Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalipainoisen laihduttaminen on aivan uskomattoman vaikeaa

Vierailija
28.01.2021 |

En tiedä enää mitä teen. En vaan kykene laihtumaan mitenkään. Olen kokeillut pätkäpaastoilua, en pysty nukkumaan nälän takia vaan uni supistuu molemmista päistä ja olo hirveän nuutunut. Enkä pysty keskittymään jos koko ajan nälkä. Olen kokeillut herkkujen poistamista, silloin syöminen menee pakkomielteiseksi ja sorrun jopa ahmimiseen mitä en muutoin tee ollenkaan. En pysty vähähiilihydraattiseen, silloin koko ajan todella uupunut ja nuutunut olo, en myöskään jaksa liikkua silloin ollenkaan ja liikunta on kuitenkin itselleni yksi ehdottomasti tärkeimmistä mielihyvän lähteistä.

Olen myös yrittänyt hyväksyä ulkonäköni, mutta se on erittäin vaikeaa kun rasva kerääntyy vääriin paikkoihin, varsinkin kasvoni ovat todella pyöreät ja en ole muutenkaan mikään kaunotar. Kasvojen vuoksi näytän suorastaan ylipainoiselta. Tänään aamupainon perusteella BMI järkyttävät 23.80. En pysty deittailemaan ulkonäköni vuoksi normaalisti, tämä häiritsee seksielämää jne. Ollessani painoindeksissä BMI 21 olen pystynyt olemaan vielä tyytyväinen ulkonäkööni ja kehosuhde oli rento. Ei ole myöskään varaa mihinkään rasvaimuun tai kauneuskirurgiaan, kasvojeni pyöreyttä varmaan pystyttäisiin vähentämään kirurgin veitsellä. Ulkonäköini aiheuttaa jopa itsetuhoisia ajatuksia, joten minun on pakko löytää keino joten voin laihtua.

Joten muut normaalipainossa laihduttaneet, kertokaa mikä teillä toimi ja mikä ei toiminut.

Kommentit (396)

Vierailija
141/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille. Kannattaa pyrkiä dieettitömyyteen. Dieetittömällä tavalla kaloreita voidaan helposti vähentää 500 kcal päivässä. Tällä vauhdilla yhden liikakilon putoamiseen voi mennä 2 – 3 viikkoa yksinkertaisesti vähentämällä lihottavimpien ruokien ja juomien käyttöä.

Kerro lisää?

Mistä?

Painonlaskulle tulis maltaa antaa sitä aikaa, mitä se vaatii. Viikon parin kuluttua  ääärestä moni ajattelee, ettei tämäkään toimi. Mitä useampia epäonnistumisia, sitä kärsimättömämmäksi tulee. Onnistuneeseen laihdutukseen pitää varata aikaa ja  vähentää aterioiden kokoa, alkoholin käyttöä, virvoitusjuomia(myös ne sokerittomat), rasvaisten juustojen syömistä, pikaruokia. 

Lautasmalli ja kasviten lisääminen. Liikuntaa vapaa-ajalla ja mahdollisuuksien mukaan työmatka liikunta, esim auton jättäminen kauemmas työpaikasta. Eli pieniä muutoksia pienin askelin.

Käytän alkoholia ehkä kerran kuussa, autoa en edes omista (liikun enimmäkseen kävellen, ennen lumia pyörällä), en käytä virvoitusjuomia lainkaan, pikaruokaa syön ehkä kerran kuussa mutta pitää jättää sekin pois. Eniten ongelma on suklaa jota saatan syödä jopa neljä tai viisi kertaa viikossa, järkyttävää... Myös juustoa käytän päivittäin, pitää varmaan lopettaa tai syödä vain parina päivänä viikosta. Kasviksia tulee kyllä yli puoli kiloa per päivä, mutta kyllä niidenkin määrää voi varmasti lisätä. 

Meinaat kai sen suklaan vähentää tai poistaa ennenkuin poista juuston?

Juustosta saa kalsiumia, suklaasta vain sokeria ja rasvaa.

Jos syö fazerin sinisen on siinä jo naisen päivän kaloriannos.

Pysyykö sillä nälkä poissa koko päivän?

Ei. Sen lisäksi vielä syödään kaikkea muuta ja liikasyönti on taattu.

Vierailija
142/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla se kirjojen mukainen normaalipaino voi heittää 25kg  ja siltiki hyvä BMI, eli kyllä jossaki mättää ja pahasti.

Ihan sama BMI kaava on miehilläkin. Ei ole mitään naisten tai miesten bmi kaavaa. Miesten paino on vain enemmän lihasta ja naisten rasvaa. Naisilla kuuluu olla korkeampi rasvaprosentti.

Jep. Hormonaalisista syistä jopa alipainoisilla naisilla voi olla selluliittia. Ja naisen on paljon vaikempi saada lihaksia näkyviin kun rasvakerros estää normaalipainoisellakin. 

Ja silti miehet vaatii että naisen pitäis olla yhtä hoikka ja treenattu kuin se instagramin joogamalli jolle ulkonäkö on TYÖ. Ja kuvat photaroitu ja filtteröity, mietitty valaistus ja kaikki, ja sitten jonkun tavisnaisen pitäisi pystyä samaan, muuten ei kikuli nouse... Täälläkin miehet hokee, että naisista tulee kauniita kun vaan syövät vähemmän :D joo me kaikki oltais malleja jos vaan syötäis vähemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa, miten ihmeessä painoni on voinut nousta viikossa 2kg, kun olen ryhtynyt laihduttamaan?

Siis miten tämä voi olla mahdollista? Olen jättänyt pois karkit,leipomisen,vaalean leivän, lisännyt veden juontia n. 2litraan/ pvä, mutta paino näyttää vain nousevan?!?

Olen n. 165cm pitkä, viikon alussa paino oli n.70kg, mutta painoni nyt 71.5kg eli bmi on ihan liian suuri!

Olen syönyt esim. seuraavasti:

Aamupala maitokahvi ja maitorahkan sekaan lisätyt maito,kaurahiutaleet,pähkinärouhe,hunaja annoskoko n.1,5-2,5dl

Lounas: vaihdellen erilaisia salaatteja ilman kastiketta, esim. feta tai tonnikalasalaattia tai kasvispihvit luonnonjugurttiin tehdyllä tzatzikilla ja juuresraastetta tai kaalikeittoa +ruisleipää edamjuustolla 1-2 palaa-

Välipala: sama kuin aamupala, mutta pienempi määrä tai hedelmä tai raastetta raejuustolla tai salaattia - päivällinen kaalikeittoa + 1-2 palaa ruisleipää edamjuustolla

Iltapala: Aamupalarahkan loput tai pari juustoleipää kasviksilla/ keitetty kanamuna ja iltatee.

Teen kevyttä toimistotyötä enkä harrasta kuntoliikuntaa, ainoastaan hyötyliikun.

Kertokaa, mitä teen väärin, on hankala laskea kaloreita joka ruoka- aineesta erikseen, kun ei omista grammavaakaa. Pitääkö minun turvautua nutrilett- kuuriin,kuten jku toinenkn täällä on tehnyt? Laskureiden mukaan energian tarve päivittäin on n. 1700kcal.

Auttakaa minut laihtumisen alkuun!!!!

Vähän hankala arvioida, kun et määriä kerro (ei varmaan ole vaakaa?). Minulla ainakin pisti silmään leivän määrä. Tietenkin, jos syöt vain kaalikeittoa, niin leipä on ihan paikallaan, mutta ehkä ainakin iltaleivät kannattaisi jättää väliin. Yhdessä leivässä päälisineen voi olla 150-200 kcal riippuen voin ja juuston määrästä.

Suosittelen hankkimaan vaa'an ja punnitsemaan jonkin aikaa kaiken, niin näkee suoraan, mikä on pielessä. Ruoissa on ikävä kyllä yllättävän paljon kaloreita. Itse olin ennen leipähirmu ja näin jälkikäteen kauhistuttaa, kuinka paljon niissä on kaloreita. Ihme, etten ollut lihavampi.

Söin aikaisemmin lähes päivittäin kahvipullaa,kakkuja sekä makeita piirakoita itse leivottuna tietenkin, liha,kana,kasvispiirakoita, itsetehtyjä myös, karkkia, suklaata, sipsejä saattoi kulua illassa järkyttäviä määriä eikä ruokavalio sisältänyt juuri lainkaan kasviksia, näiden lisäksi hampurilaisaterioita grilliltä,pizzaa,kebebia jne. Veden juonti niin ja näin ja tähän päälle liikkumattomuus sekä ns. normaali kotiruoka eli lihapullia muusilla jossa tietysti voita ja maitoa, maitoon keitettyjä puuroja, keittoja,uunivuokia,kastikkeita pastalla, perunalla ja riisillä. Voileipien päälle ei riittänyt pelkkä juustosiivu, vaan metwurstia ja kananmunaa sen olla piti ja mitä enemmän majoneesia sen parempi. Annoskootkin olivat ns. miehen annoksia..

