Pitkä avioliitto ja miehen jatkuva seksin haluaminen
Jos liitto joskus päättyy, en ala enää suhteeseen miehen kanssa.
Jatkuva seksin haluaminen ahdistaa ja väsyttää. Mies siis haluaa jatkuvasti oli elämässä mikä tahansa kriisi päällä. Minä näen paljon tärkeämpiäkin asioita kuin seksi.
Seksi on yleensä lähinnä velvollisuus minulle. Ei vain huvittaisi! Olenko ainoa jota ahdistaa miehen jatkuvat toiveet seksistä?
Pahinta on että tämä ei näytä hiipuvan iän myötä. Samat halut näyttää olevan nyt 45-vuotiaana kuin 25-vuotiaana.
Kommentit (204)
Itselläni ei ole koskaan ollut seksihaluja (uskon olevani aseksuaali), mutta onneksi on niin ettei seksi minua myös ahdista eikä ärsytä. 20 vuotta jo näytelty halukasta ja teeskennelty orgasmeja, ja hyvin menee. Joskus on mietityttänyt tuo, että alkaakohan jossain iässä tympäistä ja mitä teen jos niin käy, ja mitä mies tekee. Mutta kai sen näkee sitten jos sellainen tulee eteen.
Naisilla on avioliitossa vain yksi ongelma, mies, joka jakaantuu kahteen aliongelmaan, joko saa seksiä tai ei saa seksiä.
Anna äijän käydä vieraissa. Etkä sit päästä omaan sänkyyn ettet saa tauteja.
Harrastus mikä harrastus, joku käy kalastamassa, toinen käy naisissa.
Jos et itse halua ja homma tympäsee niin eihän se ole sulta pois jos äijä käy muualla, saat olla rauhassa. Pidätte sit muuten yhteistä huushollia, jos tulette muuten toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Mun on kovin vaikea ymmärtää, miten se on huono asia, että oma mies haluaa seksiä ja läheisyyttä. Luulisi sen olevan ihanaa, että on haluttu toiselle vielä vuosien ja vuosikymmenten jälkeen? Jotenkin karua, että joillekin ajan myötä se puoliso onkin muuttunut sen sijaan sitten vastenmieliseksi.
Eiköhän nainen tuossa tunnu olevan vain väline miehen paineiden purkamiseen eikä haluttu. Miehen pitää näyttää naiselle, että nainen on haluttu ja rakastettu muulloinkin kuin panetuksen tullen. Silloin on jo pahasti pielessä, jos seksi on naiselle kotityö toisten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Aina jaksan ihmetellä, että miksi tuollaiset pariskunnat pysyvät yhdessä? Jos kerran toinen ketuttaa aamusta iltaan.
Raha.
Naiset menevät naimisiin saadakseen taloudellista hyötyä ja apua lasten kasvatukseen, miehet taas haluaisivat kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Mun on kovin vaikea ymmärtää, miten se on huono asia, että oma mies haluaa seksiä ja läheisyyttä. Luulisi sen olevan ihanaa, että on haluttu toiselle vielä vuosien ja vuosikymmenten jälkeen? Jotenkin karua, että joillekin ajan myötä se puoliso onkin muuttunut sen sijaan sitten vastenmieliseksi.
Ehkä sun on vaikea ymmärtää parisuhteita ollenkaan. Kun toinen tarpeeksi kiukuttelee, eikä osaa sovitella niin muuttuuhan tuollainen ihminen vastenmieliseksi kenelle tahansa. Ulkonäkö muuttuu miehelläkin sjan myötä, eikä yleensä parempaan suuntaan. Parisuhteissa on miehiä, jotka eivät edes halua olla seksikkäitä vaimoilleen, eivät tee mitään ulkonäkönsä eteen ja käyttäytyvät kuin teinit. Ei ihme, että seksi loppuu näissä suhteissa.
Ei kukaan halua olla seksikone, vaan kyllä masturboidakin pitää osata, jos halut ovat ylisuuret.
Henkistä väkivaltaa huiputtaa toinen suhteeseen eikä sitten keskustella epätasapainossa olevista seksihaluista vaan koittaa pakoilla ja luistella tilanteista.
Päästä se mies menemään tai anna sille lupa toteuttaa itseään jonkun toisen kanssa kerran sinua ei kiinnosta. Eikä sinun pidä mielestäni velvollisuudesta alkaa seksiä harrastamaan, mutta kyllä pitää miehen kanssa asia puhua suoraan ja rehellisesti läpi. Tuskin hänkään haluaa seksiä kanssasi jos tietää 100 % varmuudella että sinä et halua häntä etkä seksiä hänen kanssaan, että se on sinusta vain velvollisuus tai pahimmillaan vastenmielistä. Mies saa sitten itse päättää jatkaako elämää sinun kanssasi vai haluaako kenties etsiä suhteen jossa halut kohtaavat. Meitä halukkaita naisiakin nimittäin on, erosin ja yksi syy oli läheisyyden ja seksin puute, toki sata muutakin syytä.
Ja sama ohje jos sukupuolet olisi toisin päin. Miten helvetissä ihmisillä on niin vaikea keskustella, peitellään vaan asioita siinä pelossa että toinen pahoittaa mielensä tai jättää. Saamari että ärsyttää tuollainen nössöily.
Äläkä selitä että lapset ja perhe, muuten eroaisin. Tuollaisenko mallin annatte lapsillenne, että valehdellaan ja pimitetään ja kärvistellään? Luulette ettei teidän keskinäisestä dynamiikasta lapsi näe että jokin on pielessä? Ei ota mallia että tuollainen on oikea parisuhde ja tapa toimia? Melko taakka lapselle. Ja niille jotka meinaa erota kun lapset isompia, miltä luulette lapsesta tuntuvan kun tajuavat että äiti ja isä oli yhdessä vaan heidän vuoksi ne lapsuusvuodet?
Vierailija kirjoitti:
Vonkaaminen ja kärttäminen on oma lukunsa ja myös se, että näkee toisen pelkkänä sukuelimenä.
Olen ikionnellinen jos omassa avioliitossa on myöhemmin sama tilanne. Nauti!
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on avioliitossa vain yksi ongelma, mies, joka jakaantuu kahteen aliongelmaan, joko saa seksiä tai ei saa seksiä.
Tämä oli hyvä. Ja niin totta. Mutta se mies pitää silti olla ja siitä pitää valittaa. Peiliin ei voi katsoa, ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Henkistä väkivaltaa huiputtaa toinen suhteeseen eikä sitten keskustella epätasapainossa olevista seksihaluista vaan koittaa pakoilla ja luistella tilanteista.
Päästä se mies menemään tai anna sille lupa toteuttaa itseään jonkun toisen kanssa kerran sinua ei kiinnosta. Eikä sinun pidä mielestäni velvollisuudesta alkaa seksiä harrastamaan, mutta kyllä pitää miehen kanssa asia puhua suoraan ja rehellisesti läpi. Tuskin hänkään haluaa seksiä kanssasi jos tietää 100 % varmuudella että sinä et halua häntä etkä seksiä hänen kanssaan, että se on sinusta vain velvollisuus tai pahimmillaan vastenmielistä. Mies saa sitten itse päättää jatkaako elämää sinun kanssasi vai haluaako kenties etsiä suhteen jossa halut kohtaavat. Meitä halukkaita naisiakin nimittäin on, erosin ja yksi syy oli läheisyyden ja seksin puute, toki sata muutakin syytä.
Ja sama ohje jos sukupuolet olisi toisin päin. Miten helvetissä ihmisillä on niin vaikea keskustella, peitellään vaan asioita siinä pelossa että toinen pahoittaa mielensä tai jättää. Saamari että ärsyttää tuollainen nössöily.
Äläkä selitä että lapset ja perhe, muuten eroaisin. Tuollaisenko mallin annatte lapsillenne, että valehdellaan ja pimitetään ja kärvistellään? Luulette ettei teidän keskinäisestä dynamiikasta lapsi näe että jokin on pielessä? Ei ota mallia että tuollainen on oikea parisuhde ja tapa toimia? Melko taakka lapselle. Ja niille jotka meinaa erota kun lapset isompia, miltä luulette lapsesta tuntuvan kun tajuavat että äiti ja isä oli yhdessä vaan heidän vuoksi ne lapsuusvuodet?
Niin kyllähän sitä keskustelis,jos toistaki huvittas keskustella. mut jos pitää seinälle puhuu,eli monologia käydä ni eipä se mitää hyödytä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen: mies haluaisi koko ajan ja minulle seksi on vain velvollisuutta. Liitto on kestänyt reilut 35v enkä todellakaan halua seksiä. Meillä mies on ollut hirveän ilkeä jos en ole suostunut seksiin vaan siinä tapauksessa on kiukutellut niin minulle kuin lapsillekin, joten perhesovun kannalta on ollut parempi vain suostua.
Meillä mies rauhottui vähän kun täytti 50v, ei enää halunnut joka päivä, ehkä joka toinen tai joka kolmas päivä. Minulle sekin oli liikaa, mutta nautin siitä, ettei mies ollut jatkuvasti kimpussani.
Kunnes, helvetti alkoi uudelleen kun mies oli 60v: mies sairastui pitkäaikais-sairauteen, jonka lääkityksen sivuvaikutuksena on voimakkaasti lisääntynyt seksivietti. Tämä toki mainitaan lääkityksen sivuvaikutuksissa, mutta silti sen voimakkuus yllätti. Mies on jälleen koko ajan kimpussani, en vain kestä. Tästä voi vielä tulla ero kun en vain enää jaksa.
Miksi olet tuollaisessa suhteessa, jossa kumpikaan ei ole tyytyväinen? Lapsienkin kannalta mieluummin eronneet tyytyväiset vanhemmat kuin toistensa kanssa riitelevät ja toisilleen veetuilevat suhteensa tyytymättömät vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen: mies haluaisi koko ajan ja minulle seksi on vain velvollisuutta. Liitto on kestänyt reilut 35v enkä todellakaan halua seksiä. Meillä mies on ollut hirveän ilkeä jos en ole suostunut seksiin vaan siinä tapauksessa on kiukutellut niin minulle kuin lapsillekin, joten perhesovun kannalta on ollut parempi vain suostua.
Meillä mies rauhottui vähän kun täytti 50v, ei enää halunnut joka päivä, ehkä joka toinen tai joka kolmas päivä. Minulle sekin oli liikaa, mutta nautin siitä, ettei mies ollut jatkuvasti kimpussani.
Kunnes, helvetti alkoi uudelleen kun mies oli 60v: mies sairastui pitkäaikais-sairauteen, jonka lääkityksen sivuvaikutuksena on voimakkaasti lisääntynyt seksivietti. Tämä toki mainitaan lääkityksen sivuvaikutuksissa, mutta silti sen voimakkuus yllätti. Mies on jälleen koko ajan kimpussani, en vain kestä. Tästä voi vielä tulla ero kun en vain enää jaksa.
Aika harvat ihmiset ovat ymmärtäneet, että seksin haluamisen ei ole pakko johtaa seksiin. Samoin kuin sipsien haluamisen ei ole pakko johtaa sipsien syömiseen. Miehesi voisi opetella itsehillintää eikä kinuta pillua aina, kun tekee mieli. Pariterapia olisi varmaan hyvä paikka teille.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla miehillä ihan sama ongelma.
Mitä ihmettä nyt?! Ei tarvitse suostua seksiin, jos tuntuu siltä. Ei myöskään tarvitse suostua painostukseen toisen osapuolen taholta. Toisaalta, jos jatkuvasti kieltäytyy eikä tunne halua, on velvollinen miehen kanssa käymään yhdessä keskustelua siitä, mitä asialle voidaan yhdessä tehdä.
En vain käsitä, miksi pitäisi suostua jatkuvaan vonkaukseen, jos itse kokee sen epämiellyttävänä. Itse polkisin siinä vaiheessa jo jalkaa ja sanoisin, että "lopeta heti, tuo on typerää ja tuntuu pahalta". Oletan kuitenkin, että siinä vaiheessa jokainen rakastava aviomies ymmärtää lopettaa. Jos ei ymmärrä, kyseenalaistaisin miehen älykkyyden, empatiakyvyn ja rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun on vaikea ymmärtää parisuhteita ollenkaan. Kun toinen tarpeeksi kiukuttelee, eikä osaa sovitella niin muuttuuhan tuollainen ihminen vastenmieliseksi kenelle tahansa. Ulkonäkö muuttuu miehelläkin sjan myötä, eikä yleensä parempaan suuntaan. Parisuhteissa on miehiä, jotka eivät edes halua olla seksikkäitä vaimoilleen, eivät tee mitään ulkonäkönsä eteen ja käyttäytyvät kuin teinit. Ei ihme, että seksi loppuu näissä suhteissa.
Ei kukaan halua olla seksikone, vaan kyllä masturboidakin pitää osata, jos halut ovat ylisuuret.
Ei ole yhtään vaikea ymmärtää parisuhteita. Jos naisen haluttomuus johtuu miehen käytöksestä, niin voisihan sitä suunsa aukaista sille miehelle eikä "alistua seksikoneeksi". Jos nainen pitää miestään vastenmielisenä, niin tuskin sellainen liitto kovin onnellinen muutenkaan on, eli mihin tämä nainen sitä miestään sitten tarvitsee, jos tämä on vain rasite? Eron voi Suomessa ihan vapaasti ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö ap ja ap:n kalaiset naiset voi sanoa miehelle suoraan, että saa hakea seksin muualta?
No kuulostaa vähän epäreilulta!
Jos mun mies sanoisi, että hae seksisi muualta niin hakematta jäisi. Miten perheellinen hankkii seksiseuraa "siististi", eli siten, että kukaan ei katso kieroon tai arvostele?
Minulla ei olisi siihen edes mahdollisuutta kun käyn täyspäiväisesti töissä ja normaalia perhearkea pyöritämme. Hyppäisinkö siitä sitten väsyneenä illalla auton rattiin seksiä hakemaan?
Tiedätkö kyllä ne monet muutkin sen muualta hakevat, salassa tai luvan kanssa. Miksi luulet että niin moni pettää? Ja käyvät ihan täyspäiväisesti töissä ja pyörittävät ihan normaalia perhearkea, eikä kukaan arvaisi jos ei tietäisi, että on useamman vuoden sivusuhde tulilla siinä samalla. Mitäpä se muille kuuluu. En kannusta salassa sitä tekemään mutta se että asioita päätetään toisten puolesta eikä puhuta ajaa ihmiset typeriin tekoihin.
Teille joille seksi on pelkkä velvollisuus tai jopa vastenmielistä: menkää terapiaan ja/tai lääkärille. Tutkikaa asiaa. MIKSI näin on?
Etkö rakasta puolisoasi enää? Vai miksi nautinnon tuottaminen hänelle, intiimiys hänen kanssaan, on vastenmielistä tai edes epäkiinnostavaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin hormonaalisen ehkäisyn käyttämisen nelikymppisenä ja tadaa! halut palasivat. Ei se nyt mikään ihmelääke ehkä kaikille ole, mutta monelle voi olla.
Mun halut palasivat kun vaihdoin miestä.
On tämä kyllä melkoista, kun yleensä naiset valittavat juurikin siitä että pitkässä suhteessa seksi ei enää miehen kanssa suju ja se ajaa heidät sivusuhteisiin, pettämiseen ja lopulta kauheisiin tragedioihin. Mies on niissä tarinoissa lähes aina syyllinen tavalla tai toisella.
Ja sitten loput valittavat kun asiat ovatkin päinvastoin, kaikki on muuten hyvin, mutta mies on seksuaalisesti aktiivinen.