Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotto on pilannut elämäni

Vierailija
30.01.2021 |

Viimeisimpänä tempauksena tyhjensivät koko toisen pankkitilini. Ei siellä mitään suuria summia ollut, mutta itselleni merkittävät säästöt. Säästöt olivat tarkoitettu yritystoiminnan aloittamiseen, jotta saisin velkani maksettua. Töitä olen hakenut tuloksetta jo ihan tarpeeksi kauan. Kertokaa miten tästä voi enää jatkaa eteenpäin, kun tuhkatkin viedään pesästä ja kaikki on mennyt? Olen nyt koko päivän itkenyt.

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kertonu mulle kirjoitti:

Omituista, että velat pitäisi maksaa takaisin

Miten niin pitää maksaa velat takaisin?  kysy vaikka talousnero Paavo Arhinmäeltä

Vierailija
62/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaraha on hinnoiteltu korolla ja korko sisältää tietysti sen riskiosuuden, ettei kaikki pysty maksamaan velkojaan. Turha moralisoida asiaa sen kummemmin. Velananto on liiketoimintaa. Toki jos kaverilta lainaa, niin se on vähän eri asia.

Olen eri, mutta eihän tuossa mitään moralisoitu. Todettiin vaan, että velat pitää lähtökohtaisesti maksaa takaisin. Muuten joutuu ulosottoon. Silloin on vähän turha valittaa, että ulosotto vie säästöt.

Luitko edes aloituksen? Sillä PIENELLÄ säästösummalla oli tarkoitus saada yritystoiminta käyntiin, jotta saisin ne velat maksettua! Nyt vouti vei sen pienen summan ja loput jää sinne taas kasvamaan korkoa. Eihän se kokonaissumma edes lyhene, kun korot juoksevat. Pitäisi pystyä lyhentämään kunnollisia eriä toistuvasti. Jotain kohtuullisuutta ja inhimillisyyttä voisi olla, ja voitaisiin perehtyä ihmisten yksilöllisiin tilanteisiin. Kenen etu tämä nykysysteemi muka on -ap

Mä luulen fiksuinta on, että jätät ne yritystoiminnat fiksuimmille. Jookosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit velkaa ja se on nyt ulosoton syy? Veromätkytkin on verottajan syy?

Olen maksanut sen alkuperäisen summan varmasti jo moninkertaisesti. Tuliko hyvä mieli, kun pääsit viisastelemaan? -ap

Vierailija
64/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla ap on velkaa ulosotossa? Mene vaikka siivoustyötä tekemään. Minä tein, maksoin velkaani kovalla työllä pois. Mutta mulla ei ollut mahdottoman isot velatkaan.

Vierailija
65/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2009 opiskelin aikuiskoulutustuella ja tein keikkahommia. Sain asumistukea kelasta. Vuonna 2017 tulee kelasta kirje että he ovat maksaneet vuonna 2009 liikaa asumistukea 4600€ joka pitäisi maksaa takaisin. En suostunut siihen koska aikaa oli kulunut tuo 8 vuotta ja minulla ei todellakaan ollut enää tilinauhoja jne. mitään dokumentteja noin pitkän ajan jälkeen. Sain pienen perinnön loppuvuonna 2017 ja kun tulin lomareissulta takaisin ja tarkistin tilini verkkopankissa niin ulosotto oli ottanut 4600€ suoraan tililtäni. Ihan vi.... törkeetä. Suomi on pas...... poliisivaltio.

Sori vaan mutta se nyt meni ihan oikein. Olit saanut ylimääräistä rahaa joka sinun olisi pitänyt palauttaa. Et palauttanut. Nyt maksat takaisin.  Siinä se.

Vierailija
66/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa tapauksissa se pääoma on maksettu pois jo ajat sitten, mutta koronkiskureille mikään ei riitä. Et taida tuntea systeemiä.

jos olet maksanut velkasi ja sen jälkeen joku koittaa ulosottaa niitä uudelleen niin ilmoita perusteettomasta velkojasta. 

jos tarkotat sitä että velkasi kasvaa korkoa kun et maksa sitä niin kyllä se toimii näin 

ja kun siihen maksuun tarvitaan ulkopuolista apua, jonka työ maksaa rahaa niin kyllä, se sinun alkuperäinen rahamäärä ei ole enää riittävä määrä kattamaan kuluja 

et voi siis lainata 100 euroa, sitten vasta kun byrokratia alkaa pyöriä todeta että nyt saat sen 100 euroa. olisit maksanut silloin kun oli mahdollisuus. mahdollisuuden menetettyäsi rupeat kärsimään tekojesi seurauksia. 

Vierailija
67/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit velkaa ja se on nyt ulosoton syy? Veromätkytkin on verottajan syy?

Olen maksanut sen alkuperäisen summan varmasti jo moninkertaisesti. Tuliko hyvä mieli, kun pääsit viisastelemaan? -ap

Oliko korko sinulle yrittäjänä jotenkin tuntematon käsite? Tuolla talousosaamisella ei kannata firmaa perustaa. 

Vierailija
68/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa tapauksissa se pääoma on maksettu pois jo ajat sitten, mutta koronkiskureille mikään ei riitä. Et taida tuntea systeemiä.

jos olet maksanut velkasi ja sen jälkeen joku koittaa ulosottaa niitä uudelleen niin ilmoita perusteettomasta velkojasta. 

jos tarkotat sitä että velkasi kasvaa korkoa kun et maksa sitä niin kyllä se toimii näin 

ja kun siihen maksuun tarvitaan ulkopuolista apua, jonka työ maksaa rahaa niin kyllä, se sinun alkuperäinen rahamäärä ei ole enää riittävä määrä kattamaan kuluja 

et voi siis lainata 100 euroa, sitten vasta kun byrokratia alkaa pyöriä todeta että nyt saat sen 100 euroa. olisit maksanut silloin kun oli mahdollisuus. mahdollisuuden menetettyäsi rupeat kärsimään tekojesi seurauksia. 

Korot voivat olla jopa monia satoja prosentteja. Onko tämä mielestäsi kohtuullista?

Vierailija
69/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2009 opiskelin aikuiskoulutustuella ja tein keikkahommia. Sain asumistukea kelasta. Vuonna 2017 tulee kelasta kirje että he ovat maksaneet vuonna 2009 liikaa asumistukea 4600€ joka pitäisi maksaa takaisin. En suostunut siihen koska aikaa oli kulunut tuo 8 vuotta ja minulla ei todellakaan ollut enää tilinauhoja jne. mitään dokumentteja noin pitkän ajan jälkeen. Sain pienen perinnön loppuvuonna 2017 ja kun tulin lomareissulta takaisin ja tarkistin tilini verkkopankissa niin ulosotto oli ottanut 4600€ suoraan tililtäni. Ihan vi.... törkeetä. Suomi on pas...... poliisivaltio.

Sori vaan mutta se nyt meni ihan oikein. Olit saanut ylimääräistä rahaa joka sinun olisi pitänyt palauttaa. Et palauttanut. Nyt maksat takaisin.  Siinä se.

tämäpä. 8 vuoden koroton laina ja rupeaa vielä nillittämään. 

Vierailija
70/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opintolainaa ei ole pakko maksaa takaisin. Itse sain 16000 euroa anteeksi.

Vierailija
71/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala säästämään käteisenä yritystoiminnan käynnistämiseen tarvittavat varat, ettei ulosottomies tiedä niistä. Osta palonkestävä boksi mihin laitat rahat. Älä makuuta mitään ylimääräisiä rahoja tilillä, koska vouti vie vaikka summa olisi vain 30 €.

Vierailija
72/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korot voivat olla jopa monia satoja prosentteja. Onko tämä mielestäsi kohtuullista?

katsoskun näin tämä talous toimii. jos se korko olisi 0% niin kaikki varmaan tekisi näitä talousrikoksia tuon tuosta.

säännöt on ollut samat jo silloin kun niitä on päättänyt olla noudattamatta. 

Vierailija
73/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on täällä täydellistä porukkaa. Oikein omakehu haisee. Harva meistää kuvittelee päätyvänsä sellaiseen tilanteeseen missä päätyy ulosottoon.

Toivottavasti ylpeys ei käy lankeemuksen edellä ja ette päädy jonain päivänä tähän tilanteeseen. Moni ulosoton asiakas on pilannut luottotietonsa mielenterveysongelmien alaisena. Moni nuoruuden typeryydessään. Moni suostuessaan takaajaksi jollekulle kehen uskoivat voivansa luottaa.

Mikä ihmeen omakehu? Missä viestissä joku kehuu itseään? On vaan todettu, että kyllä, ne otetut velat pitää tosiaan maksaa pois. Tämä nyt on ilmeisesti joidenkin mielestä hirveän epistä.

Vierailija
74/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi 8v jälkeen enää tarkastaa itse että se oli ylimääräistä? Kyllä Kelan vastuulla olisi hoitaa asia ajoissa että sen voi tarkistaa, ei siellä todellakaan aina mene laskelmat oikein.

Vierailija
75/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaraha on hinnoiteltu korolla ja korko sisältää tietysti sen riskiosuuden, ettei kaikki pysty maksamaan velkojaan. Turha moralisoida asiaa sen kummemmin. Velananto on liiketoimintaa. Toki jos kaverilta lainaa, niin se on vähän eri asia.

Olen eri, mutta eihän tuossa mitään moralisoitu. Todettiin vaan, että velat pitää lähtökohtaisesti maksaa takaisin. Muuten joutuu ulosottoon. Silloin on vähän turha valittaa, että ulosotto vie säästöt.

Luitko edes aloituksen? Sillä PIENELLÄ säästösummalla oli tarkoitus saada yritystoiminta käyntiin, jotta saisin ne velat maksettua! Nyt vouti vei sen pienen summan ja loput jää sinne taas kasvamaan korkoa. Eihän se kokonaissumma edes lyhene, kun korot juoksevat. Pitäisi pystyä lyhentämään kunnollisia eriä toistuvasti. Jotain kohtuullisuutta ja inhimillisyyttä voisi olla, ja voitaisiin perehtyä ihmisten yksilöllisiin tilanteisiin. Kenen etu tämä nykysysteemi muka on -ap

Ulosoton näkökulmasta rahasi kuuluvat velkojille eivätkä sinulle, niin kauan kunnes laskut on maksettu. Näin se vaan toimii.

Saanko kysyä miksi kaikki meni ulosottoon? Mikset maksanut jo silloin kun meni perintään?

Anteeksi nyt, mutta tuo yritystoiminta-ajatus kuulostaa minusta vähän epärealistiselta. Riippuu tietysti, mitä olit ajatellut valmistaa/tarjota. Mikset aloittanut yritystoimintaa jo aikaisemmin?

Vierailija
76/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala säästämään käteisenä yritystoiminnan käynnistämiseen tarvittavat varat, ettei ulosottomies tiedä niistä. Osta palonkestävä boksi mihin laitat rahat. Älä makuuta mitään ylimääräisiä rahoja tilillä, koska vouti vie vaikka summa olisi vain 30 €.

Näin se on vain tehtävä. Olen ollut maani myynyt, mutta nämä ilkeämieliset ja typerät kommentit sentään toivat sisukkuutta. Näiden ihmisten takia haluan onnistua. Tämä maa on täynnä ihmisiä, jotka lyövät lyötyä ja se on väärin. Toivoa me tarvitsemme jokainen. -ap

Vierailija
77/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No opintolainaa ei ole pakko maksaa takaisin. Itse sain 16000 euroa anteeksi.

MItä ihmettä?

Miten sait sen "anteeksi", tarkoitatko ettei tarvitse maksaa siitä mitään?

Oletkohan nyt käsittänyt jotakin väärin? Jos esim. sulla ei ole tuloja, saat velan "anteeksi" siihen asti että pystyt taas maksamaan.

Jos oikeasti sait sen anteeksi, kerro ihmeessä muillekin miten teit sen.

Vierailija
78/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten kun sen firman pamauttaa pystyyn? Ulosotto ei kiinnostu siitä että ap:lla on yhtäkkiä tukku käteistä firman perustamiseen, vaikkei ole maksanut velkojaan? Voikohan tuolla perusteella tulle syyte velallisen epärehellisyydestä...

Vierailija
79/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on vain tehtävä. Olen ollut maani myynyt, mutta nämä ilkeämieliset ja typerät kommentit sentään toivat sisukkuutta. Näiden ihmisten takia haluan onnistua. Tämä maa on täynnä ihmisiä, jotka lyövät lyötyä ja se on väärin. Toivoa me tarvitsemme jokainen. -ap

Lähes kaikki kommentoijat ovat sanoneet samaa, että velat on maksettava. Miten se on ilkeämielistä tai typerää?

Vierailija
80/131 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten voi 8v jälkeen enää tarkastaa itse että se oli ylimääräistä? Kyllä Kelan vastuulla olisi hoitaa asia ajoissa että sen voi tarkistaa, ei siellä todellakaan aina mene laskelmat oikein.[/quote]

asia olisi pitänyt huolehtia silloin 8 vuotta sitten kun nosti tukia.

jos 100% varma ettei ole rikkonut tulorajoja niin kyllä ne tulot saa esim verottajalta, sieltähän se kelakin ne on saanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme