Puoliso meinaa kovalla harjaamisella selättää ientulehduksen?
Kommentit (20)
Ennemmin huolellisella harjauksella. Kova jynssääminen ei tee hyvää ikenille. Lisäksi hammasvälien puhdistus esim. hammasväliharjalla.
Hammaslääkäri sanoi minullekin että pitää vaan harjata enemmän niin loppuu se verenvuoto ja ientulehdus. Ja niin myös tapahtui.
Ei kannata kovalla harjauksella vaan ahkeralla ja hellällä. Kyllä se lähtee, jos ei ole päässyt pahaksi. On toiminut minun kohdalla.
Oral surina kuuluu aamuin illoin minuuttitolkulla. En ihan aikaa ole ottanut mutta ei ihan normaaleissa puitteissa mennä.
Kysyin häneltä asiasta, niin mikä auktoriteettikammo iskukin, ja harjasi vielä viitisen minuuttia päälle.
Ei ne hammaslääkäritkään ientulehdukselle mitään tee, käskee vaan harjaamaan paremmin 😂
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luulet tai tiedät asiasta itse?
Toope .Ei minun tarvitse luulla tai tietää mitään asiasta. Minähän kysyin...Toope...
ap
Ei kovalla harjauksella vaan tikutuksella. Kun tikuttaa tehostetusti aamuin ja illoin hammasvälit puisella hammastikulla (esim. Jordanin on hyvä), niin tulehdus paranee. Alussa tulee verta ja täytyykin tulla, muuten ei parane. Hammaslääkäri on tämän aikoinaan ohjeistanut ja hyvin toiminut itsellä ja puolisolla.
Apteekista hammastahna ja suuvesi tähän (gum)
Vierailija kirjoitti:
Apteekista hammastahna ja suuvesi tähän (gum)
Hah, ja maksat maltaita! Saman tehon tuovat Lidl:ssa myytävät tuotteet, yhteishinta suuvedelle ja tahnalle alle 5 euroa! *ja ikinet kiittää* Btw, hammaslääkärini Tommi tämän kertoi ensiksi... XXD
Hammasväliharjat auttaa paremmin.
Kyllä se tosiaan näinkin. Itselläkin on ollut tulehtuneet ikenet, mutta kun useita päiviä harjaa tosi hyvin kuitenkin liikaa hankaamatta niin tervehtyivät.
Hammasväliharjaan hammastahnaa sitten.
Paroxinilla purskuttaminen auttaa.
Kyllä se harjaaminen vaan auttaa. Mutta ei kovasti, vaan taidolla. Ennen harjausta hammasväliharjan käyttö, joka ikinen päivä. Hammastahnaksi esim. Parodontax (hirveän makuista, mutta tehokasta) tai lyhytaikaisesti Gum Paroex.
Myös kannattaa käydä suuhygienustillä poistattaan hammaskivi.
Suuvesi, esim. punainen Sunstar GUM Paroex auttaa. Pitkäaikaiseen käyttöön vihreä. Parodontax hammastahna auttaa ehkäisemään.
Itselläni auttaa vain suuhygienistillä käyminen. Minulle tulee ikenen sisään hammaskiveä. Ja harjaan 2 kertaa päivässä, kerran päivässä lankaus ja tikutan tarvittaessa.
Hammaslankaa 30cm pätkä, solmi ympysäksi. Ympyrässä sektori kullekin hammasvälille. Tämän jälkeen normaali harjaus siten että on normaalisti vaahtoa. Lopuksi purskuttelu, nyt vaahto kuljettaa hammaslangan irroittaman plakin pois. Tämän jälkeen suu tuntuu poikkeuksellisen raikkaalta. Ja päätä itse toimiiko tavallinen vs sähköhammasharja sinulla paremmin.
Mitäs luulet tai tiedät asiasta itse?