Pitkä avioliitto ja miehen jatkuva seksin haluaminen
Jos liitto joskus päättyy, en ala enää suhteeseen miehen kanssa.
Jatkuva seksin haluaminen ahdistaa ja väsyttää. Mies siis haluaa jatkuvasti oli elämässä mikä tahansa kriisi päällä. Minä näen paljon tärkeämpiäkin asioita kuin seksi.
Seksi on yleensä lähinnä velvollisuus minulle. Ei vain huvittaisi! Olenko ainoa jota ahdistaa miehen jatkuvat toiveet seksistä?
Pahinta on että tämä ei näytä hiipuvan iän myötä. Samat halut näyttää olevan nyt 45-vuotiaana kuin 25-vuotiaana.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen: mies haluaisi koko ajan ja minulle seksi on vain velvollisuutta. Liitto on kestänyt reilut 35v enkä todellakaan halua seksiä. Meillä mies on ollut hirveän ilkeä jos en ole suostunut seksiin vaan siinä tapauksessa on kiukutellut niin minulle kuin lapsillekin, joten perhesovun kannalta on ollut parempi vain suostua.
Meillä mies rauhottui vähän kun täytti 50v, ei enää halunnut joka päivä, ehkä joka toinen tai joka kolmas päivä. Minulle sekin oli liikaa, mutta nautin siitä, ettei mies ollut jatkuvasti kimpussani.
Kunnes, helvetti alkoi uudelleen kun mies oli 60v: mies sairastui pitkäaikais-sairauteen, jonka lääkityksen sivuvaikutuksena on voimakkaasti lisääntynyt seksivietti. Tämä toki mainitaan lääkityksen sivuvaikutuksissa, mutta silti sen voimakkuus yllätti. Mies on jälleen koko ajan kimpussani, en vain kestä. Tästä voi vielä tulla ero kun en vain enää jaksa.
Aika harvat ihmiset ovat ymmärtäneet, että seksin haluamisen ei ole pakko johtaa seksiin. Samoin kuin sipsien haluamisen ei ole pakko johtaa sipsien syömiseen. Miehesi voisi opetella itsehillintää eikä kinuta pillua aina, kun tekee mieli. Pariterapia olisi varmaan hyvä paikka teille.
Ööööö mitä mä just luin... seksi on myös suhteen koossa pitävä voima, ikään kuin liima, se ei useimmille joilla on suuremmat halut, ole pelkkää seksiä vaan se on läheisyyttä ja se tuo suhteeseen aivan uuden ulottuvuuden. Mutta siinä olet oikeassa, pariterapiaan heti, myös tuon edellisen kirjoittaja. Onko sulle sattunut jotain pahaa kun oletukset seksistä ja toisen seksin ja sinun haluamisesta ovat tuollaiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö ap ja ap:n kalaiset naiset voi sanoa miehelle suoraan, että saa hakea seksin muualta?
No kuulostaa vähän epäreilulta!
Jos mun mies sanoisi, että hae seksisi muualta niin hakematta jäisi. Miten perheellinen hankkii seksiseuraa "siististi", eli siten, että kukaan ei katso kieroon tai arvostele?
Minulla ei olisi siihen edes mahdollisuutta kun käyn täyspäiväisesti töissä ja normaalia perhearkea pyöritämme. Hyppäisinkö siitä sitten väsyneenä illalla auton rattiin seksiä hakemaan?
Tiedätkö kyllä ne monet muutkin sen muualta hakevat, salassa tai luvan kanssa. Miksi luulet että niin moni pettää? Ja käyvät ihan täyspäiväisesti töissä ja pyörittävät ihan normaalia perhearkea, eikä kukaan arvaisi jos ei tietäisi, että on useamman vuoden sivusuhde tulilla siinä samalla. Mitäpä se muille kuuluu. En kannusta salassa sitä tekemään mutta se että asioita päätetään toisten puolesta eikä puhuta ajaa ihmiset typeriin tekoihin.
Victoria Milan sivusto, jos asut pk seudulla ni ei oo vaikeeta, siellä on ihmisiä yllättävän paljon samassa tilanteessa.mies ei koske/naista ei kiinnosta. voithan vaikka käydä lounas tauolla virkistäytymässä. tosin hiton kuluttavaa,typerää. et jos oikeesti oma suhde ei toimi ja on onneton,ni mitä järkee on olla toxix suhteessa ? sit väsyttää ittesä burn outiin pettämis sotkuilla. yksin onnellisempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on kovin vaikea ymmärtää, miten se on huono asia, että oma mies haluaa seksiä ja läheisyyttä. Luulisi sen olevan ihanaa, että on haluttu toiselle vielä vuosien ja vuosikymmenten jälkeen? Jotenkin karua, että joillekin ajan myötä se puoliso onkin muuttunut sen sijaan sitten vastenmieliseksi.
Vonkaaminen ja kärttäminen on oma lukunsa ja myös se, että näkee toisen pelkkänä sukuelimenä.
Kannattais puhua sille miehelle, tai sitten ihan oma moka, jos on tuollaisen möllin kanssa tullut mentyä naimisiin, joka ei ymmärrä toimia paremmin eikä puhettakaan ymmärrä.
Vähän liian eläimellisiä miehiä teillä. Aina heppu tanassa...
Monet ehdottavat, että anna miehesi hakea seksiä liiton ulkopuolelta. Tuo ei ole ongelman ratkaisu.
Meillä ei ole ongelmana se, että mies haluaa seksiä vaan se, että mies haluaa seksiä juuri minulta. Miestä ei siis kiinnosta hakea seksiä muualta (tästä on puhuttu) vaan hän haluaa seksiä vain minulta.
Tämä on todella stressaavaa, sillä itse koen elämässä olevan paljon muitakin nautinnollisia asioita kuin vain seksi.
Olemme olleet yhdessä melkein neljäkymmentä (juu, 40v!) vuotta, joten on tässä ollut puolin ja toisin totuttelemista toisen erilaiseen seksirytmiin. Kumpikin joustaa eikä kumpikaan ole koskaan tyytyväinen: aina mies saa liian vähän ja aina minusta seksiä on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi-nainen on sekaisin kirjoitti:
Mitä luulit parisuhteen olevan? Pane! Se on sun toimenkuvasi yksi keskeinen osa.
Ahhahhaa. Mikä on sinun toimenkuvasi?
No se paneminen tietysti? Mitä oikein kuvittelit?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole koskaan ollut seksihaluja (uskon olevani aseksuaali), mutta onneksi on niin ettei seksi minua myös ahdista eikä ärsytä. 20 vuotta jo näytelty halukasta ja teeskennelty orgasmeja, ja hyvin menee. Joskus on mietityttänyt tuo, että alkaakohan jossain iässä tympäistä ja mitä teen jos niin käy, ja mitä mies tekee. Mutta kai sen näkee sitten jos sellainen tulee eteen.
Oikein ylpeilet sillä että olet valehdellut elämäsi "tärkeimmälle" ihmiselle 20 vuotta? Ihastuttava ihminen olet. Ja miehet, ikinä en ole ymmärtänyt miten teeskennelty orgasmi menee läpi?! Vinkkivitonen teille, sen OIKEASTI KYLLÄ HUOMAA KUN NAINEN SAA. Ei tarvitse arvailla. Että jos on vaan huutoa tai huokailua niin tuskin sai.
Vierailija kirjoitti:
Monet ehdottavat, että anna miehesi hakea seksiä liiton ulkopuolelta. Tuo ei ole ongelman ratkaisu.
Meillä ei ole ongelmana se, että mies haluaa seksiä vaan se, että mies haluaa seksiä juuri minulta. Miestä ei siis kiinnosta hakea seksiä muualta (tästä on puhuttu) vaan hän haluaa seksiä vain minulta.
Tämä on todella stressaavaa, sillä itse koen elämässä olevan paljon muitakin nautinnollisia asioita kuin vain seksi.
Olemme olleet yhdessä melkein neljäkymmentä (juu, 40v!) vuotta, joten on tässä ollut puolin ja toisin totuttelemista toisen erilaiseen seksirytmiin. Kumpikin joustaa eikä kumpikaan ole koskaan tyytyväinen: aina mies saa liian vähän ja aina minusta seksiä on liikaa.
Jos sua rasittaa ni eroa,sano ettet jaksa. jos haluat jatkaa nii ehdotan kompromissi ratkaisua,kumpiki tulee puolee väliin vastaa
Olisit vain tyytyväinen että mies vielä haluu sexiä kanssasi eikä hae sitä muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on kovin vaikea ymmärtää, miten se on huono asia, että oma mies haluaa seksiä ja läheisyyttä. Luulisi sen olevan ihanaa, että on haluttu toiselle vielä vuosien ja vuosikymmenten jälkeen? Jotenkin karua, että joillekin ajan myötä se puoliso onkin muuttunut sen sijaan sitten vastenmieliseksi.
Eiköhän nainen tuossa tunnu olevan vain väline miehen paineiden purkamiseen eikä haluttu. Miehen pitää näyttää naiselle, että nainen on haluttu ja rakastettu muulloinkin kuin panetuksen tullen. Silloin on jo pahasti pielessä, jos seksi on naiselle kotityö toisten joukossa.
Aika vinksahtanut ja itsekeskeinen tapa ajatella asiaa. "Ei se mieskään halua muuta kuin pussien tyhjennystä eikä minua varsinkaan, kun en minäkään halua häntä". Ei ihme että menee asiat vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sinulla on elämässä jäänyt pois niitä muita nautinnollisia asioita juurikin seksin takia? Miksi nämä olisivat toisiaan poissulkevia asioita? Vai kestääkö teidän seksisessiot päivittäin 6h, jolloin ei oikeasti jää aikaa muuhun. Luulisi, että olisit imarreltu että mies haluaa juurikin sinua, eikä ketään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkistä väkivaltaa huiputtaa toinen suhteeseen eikä sitten keskustella epätasapainossa olevista seksihaluista vaan koittaa pakoilla ja luistella tilanteista.
Päästä se mies menemään tai anna sille lupa toteuttaa itseään jonkun toisen kanssa kerran sinua ei kiinnosta. Eikä sinun pidä mielestäni velvollisuudesta alkaa seksiä harrastamaan, mutta kyllä pitää miehen kanssa asia puhua suoraan ja rehellisesti läpi. Tuskin hänkään haluaa seksiä kanssasi jos tietää 100 % varmuudella että sinä et halua häntä etkä seksiä hänen kanssaan, että se on sinusta vain velvollisuus tai pahimmillaan vastenmielistä. Mies saa sitten itse päättää jatkaako elämää sinun kanssasi vai haluaako kenties etsiä suhteen jossa halut kohtaavat. Meitä halukkaita naisiakin nimittäin on, erosin ja yksi syy oli läheisyyden ja seksin puute, toki sata muutakin syytä.
Ja sama ohje jos sukupuolet olisi toisin päin. Miten helvetissä ihmisillä on niin vaikea keskustella, peitellään vaan asioita siinä pelossa että toinen pahoittaa mielensä tai jättää. Saamari että ärsyttää tuollainen nössöily.
Äläkä selitä että lapset ja perhe, muuten eroaisin. Tuollaisenko mallin annatte lapsillenne, että valehdellaan ja pimitetään ja kärvistellään? Luulette ettei teidän keskinäisestä dynamiikasta lapsi näe että jokin on pielessä? Ei ota mallia että tuollainen on oikea parisuhde ja tapa toimia? Melko taakka lapselle. Ja niille jotka meinaa erota kun lapset isompia, miltä luulette lapsesta tuntuvan kun tajuavat että äiti ja isä oli yhdessä vaan heidän vuoksi ne lapsuusvuodet?
Niin kyllähän sitä keskustelis,jos toistaki huvittas keskustella. mut jos pitää seinälle puhuu,eli monologia käydä ni eipä se mitää hyödytä.
Siitä näppärästi sysätään vastuu omasta onnellisuudesta ja omasta elämästä toisen harteille kun toinen ei halua keskustella. Pakota se, vie terapiaan, jos ei ala niin eroa. Prkl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina jaksan ihmetellä, että miksi tuollaiset pariskunnat pysyvät yhdessä? Jos kerran toinen ketuttaa aamusta iltaan.
Raha, taloudellisesti järkevämpää asua yhdessä kuin yksin.
Totta, mutta jos elämä on muuten täyttä helvettiä, niin eihän tuossa ole mitään järkeä.
Tämä. Ihmiset on sekaisin. Tiesittekö ettei teillä ole kuin tämä yksi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä nyt?! Ei tarvitse suostua seksiin, jos tuntuu siltä. Ei myöskään tarvitse suostua painostukseen toisen osapuolen taholta. Toisaalta, jos jatkuvasti kieltäytyy eikä tunne halua, on velvollinen miehen kanssa käymään yhdessä keskustelua siitä, mitä asialle voidaan yhdessä tehdä.
En vain käsitä, miksi pitäisi suostua jatkuvaan vonkaukseen, jos itse kokee sen epämiellyttävänä. Itse polkisin siinä vaiheessa jo jalkaa ja sanoisin, että "lopeta heti, tuo on typerää ja tuntuu pahalta". Oletan kuitenkin, että siinä vaiheessa jokainen rakastava aviomies ymmärtää lopettaa. Jos ei ymmärrä, kyseenalaistaisin miehen älykkyyden, empatiakyvyn ja rakkauden.
Juu ja jokainen rakastava aviovaimo (tai mies jos on haluton) alkaa sen jälkeen miettiä että voisiko sille haluttomuudelle tehdä jotain, eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Aina jaksan ihmetellä, että miksi tuollaiset pariskunnat pysyvät yhdessä? Jos kerran toinen ketuttaa aamusta iltaan.
Tämä ihmetyttää kyllä. Pitääkö vaan olla status ja kulissit kunnossa ja saa aiheen valittaa.
Meillä vähän sama ongelma MUTTA mä kyllä nautin seksistä ja antaisin enemmän jos meillä olisi sitä läheisyyttä ja hellyyttä muutenkin. Mutta kun ei.. saan silloin sitä hellyyttä jne kun mies haluaa seksiä, en muuten. Sitten jos haluaisin vain nukkua niin saan kattoo sitä kotona mököttämistä ja vinkumista joka asiasta pari viikkoa.
Ei ole kokemusta tuollaisista miehistä. Harmi, kun smanhaluisey ihmiset ei näytä kohtaavan. Olen kaikissa paitsi ensimmäisessä suhteissani (4 kpl) ollut halukkaampi osapuoli. Ensimmäisessä suhteessa halut kohtasivat. Miehillä ollut haluttomuutta ja erektio-ongelmia ja kyseessä nuoret miehet. Tuntuu, että miesten liiallinen halukkuus olisi vain myytti, koska en ole sitä koskaan itse kohdannut. Itse toivoisin parisuhteessa pari kertaa viikossa tai edes kerran viikossa. Näiden miesten kanssa ollut ehkä max kerran kuussa, jos on onnistunut. Välillä myös kuukausien taukoja, pisin oli 6 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkistä väkivaltaa huiputtaa toinen suhteeseen eikä sitten keskustella epätasapainossa olevista seksihaluista vaan koittaa pakoilla ja luistella tilanteista.
Päästä se mies menemään tai anna sille lupa toteuttaa itseään jonkun toisen kanssa kerran sinua ei kiinnosta. Eikä sinun pidä mielestäni velvollisuudesta alkaa seksiä harrastamaan, mutta kyllä pitää miehen kanssa asia puhua suoraan ja rehellisesti läpi. Tuskin hänkään haluaa seksiä kanssasi jos tietää 100 % varmuudella että sinä et halua häntä etkä seksiä hänen kanssaan, että se on sinusta vain velvollisuus tai pahimmillaan vastenmielistä. Mies saa sitten itse päättää jatkaako elämää sinun kanssasi vai haluaako kenties etsiä suhteen jossa halut kohtaavat. Meitä halukkaita naisiakin nimittäin on, erosin ja yksi syy oli läheisyyden ja seksin puute, toki sata muutakin syytä.
Ja sama ohje jos sukupuolet olisi toisin päin. Miten helvetissä ihmisillä on niin vaikea keskustella, peitellään vaan asioita siinä pelossa että toinen pahoittaa mielensä tai jättää. Saamari että ärsyttää tuollainen nössöily.
Äläkä selitä että lapset ja perhe, muuten eroaisin. Tuollaisenko mallin annatte lapsillenne, että valehdellaan ja pimitetään ja kärvistellään? Luulette ettei teidän keskinäisestä dynamiikasta lapsi näe että jokin on pielessä? Ei ota mallia että tuollainen on oikea parisuhde ja tapa toimia? Melko taakka lapselle. Ja niille jotka meinaa erota kun lapset isompia, miltä luulette lapsesta tuntuvan kun tajuavat että äiti ja isä oli yhdessä vaan heidän vuoksi ne lapsuusvuodet?
Niin kyllähän sitä keskustelis,jos toistaki huvittas keskustella. mut jos pitää seinälle puhuu,eli monologia käydä ni eipä se mitää hyödytä.
Siitä näppärästi sysätään vastuu omasta onnellisuudesta ja omasta elämästä toisen harteille kun toinen ei halua keskustella. Pakota se, vie terapiaan, jos ei ala niin eroa. Prkl.
Jeps,puhuminen loppu kokonaan ja monien sotkuisten juttujen jälkee ero. mut nyt on hyvä,eipä oo vastuuta tai velvollisuuksiaakaa,onnellisempi näin kun huonos suhtees
Vierailija kirjoitti:
Ihan vilpittömästi kysyn: miten se, että elämässä on muita nautinnollisia asioita, liittyy seksin harrastamiseen? Ei sen nyt ajallisesti luulisi vievän muilta asioilta pois, ja toisen tärkeänä pitämää asiaa ei ole kovin asiallista muutenkaan vähäpätöistää.
Ei, vaan miehet haluavat vaan helposti saatavaa seksiä. Kaikki muu on vaan välttämätöntä pahaa siinä sivussa.