Siksi nyt ihmettelen, miten voi olla mahdollista ettei paino tipu edes sataa grammaa, vaikka luettelemani ruokavalio on kyllä todella toista, mitä olen aikaisemmin syönyt. Luulisi, että edes jotain tapahtuu, mutta ei- paino nousee ja tätä en käsitä?!

Täytyy kai sitten vain luopua vielä

yhdestä leipäpalasta per päivä, josko se muuttaisi jotain, edes nyt pysäyttäisi painonnousun. Annoskoot ovat myös nyt paljon pienempiä kuin aikaisemmin ja pääasiassa raakoja kasviksia/ keitonlitkua. Illalla sitten tulee syötyä ne pari juustovoilepää saadalseni nälältä unta, koska päivällä en ilmeisesti syö edelleenkään oikein. Joo, on varmaan ostettava se vaaka 😌

No mä kerron. Fetassa, pähkinöissä, juustossa ja luonnonjogurtissa on kaloreita kauhea määrä suhteessa painoon. Noita ei voi vetää päivittäin, jos laihduttaa. Terveellisiä rasvoja niissä voi olla, mutta liikaa kaloreita suhteessa siihen, mikä vie nälän vatsassa. Hanki vaaka ja laske kalorit. Huomioi kaloreissa myös esim. öljy jossa paistat. Syö täyttäviä ja kevyitä juttuja, esim. appelsiini, kukkakaali, lehtikaali jne.

Kyllä noita luettelemiasi pahiksia voi vetää päivittäin vaikka laihduttaa, mutta silloin ne pitää punnita, jotta tietää, paljonko niitä voi syödä. Omaan laihdutusdieettiini kuului esim. 25 gr pähkinöitä (on oikeasti kylläkin aika pieni määrä) ja 150 gr rasvaista kreikkalaista jogurttia. Kaalit ovat huipputerveellisiä, mutta ne ovat lisäke. Dieetti menee puihin, jos johtotähtenä on kaalit ja appelsiinit. 

Kyllä, voi syödä, jos tietää niiden kalorit. Tuntui vain siltä, että ap oli vaihtanut ruokavaliostaan tietyt jutut, mutta unohti kokonaisuuden. Välipalana appelsiini on täyttävämpi kuin kourallinen pähkinöitä. Kukkakaali voi olla aterian lisänä ja maha täyttyy ja tulee kylläinen tunne. Tätä tarkoitin tosiaan. Kaikkea kohtuudella ja kaloribudjetissa täytyy pysyä. Normaalipainoisella lyhyellä naisella se on aika vähän (1300-1500 kcal)

No juu, ollaan sitten samaa mieltä. Ajattelin lähinnä korjata, ettei kellekään laihdutusta suunnittelevalle tule ajatus, että laihdutusaikana pitää vaan pupeltaa kaalia. :D Kaikennäköistä maukasta voi syödä, mutta oikeat määrät pitää tosiaan tietää ja ne ovat usein yllättävän pieniä.

Vierailija
144/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Springy kirjoitti:

Laihduttaminen on pelkkää matikkaa. Kuhan syöt vähemmän kaloreita kun kulutat päivässä, niin laihdut. Ei sun tarvi kiduttaa itteäsi sillä ettet syö herkkuja, kuhan osaat laskea ne mukaan. Mulle autto tosi hyvin voluumisyönti, eli söin vähäkalorisia mutta isoja ruokia, esim tosi paljon vihanneksia ja muita kasviksia. En ikinä ollut nälissäni. 

Mee vaan TDEE calculator:iin ja laske paljonko kulutat päivässä ja syö vähemmän kuin se määrä, niin laihdut. Ei tarvi tehdä mitään ihmekuureja tai dieettejä jotka ovat täyttä humpuukia, laske vaan ni numerot kyllä kertoo paljonko laihdut. 

Yritin joskus kalorilaskentaakin mutta olin vain tulla hulluksi. En myöskään usko että pystyn noudattamaan sitä koko loppuelämäni. 

Ei niitä tarvitse loppuelämää merkitä mihinkään. Jo parissa viikossa oppii, paljonko oikeasti voi syödä. Ainakin jos syö nyt joten kuten säännöllisesti samoja ruokia. Minulla esim. aamupala ja iltapala ovat aina samat ja tiedän, paljonko lounaalla ja päivällisellä voi syödä. Jos tulee joku uusi ruokalaji, sen osalta pitää katsoa, että mahtuu raameihin. Ei ole rasittavaa.

Tykkään itse kokkailla ja kokeilla uusia reseptejä, kuulostaa siksi tosi rasittavalle kalorien laskeminen. Onko sinulla joku hedelmävaaka käytössä millä punnitset kaiken vai miten saat kalorien määrän selville? 

Juu keittiövaaka on pakko hommata, siitä ei mihinkään pääse. Itse olen nyt painon ylläpitovaiheessa ja olen ottanut sen tavan, että jos syön kerran kokeilumielessä jotakin, niin en välttämättä stressaa siitä, enkä edes laske sitä. Yksi päivä ei mitään tee ylläpitovaiheessa (laihdutusvaiheessa pitää olla tarkempi).

Sitten, jos ruoka tulee osaksi tavanomaisia ruokatottumuksia, niin sen voi laskea. Käytännössä tuossakin voi joutua arvioimaan jonkin verran, ellei sitten laske tarkasti kaikkia reseptin aineita ja jaa niitä sitten annoksiin. Toinen vaihtoehto on verrata niitä johonkin samantyyppiseen ruokaan. Heittoa voi vähän tulla, ei se maailmaa kaada. Tärkeintä, että suurin osa ruokatottumuksista on kuosissa.

Mutta joops, laihdutusvaiheessa kyllä auttaa aika paljon, jos ruuat pitää pääosin samantyyppisinä ja yksinkertaisina.

Kiitos vinkeistä, pitää hommata se keittiövaaka sitten. Itselleni on vaikeaa syödä usein samanlaista ruokaa vaan kaipaan jatkuvasti vaihtelua. No, ei laihtumisen kuulukaan olla helppoa. Ehkä opin ulkoa kymmenien eri ruokien kalorimäärät ja kalorilaskemisesta tulee automaattista. 

Vierailija
145/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan minulta silloin, kun olin sairastumassa anoreksiaan. Normaalipainoisen laihtuminen on vaikeaa, koska luonto on tarkoittanut, että ihmisen kuuluu olla normaalipainoinen.

Taistelet nyt biologiaa vastaan. Kun normaalipainoinen yrittää laihduttaa, keho alkaa herkästi lähettää nälkäsignaalia, mikä taas johtaa siihen, että menetetyt kalorit otetaan takaisin ylensyönnin muodossa. Vaihtoehtoisesti riskinä on, että sairastut syömishäiriöön.

Sinulla ei ole oikeaa ongelmaa niinkään painon suhteen, vaan psyyken. Suosittelen, että haet apua ammatti-ihmiseltä. Enkä puhu nyt personal trainerista tai ravitsemusterapeutista, vaan psykologista tms. Sinun tarvitsee oppia hyväksymään vartalosi, sillä tuollainen itseviha tuskin poistuu laihduttamalla.

Vierailija
146/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näe peilistä itseäsi niin kuin muut näkevät!

Kaikki mitä kerroit viittaa vain ja ainoastaan siihen. Ehkä ole sairastumassa anoreksiaan tai sinulla on jokin muu psyykkinen kriisi meneillään? Ja onhan olemassa se bodymlrfinen häiriökin. Pahalta joka tapauksessa kuulostaa.

Naisessa kuuluu olla rasvaa. Meidän kehomme ei toimi ilman rasvaa, emme ole miehiä. Kasvojen pyöreys on ihmisen ominaisuus, se ei ole normaalipainoisella laihdutuksen paikka. Joilla on pyöreämmät kasvot ja joilla enemmän suorakulmaiset.

Älä tuhoa omaa terveyttäsi. Kun laihduttaminen normaalipainoisella johtaa siihen, että elimistö pitää hanttiin, niin olet ihan itse väärässä. Ei sinun kuulu laihduttaa.

Kyllä mun keho toimi ihan hyvin hoikempanakin, itse asiassa paremmin kuin nyt. Silloin kuukautiset olivat enemmän kellontarkat eikä kestäneet niin montaa päivää kuin nyt. 

En vaan pysty elämään "lihavana", en koe että elämä olisi nyt elämisen arvoista. Haluaisin itsekin löytää esim parisuhteen ja perustaa perheen, mutta ulkonäköni on kerta kaikkiaan ihan liian toimiva ehkäisykeino. 

Olet todella syvällä itseinhossa. Et ole realistinen ollenkaan. Kukaan bmi 23 kieppeillä ei ole niin lihava, että ei parisuhdetta löydy ja koko elämä on pilalla. Voi kun itse kuulisit miltä kuulostat. Todellakin, olet nyt syvällä psyykkisissä ongelmissa, usko nyt vaan. Tarvitset psyykkistä apua, et laihdutusohjeita.

Ajattele nyt. Kehosi ei halua laihtua, olet normaalissa painossa, et edes sen ylälaidalla. Ja ajattelet että kaikki on pilalla. Eikä siinä nyt jokin särähdä sinunkin korvaasi? Eikö kertakaikkiaan mikään?

Olin useamman vuoden tinderissä ja todella usein tuijotettiin treffeillä kuin vain jotain halpaa makkaraa. Ei nykymiehille kelpaa vähän pyöreä, pitäisi olla joko hoikka tai fitness. Ainakin täällä helsingissä tinder on miehille kuin karkkikauppa missä on toinen toistaan upeampia naisia. Ei tavis kiinnosta ketään. 

Jaha. Ja minkähän helvetin takia sellaista miestä kukaan haluaa, jota ei kiinnosta kuin fitness-mimmit. En ikinä voisi kiinnostua pinnallisesta ja yksinkertaisesta tahvosta. Terveyttään niiden takia ei varsinkaan kannata pilata, ei myöskään mielenterveyttään.

Dieetit muuten vain lihottavat. Jos muutat ruokavaliota, tee se niin, että se on terveellinen mutta nautinnollinen, ja syöt niin koko loppelämäsi.

Ainakin helsingin tinderissä miehillä on niin paljon valikoimaa, että tavisnaisella ei ole käytännössä mahdollisuuksia. Koronan vuoksi en tapaa ihmisiä yhtään missään. 

Vierailija
147/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lisännyt proteiinin syömistä, panostanut terveellisiin hiilareihin ja lisännyt reippaasti liikunnan määrää. Aterioita 5 päivässä ja herkut pois hetkeksi. Ei ole missään vaiheessa tarttenu olla nälässä ja paino silti laskenut.

Vierailija
148/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille. Kannattaa pyrkiä dieettitömyyteen. Dieetittömällä tavalla kaloreita voidaan helposti vähentää 500 kcal päivässä. Tällä vauhdilla yhden liikakilon putoamiseen voi mennä 2 – 3 viikkoa yksinkertaisesti vähentämällä lihottavimpien ruokien ja juomien käyttöä.

Kerro lisää?

Mistä?

Painonlaskulle tulis maltaa antaa sitä aikaa, mitä se vaatii. Viikon parin kuluttua  ääärestä moni ajattelee, ettei tämäkään toimi. Mitä useampia epäonnistumisia, sitä kärsimättömämmäksi tulee. Onnistuneeseen laihdutukseen pitää varata aikaa ja  vähentää aterioiden kokoa, alkoholin käyttöä, virvoitusjuomia(myös ne sokerittomat), rasvaisten juustojen syömistä, pikaruokia. 

Lautasmalli ja kasviten lisääminen. Liikuntaa vapaa-ajalla ja mahdollisuuksien mukaan työmatka liikunta, esim auton jättäminen kauemmas työpaikasta. Eli pieniä muutoksia pienin askelin.

Käytän alkoholia ehkä kerran kuussa, autoa en edes omista (liikun enimmäkseen kävellen, ennen lumia pyörällä), en käytä virvoitusjuomia lainkaan, pikaruokaa syön ehkä kerran kuussa mutta pitää jättää sekin pois. Eniten ongelma on suklaa jota saatan syödä jopa neljä tai viisi kertaa viikossa, järkyttävää... Myös juustoa käytän päivittäin, pitää varmaan lopettaa tai syödä vain parina päivänä viikosta. Kasviksia tulee kyllä yli puoli kiloa per päivä, mutta kyllä niidenkin määrää voi varmasti lisätä. 

Aika harvan päivän kaloriannos on Fazerin sininen levy. Itsellä se vastaa päivän lepokulutusta, mutta jos yhtään liikkuu ja touhuaa, eikä vaan makaa sängyssä, energiaa kuluu enemmän.

Vierailija
149/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoin maaliskuussa 68kg/164cm ja heinäkuussa 57kg/164 cm. Olen jo 64v ja kilpirauhanen ei toimi kuin lääkityksellä. Silti sain nopeasti 11kg pois aivan ilman liikuntaa! Pätkäpaastoilin, klo 10-18  söin ja silloinkin vähemmän kuin ennen, mutta kyllä söin pullaa kahvin kanssa. Olen illanvirkku ja illat ja yöt luin kirjoja vaikka aluksi oli vähän nälkä, se loppui pian, eikä nälkää tullut. Nyt paino on pysynyt pois. Käyn joka aamu puntarilla kuten koko aikuisiän olen tehnyt. Mun oli pakko pudottaa painoa, koska nivelet ovat nivelrikon vuoksi kuluneet ja paino rasittaa niitä.

Vau, upea tulos! Oliko sinulla kilpirauhaslääkitystä jo ennen laihdutusta? Kauanko meni että iltanälkä loppui?

Vierailija
150/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laihtuminen olisi oikeasti totta ja mahdollista ja oma tahto olisi oikeasti olemassa, niin kaikki Yhdysvaltojen miljoonat ylipainoiset olisivat mallin mitoissa ja kodittomat miljonäärejä.

Yksinkertaisesti kaikki ei laihdu mitenkään tietyn pisteen jälkeen.

Dieetit ei toimi ja on huuhaata. Tätä todistaa ihan meidän todellisuus.

Niin monet miljoonat ihmiset ovat lihavia tahtomattaan.

Kyseessä on asia jolle ei oikeasti voi mitään ja siitä kasvaa syyllisyys.

Vain pieni vähemmistö laihtuu ja heille dieetit saattavat toimia tietyn ikäisinä.

Vanhemmiten on oikeastaan ihan turha edes ajatella laihduttamista tai dieettejä.

Vierailija
151/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa millä onnistuin oli vetää Nutrilett kuuria kunnes tavoitepaino 53 kg oli saavutettu. 10 kg pudotukseen meni 10 vkoa pelkällä pussipirtelöllä. Ja tätä ei suositella alle BMI 30 mutta kun ei muu auttanut vedin kuurin kumminkin.

Läskistyt enemmän ja enemmän jokaisen laihdutuskuurisi tuloksena. Kannattaa lopettaa nyt hyvän sään aikaan eikä sitten, kun painat 120 kiloa. Joko opettelet hyväksymään itsesi tai hyppäät saman tien sillalta alas ja lakkaat kiusaamasta läheisiäsi.

Oletpa ilkeä. Harmittaako kun joku muu on onnistunut? 

En tiedä kuinka onnistunutta se on jos kuureja on nyt takana kaksi? Ei kahta ilman kolmatta, jne...

Tuo nutrilett-ihminen ei tainnut mainita kahdesta kuurista?

Olen itse täällä kertonut itselläni kahdesta kuurista. Minulla vaikutti kaksi kertaa lihomiseen kummallakin kerralla suuri elämänmuutos: ekalla kerralla uusi (elämäni ensimmäinen) ihmissuhde, jossa laiminlöin kuntoilun ja syömisten katsomisen aivan täysin. Toisella kerralla taas muutin toiseen maahan ja ruokavalioon ilmestyi sellaisia ruoka-aineita, joihin en ollut tottunut. Kun molemmat vielä olivat "jännittävää aikaa", niin en vain kiinnittänyt huomioita kilojen kertymiseen. Elämäntaparemonttia laihdutus sitten vaati.

Pointtina se, että jos lihoo uudestaan, se ei aina välttämättä tarkoita, että edellinen kuuri on ollut huono. Nutrilett kylläkin on huono kuuri, siinä olet oikeassa.

Hienoa että olet onnistunut 2 kertaa, antaa vaan kateellisten räksyttää. 

Vierailija
152/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että ap löytäisit muutakin kuin kuin laihduttamisen keinoksi rakastaa itseäsi. 

