Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pk-seudun kierrätyskeskus, miten työntekijöitä kohdellaan?

Kk-kävijä
30.01.2021 |

Toisessa ketjussa moni puhuu kierrätyskeskuksen työntekijöiden huonosta kohtelusta syynä sille, miksi boikotoi ko. paikkaa.

Miten tämä ilmenee? Oletko itse ollut töissä siellä tai muuten nähnyt tai kuullut? Kokemuksia!

Entä mitä tapahtuu tavaroille? Kuinka suuri osa ihan hyvästä tavarasta päätyy roskiin? Heitetäänkö esim. myymättömät kirjat lopulta pois?

Olen lahjoittanut niin paljon tavaraa kierrätyskeskuksiin että kiinnostaisi kuulla joltain joka tietää.

Kommentit (179)

Vierailija
21/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä kierrätyskeskuksessa ole muutenkin 7h työpäivät ja 9e päiväkorvaus. Reilu diili.

Vierailija
22/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu diili on kaukana totuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan kierrätyksessä olen ollut orjatyössä enkä jalallani sinne enään astu. Työntekijällä ei ole mitään arvoa. Esimiehet puolustaa toisiansa ja vaikka kuinka valittaa esimiehistä niin siel ne vaan istuskelee. Duunareille heti loparit jos varastaa (ymmärrettävää) mutta esimiehiä tämä sääntö ei päde. Korkein johto ei edes vaivaudu vastaamaan viesteihin ja tämä jo kertoo mitä mieltä ovat työntekijöistään. Olisi lehdillä juttuaihetta ja liitolla töitä. On kyllä ihme että Suomessa voi vielä kohdella ihmisiä näin.

Vierailija
24/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa valitettavaa, jos Kontissa on asiat yhtä huonosti.

Kuka alkaisi puolustaa näitä ihmisiä, joilla joskus elämäntilanteesta johtuen ei ole voimia tai resursseja puolustaa ihmisarvoaan tai omia työntekijän oikeuksiaan? Eikä varsinkaan silloin, kun työnantajan edustajat liittoutuvat yksittäisiä työntekijöitä vastaan.

Jos ihmisellä on kohtuullinen työmoraali ja asenne ja velvollisuuksien hoitaminen työpaikkaansa kohtaan kunnossa siitäkin huolimatta, että olisi joutunut alunperin vasten tahtoen sinne työllistetyksi, niin hän ei ansaitse enää tulla haukutuksi "laiskaksi tukityöllistetyksi", joka ei vain tajua tyytyä osaansa. Tämä on yleisin argumentti, kun yritetään vaatia kunnollista kohtelua heille tai puuttua väärinkäytöksiin heitä kohtaan.

Nämä ihmiset ovat näiden paikkojen henki, sielu ja toiminnan ydin! Mikään toiminto ei pyörisi siellä ilman heitä. Siellä on monia hyviä esimiehiä LOPPUUNPALAMISEN partaalla, kun joudutaan pyrkimään hullujen tavoitteiden perässä ihmetekoihin ja hoitamaan sellaisiakin töitä jotka eivät edes kuulu heille.

Vierailija
25/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ihan totuudenmukainen mutta ei se kaukana totuudesta ole.

Vierailija
26/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei ihan totuudenmukainen mutta ei se kaukana totuudesta ole.

Tämä tuli väärään kohtaan.... Anteeksi

Vierailija
27/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu diili on kaukana totuudesta.

Ei ehkä ihan totuudenmukainen mutta kyllä pistää miettimään että johtajilla on pokkaa nostaa bonuksia kun työntekijät vetää minimipalkkaa.

Vierailija
28/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkisitte sen jobbareiden määrän...

Vierailija
29/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie mitään yli 10 euron tuotteita t. Ex lajittelija

Vierailija
30/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivukylä vai Porttipuisto?

Vierailija
31/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehillä ei ole mitään koulutusta ottaa vastaan fyysisesti, psyykkisesti ja sosiaalisesti oireilevia työntekijöitä.

Vierailija
32/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehillä ei ole mitään koulutusta ottaa vastaan fyysisesti, psyykkisesti ja sosiaalisesti oireilevia työntekijöitä.

Jokainen älyllä varustettu esimieskin on lähtenyt sieltä kävelemään. Sinne jää sitten nämä oman elämänsä sankarit pätemään.

Vierailija
33/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa esimiehistä ei ole päässyt edes peruskoulua läpi ja sehän kihahtaa nuppiin kun sut nostetaan pitkäaikaistyöttömästä vastuuseen ja esimieheksi

Vierailija
34/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräälläkin esimiehellä oli hampaat mädäntyneet suuhun ja paiseita leukaperissä. Kertoi, että hänestä pitää ottaa mallia kierrätyksen ideologian mukaisesti..... Yök!

Vierailija
35/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä paikka ei helpottanut minun kokemustani työelämään vajaakuntoisena mukaan pyrkimisestä, vaan se sai minut sulkeutumaan paniikkihäiriöni ja sosiaalisten tilanteiden pelkoni kanssa vielä enemmän. En odottanut päänsilittelyä, mutta edes alkeellista ymmärrystä esimieheltä siitä, mitä tällainen työllistymistä ja arkielämää haittaava asia tarkoittaa. Olen saanut kuulla esimieheltä ihan järkyttävää tekstiä, kun olen rehellisesti ongelmistani kertonut, ja siitä mihin tällä hetkellä rajoitteideni kanssa koen kykeneväni ja mihin en. Edellisen esimiehen kanssa samat työtehtävät samassa paikassa antoivat helposti myöten siten, että saatoin vetäytyä esimerkiksi asiakkaiden kohtaamisesta tarvittaessa ja toisinaan sitten taas yrittää sitä, kun tunsin siihen pystyväni. Minulle itselleni oli suuri saavutus siis jo se, että pystyn olemaan työpaikassa, jossa on muita ihmisiä ja jopa luomaan siellä jotain sosiaalisia kontakteja. Esimieheni mielestä olin vain lapsellinen, kun en päässyt yli fobioistani, joita hän ei ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää alkuunkaan.

Me menemme sinne vajaakuntoisina - sitä se työllistäminen ja palkkatuki usein edellyttää: palkkatuki kun myönnetään monesti sairauden tai vamman takia - mutta näitä sairauksia tai vammoja ei käytännössä saisi enää sitten työpaikalla olla olemassa.

Vierailija
36/179 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nihtisillassa oli kierrätyskeskuksessa valtava korona ryvästymä.

Vierailija
37/179 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon mukaan nämä kommentit menisi myös työvoimahallinnon tietoon.

Vierailija
38/179 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää nyt vaan ahkerasti töitä nii pomot saa kivat bonukset.

Vierailija
39/179 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon mukaan nämä kommentit menisi myös työvoimahallinnon tietoon.

Toivon samaa. Itse olen antanut palautetta ja tiedän monen muunkin antaneen. En tiedä ovatko palautteet johtaneet mihinkään toimenpiteisiin.

Vierailija
40/179 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minun matematiikalla tuo tekee pikkasen yli 1€/ tunti palkaksi ja kun töihin menee ja ruokailu työpaikalla yms on omakustanteista, niin miinus merkkisenä tämä omalla kohdalla ainakin osoittautui. On siis edelleen sellainen juttu, ettei tuolla palkalla perhettä elätä ja sitten kuitenkin tienasi sen verran ettei toimeentulotukeen ollut enään oikeutta, jolloin kaikki perheen lääkäri ja lääkekustannuksetkin meni jo niistä vähäisistä tuloista. Rahallisesti ja henkisesti riistoa koko toiminta, en monestakaan syystä hyväksy tämänkaltaisia toimijoita, vain hyvän agendan nimissä ihmisten loppuun polttamista orjatyöllä. Kiitoksena vuosista, burnout ja vaikean työntekijän leima ja traumat mukana kotiin miettimään, että onkohan minusta enään koskaan päivä töihin lähtemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi