Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso meinaa kovalla harjaamisella selättää ientulehduksen?

Vierailija
30.01.2021 |

Onko tosiaankin näin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs luulet tai tiedät asiasta itse?

Vierailija
2/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin huolellisella harjauksella. Kova jynssääminen ei tee hyvää ikenille. Lisäksi hammasvälien puhdistus esim. hammasväliharjalla.

Vierailija
4/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri sanoi minullekin että pitää vaan harjata enemmän niin loppuu se verenvuoto ja ientulehdus. Ja niin myös tapahtui.

Vierailija
5/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kovalla harjauksella vaan ahkeralla ja hellällä. Kyllä se lähtee, jos ei ole päässyt pahaksi. On toiminut minun kohdalla.

Vierailija
6/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oral surina kuuluu aamuin illoin minuuttitolkulla. En ihan aikaa ole ottanut mutta ei ihan normaaleissa puitteissa mennä. 

Kysyin häneltä asiasta, niin mikä auktoriteettikammo iskukin, ja harjasi vielä viitisen minuuttia päälle.

Vierailija
7/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hammaslääkäritkään ientulehdukselle mitään tee, käskee vaan harjaamaan paremmin 😂

Vierailija
8/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs luulet tai tiedät asiasta itse?

Toope .Ei minun tarvitse luulla tai tietää mitään asiasta. Minähän kysyin...Toope... 

ap

Vierailija
9/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovalla harjauksella vaan tikutuksella. Kun tikuttaa tehostetusti aamuin ja illoin hammasvälit puisella hammastikulla (esim. Jordanin on hyvä), niin tulehdus paranee. Alussa tulee verta ja täytyykin tulla, muuten ei parane. Hammaslääkäri on tämän aikoinaan ohjeistanut ja hyvin toiminut itsellä ja puolisolla.

Vierailija
10/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista hammastahna ja suuvesi tähän (gum)

Vierailija
11/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekista hammastahna ja suuvesi tähän (gum)

Hah, ja maksat maltaita! Saman tehon tuovat Lidl:ssa myytävät tuotteet, yhteishinta suuvedelle ja tahnalle alle 5 euroa! *ja ikinet kiittää* Btw, hammaslääkärini Tommi tämän kertoi ensiksi... XXD

Vierailija
12/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasväliharjat auttaa paremmin.

Vierailija
13/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tosiaan näinkin. Itselläkin on ollut tulehtuneet ikenet, mutta kun useita päiviä harjaa tosi hyvin kuitenkin liikaa hankaamatta niin tervehtyivät.

Vierailija
14/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasväliharjaan hammastahnaa sitten.

Vierailija
15/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paroxinilla purskuttaminen auttaa.

Vierailija
16/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se harjaaminen vaan auttaa. Mutta ei kovasti, vaan taidolla. Ennen harjausta hammasväliharjan käyttö, joka ikinen päivä. Hammastahnaksi esim. Parodontax (hirveän makuista, mutta tehokasta) tai lyhytaikaisesti Gum Paroex.

Vierailija
17/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kannattaa käydä suuhygienustillä poistattaan hammaskivi.

Vierailija
18/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuvesi, esim. punainen Sunstar GUM Paroex auttaa.  Pitkäaikaiseen käyttöön vihreä.  Parodontax hammastahna auttaa ehkäisemään.  

Vierailija
19/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttaa vain suuhygienistillä käyminen. Minulle tulee ikenen sisään hammaskiveä. Ja harjaan 2 kertaa päivässä, kerran päivässä lankaus ja tikutan tarvittaessa. 

Vierailija
20/20 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslankaa 30cm pätkä, solmi ympysäksi. Ympyrässä sektori kullekin hammasvälille. Tämän jälkeen normaali harjaus siten että on normaalisti vaahtoa. Lopuksi purskuttelu, nyt vaahto kuljettaa hammaslangan irroittaman plakin pois. Tämän jälkeen suu tuntuu poikkeuksellisen raikkaalta. Ja päätä itse  toimiiko tavallinen vs sähköhammasharja sinulla paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän