Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko jälleensyntymiseen? Eli kuolemasi jälkeen synnyt maailmaan uudelleen?

Vierailija
28.01.2021 |

Miten on?

Kommentit (561)

161/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs kissa syntyi uudestaan kolme kertaa. Ulkonäkö, luonne, koko kaikki stemmasivat.

Itse muistan kuolemani edellisestä elämästä. Synnyin siitä uudelleen aivan lähikadulle viiden vuoden kuluttua.

Vierailija
162/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Kun kuollaan, lakataan olemasta. Ei ole taivasta, eikä helvettiä. Lohtuna toki se, että ei ole olemassa myöskään tietoisuutta, joka suree elämänhistorian katoamista. Kun elämä loppuu, tulee pimeys, kuten pyörtyessä ja sen jälkeen ei enää ole mitään tietoisuutta.

Kaikki ihmiskunnan kulttuurit ovat yrittäneet rakentaa toivoa sen osalta, että olisi olemassa kuoleman jälkeistä elämää. Mitään todistetta siitä ei ole. 

Me kuolemme kaikki ja niin paljon kuin se itse kunkin narsismia loukkaakin, se on väistämätön fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En synny uudestaan, ajatuksenakin älytön että olisi olemassa jokin minä, joka on syntynyt uudestaan siitä alkaen, kun elämä aikoinaan syntyi jostain yhdestä solusta tai mikä nyt olikin ja sittemmin kehittyi evoluution myötä mm. ihmiseksi. Sen sijaan uskon, että olemme kaikki saman alkuräjähdyksen tulosta ja siinä mielessä kaikki yhtä, eikä se koske vain maapalloa tai meidän aurinkokuntaamme vaan koko maailmankaikkeutta. Siinä mielessä en siis myöskään häviä.

Ihmisen tietoisuus ja sitä kautta tarve löytää merkityksiä asioille, myös omalle elämälleen, on seurausta aivojen kehittymisestä. Ei sen kummempaa.

Sinun uskontoasi kutsutaan nimellä fysikalismi. Eli että vain materiaalinen todellisuus on todellinen, muu on harhaa. Mutta tämä ei ole mitenkään selvä asia, ei filosofisesti eikä enää edes fysiikassa.

Vierailija
164/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Kun kuollaan, lakataan olemasta. Ei ole taivasta, eikä helvettiä. Lohtuna toki se, että ei ole olemassa myöskään tietoisuutta, joka suree elämänhistorian katoamista. Kun elämä loppuu, tulee pimeys, kuten pyörtyessä ja sen jälkeen ei enää ole mitään tietoisuutta.

Kaikki ihmiskunnan kulttuurit ovat yrittäneet rakentaa toivoa sen osalta, että olisi olemassa kuoleman jälkeistä elämää. Mitään todistetta siitä ei ole. 

Me kuolemme kaikki ja niin paljon kuin se itse kunkin narsismia loukkaakin, se on väistämätön fakta.

Ihmisen Luoja teki kuolemattoman sielun(tietoisuuden).

Oikeudenmukaisuus vaatii että teoista saa palkan.

Vierailija
165/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tai ainakaan vapaaehtoisesti.

Vierailija
166/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka todisteet eivät ole tieteellisiä, niin niitä kuitenkin on. Jälleensyntymismuistoista on paljon kirjoitettu, usein lapset muistavat entisiä elämiä jotka sitten myöhemmin unohtuvat. Kuoleman jälkeiseen elämään on helppo uskoa, on niin paljon esim meedio istuntojen kautta saatua tietoa ja todisteita, vaikka se ei tieteellistä olisikaan. Pakkohan näihin ei ole uskoa, mutta usein eniten puhuvat ne jotka vähiten tietävät asioista. Itse haluan ajatella avarakatseisesti ja uskon että näistä asioista saadaan vielä joskus todisteitakin. Joku muu ei ehkä pysty ajattelemaan näin, ja ei minun mielestä tarvitsekaan.

Vierailija
167/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että keho on vain sielun matkaväline joka kuolee kun sielu on tämän elämän valmiiksi saanut.

Sielu poistuu sinne mistä tulikin ja keho kuolee. Synnymme aina uudelleen koska on niin paljon opittavaa, tämä elämä on kuin koulu. Jos et opi jotain asiaa, se tuodaan eteesi yhä uudelleen kunnes oppi menee perille. Joskus siihen menee monta elämää.

Sielu on oppimassa täällä aina eri kehossa ja erinäköisenä. Sielu on kuolematonta energiaa.

Vierailija
168/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että keho on vain sielun matkaväline joka kuolee kun sielu on tämän elämän valmiiksi saanut.

Sielu poistuu sinne mistä tulikin ja keho kuolee. Synnymme aina uudelleen koska on niin paljon opittavaa, tämä elämä on kuin koulu. Jos et opi jotain asiaa, se tuodaan eteesi yhä uudelleen kunnes oppi menee perille. Joskus siihen menee monta elämää.

Sielu on oppimassa täällä aina eri kehossa ja erinäköisenä. Sielu on kuolematonta energiaa.

Mikä on päämäärä?

Vierailija
169/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on päämäärä?

Päämäärä on valaistuminen. Kun on oppiläksynsä käynyt, ei tarvitse enää inkarnoitua tänne jollei halua. Siihen voi mennä monta sataa elämää. Emme opi helpolla.

Vierailija
170/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, se tuntuu luontevalta. Olen luultavasti elänyt monta elämää.

Olin nuorempana lomalla Rodoksella, teimme päiväretken jonnekin pienelle saarelle. Yhdessä korukaupassa myyjä alkoi tuijottamaan minua intensiivisesti, sanoi, että olen ollut täällä ennenkin. Kauan sitten. Tavallaan tiedän sen. Olen viehättynyt Välimeren kulttuurista.

Samoin tunsin kotoisuutta, kun kävin Istanbulissa. Tapailin joskus miestä, jolla oli hyvin vanha suku, aina Persian kuninkaaseen saakka. Jotain hyvin erikoista. Mutta emme tapailleet kauan.

Jotenkin minulla on sellainen olo, että ei ole kiirettä tästä elämässä. Tulen taas takaisin tänne joskus.

Vierailija
171/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut vähän, mutta esim. Japani on sellainen paikka, jossa varmasti viihtyisin. Ehkä olen asunut sielläkin joskus. Olen siis viehättynyt japanilaisesta estetiikasta ja taiteesta.

Vierailija
172/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin oppiin kuuluu jälleensyntyminen?

Idän uskontoihin?

Vierailija
173/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselle on määrätty että kerran(1) kuolee ja sen jälkeen tulee tuomio.

Vierailija
174/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idän uskontoihin?

Hindulaisuuteen. New Age- uskonnot on sekoitus monesta valtauskonnoista. Ihmiset shoppailee eri uskonnoista itselleen sopivan version.

Vierailija
175/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että olemme ikuisia olentoja. Pidän jälleensyntymää mahdollisena, mutta en voi sanoa, että varsinaisesti uskon siihen. Olen tavannut kuolleita läheisiäni monta kertaa, myös niin, että paikalla oli toinenkin henkilö, joka näki ja koki saman. Minulla on ollut lapsesta lähtien paljon ns. Yliluonnollisia kokemuksia. Pystyn myös parantamaan tai sanotaanko auttamaan paranemisprosessissa. Olen miettinyt viime aikoina, että kirjoitan kirjan kokemuksistani. Mitään selitystä minulla ei näille kokemuksille ole, ei mitään salaista tietoa eikä tiettyjä uskomuksia. Minä vain Olen kokenut ne, pyytämättä.

Vierailija
176/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko oikeasti niin?

Kristinuskossa on yhteistä buddhalaisuuteen: rakkaus ja toisenkin posken kääntäminen. Lisäksi kärsimys ja sen jälkeen valoon pääsy.

Epäillään, että Jeesus teki pyhiinvaellusmatkan Intiaan. Jeesuksesta ei ole merkintöjä aikuisiällä Jerusalemissa. Ikäänkuin maa olisi niellyt hänet. Loogisinta on, että hän oli matkoilla.

