Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoisen laihduttaminen on aivan uskomattoman vaikeaa

Vierailija
28.01.2021 |

En tiedä enää mitä teen. En vaan kykene laihtumaan mitenkään. Olen kokeillut pätkäpaastoilua, en pysty nukkumaan nälän takia vaan uni supistuu molemmista päistä ja olo hirveän nuutunut. Enkä pysty keskittymään jos koko ajan nälkä. Olen kokeillut herkkujen poistamista, silloin syöminen menee pakkomielteiseksi ja sorrun jopa ahmimiseen mitä en muutoin tee ollenkaan. En pysty vähähiilihydraattiseen, silloin koko ajan todella uupunut ja nuutunut olo, en myöskään jaksa liikkua silloin ollenkaan ja liikunta on kuitenkin itselleni yksi ehdottomasti tärkeimmistä mielihyvän lähteistä.

Olen myös yrittänyt hyväksyä ulkonäköni, mutta se on erittäin vaikeaa kun rasva kerääntyy vääriin paikkoihin, varsinkin kasvoni ovat todella pyöreät ja en ole muutenkaan mikään kaunotar. Kasvojen vuoksi näytän suorastaan ylipainoiselta. Tänään aamupainon perusteella BMI järkyttävät 23.80. En pysty deittailemaan ulkonäköni vuoksi normaalisti, tämä häiritsee seksielämää jne. Ollessani painoindeksissä BMI 21 olen pystynyt olemaan vielä tyytyväinen ulkonäkööni ja kehosuhde oli rento. Ei ole myöskään varaa mihinkään rasvaimuun tai kauneuskirurgiaan, kasvojeni pyöreyttä varmaan pystyttäisiin vähentämään kirurgin veitsellä. Ulkonäköini aiheuttaa jopa itsetuhoisia ajatuksia, joten minun on pakko löytää keino joten voin laihtua.

Joten muut normaalipainossa laihduttaneet, kertokaa mikä teillä toimi ja mikä ei toiminut.

Kommentit (396)

Vierailija
181/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille. Kannattaa pyrkiä dieettitömyyteen. Dieetittömällä tavalla kaloreita voidaan helposti vähentää 500 kcal päivässä. Tällä vauhdilla yhden liikakilon putoamiseen voi mennä 2 – 3 viikkoa yksinkertaisesti vähentämällä lihottavimpien ruokien ja juomien käyttöä.

Kerro lisää?

Mistä?

Painonlaskulle tulis maltaa antaa sitä aikaa, mitä se vaatii. Viikon parin kuluttua  ääärestä moni ajattelee, ettei tämäkään toimi. Mitä useampia epäonnistumisia, sitä kärsimättömämmäksi tulee. Onnistuneeseen laihdutukseen pitää varata aikaa ja  vähentää aterioiden kokoa, alkoholin käyttöä, virvoitusjuomia(myös ne sokerittomat), rasvaisten juustojen syömistä, pikaruokia. 

Lautasmalli ja kasviten lisääminen. Liikuntaa vapaa-ajalla ja mahdollisuuksien mukaan työmatka liikunta, esim auton jättäminen kauemmas työpaikasta. Eli pieniä muutoksia pienin askelin.

Käytän alkoholia ehkä kerran kuussa, autoa en edes omista (liikun enimmäkseen kävellen, ennen lumia pyörällä), en käytä virvoitusjuomia lainkaan, pikaruokaa syön ehkä kerran kuussa mutta pitää jättää sekin pois. Eniten ongelma on suklaa jota saatan syödä jopa neljä tai viisi kertaa viikossa, järkyttävää... Myös juustoa käytän päivittäin, pitää varmaan lopettaa tai syödä vain parina päivänä viikosta. Kasviksia tulee kyllä yli puoli kiloa per päivä, mutta kyllä niidenkin määrää voi varmasti lisätä. 

Meinaat kai sen suklaan vähentää tai poistaa ennenkuin poista juuston?

Juustosta saa kalsiumia, suklaasta vain sokeria ja rasvaa.

Jos syö fazerin sinisen on siinä jo naisen päivän kaloriannos.

Pysyykö sillä nälkä poissa koko päivän?

Ei. Sen lisäksi vielä syödään kaikkea muuta ja liikasyönti on taattu.

No kyllähän juustosta tulee tosi paljon ylimääräisiä kaloreita. En tiedä mitä leivän päälle sitten kannattaisi laittaa. 

Vierailija
182/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihan minulta silloin, kun olin sairastumassa anoreksiaan. Normaalipainoisen laihtuminen on vaikeaa, koska luonto on tarkoittanut, että ihmisen kuuluu olla normaalipainoinen.

Taistelet nyt biologiaa vastaan. Kun normaalipainoinen yrittää laihduttaa, keho alkaa herkästi lähettää nälkäsignaalia, mikä taas johtaa siihen, että menetetyt kalorit otetaan takaisin ylensyönnin muodossa. Vaihtoehtoisesti riskinä on, että sairastut syömishäiriöön.

Sinulla ei ole oikeaa ongelmaa niinkään painon suhteen, vaan psyyken. Suosittelen, että haet apua ammatti-ihmiseltä. Enkä puhu nyt personal trainerista tai ravitsemusterapeutista, vaan psykologista tms. Sinun tarvitsee oppia hyväksymään vartalosi, sillä tuollainen itseviha tuskin poistuu laihduttamalla.

On ihan tervettä tehdä korjausliike jos on lihonnut, ja en todellakaan tavoittele alipainoa. Vaan sitä että laihtuisin muuttaman kilon ja voisin vihdoin olla tyytyväinen ulkonäkööni. Ja toivottavasti se miellyttäisi jotain toistakin henkilöä... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan pysty elämään "lihavana", en koe että elämä olisi nyt elämisen arvoista. Haluaisin itsekin löytää esim parisuhteen ja perustaa perheen, mutta ulkonäköni on kerta kaikkiaan ihan liian toimiva ehkäisykeino. 

Heikko itsetunto sinun ehkäilykeinosi on. Luuletko, että miehetkään tykkäävät närppijästä, joka koko ajan hysterisoi syömisiään ja poraa (olemattomia) kilojaan?

Höpö höpö. Sinkkumiehistä ehkä 90% etsii laihaa naista. Ne joille kelpaa tavis, ne on suhteissa niiden tavisnaisten kanssa. 

Vierailija
184/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pudotan aina kertyneet pari kiloa vuoden alussa. Niin pysyn 50-52kg:ssa joka on minulle hyvä. Olen 160cm pitkä. Tiukassa on kilot mutta näin vaan toimitaan että pysyy hoikkana. Vaikeampaa se sitten on kun aina ajattelee ettei tavi laihduttaa ja niitä kiloja huomaamatta kertyykin kymmenen.

Juuri näin, korjausliike ennen kun ollaan ylipainossa tai edes normaalipainon yläpäässä. 

Vierailija
185/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa se on.

Mulla bmi 19. Kerran sain sen niinkin alas kuin 17,5 mutta silloin liikuin ihan älyttömiä määriä ja söin kuin hiiri. Rupesin näyttämään anorektikolta ja ä silti sain kehuja ulkonäöstäni enemmän kuin koskaan aiemmin. Nyt syön 2200 kalori päivässä ja liikun vieläkin suht paljon. Olen hyväksynyt että tämä on kehoni normaalipaino. Ehkä ap sun tarvitsee tehdä sama?

Uskon. Olen itsekin joskus nuorempana tahattomasti laihtunut pari kertaa ja kyllä tuli positiivisia kommentteja, kun olin siis jo alipainon puolella. Ja nyt kun olen lihonnut muutaman kilon normaalipainon sisällä muutuin samalla täysin näkymättömäksi. Minua ei ole enää olemassa. (paitsi silloin kun joku deittimies haluaa sanoa jotain ilkeää ulkonäöstäni)

Vierailija
186/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutin normaalipainon sisällä 6kg todella hitaasti, tähän meni puoli vuotta. Vaati paljon aikaa ja työtä. Kaikki ruoka keittiövaa'an kautta ja kalorilaskuriin. Paljon kasviksia, riittävästä proteiinia (n. 120g/pv ja hitaita hiilareita n. 190g/päivä. Rasvaa n. 60g/päivä. Lisäsin liikuntaa 3x vko>5xvko. Lisäsin askeleita 5000>10000/päivä. Kalorit dieetillä 1800. Tällä laihduin 200-700g/ viikko. Tavoitteena polttaa rasvaa, ei lihasta ja se onnistui.

Välillä pidin taukoviikkoja, jolloin söin kulutuksen mukaan.

Hienoa! Oletko saanut pidettyä saavutetun painon? 

Vierailija
187/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla se kirjojen mukainen normaalipaino voi heittää 25kg  ja siltiki hyvä BMI, eli kyllä jossaki mättää ja pahasti.

Ihan sama BMI kaava on miehilläkin. Ei ole mitään naisten tai miesten bmi kaavaa. Miesten paino on vain enemmän lihasta ja naisten rasvaa. Naisilla kuuluu olla korkeampi rasvaprosentti.

Jep. Hormonaalisista syistä jopa alipainoisilla naisilla voi olla selluliittia. Ja naisen on paljon vaikempi saada lihaksia näkyviin kun rasvakerros estää normaalipainoisellakin. 

Ja silti miehet vaatii että naisen pitäis olla yhtä hoikka ja treenattu kuin se instagramin joogamalli jolle ulkonäkö on TYÖ. Ja kuvat photaroitu ja filtteröity, mietitty valaistus ja kaikki, ja sitten jonkun tavisnaisen pitäisi pystyä samaan, muuten ei kikuli nouse... Täälläkin miehet hokee, että naisista tulee kauniita kun vaan syövät vähemmän :D joo me kaikki oltais malleja jos vaan syötäis vähemmän. 

Fitness-kilpailijan ja laihaläskin välissä on se normaali vartalo.

On tää upeeta että miehet keksivät termin "laihaläski". Sillä pitäähän olla joku keino sheimata naisia jotka onnistuvat pysymään hoikkina. Kun sekään ei kelpaa... 

Vierailija
188/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jolle normaalipainoisena laihduttaminen on helppoa? Jätin vaikka iltapalan pois ja kevensin yhtä ateriaa, sillä saa jo -500 kaloria per päivä. En myös koskaan ole diatannut joka päivä vaan aina muutamana päivänä viikossa. Siten olen saanut painon laskemaan aina tarpeelliset muutaman kilon, jos on lähtenyt nousemaan. Lisäksi saatoin lisätä vähäsen aktiivisuutta tekemällä lenkkejä useammin. Oma nyrkkisääntöni ollut, että kevyttä nälkää on ok sietää vaikka illalla, mutta huutava nälkä ei saisi koskaan olla, koska silloin on kalorit liian alhaalla. 

Laskitko koko ajan kaloreita? Miten liikuit ennen laihtumista, entä laihtumisen aikana/jälkeen?

Vierailija
189/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla se kirjojen mukainen normaalipaino voi heittää 25kg  ja siltiki hyvä BMI, eli kyllä jossaki mättää ja pahasti.

Ihan sama BMI kaava on miehilläkin. Ei ole mitään naisten tai miesten bmi kaavaa. Miesten paino on vain enemmän lihasta ja naisten rasvaa. Naisilla kuuluu olla korkeampi rasvaprosentti.

Jep. Hormonaalisista syistä jopa alipainoisilla naisilla voi olla selluliittia. Ja naisen on paljon vaikempi saada lihaksia näkyviin kun rasvakerros estää normaalipainoisellakin. 

Ja silti miehet vaatii että naisen pitäis olla yhtä hoikka ja treenattu kuin se instagramin joogamalli jolle ulkonäkö on TYÖ. Ja kuvat photaroitu ja filtteröity, mietitty valaistus ja kaikki, ja sitten jonkun tavisnaisen pitäisi pystyä samaan, muuten ei kikuli nouse... Täälläkin miehet hokee, että naisista tulee kauniita kun vaan syövät vähemmän :D joo me kaikki oltais malleja jos vaan syötäis vähemmän. 

On tää upeeta että miehet keksivät termin "laihaläski". Sillä pitäähän olla joku keino sheimata naisia jotka onnistuvat pysymään hoikkina. Kun sekään ei kelpaa... 

Ja taasko pitää selittää äärimmäisen yksinkertaista asiaa? Ei se normaali paino tarkoita automaattisesti normaalia kehonkoostumusta vaan rasvaa voi silti olla liikaa koska lihaksia on hävinnyt väärillä laihdutuksilla.

Vierailija
190/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Ja sitten kaivetaan netistä jonkun seiväshyppääjän kuva jossa näkyy vatsalihakset ja ihmetellään kun tavallinen nainen ei samaan pysty :D 

Vierailija
191/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten sekin, että todella monet naiset ei saa lihaksia kovin helposti näkyviin vaikka treenaisivat kuinka paljon. Eli joku aktiiviurheilija voi olla "laihaläskin" näköinen. Esim yksi kaverini juoksee maratoneja ja urheilee muutenkin aktiivisesti, silti on enemmänkin mallia pyöreä kun kerää painoa varsinkin reisiin ja lantioon. Itse olen hoikempi mutta en minä maratoniin pystyisi. 

Vierailija
192/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda paastoilut ja erikoisruokavalioilla kikkailut.

Suosittelen ruokapäiväkirjan pitämistä tarkalla kaloritavoitteella, KAIKEN ruokasi orjallista punnitsemista, runsasta vedenjuontia (väh. 2L/päivässä), kohtuullista määrää liikuntaa ja ihan normaalia terveellistä ruokaa.

Itse laihdutan juuri muutamia kiloja joulun jäljiltä.

0,5kg pudotustavoite viikossa, tahti on pitänyt ruokapäiväkirjan ja keittiövaa'an avulla.

Vierailija
193/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että on lihavalla vielä vaikeampaa, kun on tottunut täyteen mahaa ja siihen, että mitään syömistä ei tarvitse rajoittaa.

T. 4 vuotta yrittänyt laihduttaa ja ehkä 6-7 päivänä kalorit ollut alle 1800.

Aina menee 3000 tai 5000 per päivä vaikka alkupäivä menee hyvin

BMI 38

On varmasti näin. Syötkö kovin iltapainoitteisesti, kun kirjoitit, että "alkupäivä menee hyvin". Voiko olla niin, että yrität olla liian tiukalla dieetillä aamupäivällä ja tilanne ryöstäytyy siksi käsistä? Ja olisiko tuo 1800 kcal raja myös sinulle liian tiukka? Tuolla painolla peruskulutuksesi on suuri myös.

Laskureiden mukaan saan syödä 2200 kcal, enkä liho enkä laihdu.

Että tuo 1800 kcal on max jos haluaa laihtua.

Mutta tuo määrä on jo taynnä klo 15.00 iltapäivästä.

Tuntuu että mitään ei saa syödä, jos haluaa laihtua..

Se BMI 38

No voi... mitä jos yrittäisit ensin päästä tuohon 2200 kcal sitten? Ainakin se on parempi kuin 3000-5000. Sitten yrittäisit vaikka ateria kerrallaan muokata ravintoa paremmin nälkää pitäväksi? 2200 kcal on oikeasti jo ruhtinaallinen määrä, joten kyllä sillä pitäisi saada itsensä täyteen, kunhan ruoat ovat oikeanlaisia.

Olen yrittänyt, satoja kertoja.

Mut nyt vaan on tuomittu ikuiseen lihavuuteen.

