Olen mielestäni tehnyt oman osuuteni ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi
Olen 45-vuotias nainen, enkä ole hankkinut lapsia, joten mielestäni olen tehnyt oman osani tämän maapallon pelastamiseksi ja päästöjen pienentämiseksi. Niin voisitteko olla syyllistämättä minua siitä, että ajan autolla työmatkat, syön punaista lihaa ja -kun koronasta joskus päästään- matkustelen ja lennän taas tavalliseen tapaan parikertaa vuodessa lomakohteisiin. Olen niin kyllästynyt tähän syyllistämiseen kun ei asioita osata tarkastella suuremmassa kuvassa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut hehtaarikaupalla niittyä ja olen metsittänyt sen. Minulla ei ole lapsia, joten kompensoin sillä vauva -palstalaisten tulevien lasten päästöjä, joten vauvapalstalaiset nyt vaan rohkeasti lapsia hankkimaan!
.
😂😄😄👏👏
2 lasta tehnyt, kumpikin hyvissä ammateissa eli me tehdään osamme kansan elättämiseksi. Yhdellä auto työaikojen takia, mulla fillari ja yks kulkee julkisilla. Kaukolämpöasunnoissa. Lisäksi sähkötön mökki kesän viettoon, biohuussi, kompostori ja mietin istuttaisko kuusia isolle pihalle. Sähköruohonleikkuri trimmeri ym. Akut fillarin tarakassa kotiin lataukseen. Emme syö punaista lihaa. Jos lentämään pääsisi käytäisiin siskolla, ei muuta lentämistä. Tallinnasta juomia ehkä. Enempää ei nyt maailmaa aleta pelastamaan tässä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
sademetsien tuhoama soijarouhe on pahempi saastuttaja kuin lehmän pieru
Ja eikös viherpiipertäjäjuppihippivassareiden suosima avokado ollut myös perseestä? 😄 Näin niin kuin ekologiselta viherpiipertäjä-kantilta katsottuna. Tuhoaa sademetsiä, tuotantoon tarvitaan paljon vettä, yms. Sellasta pientä kivaa, jota nää maapallonpelastajat eivät ole tajunneet ottaa huomioon trendikkäitä avokadoja popsiessaan. 🤭😂
Minä en ole tehnyt mitään, enkä tule tekemään mitään, koska minä en usko propagandaan, mikä yrittää takoa meihin uskon, mihin moni on jo langennut. Tieteellisesti ajateltuna ilmaston lämpeneminen on kumottavissa oleva hypoteesi. Kun se muutettiin ilmastonmuutokseksi sen takia, että ilmasto ei lämmennyt, se ei enää ole kumottavissa oleva hypoteesi ja siksi se ei ole tieteellisesti validi. Ilmasto muuttuu koko ajan, koska se on sen ominaisuus. Jos siitä on olemassa vain usko, se on uskonto.
IPCCn kymmenes hypoteesi;
10. Ilmastomallit, joilla tulevaisuuden projektiot ilmastokatastrofista on ennustettu (ja mitkä ovat ainoa pohja noille ennusteille) .
Jos paras tiede ilmastonmuutoksesta on noissa malleissa ja ne ovat kyvyttömiä ennustamaan tulevaisuutta ja menneisyyttä, mistä on mittaustuloksia ja tietoa, niin mitä ne kertovat meille? Perustuen perustieteen kriteereihin, hypoteesi romahtaa, koska ensinnäkin yhtäkään näistä malleista ei ole validoitu oikean maailman testauksilla, tai datalla ja toiseksi, yksikään ennustus, mikä perustuu ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen, ei ole toteutunut. Hypoteesi on kumottu.
Lentäminen on pahasta, mutta mites noi ruotsinlaivat? Tallinnan lautat? Rahtilaivat?
Kumma, että niillä käymisestä ei ketään syyllistetä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voisit tehdä enemmän.
Tottakai voisin, mutta eikö sinulle ja muille mikään riitä? Enkö ole sinun mielestä tehnyt jo tällä valinnallani olla hankkimatta lapsia riittävän suuren uhrauksen planeettamme hyväksi? Tämä on juuri tätä luterilaista ajattelutapaa siitä, että mikään, mitä teet ei ole riittävästi tai tarpeeksi hyvää. Aina vaaditaan vaan lisää. Minä olen oman osuuteni tästä maapallon pelastamisesta hoitanut. Mutta jatkakaa te, joilla on lapset ja lasten lapset ja lastenlastenlapset tätä rumbaa jatkossa pyörittämässä. T: AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sademetsien tuhoama soijarouhe on pahempi saastuttaja kuin lehmän pieru
Ja eikös viherpiipertäjäjuppihippivassareiden suosima avokado ollut myös perseestä? 😄 Näin niin kuin ekologiselta viherpiipertäjä-kantilta katsottuna. Tuhoaa sademetsiä, tuotantoon tarvitaan paljon vettä, yms. Sellasta pientä kivaa, jota nää maapallonpelastajat eivät ole tajunneet ottaa huomioon trendikkäitä avokadoja popsiessaan. 🤭😂
Missä nämä viherpiiperöt olivat, kun Amazonin sademetsää kaadettiin ja poltettiin mm. avokado-viljelmien mahdollistamiseksi? Vihreiden moraali on osoittelevaa syyttämistä, mutta se ei taivu globaaliin protestiin, kun maailman viimeisiä luonnontilaisia sademetsiä tuhotaan. Mihin on unohtunut Koijärvi?
IPCCn 1. Hypoteesi sanoo; ihmisen aiheuttama ilmakehän CO2 lämmittää vaarallisesti ilmakehää.
Mittauksin ja havainnoin on osoitettu, että ilmakehä ei ole lämmennyt 18 vuoteen, Ei tilastollisesti lämmennyt 25 vuoteen, eikä muutenkaan selittämättömästi lämmennyt yli 200 vuoteen. Hypoteesi on kumottu.
2. Hypoteesi vaatii, että trooppisessa troposfäärissä on ns. ”hot spot”, kumoamattomana sormenjälkenä globaalista lämpenemisestä. Huolimatta parhaista yrityksistä yli 30 vuoden aikana, satelliiteilla ja radiosondeilla, ”hot spotia” ei löydy. Hypoteesi on kumottu.
Ei jengi tajua ajatella omaa napaa tai sukupolvea pidemmälle. Aloitit sellaisen keskustelun, ettei siihen kukaan oikein osaa täällä vastata. Sinut tuomitaan joka tapauksessa teet niin tai näin. Mikään ei näille maapallon pelastajille ole tarpeeksi kuitenkaan.
Willian Henry, vuonna 1803 julkaisi tutkimuksen, mikä tuli tunnetuksi Henryn lakina/vakiona.
Henryn laki kuvaa kaasujen osapaineen tasapainoa nesteeseen liuenneissa kaasuissa ja ilmakehässä.
Henryn laki osoittaa, että lämpötila nesteessä päättää liukoisuuden siihen liuenneissa kaasuissa.
Kun vesi lämpenee, se päästää siihen liuennutta ilmaa, kunnes osapaineet kaasuissa ilmakehässä ja liuoksessa ovat samat. Hiilidioksidi on yksi näistä liuenneista kaasuista.
Ja päinvastoin, kun viilenee.
Hiilidioksidin kohoaminen ilmakehässä on _seuraus_ lämpenemisestä, ei _syy_ lämpenemiselle. Tässä on kausaalinen yhteys, mutta ilmasto"tiede" on kääntänyt sen väärinpäin.
Seuraaville sukupolville tulee ankeat ajat jäljiltämme mm. täysin holtittoman ja vastuuttoman velkaantumisen seurauksena, jota ilmastohörhöilijöiden haittatoimet pahentavat entisestään.