyä.

Vierailija
95/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh

Vierailija
96/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on helppo.

Oikeistolainen huomaa, että naapurilla on komea mersu. Tämä harmittaa, kun itsellä ei ole.

Oikeistolainen alkaa ankaraan toimintaan ja muutaman vuoden kuluttua hänellä on vielä komeampi auto.

Vasemmistolainen huomaa, että naapurilla on komea mersu. Tämä harmittaa, kun itsellä ei ole.

Vasemmistolainen alkaa ankaran toiminnan ja muutaman vuoden kuluttua naapurilla ei ole enää varaa mersuun.

Väääärin! Vasemmistolainen ei kadehdi materiaa, hän tietää että elämässä on tärkeämpiä asioita.

Vierailija
97/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rutiköyhä. En ikinä äänestäisi enää vasemmistoa.

Oikein. Vasemmisto nimenomaa haluaa pitää kansan köyhänä tai ainakin vähävaraisena ja valtion sekä muun julkisen sektorin varakkaana, haluavat ison julkisen sektorin ja ilmaisen kansalaisyhteiskunnan kaikille, korkeilla veroilla. Oikeisto taas haluaa hyvätuloisen ja pikkuvarakkaan, omistusasuvan ja sijoittavan, omillaan toimeentulevan kansan, matalan verotuksen sekä hyvin toimeentulevan julkisen sektorin välttämättömiin peruspalveluihin ja niille, jotka sitä vielä tarvitsevat eli eivät kykene esim. maksamaan asumistaan ja palvelutalomaksujaan vaan tarvitsevat tukea. 

Maksaistko siis mieluummin nettotuloistasi lastesi koulutuksen, koko perheen terveydenhuollon (esim. syöpäsairaus saattaa Yhdysvalloissa hyvässäkin asemassa ja työnantajan vakuuttamana henkilökohtaiseen konkurssiin, koska vakuutukset eivät ikinä korvaa kaikkea) vauvasta vaariin?

Haluatko yksityistää poliisin, tullin, koulutuksen jne?

Sitähän tuo toiveesi pienestä julkisesta sektorista tarkoittaa.

Ne palvelut, mitä mesaammeverojemmevastineeksi,maksetaan tosiaan muualla nettotuloista, todellisen hinnan mukaan. Ei se halvemmaksi tule, mutta kalliimmaksi kyllä yksilöille.

Eri kommentoi että itsestään oikeasti vastuuta ottavat kansalaiset eivät tarvitse laajaa julkista sektoria. Laajaa byroa kaipaa vain ihmiset jotka noin muutenkin ovat suunnitelleet elävänsä toisten siivellä. TÄMÄn muuttaminen sosiaaliseksi/yhteiskunnalliseksi hyveeksi on törkein temppu nyky-yhteiskunnassa.

Kommentistasi kuuluu kilometrin päähän ettei sinulla ole mitään hajuakaan yhteiskunnan toimintaperusteista. Mielestäni äänioikeus pitäisi saada vasta sitten kun on suorittanut jonkun yhteiskuntatieteen kurssin. Tällöin ihminen voisi oikeasti tehdä äänestyspäätöksen tiedon perusteella.

Jaa ei ole minulla hajuakaan yhteiskunnan toimintaperiaatteista? Olen huomannut, että elän aika kivasti jos elelen kotona tekemättä töitä. Sitten olen huomannut, että jos menen kakkitöihin niin saan pienen palkan josta haukataan sitten kuitenkin siivu töitä tekemättömien kotona olemiseen. Jos oikein pinnistän ja etenen alalla kakkitöiden esimieheksi niin saan hiukka enemmän mutta hups veroprosentti oikein ponnahtaa taivaisiin jokaisen enemmän tienatun euron myötä. Tosi hieno yhteiskunnan kiitos siitä että olen viitsinyt vuosien ajan tehdä tuottavaa työtä ja kehittää osaamistani ja ammatillista arvoani sen sijaan että lojun kotona angstaamassa ja keräämässä kaikkien idioottien myötätuntoa puolelleni.

Yhteiskunnan toimintaperiaatteet. Minun logiikalla yhteiskunta ei pyöri jos kaikki kokee olevansa uhreja eikä tee töitä. Kuka helvetti ne teidän kotonalojumisboonukset maksaa jos kukaan ei käy töissä? Oman toiminnan moraalinen kestävyys pitää punnita sen pohjalta että mitä se tarkoittaisi kaikkien toteuttamana. Sinullahan kommentoija ei ollut mitään konkreettista tuoda vaan jotain epämääräistä "et tajua yhteiskunnan toiminnasta mitään" -soopaa. Et kuitenkaan osannut esittää millään tavalla konkreettisesti miten yhteiskunta muka toimii ja miten sitä pässiääliö ratkaisisit sen ongelman että moni ei vain halua nähdä vaivaa oman elantonsa eteen. Siitä ei pitäisi vaieta eikä sitä pitäisi vasemmistopuolueiden siunata kuin olisivat jotain paaveja. He eivät ole eikä ihmisten pitäisi syödä jos eivät työtä tee.

