Normaalipainoisen laihduttaminen on aivan uskomattoman vaikeaa
En tiedä enää mitä teen. En vaan kykene laihtumaan mitenkään. Olen kokeillut pätkäpaastoilua, en pysty nukkumaan nälän takia vaan uni supistuu molemmista päistä ja olo hirveän nuutunut. Enkä pysty keskittymään jos koko ajan nälkä. Olen kokeillut herkkujen poistamista, silloin syöminen menee pakkomielteiseksi ja sorrun jopa ahmimiseen mitä en muutoin tee ollenkaan. En pysty vähähiilihydraattiseen, silloin koko ajan todella uupunut ja nuutunut olo, en myöskään jaksa liikkua silloin ollenkaan ja liikunta on kuitenkin itselleni yksi ehdottomasti tärkeimmistä mielihyvän lähteistä.
Olen myös yrittänyt hyväksyä ulkonäköni, mutta se on erittäin vaikeaa kun rasva kerääntyy vääriin paikkoihin, varsinkin kasvoni ovat todella pyöreät ja en ole muutenkaan mikään kaunotar. Kasvojen vuoksi näytän suorastaan ylipainoiselta. Tänään aamupainon perusteella BMI järkyttävät 23.80. En pysty deittailemaan ulkonäköni vuoksi normaalisti, tämä häiritsee seksielämää jne. Ollessani painoindeksissä BMI 21 olen pystynyt olemaan vielä tyytyväinen ulkonäkööni ja kehosuhde oli rento. Ei ole myöskään varaa mihinkään rasvaimuun tai kauneuskirurgiaan, kasvojeni pyöreyttä varmaan pystyttäisiin vähentämään kirurgin veitsellä. Ulkonäköini aiheuttaa jopa itsetuhoisia ajatuksia, joten minun on pakko löytää keino joten voin laihtua.
Joten muut normaalipainossa laihduttaneet, kertokaa mikä teillä toimi ja mikä ei toiminut.
Kommentit (396)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten sekin, että todella monet naiset ei saa lihaksia kovin helposti näkyviin vaikka treenaisivat kuinka paljon. Eli joku aktiiviurheilija voi olla "laihaläskin" näköinen. Esim yksi kaverini juoksee maratoneja ja urheilee muutenkin aktiivisesti, silti on enemmänkin mallia pyöreä kun kerää painoa varsinkin reisiin ja lantioon. Itse olen hoikempi mutta en minä maratoniin pystyisi.
Normaalirasvoilla naisten lihakset ei näy, ei se ole laihaläski.
No mutta eipä nuo instamalleja kuolaavat miehet sitä tajua. Kaikkien naisten pitäisi pystyä olemaan alipainon rajoilla ja treenata pari tuntia päivässä tavoitteellisesti, muuten ei kelpaa.
No tyypillinen laihaläski on laihan näköinen nuori nainen joka on korvannut proteiinin sokeriherkuilla.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta tämä ketju on aivan sairas.
Kalorien kyttäys päivittäin ei ole normaalia, paitsi jos on jokin lääketieteellinen syy siihen. Ap:ole neuvoisin lisäämään liikuntaa ruokakikkailujen sijaan, vie ajatukset muualle ja verenkierto (aivoissa) paranee.-kaikkien (ex-)syömishäiriöisten puolesta
Moni ei pysty laihtumaan ilman kalorien laskemista, joten siinä mielessä se on täysin perusteltua. Ja jos ei tavoitella mitään epäterveitä kiloja, niin miten saat tästä syömishäiriöistä väännettyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten sekin, että todella monet naiset ei saa lihaksia kovin helposti näkyviin vaikka treenaisivat kuinka paljon. Eli joku aktiiviurheilija voi olla "laihaläskin" näköinen. Esim yksi kaverini juoksee maratoneja ja urheilee muutenkin aktiivisesti, silti on enemmänkin mallia pyöreä kun kerää painoa varsinkin reisiin ja lantioon. Itse olen hoikempi mutta en minä maratoniin pystyisi.
No mutta eipä nuo instamalleja kuolaavat miehet sitä tajua. Kaikkien naisten pitäisi pystyä olemaan alipainon rajoilla ja treenata pari tuntia päivässä tavoitteellisesti, muuten ei kelpaa.
No tyypillinen laihaläski on laihan näköinen nuori nainen joka on korvannut proteiinin sokeriherkuilla.
Et pysty ihmisen ulkonäön perusteella päättelemään mitä hän syö tai kuinka paljon treenaa. Varsinkin jos näet vaatteet päällä eikä esim bikineissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pysty ihmisen ulkonäön perusteella päättelemään mitä hän syö tai kuinka paljon treenaa. Varsinkin jos näet vaatteet päällä eikä esim bikineissä.
Mittaus kertoo rasva%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille. Kannattaa pyrkiä dieettitömyyteen. Dieetittömällä tavalla kaloreita voidaan helposti vähentää 500 kcal päivässä. Tällä vauhdilla yhden liikakilon putoamiseen voi mennä 2 – 3 viikkoa yksinkertaisesti vähentämällä lihottavimpien ruokien ja juomien käyttöä.
Kerro lisää?
Mistä?
Painonlaskulle tulis maltaa antaa sitä aikaa, mitä se vaatii. Viikon parin kuluttua ääärestä moni ajattelee, ettei tämäkään toimi. Mitä useampia epäonnistumisia, sitä kärsimättömämmäksi tulee. Onnistuneeseen laihdutukseen pitää varata aikaa ja vähentää aterioiden kokoa, alkoholin käyttöä, virvoitusjuomia(myös ne sokerittomat), rasvaisten juustojen syömistä, pikaruokia.
Lautasmalli ja kasviten lisääminen. Liikuntaa vapaa-ajalla ja mahdollisuuksien mukaan työmatka liikunta, esim auton jättäminen kauemmas työpaikasta. Eli pieniä muutoksia pienin askelin.
Käytän alkoholia ehkä kerran kuussa, autoa en edes omista (liikun enimmäkseen kävellen, ennen lumia pyörällä), en käytä virvoitusjuomia lainkaan, pikaruokaa syön ehkä kerran kuussa mutta pitää jättää sekin pois. Eniten ongelma on suklaa jota saatan syödä jopa neljä tai viisi kertaa viikossa, järkyttävää... Myös juustoa käytän päivittäin, pitää varmaan lopettaa tai syödä vain parina päivänä viikosta. Kasviksia tulee kyllä yli puoli kiloa per päivä, mutta kyllä niidenkin määrää voi varmasti lisätä.
Meinaat kai sen suklaan vähentää tai poistaa ennenkuin poista juuston?
Juustosta saa kalsiumia, suklaasta vain sokeria ja rasvaa.
Jos syö fazerin sinisen on siinä jo naisen päivän kaloriannos.
Pysyykö sillä nälkä poissa koko päivän?
Ei. Sen lisäksi vielä syödään kaikkea muuta ja liikasyönti on taattu.No kyllähän juustosta tulee tosi paljon ylimääräisiä kaloreita. En tiedä mitä leivän päälle sitten kannattaisi laittaa.
Juures- tai hernelevitettä ja kurkkua/ salaattia/ tomaattia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jolle normaalipainoisena laihduttaminen on helppoa? Jätin vaikka iltapalan pois ja kevensin yhtä ateriaa, sillä saa jo -500 kaloria per päivä. En myös koskaan ole diatannut joka päivä vaan aina muutamana päivänä viikossa. Siten olen saanut painon laskemaan aina tarpeelliset muutaman kilon, jos on lähtenyt nousemaan. Lisäksi saatoin lisätä vähäsen aktiivisuutta tekemällä lenkkejä useammin. Oma nyrkkisääntöni ollut, että kevyttä nälkää on ok sietää vaikka illalla, mutta huutava nälkä ei saisi koskaan olla, koska silloin on kalorit liian alhaalla.
Laskitko koko ajan kaloreita? Miten liikuit ennen laihtumista, entä laihtumisen aikana/jälkeen?
En siis koskaan ole laskenut kaloreita tarkasti, ennemminkin olen opetellut minkä verran ruuan kevennystä siedän ilman, että tulee huono olo ja kaikki ajatukset siirtyvät ruokaan. Eli säätelen määrää ja laatua, mutta perustuen omaan fiilikseen ja aina hyvin maltillisesti. Eli syön aamulla vaikka vain pelkän puuron, puuron ja leivän sijasta, otin vähän pienemmän annoksen lounasta, jätin yhden välipalan välistä. Ja olen todellakin hyvin rauhalliseen tahtiin tiputellut painoa, n. 3 kilon sykleissä. Esim opiskelujen aikana paino nousi 58-> 68 kiloon, josta ensin laihdutin 65 kiloon, sitten kun taas parin kuukauden päästä jaksoin niin taas pari kiloa, kunnes saavutin painon johon olin tyytyväinen. Käyn salilla ja juoksemassa säännöllisesti muutenkin, eli liikunnan lisääminen on saattanut olla vaikka lenkin pidentämistä 15 minuutilla tai tekemällä viikonloppuna pidemmän kävelylenkin muun liikunnan lisäksi. Tai kiinnittämällä vaan enemmän huomiota aktiivisuuteen kuin normaalisti. Ei ikinä mitään radikaalia hyppypomppujumppaa jos muutenkin vähentää kaloreita, joskus kokeilin ja se ei ollut kestävä tapa itselle.
Luonnollista, koska on normaalipainoinen niin elimistö säätelee että pysyy siinä. Miksi pitää laihduttaa kun on normaalipainoinen?
Paino asettuu sille tasolle mikä on oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, että on lihavalla vielä vaikeampaa, kun on tottunut täyteen mahaa ja siihen, että mitään syömistä ei tarvitse rajoittaa.
T. 4 vuotta yrittänyt laihduttaa ja ehkä 6-7 päivänä kalorit ollut alle 1800.
Aina menee 3000 tai 5000 per päivä vaikka alkupäivä menee hyvin
BMI 38On varmasti näin. Syötkö kovin iltapainoitteisesti, kun kirjoitit, että "alkupäivä menee hyvin". Voiko olla niin, että yrität olla liian tiukalla dieetillä aamupäivällä ja tilanne ryöstäytyy siksi käsistä? Ja olisiko tuo 1800 kcal raja myös sinulle liian tiukka? Tuolla painolla peruskulutuksesi on suuri myös.
Laskureiden mukaan saan syödä 2200 kcal, enkä liho enkä laihdu.
Että tuo 1800 kcal on max jos haluaa laihtua.
Mutta tuo määrä on jo taynnä klo 15.00 iltapäivästä.
Tuntuu että mitään ei saa syödä, jos haluaa laihtua..
Se BMI 38No voi... mitä jos yrittäisit ensin päästä tuohon 2200 kcal sitten? Ainakin se on parempi kuin 3000-5000. Sitten yrittäisit vaikka ateria kerrallaan muokata ravintoa paremmin nälkää pitäväksi? 2200 kcal on oikeasti jo ruhtinaallinen määrä, joten kyllä sillä pitäisi saada itsensä täyteen, kunhan ruoat ovat oikeanlaisia.
Olen yrittänyt, satoja kertoja.
Mut nyt vaan on tuomittu ikuiseen lihavuuteen.
Mutta ei sillä enää väliä näin keski-iässä 36v.Aion jatkossa vaan elää, miettimättä ulkonäköä. Kokovartalopeili varastoon jne.
BMI 38
Ai ei diabetes ja valtimotukokset kiinnosta?
Kiinnostaa, mutta ei motivoi.
Jos joku lupaisi miljoonaan, jos laihdutan Normipainoon, niin uskon että onnistuisin..
Mutta nyt ei ole mitään motivaatiota/syytä
-Se BMI 38 -Mulla meni just päinvastoin. Mulla oli bmi yli 37, kun verenpaine, maksa-arvot ja kolesteroli ja verensokeri alkoi olla lievästi koholla, niin päätin, että jotain on tehtävä, ennenkuin tulee tilanne, että joutuu jollekin lääkitykselle. Pudotin painoa 30 kiloa ja aikaa siitä on nyt 3 vuotta. Olen normaalipainon ylärajalla ja tähän suht tyytyväinen. Edelleen kirjaan joka arkipäivä syömiset ylös, viikonloput menee vapaammin. Jos päätän jossain vaiheessa saada painoa alaspäin vielä, niin sit pitää kiristää noi viikonloput. Mulle toi kirjaaminen on nykyään elämäntapa, mistä en voi luopua, muuten menee homma läskiksi.
Mulla tekee sekin, että jos arvot olisi huonot, niin tiedän että vaivoihin saa lääkkeet, joten ei syytä laihduttaa.
Olisi kyllä ihana laittaa edes kokoa 42 olevat housut jalkaan joskus, mutta miksi?
Mulla on jo mies ja perhe. Varmaa jos ero tulisi, niin sais sitä syytä laihduttaa. Tai sitten ei silloinkaan. Tällä hetkellä ei voimia kärsiä kuukausi tolkulla, että näyttäisi kesällä hyvälle.
BMI 38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, että on lihavalla vielä vaikeampaa, kun on tottunut täyteen mahaa ja siihen, että mitään syömistä ei tarvitse rajoittaa.
BMI 38On varmasti näin. Syötkö kovin iltapainoitteisesti, kun kirjoitit, että "alkupäivä menee hyvin". Voiko olla niin, että yrität olla liian tiukalla dieetillä aamupäivällä ja tilanne ryöstäytyy siksi käsistä? Ja olisiko tuo 1800 kcal raja myös sinulle liian tiukka? Tuolla painolla peruskulutuksesi on suuri myös.
Se BMI 38No voi... mitä jos yrittäisit ensin päästä tuohon 2200 kcal sitten? Ainakin se on parempi kuin 3000-5000. Sitten yrittäisit vaikka ateria kerrallaan muokata ravintoa paremmin nälkää pitäväksi? 2200 kcal on oikeasti jo ruhtinaallinen määrä, joten kyllä sillä pitäisi saada itsensä täyteen, kunhan ruoat ovat oikeanlaisia.
Mutta ei sillä enää väliä näin keski-iässä 36v.Aion jatkossa vaan elää, miettimättä ulkonäköä. Kokovartalopeili varastoon jne.
BMI 38
Ei sinua ole tuomittu.
Ne 3000-5000 kaloria tekee sinusta lihavan, ei mikään tuomio.
Olen sinua 2 vuotta vanhempi enkä millään ilveellä suostuisi ajattelemaan ettei tässä iässä painolla ja ulkonäöllä ole väliä. Ymmärrän ettei kaikkia ulkonäkö kiinnosta mutta entäpä oma terveys?
Mutta kun minua kiinnostaa vain se ulkonäkö. Sitä voivottelen 4x viikko peilin edessä, mutta kuitenkin illalla kalorit taas 3000, ku mitä väliä, kun on muutenkin vanha? Ei ole tarvetta olla himoittu miesten silmissä.
Ja diabeteslääkkeet on keksitty, samoin verenpaine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMI 38
Jos joku lupaisi miljoonaan, jos laihdutan Normipainoon, niin uskon että onnistuisin..
-Se BMI 38 -Mulla meni just päinvastoin. Mulla oli bmi yli 37, kun verenpaine, maksa-arvot ja kolesteroli ja verensokeri alkoi olla lievästi koholla, niin päätin, että jotain on tehtävä, ennenkuin tulee tilanne, että joutuu jollekin lääkitykselle. Pudotin painoa 30 kiloa ja aikaa siitä on nyt 3 vuotta. Olen normaalipainon ylärajalla ja tähän suht tyytyväinen. Edelleen kirjaan joka arkipäivä syömiset ylös, viikonloput menee vapaammin. Jos päätän jossain vaiheessa saada painoa alaspäin vielä, niin sit pitää kiristää noi viikonloput. Mulle toi kirjaaminen on nykyään elämäntapa, mistä en voi luopua, muuten menee homma läskiksi.
Mulla tekee sekin, että jos arvot olisi huonot, niin tiedän että vaivoihin saa lääkkeet, joten ei syytä laihduttaa.
Olisi kyllä ihana laittaa edes kokoa 42 olevat housut jalkaan joskus, mutta miksi?Mulla on jo mies ja perhe. Varmaa jos ero tulisi, niin sais sitä syytä laihduttaa. Tai sitten ei silloinkaan. Tällä hetkellä ei voimia kärsiä kuukausi tolkulla, että näyttäisi kesällä hyvälle.
BMI 38
Kärsiä? Sanoisin ennemmin että tokihan sitä laihtuu jos syö normaalisti oman elimistön tarpeen mukaan eikä typerien mielitekojen. Bmi 38 on syöty vähn enemmänkin;)
Miksi laihduttaa vasta sen jälkeen kun mies on jo lähtenyt? Ehkä hän salaa kaipaa normaalipainoista naista rinnalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittaus kertoo rasva%.
Mittaatko tapaamiesi naisten rasvaprosentit?
Vierailija kirjoitti:
Luonnollista, koska on normaalipainoinen niin elimistö säätelee että pysyy siinä. Miksi pitää laihduttaa kun on normaalipainoinen?
No aika monilla se paino kyllä lähtee hilautumaan pikku hiljaa ylöspäin jos ei tee koko ajan korjausliikkeitä kun paino näyttää parikin kiloa enemmän kuin edellisellä viikolla. Helpompi kontrolloida vähän koko ajan kuin tehdä iso korjausliike myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMI 38
Olisi kyllä ihana laittaa edes kokoa 42 olevat housut jalkaan joskus, mutta miksi?Mulla on jo mies ja perhe. Varmaa jos ero tulisi, niin sais sitä syytä laihduttaa. Tai sitten ei silloinkaan. Tällä hetkellä ei voimia kärsiä kuukausi tolkulla, että näyttäisi kesällä hyvälle.
BMI 38
Kärsiä? Sanoisin ennemmin että tokihan sitä laihtuu jos syö normaalisti oman elimistön tarpeen mukaan eikä typerien mielitekojen. Bmi 38 on syöty vähn enemmänkin;)
Miksi laihduttaa vasta sen jälkeen kun mies on jo lähtenyt? Ehkä hän salaa kaipaa normaalipainoista naista rinnalleen.
On syöty ja varsinkin kaljaa juotu viikonloppuisin.
Kotiäitinä söin tylsyyteen ja joskus oli aamu kymmeneltä jo 2500 kcal kasassa.
Joo mies toivoi mun laihtuvan jo 2016, ahdistuin ja suutuin, sanoin, että voin lopettaa elämäni, jos ei kelpaa. Ja lihoin jonku 10kg lisää :(
Edelleen, 5 vuotta myöhemmin, taistelen mielihaluja vastaan enkä koskaan voita.
BMI 38
Vierailija kirjoitti:
Jos keho sinun mukaasi säätelee itse painoaan ettei normaalipainosta laihdu, niin miksi se ei toimi toisin päin, eli kiloja kyllä tulee lisää ja lisää?
Vierailija kirjoitti:
Springy kirjoitti:
Laihduttaminen on pelkkää matikkaa. Kuhan syöt vähemmän kaloreita kun kulutat päivässä, niin laihdut. Ei sun tarvi kiduttaa itteäsi sillä ettet syö herkkuja, kuhan osaat laskea ne mukaan. Mulle autto tosi hyvin voluumisyönti, eli söin vähäkalorisia mutta isoja ruokia, esim tosi paljon vihanneksia ja muita kasviksia. En ikinä ollut nälissäni.
Mee vaan TDEE calculator:iin ja laske paljonko kulutat päivässä ja syö vähemmän kuin se määrä, niin laihdut. Ei tarvi tehdä mitään ihmekuureja tai dieettejä jotka ovat täyttä humpuukia, laske vaan ni numerot kyllä kertoo paljonko laihdut.
Ei pidä ollenkaan paikkaansa. Lihomiseen ja laihtumiseen vaikuttaa moni, aineenvaihdunnan erot, hormonien toiminta, perintötekijät jne. Esimerkiksi maksan tuottaman sokerin määrä ja haiman tuottaman insuliinin määrä tai kilpirauhasen toiminta ovat eri ihmisillä erilaisia, joten tuo "pelkkää matematiikkaa" on kaukana totuudesta.
Toisaalta tiedetään että esim suolistobakteereihin voi jonkin verran vaikuttaa syömällä runsaskuituista ruokaa. Silloin kylläisyyshormonit saattavat alkaa toimia paremmin ja suolistomikrobisto muuttuu monipuolisemmaksi. Mutta jokaisella on oma ainutlaatuinen koktailinsa suolistobakteereja.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta tämä ketju on aivan sairas.
Kalorien kyttäys päivittäin ei ole normaalia, paitsi jos on jokin lääketieteellinen syy siihen. Ap:ole neuvoisin lisäämään liikuntaa ruokakikkailujen sijaan, vie ajatukset muualle ja verenkierto (aivoissa) paranee.-kaikkien (ex-)syömishäiriöisten puolesta
Olen pahoillani että olet itse elänyt syömishäiriöisenä. Se ei silti tarkoita sitä että kaikki painostaan tai ulkonäöstään kiinnostuneet olisivat syömishäiriöisiä. Esim itse en voi löytää parisuhdetta jos en laihdu, joten vaihtoehtona on elää koko loppuelämä yksin tai laihtua niin että kelpaan edes jollekin tolkulliselle.
Vierailija kirjoitti:
Oot varmasti alle 30-v kun ajattelet noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMI 38
Ei sinua ole tuomittu.
Olen sinua 2 vuotta vanhempi enkä millään ilveellä suostuisi ajattelemaan ettei tässä iässä painolla ja ulkonäöllä ole väliä. Ymmärrän ettei kaikkia ulkonäkö kiinnosta mutta entäpä oma terveys?Mutta kun minua kiinnostaa vain se ulkonäkö. Sitä voivottelen 4x viikko peilin edessä, mutta kuitenkin illalla kalorit taas 3000, ku mitä väliä, kun on muutenkin vanha? Ei ole tarvetta olla himoittu miesten silmissä.
Diabeetikon ennuste on huonompi kuin syöpäpotilailla, vain harvoilla sokeriarvot pysyvät oikeissa rajoissa. Laihdutus parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMI 38
Ei sinua ole tuomittu.
Olen sinua 2 vuotta vanhempi enkä millään ilveellä suostuisi ajattelemaan ettei tässä iässä painolla ja ulkonäöllä ole väliä. Ymmärrän ettei kaikkia ulkonäkö kiinnosta mutta entäpä oma terveys?Mutta kun minua kiinnostaa vain se ulkonäkö. Sitä voivottelen 4x viikko peilin edessä, mutta kuitenkin illalla kalorit taas 3000, ku mitä väliä, kun on muutenkin vanha? Ei ole tarvetta olla himoittu miesten silmissä.
Jos sulla on lapsia, niin suosittelen laihduttamaan että eivät menetä äitiään ihan kovin nuorina. Ja ei välttämättä tarvitse päästä normaalipainon puolelle, ihan jo muutaman prosentin pudotus voi korjata sokeriarvoja huomattavasti.
Ei pidä ollenkaan paikkaansa. Lihomiseen ja laihtumiseen vaikuttaa moni, aineenvaihdunnan erot, hormonien toiminta, perintötekijät jne. Esimerkiksi maksan tuottaman sokerin määrä ja haiman tuottaman insuliinin määrä tai kilpirauhasen toiminta ovat eri ihmisillä erilaisia, joten tuo "pelkkää matematiikkaa" on kaukana totuudesta.