Paljonko sinulla on säästöjä ja paljonko säästät kuukaudessa?
Paljonko säästöjä, paljonko säästät? Minkälaiset nettotulot?
Mikä määrä säästöjä olisi mielestäsi sopiva määrä?
Aihe kiinnostaa minua nykyään suuresti. Itsellä nettotulot 2000 e ja pyrin säästämään200 e kk. Tuntuu että säästöt ei kartu millään ja käyttörahaa jää kamalan vähän. Minusta myös tuntuu että mikään määrä rahaa ei tule tuntumaan riittävältä puskurilta.
Kommentit (72)
Nettotulot ovat vaihdellen 3300-3800€.
Kuukausittain pyrin yli 50 säästöprosenttiin. Nyt olen säästänyt 1500-2000€/kk.
Säästössä on tällä hetkellä yhteensä 30000€ sijoituksissa ja ihan vaan tilillä asunnon ostamista varten.
En tiedä mikä olisi hyvä summa säästää. Itse ajattelin pitää muutaman tonnin toisella käyttötilille pahanpäivän varalle. Sijoitukset ovat pidempiaikaista säästämistä varten. En todennäköisesti pysty jatkamaan nykyisessä työssäni eläkkeelle asti joten säästän mahdollisia sairaseläkeaikoja varten.
Itsellä säästöjä noin 140000€ ja säästän 500€/kk eläkepäiviä varten. Nettotulot on 2000€/kk tai välillä allekin. En tule omillani toimeen, miehen tulot mahdollistavat säästämisen.
Säästössä on nettipankin mukaan 46 000 euroa. Osa tästä sijoitettuna. Olen 40-vuotias, asunto pian velaton.
Nettopalkka 2400 euroa ja säästöön jää joka kuukausi useampi satanen, joskus jopa yli tonni. Taloudessa myös puolison tulot ja lisäksi 2 koululaista, joista lapsilisät.
En säästä mitenkään tietoisesti, ei vaan koko palkka kulu millään. Auto on velaton, vähäkuluinen. Ennen koronaa matkusteltiin paljon, nyt ei kulu siihenkään rahaa. Oon aina ollut huono shoppailija, en välitä mistään merkkivaatteista ym. eikä ostaminen itsessään tuo mielihyvää.
Muutama kymppitonni tallessa. En säästä, mutta tonni kuussa tuppaa jäämään tähteeksi.
Pienituloisena osa-aikatyöntekijänä laitan säästöön joka kuukausi muutaman satasen. Teen niin jos vaikka netto on 1400, jätän käyttöön 1000 € ja säästötilille 400 €. Tavoitteena saada puskuria 10000, tällä hetkellä puuttuu 1600 tavoitteesta. Olen todella ylpeä itsestäni että olen saanut säästettyä pienistä tuloista puskurin.
Pyrin säästämään 1000e/kk. Tulot on 2200e/kk. Säästössä reilu 26 000e tilillä ja pankin osakerahastossa.
38v nainen, tämän lisäksi toki talot ja autot yhteisiä miehen kanssa.
Säästän ilman syytä, lapsille ja pahan päivän varalle. Kaipaisin parempaa strategiaa minäkin. Osaketiliä en kartuta säännöllisesti, vaan silloin kun kurssit on alhaalla.
Välillä mietin onko tyhmää säästää, kun tuntuu että rahan arvo laskee kun pankit ja maat vaan elvyttää. Silloin otan kuukauden että vain tuhlaan tuon tonnin kuussa..
Nettotulot non 2300 e/kk ja säästöön jää asumismenoista riippuen (ok-talo, joten vaihtelevat suuresti) satasesta-parista lähes tonniin/kk.
Puskurirahastoon säästän nyt, kun ei pysty matkustelemaan, aikaisemmin matkustin niin ettei säästöjä paljon kertynyt. Noin 15 000 e säästössä.
Olen alkanut miettiä säästämistä viime aikoina, pitäisi jäädä enemmän mitä tällä hetkellä jää. Ongelmani on "huoleton shoppailu" esim. ruokakaupassa ostan mitä mieli tekee. Pienistä puroista syntyy iso virta, tarkoitan sitä että jos tekee "lasagnen makaronilaatiko" sijasta, niin samankaltainen ruoka tulee kalliimmaksi kun huomio hintaerot makaronipussi vs. lasagnelevyt, munamaito vs. juustokastike, jne.
Vaikka ero voi olla suht pienikin (esim. pari euroa) eri ruokien välillä, niin tuo kertaa "joka päivä" tekee viikossa jo 14e ja vuodessa 730e, +päälle vielä monet muut "turhat" jutut, "vähän parempi" juusto, erilaiset herkut jne. jne. niin helposti saisi paljon nimpistettyä kauppalaskusta.
Vaateostoista olen päässyt eroon, etätyö on ollut isoin vaikutin siinen, kahdellakin tavalla:
1. olen kotona, vaatteet eivät niin "likaannu" (julkisissa kulkuvälineissä/ei hikoile jne.) joten ei tarvitse pestä niin usein =eivät kulu, ei tarvitse ostaa uusia, olkoon kyse sitten ulkotakista tai sukkahousuista.
2. olen usein kuluttanut aikaa vaatekaupoissa, käynyt ajan kuluksi töiden jälkeen ja usein ostanut jotain vaikka varsinaista tarvetta ei ole ollut.
Toisaalta olen nyt (ne vähät mitä olen ostanut) ostanut hieman kalliimpana, toisaalta näen järkevänä että panostin juuri nyt kunnon talvikenkiin kun ainoa liikunta mitä oikeastaan uskaltaa harrastaa on lenkkeily, ja aikaakin ulkoilla on ollut enemmän mitä ennen kun ei ole ollut työmatkoja vaan etätyö.
Olen ajatellut että alan säästää joka kk tietyn summan (ennen vain jotain silloin tällöin) ja pidän myös vero% korkeana (on ollut aiemminkin) niin saan huomaamatta rahaa talteen (palautukset säästötilille).
Säästössä on noi 13'000 euroo ja siihe päälle keräilyesineet joide hintaa en uskalla bittiavaruutee sanoo. Oon työtön, nii kuukaudes, kaikkie menoje jälkee, jään 150-200 euroo voitolle.
Vierailija kirjoitti:
400k
talo 300k Tuottaa nettona vuokratuloja 8000E/vuosi. Kaksi asuntoa
laina 140kKäytännössä minun säästöjä vaimo tienaa netto 1300€/kk
ikä 45
nykyään laitan säästöön noin 30000€/vuosi
Raha tietenkin tulee rahan luo ja tuo potti on itsessään tuottanut 9%, 5% 20% ja 13% viimeisen vuoden aikana.Tosin olen yrittäjä ja maksan minimi eläkemaksua kun en usko järjästelmään ja haluan oman eläkkeen
Voisit seuraavaksi opetella kirjoittamaan niin että siitä saa jotain selkoa. Tämähän on kuin hullun horinaa.
Netto 1700 e/kk tosin nyt saikulla ja hirvittää kuinka pitkäksi tämä kehittyy ja paljon tulot tulee tippumaan ja ties vaikka mut irtisanottaisiin. Aloitin säästämisen viime vuonna vaikka työhistoriaa takana 10+ vuotta enkä ole koskaan ollut työttömänä. Nyt säästössä 7000 e ja niin suurta summaa ei olekkaan että olisi tarpeeksi ettei tarvisi stressata rahasta. No ehkä miljoona niin sillä eläisin loppuelämän rauhassa.
Pienet tulot, mutta säästyy (en aktiivisesti säästä) n. 1000e/kk.
Nyt koronakriisin aikaan se vähä, minkä antaisin palaa, jää käyttämättä.
Nettotulot n. 2400e. Tällä hetkellä äitiyslomalla, tuki 1500e. Säästössä 20000e, tällä hetkellä ei todellakaan kartu lisää ja alkavat vähetä heti kun tipun kotihoidon tuelle muutaman kuukauden päästä. Vielä en tiedä, koska palaan töihin. Toisaalta ei huvittaisi säästöjä nolliinkaan vetää, mutta toisaalta eipä tuo ipana monta kertaa pieni ole.
Hidasta on säästäminen, mutta pakkohan tässä on yrittää. Asunnossa on tietysti kiinni paljon, aika näyttää mitä siitä jää käteen täällä muuttotappiokunnassa. Rahasto- ja tilisäästöjä on n. 30 tuhatta. Kuukaudessa mulla jää tällä hetkellä 1500-2000 euroa säästöön, mutta mun nettotulot tulee laskemaan useilla satasilla tulevien vuosien aikana, kun lapsilisät loppuu. Elätän itseni lisäksi myös kaksi lasta, eikä mulla ole kumppania osallistumassa kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä säästöjä noin 140000€ ja säästän 500€/kk eläkepäiviä varten. Nettotulot on 2000€/kk tai välillä allekin. En tule omillani toimeen, miehen tulot mahdollistavat säästämisen.
Missä pidät säästöjäsi, kun korko on 0%?
Mitä se sulle kuuluu, utelias kyylä?
Säästän 2400 nettopalkasta 150, maksan yksin asuntolainaa ja avustan kahta opiskelevaa lasta yhteensä 500:lla kuukausittain. Kunhan lapset pärjäävät omillaan ja asuntolaina maksettu, jäänee säästöön yli tonni. Nyt tileillä on n 19 000 käteistä.
Olen tällä hetkellä äitiyslomalla ja teen samalla osa-aikatöitä 2-3 vuoroa viikossa. Tulot ei siis kovin kummoiset ole tällä hetkellä, mutta pyrin säästämään 100-300€ kuukaudessa. Säästötilillä on nyt vähän vajaa 7000€. Toki lyhennän myös asuntolainaa, kai sekin lasketaan säästämiseksi. Lisäksi lapsen tilille yritän laittaa joka kuukausi 100€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä pidät säästöjäsi, kun korko on 0%?
En ole se, jolta kysyttiin, mutta toinen eläkepäiviä säästävä vastaa. Minulla on ihan suomalaisua pörssiosakkeita, Seligsonin indeksirahastoja ja täällä usein parjattuja Nordean rahastoja (lähinnä hajautuksen vuoksi). Lisäksi 40 000 euroa on pankkitilillä. Ajatuksena tuossa pankkitilillä olevassa summassa on se, että en joudu realisoimaan sijoituksia huonoon aikaan, kun voin tarvittaessa käyttää pankkitilillä olevia rahoja.
Säästöjä on 5 000 €. Joka kuukausi laitan 200-400 € säästöön. Olen 28v.