Vierailija
177/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole mikään sekopää hörhö.

Vierailija
178/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko oikeasti niin?

Kristinuskossa on yhteistä buddhalaisuuteen: rakkaus ja toisenkin posken kääntäminen. Lisäksi kärsimys ja sen jälkeen valoon pääsy.

Epäillään, että Jeesus teki pyhiinvaellusmatkan Intiaan. Jeesuksesta ei ole merkintöjä aikuisiällä Jerusalemissa. Ikäänkuin maa olisi niellyt hänet. Loogisinta on, että hän oli matkoilla.

Seemiläisistä uskonnoista muut ovat jyrkkiä ja hyväksyvät koston: juutalaisuus ja islam. Kristinusko eroaa näistä: se pohjautuu anteeksiantamiselle ja rakkaudelle. Loogista on, että kristinusko olisi saanut vaikutteita buddhalaisuudesta.

Vierailija
179/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idän uskontoihin?

Hindulaisuuteen. New Age- uskonnot on sekoitus monesta valtauskonnoista. Ihmiset shoppailee eri uskonnoista itselleen sopivan version.

Ei voi valita.Se on päätetty.

Vierailija
180/561 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on vain kasa vanhoja tarinoita, jotka toistavat itseään. Kai täällä on oltu ennenkin.

Ihmiset ovat tyhmiä eivätkä koskaan opi vaan tekevät samat virheet uudestaan ja uudestaan.

Jälleensyntymisestä ei ole minkäänlaisia todisteita.

Todella moni ihminen on hypnoosisssa muistanut entisiä elämiään. Jotkut ovat jopa hypnoosin alla puhuneet sujuvasti kieliä, joita eivät ole koskaan opetelleet tässä elämässä.  On myös lapsia, jotka ovat muistaneet todella tarkkaan asuinpaikkojaan entisissä elämissään.

Ihmiset voivat hypnoosissa puhua puutaheinää

Vaikkapa muistaa vierailuja lentävillä lautasilla.

Ei ole myöskään todistettu ilmiötä, että kukaan osaisi yhtäkkiä oikeasti puhua jotain vierasta kieltä.

Tarinoitahan maailmaan mahtuu.

Mitä kaltaisesi skeptikko tekee tällaisessa keskustelussa, jossa halutaan pohti näitä asioita?

Hoet vain todisteiden puutteita vaikket itseasiassa ole edes hakenut niitä, ne pitäisi varmaan tarjoilla sinulle. Ymmärrän, että nämä aiheet herättävät skeptikoissa raivoa ja tekee mieli tulla näihin ketjuihin kiusaamaan eritavalla ajattelevia, mutta kerroppa, että miksi? mitä saat tuosta jankuttamisesta, joka ei ainakaan minuun uppoa. Voit kaipailla noita tieteellisiä tutkimuksiasi vaikka maailmantappiin asti emmekä vaan ole samalla kartalla asian kanssa, joten mitä teet täällä?

Tiedämme kyllä itsekin mikä on tieteen näkökulma ja mikä ei. Ei tarvitse yhdenkään skeptikon sitä kertoa, kykyä etsie tietoa ja lähteitä löytyy täältäkin vaikka niin uskomattomalta se tuntuukin että hörhöhihhuli voisi samalla arvostaa myös tiedettä ja yhdistää nämä asiat ja elää molemmissa maailmoissa. Vain toinne meistä kykenee siihen.

Kysyttiinkö otsikossa "uskotko jälleensyntymään?" vai "sinä, joka uskot jälleensyntymään, mitä ajattelet asiasta?"

Kysyttiin "uskotko", ja minä vastasin, että en.

Otsikko kutsuu mielestäni keskusteluun minutkin.

Olen pitänyt kommentointini mielestäni asiallisena.

Skeptisyys on hyvä lähestymistapa asioihin.

Sen vastakohta ei ole avarakatseisuus, vaan kritiikittömyys ja hyväuskoisuus.