Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka tykkää PIENESTÄ kodista

Vierailija
30.01.2021 |

Onko muita jotka viihtyy pienessä kodissa? Asutaan lapsen kanssa Helsingissä noin 50 neliön kaksiossa, ja viihdytään loistavasti. Omistuskämppä, lainaa jäljellä enää vähän, ja meillä on pientä, kotoisaa ja edullista. Sijaintikin on hyvä, esim. kaupat, ravintolat ja hyvät julkiset yhteydet aivan vieressä. Välillä jotkut ihmettelee miten ahtaasti asutaan, mutta kun tässä on niin mukavaa. Lapsella siis oma huone, minun sänkyni on olohuoneen alkovissa. Ehkä lapsen tultua teini-ikään on pakko muuttaa, jos hän tarvitsee lisää yksityisyyttä mutta aion kuitenkin asua tässä niin pitkään kuin suinkin mahdollista

Kommentit (114)

21/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kolme (teini, minä ja mies) 92,5 m2 kerrostaloasunnossa. Tiedä sitten onko tämä pieni, omasta mielestä ei, mutta kyllä tuttavaperheillä tuntuu järjestäin olevan isommat asunnot/omakotitalot. Me nautitaan tästä, tilaa on tarpeeksi ja vähän ylimääräistäkin.

Tuohan on aika tilava kolmelle. Oletuksena, että nukut miehesi kanssa samassa makkarissa? Vai onko teillä kaikilla oma huone?

Vierailija
22/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin 54 neliön asunnossa, ja tuntuu että tämä on liian iso. Muutan varmaan lähiaikoina pienempään. Pienestä asunnosta saa tosi kodikkaan kun ei ahda sinne liikaa tavaraa.

Tiedän tunteen. Asuin jossain vaiheessa vuoden yksin 60-neliöisessä asunnossa vuokralla. Tilaa oli aivan liikaa minun makuuni. Kodikkuus kärsi, ja olisi pitänyt ostaa hirveästi uusia huonekaluja jotta ei olisi niin autiota.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästiin eroon isosta omakotitalosta, kyllä putosi taakka harteilta, liikaa siivottavaa,hoidettavaa,pihatyöt,lumityöt,kalliit kulut.

Nyt hymyilyttää vaikka lunta tulee,ei tarvi huolehtia lumitöistä&koti on niin helppo pitää siistinä(100m2).

Vierailija
24/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 neliötä ja on saunakin. Yksin asun ja just sopiva.

Vierailija
25/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaran määrä ja siivoustaso vaikuttaa paljon. Isokin asunto voi vaikuttaa pieneltä jos se on tungettu täyteen kaikkea turhaa.

Vierailija
26/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliöillä ei niin väliä jos vaan ois kodinhoitohuone ja vaatehuone. Asun teinin kanssa 75 neliön rivarissa ja em asioita kaipaan. No pysyy tavaramäärä kurissa, se on tässä plussaa. Menee kauneus käytännön edelle...

Vierailija
27/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas tykkään siitä että on tilaa. Ei sitä siis ylenmäärin tarvitse olla, mutta niin että on riittävästi omaa tilaa kun asuu kaksin miehen kanssa. Tilava kolmio on ollut ihan hyvä ratkaisu. 

Vierailija
28/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunaa minäkin välillä kaipaan, tai kylpyammetta. Mutta suurimman osan ajasta olen erittäin tyytyväinen. On ihana asua edullisesti lähellä kaikkea, helppohoitoisessa pienessä asunnossa. Voisin ostaa isomman, mutta sitten pitäisi ottaa lisää lainaa enkä halua sitä. Ja sellainenkin etu tässä on, että naapurina asuu lähinnä vanhuksia, eli taloyhtiö on todella rauhallinen. Uuteen taloyhtiöön muutto on aina vähän arpapeliä.

-ap

Vierailija
29/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuimme 60 neliön kaksiossa vuosia ja olemme nelihenkinen perhe. Nyt meillä on huikeat 72 neliötä, kokoonpano on sama. Ei tämä mitään nautintoa ole mutta kun nollasta lähtee, niin tämä oli se mitä meidän palkkatuloilla pääkaupunkiseudulta sai inhimilliseen hintaan. Ikuinen velkavankeus ei kiinnostellut.

Vierailija
30/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää tämä 33 neliön yksiö, yksin kun asun. Hyvin mahtuu nahkasohva, sohvapöytä, iso töllö, tietokonepöytä joka on parvisängyn alla, musavehkeet ja kasvihuone josta saan aina tuoretta ruokaa.

Vierailija
31/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut isoissa taloissa ja lukaaleissa (suurin n. 300m2) sekä pienissä, jopa ahtaissa (pienin 20m2) asunnoissa. Parhaiten olen viihtynyt aina suht pienissä asunnoissa, ne on kodikkaita. Kokonaisuus tietenkin ratkaisee, mutta en viihdy liian isoissa tiloissa.

Tällä hetkellä asun 33m2 yksiössä jota pidän just sopivana. Tässä on hyvä pohjaratkaisu ja kaikki tarpeellinen + ihana parveke ilta-aurinkoon. Voisin kuvitella, että tästä en lähde mihinkään enää. 

Vierailija
32/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asuimme 60 neliön kaksiossa vuosia ja olemme nelihenkinen perhe. Nyt meillä on huikeat 72 neliötä, kokoonpano on sama. Ei tämä mitään nautintoa ole mutta kun nollasta lähtee, niin tämä oli se mitä meidän palkkatuloilla pääkaupunkiseudulta sai inhimilliseen hintaan. Ikuinen velkavankeus ei kiinnostellut.

Ymmärrän sinua hyvin, ja olen täysin samaa mieltä lainasta. Kun pyörittää 2h taloutta yksin ja haluaa asua Helsingissä (eikä halua tappaa itseään työllä), kompakti omistusasunto on paras mahdollinen ratkaisu. Jää rahaa säästöön ja muuhunkin elämiseen. 

-ap

Vierailija
33/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää, miten ihmiset viihtyvät tuollaisissa selleissä. Meillä on 400m2 omakotitalo, 2 aikuista ja 2 lasta. Tilaa juuri sopivasti. Jos alkaa jonkun naama ärsyttää, voi vaihtaa huonetta. On tilaa missä haraastaa, missä säilyttää tavaroita, on saunaa ja ulkoporeammetta. 50 neliötä kahdelle on ihan painajainen. Onneksi ei tarvitse.

Järkyttävän iso ja epätaloudellinen. Jos joku haluaa maksaa tuollaisesta itsensä kipeäksi niin siitä vaan, mutta epänormaaliahan tuo on. Siivooja on myös lähes pakollinen noin isoon asuntoon. Lisäksi vaaditaan kaksi autoa ja autokuski lapsille, että maalta pääsee liikkumaan.

Vierailija
34/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kolme (( minä ja kaksi teiniä) kolmiossa. Reilu 70 m2. Lapsilla omat huoneet, mä asun olkkarissa. Tilava keittiö ja ruokatila.

Asutaan ihan Helsingin keskustassa ja rakastan tätä paikkaa. En varmaan ikinä muuta pois.

Toisaalta tämä jää turhan isoksi lasten muutettua pois.

Vierailija
35/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kolmen lapseni kanssa 78 neliön kolmiossa. Vanhin kolmesta (17v.) punkkaa välillä isoveljensä luona, ja kun on kotona, nukkuu olohuoneessa taittopatjalla. Minulla on oma makuuhuone ja lapset (14v. ja 11v.) jakavat toisen makuuhuoneen. Tykkään siitä, etten ole siivouspäivän jälkeen aina ihan loppu. Tämän kokoinen asunto pysyy ns. hyppysissä.

Vierailija
36/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saunaa minäkin välillä kaipaan, tai kylpyammetta. Mutta suurimman osan ajasta olen erittäin tyytyväinen. On ihana asua edullisesti lähellä kaikkea, helppohoitoisessa pienessä asunnossa. Voisin ostaa isomman, mutta sitten pitäisi ottaa lisää lainaa enkä halua sitä. Ja sellainenkin etu tässä on, että naapurina asuu lähinnä vanhuksia, eli taloyhtiö on todella rauhallinen. Uuteen taloyhtiöön muutto on aina vähän arpapeliä.

-ap

Mä taas luopuisin saunasta vaikka heti. Olen sen lämmittänyt 6 v aikana kaksi kertaa, oikeastaan vain siksi, että kun sellainen nyt on. :D

Vierailija
37/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää, miten ihmiset viihtyvät tuollaisissa selleissä. Meillä on 400m2 omakotitalo, 2 aikuista ja 2 lasta. Tilaa juuri sopivasti. Jos alkaa jonkun naama ärsyttää, voi vaihtaa huonetta. On tilaa missä haraastaa, missä säilyttää tavaroita, on saunaa ja ulkoporeammetta. 50 neliötä kahdelle on ihan painajainen. Onneksi ei tarvitse.

Järkyttävän iso ja epätaloudellinen. Jos joku haluaa maksaa tuollaisesta itsensä kipeäksi niin siitä vaan, mutta epänormaaliahan tuo on. Siivooja on myös lähes pakollinen noin isoon asuntoon. Lisäksi vaaditaan kaksi autoa ja autokuski lapsille, että maalta pääsee liikkumaan.

Joillakin on tällaiseen varaa, pääkaupunkiseudullakin. Tunnen itsekin muutamia tällaisia varakkaampia perheitä. Ei heillä jää lomamatkat tekemättä asumiskulujen vuoksi, kun isoon taloon Westendissä on mennyt vain murto-osa yrityskaupan myötä tulleesta potista. Eivät he silti keskimääräistä onnellisempia ole, vaikka rahan puute ei aiheuta ongelmia :) 

-ap

Vierailija
38/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20m2, minä ja taapero. Valitsin tämän koska ajattelin että tarjolla ollut puolet pienempi olisi liian pieni, mutta yllätyin miten valtavalta tämä tuntuu.

Vierailija
39/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainjuttu on tuo 1 lapsi. Sitten kun on 2+lasta eri sukupuolia niin tilaa ei voi olla liikaa.

T äiti ja teinit 93 neliötä

Vierailija
40/114 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20m2, minä ja taapero. Valitsin tämän koska ajattelin että tarjolla ollut puolet pienempi olisi liian pieni, mutta yllätyin miten valtavalta tämä tuntuu.

häh?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän