Suurin yksittäinen syy sinkkuuteesi?
Kommentit (2581)
Ikäisteni 50+ vuotiaiden miesten haluttomuus sitoutua parisuhteeseen edes väljästi. Parisuhteelle ei ole heille enää merkitystä. Itselleni parisuhteessa oleminen tarkoittaisi yhteistä aikaa 1-2 pvänä viikossa - 1 vuorokausi kuukaudessa, mutta tämäkin on useille liian vaativa suoritus. Lisäksi oletan että seksi kuuluu parisuhteeseen, mutta keski-ikäiselle miehelle se on painostavaa. En tietenkään vaadi mitään kos ei pysty, mutta ainakin läheisyys on välttämätöntä että suhde pysyy hengissä. Muutenhan se on kaveruutta.
En etsi ketään mistään tinderistä ja viihdyn mun kolmen kaverin seurassa, joten ei tästä oikein saa mitään kontakteja mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Villi ja vapaa... jo melkein viisikymmentä vuotta. Eksiä on parisen kymmentä. Lapsia on puoli tusinaa. Yhtään liittoa ei ole takana eikä edessä. On ollut voimaannuttavaa elellä ikuista sinkkumies elämää jossa voi mennä ja tulla ympäri maailmaa ilman että pitäisi selitellä tai kysellä muilta. Taloudellinen riippumattomuus ja omavaraisuus mikä tuli saavutettua jo vuosikymmen-pari sitten on kaikki omissa käsissä. Suosittelen elämäntapana iki sinkkuna elämystä ja elämistä.
Olen ollut villi ja vapaa yli 50 vuotta. Olen nainen eikä minulla ole yhtään lasta, joten vapaa myös vanhemmuudesta, eli en ole sen vastuita muille ulkoistanut. Olen kuitenkin elänyt yhdessä pitkässä parisuhteessa ja täytyy sanoa että se on ollut elämäni parasta aikaa. Ei ole mitään ongelmaa pelata hyvässä kahden hengen joukkueessa, päin vastoin, rikkaampaa kuin yksin eläminen.
En halua parisuhdetta, tuota ikävää riippakiveä, joka vie voimat, elämänenergian ja rauhalliset, hiljaiset yöunet. Vaatimuksia, vonkaamista, likasukkia ja sotkuja ei ole ikävä. Nyt on mielenrauha ja vapaus - niistä en luovu enää koskaan. T. SinkkuN
Takana kaksi pitkää parisuhdetta. Ensimmäinen vaimo oli sairaalloisen mustasukkainen ja väkivaltainen, ja toinen patologinen valehtelija, uhriutuja ja juoppo. Nyt olen ollut jo kymmenen vuotta sinkku, ja elämä on huomattavasti onnellisempaa. En kaipaa ketään määräilemään miten minun pitäisi olla ja elää, pärjään ihan hyvin itsekin. Akkaa en tämän katon alle enää ota.
Liian kovat vaatimukset. Olen sinkku koska haluan parisuhteen joka etenee yhteenmuuttoon ja avioliittoon.
Oman ikäisille n. 40 vuotiaille miehille tämä on liian suuri vaatimus. Heille riittää tapailu jossa parisuhteen määritelmäkin on liian rajoittava (eli se että ei deittailla muita ja että suhteella on mahdollisuus edetä esim. yhteenmuuttoon tulevaisuudessa). Sitten on se toinen ryhmä, jotka eivät 40-50 vuotiainakaan osaa vielä sanoa haluavatko lapsia vai ei. No minun kanssani se ei ole mahdollista, niin miksi ihmeessä seurustelisin tyypin kanssa joka saattaa yhtäkkiä päättää että haluaakin naisen jonka kanssa vielä voi lisääntyä.
Kuka hullu alkaa vapaaehtoisesti orjaksi? Ainoa asia, jonka luulisi olevan parisuhteessa plussaa, on seksi. Todellisuudessa se on naiselle lähinnä kiusallista ja piinaa, koska miehet ovat itsekkäitä. Hyi, hyi koko parisuhdeideologia. Jos taas lapsen haluaisi, siihen ei parisuhdetta tarvita. Sori siitä.
Olen erittäin ruma ja autismin takia sosiaaliset taitoni ovat olemattomat.
Olen läheisriippuvainen. Äiti oli koko lapsuuden ja nuoruuden siinä kunnossa, että olisi tarvinnut laitoshoitoa. Mutta ei siihen aikaan osattu apua hakea.
En riitä kumppanuuteen ja pelkät kevytsuhteet eivät ole minua varten.
M44
Vierailija kirjoitti:
Liian kovat vaatimukset. Olen sinkku koska haluan parisuhteen joka etenee yhteenmuuttoon ja avioliittoon.
Oman ikäisille n. 40 vuotiaille miehille tämä on liian suuri vaatimus. Heille riittää tapailu jossa parisuhteen määritelmäkin on liian rajoittava (eli se että ei deittailla muita ja että suhteella on mahdollisuus edetä esim. yhteenmuuttoon tulevaisuudessa). Sitten on se toinen ryhmä, jotka eivät 40-50 vuotiainakaan osaa vielä sanoa haluavatko lapsia vai ei. No minun kanssani se ei ole mahdollista, niin miksi ihmeessä seurustelisin tyypin kanssa joka saattaa yhtäkkiä päättää että haluaakin naisen jonka kanssa vielä voi lisääntyä.
Outoa. Minulla taas on toiveena yhteenmuutto tulevaisuudessa, mutta ainoat naiset jotka ottavat yhteyttä, haluavat vain tapailusuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen läheisriippuvainen. Äiti oli koko lapsuuden ja nuoruuden siinä kunnossa, että olisi tarvinnut laitoshoitoa. Mutta ei siihen aikaan osattu apua hakea.
Ei minua läheisriippuvuus haittaisi. Ihanaa, jos joku haluaisi viettää aikansa kanssani. Oman tilan silti ottaisin.
m
Naiset vaan haittaisi omaa vapaa-ajan viettoani.
Vierailija kirjoitti:
Mies kuoli. En tiedä olisinko valmis uuteen suhteeseen edes, mutta tiedostan etten ole kuuminta hottia parisuhdemarkkinoilla. 15 kiloa ylipainoa, ikää 43 vuotta ja 4 lapsen yksinhuoltaja. En kehtaa edes tarjota itseäni missään/kenellekkään.
Pudota ne 14 kiloa naisvoimistelussa. Ja hanki uusi kampaus. Mielummin yksinkertainen sellainen.
Syitä olisi lukuisia, mutta suurin varmasti introverttiys.
M
Asun vuokralla.
M53