Pitkä avioliitto ja miehen jatkuva seksin haluaminen
Jos liitto joskus päättyy, en ala enää suhteeseen miehen kanssa.
Jatkuva seksin haluaminen ahdistaa ja väsyttää. Mies siis haluaa jatkuvasti oli elämässä mikä tahansa kriisi päällä. Minä näen paljon tärkeämpiäkin asioita kuin seksi.
Seksi on yleensä lähinnä velvollisuus minulle. Ei vain huvittaisi! Olenko ainoa jota ahdistaa miehen jatkuvat toiveet seksistä?
Pahinta on että tämä ei näytä hiipuvan iän myötä. Samat halut näyttää olevan nyt 45-vuotiaana kuin 25-vuotiaana.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on kovin vaikea ymmärtää, miten se on huono asia, että oma mies haluaa seksiä ja läheisyyttä. Luulisi sen olevan ihanaa, että on haluttu toiselle vielä vuosien ja vuosikymmenten jälkeen? Jotenkin karua, että joillekin ajan myötä se puoliso onkin muuttunut sen sijaan sitten vastenmieliseksi.
Eiköhän nainen tuossa tunnu olevan vain väline miehen paineiden purkamiseen eikä haluttu. Miehen pitää näyttää naiselle, että nainen on haluttu ja rakastettu muulloinkin kuin panetuksen tullen. Silloin on jo pahasti pielessä, jos seksi on naiselle kotityö toisten joukossa.
Aika vinksahtanut ja itsekeskeinen tapa ajatella asiaa. "Ei se mieskään halua muuta kuin pussien tyhjennystä eikä minua varsinkaan, kun en minäkään halua häntä". Ei ihme että menee asiat vaikeaksi.
Tuon saa selville helposti. Jos miehelle riittää se, että hän saa eikä vaimon saamisella ole mitään merkitystä, niin miestä ei oikeasti halua naista.
Vierailija kirjoitti:
Seksi lakkaa huvittamasta kun suhde on muuten pilalla.
Mutta pakko jatkaa yhdessä?
Olen kokopäivätyössä. Kotona olen klo 17:00 maissa. Siitä ruuan laitto, lasten auttaminen läksyissä, pakolliset kotityöt. Kun vanhin lapsi nukahtaa kello on usein 22. Mies ei ikinä kehu tai halaa tms ellei sitten ole seksi mielessä. Usein mies haluaa seksiä arki-iltana klo 23 jälkeen. Kello soi aamulla 6:30. Kyllä todellakin seksi tuntuu kotityöltä! Kun vihdoin pääsisi nukkumaan ei jaksaisi enää olla toista varten. Autan töissä ihmisiä, töiden jälkeen omia lapsia ja vielä olisi miehen seksihalut yöllä. Huhhuh!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin hormonaalisen ehkäisyn käyttämisen nelikymppisenä ja tadaa! halut palasivat. Ei se nyt mikään ihmelääke ehkä kaikille ole, mutta monelle voi olla.
Samat sanat! Muutin ruokavaliota, syön nykyään vähemmän hiilareita. Laihduin ja kiinnostuin uudelleen seksistä. Tunnen itseni kauniiksi nykyään vaikka vieläkin on vähän ylipainoa. Kaikkein oudointa on juuri se että nykyään näen itseni kauniina. Ei ole haitaksi petipuuhissa. Ja tämä on minun kokemukseni, ei mikään ohje.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokopäivätyössä. Kotona olen klo 17:00 maissa. Siitä ruuan laitto, lasten auttaminen läksyissä, pakolliset kotityöt. Kun vanhin lapsi nukahtaa kello on usein 22. Mies ei ikinä kehu tai halaa tms ellei sitten ole seksi mielessä. Usein mies haluaa seksiä arki-iltana klo 23 jälkeen. Kello soi aamulla 6:30. Kyllä todellakin seksi tuntuu kotityöltä! Kun vihdoin pääsisi nukkumaan ei jaksaisi enää olla toista varten. Autan töissä ihmisiä, töiden jälkeen omia lapsia ja vielä olisi miehen seksihalut yöllä. Huhhuh!
Ap
liikaa,tulee burnout. suunnittele elämä kiireettömämmäks,jätä vaikka työtä vähemmälle,ei niitä rahoja kumminkaa mukaan saa ku lähtö tulee,tai mies jättää töitä vähemmälle ja hoitaa lapsii enemmän. mieti järkevä ratkaisu
Suosittelen etta otat kontaktin ammattiauttajaan. Libido jen ongelmat ovat tavallisia. Miksi ei haluta, sen saat selville terapeutin kanssa.
Haluava mies on normaali.
45-vuotiaana halukas on todella normaali.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän sama ongelma MUTTA mä kyllä nautin seksistä ja antaisin enemmän jos meillä olisi sitä läheisyyttä ja hellyyttä muutenkin. Mutta kun ei.. saan silloin sitä hellyyttä jne kun mies haluaa seksiä, en muuten. Sitten jos haluaisin vain nukkua niin saan kattoo sitä kotona mököttämistä ja vinkumista joka asiasta pari viikkoa.
Eikö tuo nyt ole aika iso ongelma koko suhteessa ylipäätään, jos muulloin ei ole mitään läheisyyttä? Ihmettelen, miten naiset jaksatte näitä tämäntyyppisiä vonkaajia, jotka eivät muulloin teitä huomioi.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole koskaan ollut seksihaluja (uskon olevani aseksuaali), mutta onneksi on niin ettei seksi minua myös ahdista eikä ärsytä. 20 vuotta jo näytelty halukasta ja teeskennelty orgasmeja, ja hyvin menee. Joskus on mietityttänyt tuo, että alkaakohan jossain iässä tympäistä ja mitä teen jos niin käy, ja mitä mies tekee. Mutta kai sen näkee sitten jos sellainen tulee eteen.
Voi ristus kuinka sairaita naiset voivatkaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tavallinen tapaus.
Ratkaisuja on olemassa.
Seksi EI ole suoritus tai duuni. Ilmankos se on alkanut inhottamaan sinua.
Onglemasi on rajojen laittamisessa, asetat muut etusijalle. Et ole muita varten. Halutkin nousevat kun saat haluamasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille joille seksi on pelkkä velvollisuus tai jopa vastenmielistä: menkää terapiaan ja/tai lääkärille. Tutkikaa asiaa. MIKSI näin on?
Etkö rakasta puolisoasi enää? Vai miksi nautinnon tuottaminen hänelle, intiimiys hänen kanssaan, on vastenmielistä tai edes epäkiinnostavaa?
Keskustelemme _jatkuvasta_ seksin vonkaamisesta. Kyllä se on kuormittavaa, kun mies haluaa aamulla, päivällä ja illalla. Silloin on oikeus kieltäytyä ilman, että mies suuttuisi, loukkaantuisi tai minut leimattaisiin kokonaan haluttomaksi. Seksi on ihanaa ja pidän siitä, mutta en halua jatkuvasti. Parisuhde on minulle muutakin kuin jatkuvaa seksiä.
No tämähän on jo ihan eri asia, jos jatkuva seksin harrastaminen tarkoittaa todellakin jatkuvaa päivittäistä ja useasti päivässä seksin harrastamista. Tuossa miehellä on jo asian kanssa ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No onko niin, että olette niin kiireisiä aina töiden jälkeen, että vasta nukkumaan mennessä olisi aikaa olla toista varten ja tätä tilaisuutta miehesi yrittää käyttää? Vai onko hän kiireestä riippumatta täysin uuvatti huomioimisen suhteen? Itse saan raskaaseen arkeen voimavaroja nimenomaan hetkistä puolison kanssa.
Miksi haluton osapuoli on se, jolla on ongelma? Miksi hänen pitäisi mennä terapiaan?
Miksi se jatkuvasti vonkaava ei ole terapian tarpeessa eikä häntä syyllistetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille joille seksi on pelkkä velvollisuus tai jopa vastenmielistä: menkää terapiaan ja/tai lääkärille. Tutkikaa asiaa. MIKSI näin on?
Etkö rakasta puolisoasi enää? Vai miksi nautinnon tuottaminen hänelle, intiimiys hänen kanssaan, on vastenmielistä tai edes epäkiinnostavaa?
Keskustelemme _jatkuvasta_ seksin vonkaamisesta. Kyllä se on kuormittavaa, kun mies haluaa aamulla, päivällä ja illalla. Silloin on oikeus kieltäytyä ilman, että mies suuttuisi, loukkaantuisi tai minut leimattaisiin kokonaan haluttomaksi. Seksi on ihanaa ja pidän siitä, mutta en halua jatkuvasti. Parisuhde on minulle muutakin kuin jatkuvaa seksiä.
No tämähän on jo ihan eri asia, jos jatkuva seksin harrastaminen tarkoittaa todellakin jatkuvaa päivittäistä ja useasti päivässä seksin harrastamista. Tuossa miehellä on jo asian kanssa ongelma.
Joo tos mennää kyllä jo miehen ehdoilla,vedä rajat. miten itse haluat myös. eri asia jos seksi loppuu,tai kerran kuukadessa sillee et vaimoo ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No onko niin, että olette niin kiireisiä aina töiden jälkeen, että vasta nukkumaan mennessä olisi aikaa olla toista varten ja tätä tilaisuutta miehesi yrittää käyttää? Vai onko hän kiireestä riippumatta täysin uuvatti huomioimisen suhteen? Itse saan raskaaseen arkeen voimavaroja nimenomaan hetkistä puolison kanssa.
sano et huomioi sua,kerro mitä sä haluut kyllä se ymmärtää ja järjästäkää toisillenne aikaa välillä
Vierailija kirjoitti:
Ap
Rakennat itsellesi tuossa vain ongelmia. Keräät syitä miksi ei. Huomaatko? Jos et halua miestäsi, ole rehellinen itsellesi. Ei elämää tarvitse suorittaa ja varsinkaan perhe-elämä tai parisuhde ei saa olla suorittamista. Höllää vähän. Menkää terapiaan, teidän liitto on jo karilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluton osapuoli on se, jolla on ongelma? Miksi hänen pitäisi mennä terapiaan?
Mitenniin ei syyllistetä? Tämä ketjuhan on täynnä sen halukkaamman osapuolen syyllistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessahan ongelma on kyllä yhteinen. Täällä käy ilmi hyvin erilaisia tilanteita, mutta ainakin jos toinen vonkaa ja haluaa panna monta kertaa päivässä, kehottaisin ennemmin sitä vonkaajaa tarkastelemaan, mikä on ongelma sillä saralla. Sitten taas jos puhutaan jatkuvasta vonkaamisesta ja se tarkoittaakin, että mies haluaisi kerran pari viikossa mutta nainen pitää tätä täysin vastenmielisenä henkilönä ja asiana, ihmettelen lähinnä naisen motiiveja suhteessa olemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri on se riesa johon parisuhteessa joutuu. Aluksi on niin tyhmä, että suostuu ja jopa esittää haluavansa ja sitten mies kuvittelee, että maailma tappion asti pitää rynkyttää. Kyllä se iän myötä vähenee. 55 vonkaa enään kerran viikossa ja sitä saa helposti venytettyä pariin viikkoon.
Eli tuo on siis se kriittinen raja, hyvä tietää. Mun mies on vasta 53 ja haluaa vähintään kerran päivässä. Jos ei itse yhdyntää niin sitten oraalia tai leikitään leluilla tms. Ihana mies ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on kovin vaikea ymmärtää, miten se on huono asia, että oma mies haluaa seksiä ja läheisyyttä. Luulisi sen olevan ihanaa, että on haluttu toiselle vielä vuosien ja vuosikymmenten jälkeen? Jotenkin karua, että joillekin ajan myötä se puoliso onkin muuttunut sen sijaan sitten vastenmieliseksi.
Eiköhän nainen tuossa tunnu olevan vain väline miehen paineiden purkamiseen eikä haluttu. Miehen pitää näyttää naiselle, että nainen on haluttu ja rakastettu muulloinkin kuin panetuksen tullen. Silloin on jo pahasti pielessä, jos seksi on naiselle kotityö toisten joukossa.
Aika vinksahtanut ja itsekeskeinen tapa ajatella asiaa. "Ei se mieskään halua muuta kuin pussien tyhjennystä eikä minua varsinkaan, kun en minäkään halua häntä". Ei ihme että menee asiat vaikeaksi.
Tuon saa selville helposti. Jos miehelle riittää se, että hän saa eikä vaimon saamisella ole mitään merkitystä, niin miestä ei oikeasti halua naista.
Tuossakin on vähän riski sellaiseen itseään ruokkivaan kierteeseen että kun se halukkaampi osapuoli huomaa että toista ei oikeastaan kiinnosta, kuhan antaa velvollisuudesta, niin ei se varsinaisesti motivoi ihan kauheasti sen toisen eteen temppuja tekemään. Tai rumemmin sanottuna jos alkaa runkkupatjaksi niin ei pidä olla kovin yllättynyt että kohdellaan kuin runkkupatjaa. Tietysti jos tarkoitus on koittaa hävittää ne (ainakin itseensä kohdistuvat) halut toiseltakin, niin tuo voi olla kokeilemisen arvoinen strategia. Tosin siinä vaiheessa on vähän hölmöä voitonriemuisena todeta että eihän se toinen minua halunnutkaan.