Osallistun silit keskusteluun normaalipainoisen laihduttamisen vaikeudesta. Erityisen vaikeaa on laihduttaa järkevästi, se kun on tolkuttoman hidasta. Herkkujen karsiminen ja kasvisten määrän lisääminen ei vielä riitä mihinkään. Lähtökohtaisesti normaalipainoinen syö järkevästi, ei sitä muuten pysyisi normaalipainoisena. 

Laihduttaessa on kaksi huonoa vaihtoehtoa.  Hidas laihduttaja laskee jokaisen kalorin supertarkasti ja pikkuhiljaa laihduttaa kohti mieleisempää painoa. Tämä on keholle parempi, mutta mielelle varsin raskasta. Joutuu kuukausikaupalla miettimään jokaisen suupalan ja laskemaan, että saa tarvittavat ravintoaineet. Elämä pyörii laihduttamisen ympärillä pitkään. 

Toinen vaihtoehto on ottaa tiukka dieetti, tiputtaa painoa ja sen jälkeen yrittää pysyä matalammassa painossa. Keho ei tietysti tykkää nopeasta pudotuksesta, mutta 2 kiloa pois kuukaudessa on huomattavasti mielekkäämpää kuin 200 gr pois. Tiukan alun jälkeen voi jo välillä löysätä, kunhan tarkkailee painoa. 

itse olen onnistuneesti laihduttanut Dukan dieetillä, joka ei ole terveellinen, mutta raju alku koukuttaa jatkamaan. 

Millainen tuo dukan dietti on? Itselleni tuntuisi hidas kituminen kuitenkin paremmalle, sillä minun on vaikea kestää nälkää. 

Vierailija
153/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan pysty elämään "lihavana", en koe että elämä olisi nyt elämisen arvoista. Haluaisin itsekin löytää esim parisuhteen ja perustaa perheen, mutta ulkonäköni on kerta kaikkiaan ihan liian toimiva ehkäisykeino. 

Heikko itsetunto sinun ehkäilykeinosi on. Luuletko, että miehetkään tykkäävät närppijästä, joka koko ajan hysterisoi syömisiään ja poraa (olemattomia) kilojaan?

Vierailija
154/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuudelle ei voi mitään. Vähän sama kuin käskisi heteron olemaan homo.

Asiat näyttäisi vain olevan miten ne on. Kaikenlaiset dieetit ja laihdutuksen puolesta puhujat tekee suurta bisnestä oman tahdon uskonnolla etenkin Yhdysvalloissa.

Silti tulokset ovat olemattomat. Lihavuus tuntuisi vain lisääntyvän räjähdysmäisesti.

Vierailija
155/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoin maaliskuussa 68kg/164cm ja heinäkuussa 57kg/164 cm. Olen jo 64v ja kilpirauhanen ei toimi kuin lääkityksellä. Silti sain nopeasti 11kg pois aivan ilman liikuntaa! Pätkäpaastoilin, klo 10-18  söin ja silloinkin vähemmän kuin ennen, mutta kyllä söin pullaa kahvin kanssa. Olen illanvirkku ja illat ja yöt luin kirjoja vaikka aluksi oli vähän nälkä, se loppui pian, eikä nälkää tullut. Nyt paino on pysynyt pois. Käyn joka aamu puntarilla kuten koko aikuisiän olen tehnyt. Mun oli pakko pudottaa painoa, koska nivelet ovat nivelrikon vuoksi kuluneet ja paino rasittaa niitä.

Vau, upea tulos! Oliko sinulla kilpirauhaslääkitystä jo ennen laihdutusta? Kauanko meni että iltanälkä loppui?

Vajaatoimintalääkitys on ollut jo 10 vuotta. Iltanälän loppumiseen meni viikko pari. Jatkan edelleen samoin, syön vain klo 10 - 18 ja keho on tottunut, ei tule nälkä. Paino pysyy poissa. Nyt syön suklaatakin pari palaa kahvin kanssa. Minulla tuo kahvi laittaa aineenvaihdunnan käyntiin, huomasin, kun vähensin kahvia, että paino ei pysy niin helposti silloin. Syön rautatabletteja myös joka päivä, jos ferritiini on huono, ei jaksa eikä ilmeisesti laihdukaan.

Vierailija
156/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pudotan aina kertyneet pari kiloa vuoden alussa. Niin pysyn 50-52kg:ssa joka on minulle hyvä. Olen 160cm pitkä. Tiukassa on kilot mutta näin vaan toimitaan että pysyy hoikkana. Vaikeampaa se sitten on kun aina ajattelee ettei tavi laihduttaa ja niitä kiloja huomaamatta kertyykin kymmenen.

Vierailija
157/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herkkuja kannata kokonaan jättää pois, vaan ainoastaan vähentää niiden syöntiä. Eli määrittelet päivät, jolloin saat syödä herkkuja, esim. kerran viikossa. Pienennät herkkujen kerta-annoksen vaikka puoleen nykyisestä.

Säännöllinen unirytmi ja riittävän pitkät unet.

Ota selvää syömiesi ruokien energiasisällöt (kalorit). Suosi sellaisia ruokia, jotka pitävät nälän parhaiten poissa pienimmällä energialla.  Huomioi myös sellaisten aterian osasten energiat, joita siinä on vain pieni määrä (levitteet, kastikkeet, majoneesit yms.)

Ruokajuomaksi vesi.

Kun löydät ruokavalion, jolla painosi pysyy samana ilman ponnisteluja, tee vielä pieni kevennys ruokavalioosi ja/tai lisäys liikuntaan. Silloin pitäisi painon lähteä laskuun.

Vierailija
158/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää?

Mistä?

Toisaalta jos pelaa koko päivän netissä videopelejä, niin se suklaa on hyvä olla lähettyvillä. Ei sitä muuta jaksa syödä tai käydä missään. Suklaalevy päivässä voi olla ihan hyväkin.

Pelaaminen vie ruokahalut ja suklaa ei täytä. Pelaaminen vaatii että on vähän nälkä kokoajan, mutta ei jaksa kaupassa käydä tai lähteä edes vessaan.

Vierailija
159/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että ap löytäisit muutakin kuin kuin laihduttamisen keinoksi rakastaa itseäsi. 

Osallistun silit keskusteluun normaalipainoisen laihduttamisen vaikeudesta. Erityisen vaikeaa on laihduttaa järkevästi, se kun on tolkuttoman hidasta. Herkkujen karsiminen ja kasvisten määrän lisääminen ei vielä riitä mihinkään. Lähtökohtaisesti normaalipainoinen syö järkevästi, ei sitä muuten pysyisi normaalipainoisena. 

Laihduttaessa on kaksi huonoa vaihtoehtoa.  Hidas laihduttaja laskee jokaisen kalorin supertarkasti ja pikkuhiljaa laihduttaa kohti mieleisempää painoa. Tämä on keholle parempi, mutta mielelle varsin raskasta. Joutuu kuukausikaupalla miettimään jokaisen suupalan ja laskemaan, että saa tarvittavat ravintoaineet. Elämä pyörii laihduttamisen ympärillä pitkään. 

Toinen vaihtoehto on ottaa tiukka dieetti, tiputtaa painoa ja sen jälkeen yrittää pysyä matalammassa painossa. Keho ei tietysti tykkää nopeasta pudotuksesta, mutta 2 kiloa pois kuukaudessa on huomattavasti mielekkäämpää kuin 200 gr pois. Tiukan alun jälkeen voi jo välillä löysätä, kunhan tarkkailee painoa. 

itse olen onnistuneesti laihduttanut Dukan dieetillä, joka ei ole terveellinen, mutta raju alku koukuttaa jatkamaan. 

Muuten asiallinen kommentti, mutta en ymmärrä ensimmäistä virkettä. Eihän laihduttaminen tarkoita sitä, että ei rakastaisi itseään. Minulla se tarkoitti nimenomaan, että rakastaa itseään ja haluaa kehon kuntoon niin, että se vanhemmitenkin olisi mahdollisimman terve.

Jep sama. Olen monta vuotta yrittänyt hyväksyä kilot, mutta se on oikeasti mahdotonta. 

Vierailija
160/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että on lihavalla vielä vaikeampaa, kun on tottunut täyteen mahaa ja siihen, että mitään syömistä ei tarvitse rajoittaa.

T. 4 vuotta yrittänyt laihduttaa ja ehkä 6-7 päivänä kalorit ollut alle 1800.

Aina menee 3000 tai 5000 per päivä vaikka alkupäivä menee hyvin

BMI 38

No mietipä meitä normaalipainoisia, vieläpä pienokokoisia naisia. Todella vähän saa syödä edes silloin kun ei laihduta, saati laihduttaessa.