Mutta ei sillä enää väliä näin keski-iässä 36v.

Aion jatkossa vaan elää, miettimättä ulkonäköä. Kokovartalopeili varastoon jne.

BMI 38

Ai ei diabetes ja valtimotukokset kiinnosta?

Kiinnostaa, mutta ei motivoi.

Jos joku lupaisi miljoonaan, jos laihdutan Normipainoon, niin uskon että onnistuisin..

Mutta nyt ei ole mitään motivaatiota/syytä

-Se BMI 38 -

Mulla meni just päinvastoin. Mulla oli bmi yli 37, kun verenpaine, maksa-arvot ja kolesteroli ja verensokeri alkoi olla lievästi koholla, niin päätin, että jotain on tehtävä, ennenkuin tulee tilanne, että joutuu jollekin lääkitykselle. Pudotin painoa 30 kiloa ja aikaa siitä on nyt 3 vuotta. Olen normaalipainon ylärajalla ja tähän suht tyytyväinen. Edelleen kirjaan joka arkipäivä syömiset ylös, viikonloput menee vapaammin.  Jos päätän jossain vaiheessa saada painoa alaspäin vielä, niin sit pitää kiristää noi viikonloput. Mulle toi kirjaaminen on nykyään elämäntapa, mistä en voi luopua, muuten menee homma läskiksi.

Vierailija
194/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten sekin, että todella monet naiset ei saa lihaksia kovin helposti näkyviin vaikka treenaisivat kuinka paljon. Eli joku aktiiviurheilija voi olla "laihaläskin" näköinen. Esim yksi kaverini juoksee maratoneja ja urheilee muutenkin aktiivisesti, silti on enemmänkin mallia pyöreä kun kerää painoa varsinkin reisiin ja lantioon. Itse olen hoikempi mutta en minä maratoniin pystyisi. 

Normaalirasvoilla naisten lihakset ei näy, ei se ole laihaläski.

Vierailija
195/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehillä on oikeus vaatia naiselta matalaa rasvaprosenttia, niin onko naisella oikeus vaatia mieheltä edes kohtuullista lihasprosenttia? Keskiverto suomalaismies on omenavartaloinen. Jo monet kolmekymppiset miehet on ihan plösähtäneitä. Nuorissa miehissä on kyllä niitä jotka pitää kunnostaan huolta. 

Vierailija
196/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalirasvoilla naisten lihakset ei näy, ei se ole laihaläski.

No mutta eipä nuo instamalleja kuolaavat miehet sitä tajua. Kaikkien naisten pitäisi pystyä olemaan alipainon rajoilla ja treenata pari tuntia päivässä tavoitteellisesti, muuten ei kelpaa. 

Vierailija
197/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kans yrittänyt laihduttaa, nyt olen saanut laihdutettua 8kiloa ja olen 4 kilon päässä BMI:n mukaisesta normaalipainosta. En pidä itseäni enää edes lihavana, MUTTA mulla on ihan järkyttävä iso löllerömaha, joka ei häviä samaa tahtia kuin mitä muualta hoikistun! Olen yhden lapsen saanut ja vatsa oli sillon melko massiivinen ja venynyt. Ei usko, että alkuperäinen muotoni palaisi koskaan ennalleen, vaikka saavuttaisin normaalipainon tai jos vielä siitäkin laihduttaisin. Aina sanotaan, että ei voi lihaskuntoharjoittelulla vähentää läskiä jostain tietystä paikasta, mistä haluaa. Että siinä tapauksessa pitää laihduttaa. Noh, ei näytä laihduttaminenkaan auttavan tuohon "vauvamahaan" ja mun lapsi on kuitenkin kohta 5 :( Olen käynyt fysioterapiassakin selkäkivun vuoksi ja fysioterapeutti tutki, ettei mulla ole vatsalihasten erkaumaa...

Vierailija
198/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että on lihavalla vielä vaikeampaa, kun on tottunut täyteen mahaa ja siihen, että mitään syömistä ei tarvitse rajoittaa.

T. 4 vuotta yrittänyt laihduttaa ja ehkä 6-7 päivänä kalorit ollut alle 1800.

Aina menee 3000 tai 5000 per päivä vaikka alkupäivä menee hyvin

BMI 38

On varmasti näin. Syötkö kovin iltapainoitteisesti, kun kirjoitit, että "alkupäivä menee hyvin". Voiko olla niin, että yrität olla liian tiukalla dieetillä aamupäivällä ja tilanne ryöstäytyy siksi käsistä? Ja olisiko tuo 1800 kcal raja myös sinulle liian tiukka? Tuolla painolla peruskulutuksesi on suuri myös.

Laskureiden mukaan saan syödä 2200 kcal, enkä liho enkä laihdu.

Että tuo 1800 kcal on max jos haluaa laihtua.

Mutta tuo määrä on jo taynnä klo 15.00 iltapäivästä.

Tuntuu että mitään ei saa syödä, jos haluaa laihtua..

Se BMI 38

No voi... mitä jos yrittäisit ensin päästä tuohon 2200 kcal sitten? Ainakin se on parempi kuin 3000-5000. Sitten yrittäisit vaikka ateria kerrallaan muokata ravintoa paremmin nälkää pitäväksi? 2200 kcal on oikeasti jo ruhtinaallinen määrä, joten kyllä sillä pitäisi saada itsensä täyteen, kunhan ruoat ovat oikeanlaisia.

Olen yrittänyt, satoja kertoja.

Mut nyt vaan on tuomittu ikuiseen lihavuuteen.

Mutta ei sillä enää väliä näin keski-iässä 36v.

Aion jatkossa vaan elää, miettimättä ulkonäköä. Kokovartalopeili varastoon jne.

BMI 38

Ei sinua ole tuomittu.

Ne 3000-5000 kaloria tekee sinusta lihavan, ei mikään tuomio.

Olen sinua 2 vuotta vanhempi enkä millään ilveellä suostuisi ajattelemaan ettei tässä iässä painolla ja ulkonäöllä ole väliä. Ymmärrän ettei kaikkia ulkonäkö kiinnosta mutta entäpä oma terveys?

Vierailija
199/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kans yrittänyt laihduttaa, nyt olen saanut laihdutettua 8kiloa ja olen 4 kilon päässä BMI:n mukaisesta normaalipainosta. En pidä itseäni enää edes lihavana, MUTTA mulla on ihan järkyttävä iso löllerömaha, joka ei häviä samaa tahtia kuin mitä muualta hoikistun! Olen yhden lapsen saanut ja vatsa oli sillon melko massiivinen ja venynyt. Ei usko, että alkuperäinen muotoni palaisi koskaan ennalleen, vaikka saavuttaisin normaalipainon tai jos vielä siitäkin laihduttaisin. Aina sanotaan, että ei voi lihaskuntoharjoittelulla vähentää läskiä jostain tietystä paikasta, mistä haluaa. Että siinä tapauksessa pitää laihduttaa. Noh, ei näytä laihduttaminenkaan auttavan tuohon "vauvamahaan" ja mun lapsi on kuitenkin kohta 5 :( Olen käynyt fysioterapiassakin selkäkivun vuoksi ja fysioterapeutti tutki, ettei mulla ole vatsalihasten erkaumaa...

Sama. Olen laihtunut 37 kiloa ja maha jäi. On aivan mahdotonta löytää istuvia vaatteita kun maha on suurempi kuin peffa. Ikää yli 50. Ai niin, en ole synnyttänyt.

Vierailija
200/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta tämä ketju on aivan sairas.

Kalorien kyttäys päivittäin ei ole normaalia, paitsi jos on jokin lääketieteellinen syy siihen. Ap:ole neuvoisin lisäämään liikuntaa ruokakikkailujen sijaan, vie ajatukset muualle ja verenkierto (aivoissa) paranee.

-kaikkien (ex-)syömishäiriöisten puolesta