Ihan tarkoituksella en kirjoittanut mitään konkreettista esimerkkiä, koska on vaikea selittää esim. kvanttimatematiikkaa jos ihminen ei osaa edes yhteenlaskua.

Vierailija
98/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sun mielestä töistä pitää saada palkkaa, äänestä vasemmistoa. Muussa tapauksessa voit äänestää oikeistoa.

mitä minä sillä palkalla, kun ei se minulle asti tule. vasemmisto vie sen melkein kokonaan veroina

Ihanko totta, että 0-tili tulee. Kyllä sun kannattaa heittäytyä työttömäksi ja päästä mässäilemään työttömän Ruhtinaallisella työttömyyskorvauksella!

Vierailija
99/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä enää mitään eroa ole.

Vierailija
100/102 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat itse valita mitä elämälläsi teet, paljonko haluat palkkaa, kuka perheessäsi hoitaa lapsia kotona tai hoidossa, niin olet oikeistolainen.

Jos haluat että asiat päätetään puolestasi, oli se perustelu  mikä tahansa, olet vasemmistolainen.

Jos haluat että olet vapaa ja Suomi on vapaa, ja että täällä eletään kuten meidän kulttuurissamme kuuluu, olet oikeistolainen.

Jos haluat että palkastasi muut päättävät valtaosan mitä sillä tehdään, kuten mihin  kohteisiin verosi laitetaan sinulta kysymättä, olet vasemmistolainen.

Jos haluat suojella luontoa, olet oikeistolainen.

Katso venäjää, jos pidät heidän tavastaan huolehtia luonnosta, olet vasemmistolainen.

Surkea kommentti, joka ilmiselvästi perustuu sekä tietämättömyyteen että asennevammaan:)

Tosiasia kun on joka tapauksessa se, että veriovaroista tuoetaan jukiset palvelut, jotka ovat mahdollisia kaikille.

Jossain muualla nämä samat palvelut maksetaan nettotuloista ja ne tulevat useimmiten ykislöille kalliimmiksi kuin yhdessä verovaroista tuotetut.

Meillä oli oikeistovetoisia hallituksia muutaman kymmen vuoden ajan, eikä silloinkaan kukaan kysynyt äänestäjiltä, mihin he haluavat verorahat käyttää. Niinpä ne käytettiin samojen, hyvin pärjäävien yritysten tukemiseen, ts. osinkoihin, joista puolet päätyivät ulkomaisille.

Annettiin 5 %:n yrittäjäväjennys, vaikka listaamattomista yhtiistä saaduist aosingoista n. 60 % on jo verovapaita.

Samaan aikaan leikattiin koulutuksesta, jonka tärkeys ymmärrettiin kyllä muissa maissa sihen merkittävästi panostaen. Leikattiin myös julkisista palveluista ja korotettiin omavastuuosuuksia.

Verojen tarkoitus on mahdollistaa kaikille koulutus jopa korkeakoluun saakka, huolehtia kaikkien kansalaisten terveydestä vauvasta vanhuksiin, huolehtia siitä, että poliisi on paikalla tarvittaesa ja oikeuteen voi mennä väärinkäytösten uhri hakemaan oikeutta, tarvitsematta pähkäillä riittävätkö rahat itsen puolustamiseen, että meillä on toimiva tulli, joka ei päästä maahan huumeita ja vahingollisia tuotteita ja vaarallisia ihmisiä.

Näin siis  ensi aluksi pieni selvennös, miin verovarojamme käytetään ja tulisi käyttää. Paremman ja miellyttävämmän ja turvallisemman yhteiskunnan rakentamiseen. Mistä olisit valmis luopumaan?

Ei siis 1 %:n eliitin rahapussin kartuttamiseen.

Nämä ovat ne syyt, miksi oikeisto ei tule saamaan minun ääntäni, huolimatta siitä, että olen markkinatalouden kannattaja ja yrittäjä itsekin. Minun ääneni menee demareille, joill aon hyvä ohjelma myös meille pk-yrityksille ja jotka ovat valmiit åitämään huolen asiakaskuntani (ja sitä kautta minunkin) pärjäämisestä. En kä ole onneksi ainoa näin ajattelava yrittäjä. Me olemme otaneet selvää asioista, emmekä usko äänten kalasteluun kyseenalaislla lupauksilla ja väitteillä.

Tässä on asiaa. Jos kaikki yrittäjät ajattelisivat näin, meillä olisi enemmän työpaikkoja ja kaikilla menisi paremmin. Nythän Euroopassa pääomanomistajat ovat ahneuksissaan saaneet aikaan tilanteen, jossa pää tulee vetävän käteen, eli kansalta on viety ostovoima, eikä kukaan enää osta mitään keneltäkään. Työt on viety kehitysmaihin, mutta niiden maiden kansalaisilla on vielä vähemmän toivoa ostaa tavaroita joita valmistavat länsimarkkinoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan