Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ne kotityöt räjähtää käsiin, kun lapsi syntyy?

Vierailija
27.01.2021 |

Meillä pestään vaatepyykkiä pari koneellista viikossa, lakanat pestään 1,5-2 viikon välein. Siivotaan n. kerran viikossa imuroiden ja pestään vessa, tavaroita järjestellään vähän sitä mukaa kun kotona tulee sotkua. Ei harrasteta mitään isoja lattiasta kattoon siivouksia kuin ehkä kerran vuodessa, ihan siistiä on silti. Ruokaa laitetaan keskimäärin kerran päivässä, toisinaan syödään valmisruokaa esim. lounaalla. Astianpesukone pyörii kerran päivässä tai kerran kahdessa päivässä. Asutaan talossa, jossa pihatöitä ei ole. Autoissa ei ole säännöllistä huoltamista vaativia vikoja.

Toki, pyykin määrä lisääntyy jne, mutta miten ne kotityöt räjähtää käsiin lapsen syntyessä? Entä jos kodin ei tarvitse aikuisten mielestä olla tiptop ja lapsen syödä itsetehtyjä luomusoseita, eikö silloin vähempikin kotityömäärä riitä?

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittele koti joka on juuri siivottu. Kaikki tavarat paikallaan, imuroitua ja pestyä.

Lapset keksii että olohuoneeseen voi tehdä majan. Keittiön ruokapöydän tuolit ja sohvan rahi, sohvapöytä ja työhuoneen tuoli kuljetetaan olohuoneeseen sen rungoksi. Sohvatyynyt irrotetaan paikaltaan lisämateriaaliksi. Samoin sohvatyynyt ja viltit. Yläkerrasta olohuoneen lattialle tuodaan muutama peitto ja eteisestä matto.

Lasten makuuhuoneista loput peitot ja tyynyt kasataan äidin ja isän sängylle kaikkien löydettyjen sisä- ja ulkovaatteiden kanssa. Niitä voi vaikka vetää esiin vaatekaapista. Kasan päällä on hyvä pomppia. Parisängyn patjat ja runkopatjakin valahtavat puoliksi lattialle.

Aika siirtyä muihin toimiin. Jääkaapista voi ottaa maidon, appelsiinimehun ja ketsupin ja vähän kokata. Muutama kattila, kulho ja vispilä esiin. Keitos astioiden ja vispaamaan. Vähän maitoa valuu pöydällekin ja sieltä lattialle. Keitokseen lisätty jauho leviää myös lattialle. Ja siitä sukkapohjassa sinne olohuoneen majaleikkiin ja olohuoneen karvalankamatolle.

Lapset täydentävät majaleikkiä tuomalla kasan päälle kylpypyyheet ja saunatakit. Saunatakin vyöt kiinnitetään portaisiin liaaniksi, joilla hypitään majaan.

Sitten onkin aika ottaa esiin, hyllyllä olevat askartelutavaralaatikot, jotka kipataan lattialle majan viereen. Villalankakerä kierretään majan runkona oleviin tuoleihin, ruokapöytään ja portaitten kaiteeseen "esteeksi".

Pikkulegot, koko kuution kasan, voi vielä kipata siihen vanhempien parisängyssä olevaan kasaan, piirtää tusseilla oman huoneen seinään, tyhjentää pullollisen fairya tiskikoneeseen ja tuoda pihalta sisälle kokoelman keppejä, käpyjä ja jäänpalasia.

Enkä mistään hinnasta luopuisi tästä lasten luovuudesta vaikka välillä sotku hirvittääkin.

Lapset jotka ovat tarpeeksi isoja rakentamaan majan ovat tarpeeksi isoja siivoamaan sen pois. Miksi annat lasten tuhlata ruokaa sotkemiseen? Ota heidät mukaan ruuanlaittoon ja opeta kunnon kokkausta alusta alkaen.

Nuo tussilla seinään ja fairyn kaadot kuulostavat kaaokselta, ja lapsilta joille ei ole vaivauduttu opettamaan käytöstapoja, ja joita ei vaivauduta vahtimaan. Ei miltään luovuudelta.

Toivoopi: usean lapsen äiti

Vierailija
42/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne omatkin vaatteet pitää vaihtaa monta kertaa päivässä puklun takia, jos on kotona eikä vieraita käy?

Ei niihin tule pelkästään puklua. Itse haisin ihan hirveältä hormoneineni. Oli jälkivuodot, maitoa vuotavat rinnat, hiki valuu koko ajan ja sitten siihen lisäksi ne lapsen puklut ja kakkavahingot, rasvat, talkit, ruokasotkut ja kaikki möhnä, mitä vauvakin kerää päivän aikana ihopoimuihinsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mun vauvat ollu semmosia että aina vaan sylissä, nukkuessakin.. Joskus harvoin jos sain kädet vapaaksi niin pakko on syödä ja juoda jotain mitä nopeasti saa kyhättyä kasaan. Yleensä ei kerkeä edes syömään kun vauva jo huutaa ja ollaan taas käveleskelemässä huutava vauva sylissä ympäri kämppää. Sitten esikoinen jo vinkuu että miksei sen kans kukaan ikinä koskaan voi leikkiä tai ruokkia tai olla ulkona tms. Joten taas kun on hetken kädet vapaana täytyy antaa huomiota esikoiselle. Ja sitten taas vauva jo huutaa. Itseä väsyttää ja nälättää koko ajan mutta kun ei ehdi eikä sitten loppujen lopuksi edes jaksa huolehtia itsestä ja omasta jaksamisesta. Että ei kotitöitä silloin kun on yksin.

Niin ja se puklailu, jos 4 kertaa päivässä menee myös omat vaatteet ja kaikki petivaatteet ja matot yms, niin ei sitä vuorta päivässä tuhota ja siitä se sitte kertyy. Ja ku yrität sitä pyykkivuorta tuhota niin sillä aikaa kaikki muu jää tekemättä.

Kantoliina? Mikset suojaa vaatteitasi pukluliinoilla ja sänkyä kosteudensuojalla tai pyyhkeellä niin ei tarvitse petivaatteita vaihtaa. Rullaa matot syrjään.

Jos vauva on itkuinen 24/7 ei se kuole siihen viisiminuuttiseen itkuun sitterissä jolloin äiti syö leivän tai pistää pyykkikoneen pyörimään. Tai syötyä saa yhdelläkin kädellä. Myös ruuanlaitto onnistuu yhdellä kädellä....

Vierailija
44/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne omatkin vaatteet pitää vaihtaa monta kertaa päivässä puklun takia, jos on kotona eikä vieraita käy?

Se haju on niin järkyttävä. Mieti nyt miltä maito-oksennus haisee..

Vierailija
45/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Univajeessa ei jaksa aina tiskailla tai imuroida. Leikki-ikäiset lapset sotkee lelut sikinsokin ja niihin sitten kompuroidaan.

Kaikki te "ei meillä vaan"-ihmiset - hyvä te.

Univajeesta voi kärsiä muutkin kuin pienten vauvojen/lasten vanhemmat. Itse olen vuosia kärsinyt unettomuudesta ja hoituu ne kotityöt silti. Pahimpina aamuina lykkään jotain pyykin pesua muutamalla tunnilla.

Nämä on ihan eri asioita. Esikoiseni ei nukkunut täysiä öitä vasta kuin yli 2-vuotiaana. Sitä ahdistuksen määrää joka ilta, kun tiesi että joutuu heräämään 3-8 kertaa tulevana yönä. Ja kun ei tiennyt, milloin saa nukkua kunnolla, puolen vuoden päästä? Oikeastaan ihan kidutusta, olet totaalisen väsynyt ja sinut herätetään väkisin jatkuvasti. Minun piti mm lopettaa autolla ajaminen, kun tajusin etten unenpuutteen takia ole ajokunnossa.

Muistan nämä ajat, jolloin illalla huokaisin helpotuksesta, kun päivästä selvittiin, ja aamulla huokaisin helpotuksesta, kun yöstä selvittiin, oli sitten nukuttu tai ei.

Minulla meni niin, että aamulla olin epätoivoinen, kun oli taas niin pitkä aika ennen kuin pääsee nukkumaan. Keskipäivällä oli jotenkin siedettävää, mutta iltapäivällä neljän viiden aikaan alkoi ahdistamaan, kun pelkäsi, miten kauan taas kestää, ennen kuin saa lapsen nukahtamaan. 

Vierailija
46/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niihin tule pelkästään puklua. Itse haisin ihan hirveältä hormoneineni. Oli jälkivuodot, maitoa vuotavat rinnat, hiki valuu koko ajan ja sitten siihen lisäksi ne lapsen puklut ja kakkavahingot, rasvat, talkit, ruokasotkut ja kaikki möhnä, mitä vauvakin kerää päivän aikana ihopoimuihinsa. 

Etkö käyttänyt siteitä vuotoon, liivinsuojuksia maitoon ja dödöä kainaloon? En mä ainakaan valutellut kaikkea ilman suojaa joka paikkaan herranjestas. Ihan siistinä pysyin.

Ei kai sun jälkivuoto ja vauvan ruokasotkut voi olla samaan aikaan. Toinen kestää alussa muutaman viikon, toinen on edessä 4 tai 6 kuukauden kohdalla.

Vierailija
47/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö käyttänyt siteitä vuotoon, liivinsuojuksia maitoon ja dödöä kainaloon? En mä ainakaan valutellut kaikkea ilman suojaa joka paikkaan herranjestas. Ihan siistinä pysyin.

Ei kai sun jälkivuoto ja vauvan ruokasotkut voi olla samaan aikaan. Toinen kestää alussa muutaman viikon, toinen on edessä 4 tai 6 kuukauden kohdalla.

Kyllä käytin. Mutta kas kun ne siteet ja liivinsuojuksetkin haisevat ja dödöt pettävät, varsinkin, kun ei pääse suihkuun eikä edes vessaan silloin kun haluaa. Mistä sait sen käsityksen, että roiskutin maitoa ja vuotoa ympäri taloa? Sanoin, että minä itse haisin. Enkä mielestäni sanonut, että jälkivuoto tuli samaan aikaan kuin ruokasotkut. Lasken ne molemmat kuitenkin kuuluvan vauva-aikaan. 

Vierailija
48/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Univajeessa ei jaksa aina tiskailla tai imuroida. Leikki-ikäiset lapset sotkee lelut sikinsokin ja niihin sitten kompuroidaan.

Univajeesta voi kärsiä muutkin kuin pienten vauvojen/lasten vanhemmat. Itse olen vuosia kärsinyt unettomuudesta ja hoituu ne kotityöt silti. Pahimpina aamuina lykkään jotain pyykin pesua muutamalla tunnilla.

Lapsettomilla ei kuitenkaan ole väliä, mihin aikaan päivästä niitä kotitöitä teet. Vauvan kanssa ne pitää ajoittaa siihen, kun vauva nukkuu tai muuten viihtyy itsekseen. Vauvan kanssa on myös tietyt rutiinit, ruokailut, imetykset ja ulkoilut, jolloin ei voi pestä pyykkiä. 

Anteeksi nyt mutta teetkö tästä nyt vähän monimutkaisempaa kuin se on kuulostaaksesi kiireisemmältä, kuin oikeasti olet? Kyllähän sinä saat ripustettua pyykit kuivumaan, tai tiskattua, kun vauva on leikkimatolla tai sitterissä. Väitätkö että istut koko ajan tuijottamassa vauvaa ja puhut hänelle tauotta? Pieni vauva myös nukkuu parit päikkärit. Siinä on usein monta tuntia äidillä luppoaikaa.

Vierailija
49/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska puklu haisee ihan oksennukselle ja sitä hajua ei kestä.

Vierailija
50/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomilla ei kuitenkaan ole väliä, mihin aikaan päivästä niitä kotitöitä teet. Vauvan kanssa ne pitää ajoittaa siihen, kun vauva nukkuu tai muuten viihtyy itsekseen. Vauvan kanssa on myös tietyt rutiinit, ruokailut, imetykset ja ulkoilut, jolloin ei voi pestä pyykkiä. 

Anteeksi nyt mutta teetkö tästä nyt vähän monimutkaisempaa kuin se on kuulostaaksesi kiireisemmältä, kuin oikeasti olet? Kyllähän sinä saat ripustettua pyykit kuivumaan, tai tiskattua, kun vauva on leikkimatolla tai sitterissä. Väitätkö että istut koko ajan tuijottamassa vauvaa ja puhut hänelle tauotta? Pieni vauva myös nukkuu parit päikkärit. Siinä on usein monta tuntia äidillä luppoaikaa.

Öö, niinhän sanoinkin, että ne pyykit pitää ripustaa silloin kun vauva nukkuu tai viihtyy itsekseen eikä esimerkiksi silloin kun syödään, ollaan ulkona tai imetetään. 

Vierailija
51/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käytin. Mutta kas kun ne siteet ja liivinsuojuksetkin haisevat ja dödöt pettävät, varsinkin, kun ei pääse suihkuun eikä edes vessaan silloin kun haluaa. Mistä sait sen käsityksen, että roiskutin maitoa ja vuotoa ympäri taloa? Sanoin, että minä itse haisin. Enkä mielestäni sanonut, että jälkivuoto tuli samaan aikaan kuin ruokasotkut. Lasken ne molemmat kuitenkin kuuluvan vauva-aikaan. 

Joo ne pitää vaihtaa niin ei haise. Miten et ehdi vessaan tai suihkuun? Siis ihan totta. Minulla pieni vauva, leikki-ikäinen ja ekaluokkalainen ja ihan hyvin ehdin sekä vessaan et suihkuun vaikka mies yöissä. Esikoisen kanssa jos täytyi päästä suihkuun vauvan ollessa hereillä laitoin vauvan babysitteriin ja kylppärin lattialle. Juttelin hänelle suihkussa ollessani. Aikaa oli loputtomasti. Imettäessä luin kirjoja tai rentoudun telkkaria katsoessa. Vauva saattoi nukkua vaunuissa ulkona 3-4 tuntia. Ehdin jo kyllästyä.

Vierailija
52/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, niinhän sanoinkin, että ne pyykit pitää ripustaa silloin kun vauva nukkuu tai viihtyy itsekseen eikä esimerkiksi silloin kun syödään, ollaan ulkona tai imetetään. 

Öö kaikkien täytyy ripustaa pyykit kotona ollessaan eikä esim. ostosreissulla. Pointtina oli et ihan hyvin ehtii vauvan kanssa tehdä kotityöt. Paitsi jos haluaa esittää marttyyria.

Vierailija
53/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittele koti joka on juuri siivottu. Kaikki tavarat paikallaan, imuroitua ja pestyä.

Lapset keksii että olohuoneeseen voi tehdä majan. Keittiön ruokapöydän tuolit ja sohvan rahi, sohvapöytä ja työhuoneen tuoli kuljetetaan olohuoneeseen sen rungoksi. Sohvatyynyt irrotetaan paikaltaan lisämateriaaliksi. Samoin sohvatyynyt ja viltit. Yläkerrasta olohuoneen lattialle tuodaan muutama peitto ja eteisestä matto.

Lasten makuuhuoneista loput peitot ja tyynyt kasataan äidin ja isän sängylle kaikkien löydettyjen sisä- ja ulkovaatteiden kanssa. Niitä voi vaikka vetää esiin vaatekaapista. Kasan päällä on hyvä pomppia. Parisängyn patjat ja runkopatjakin valahtavat puoliksi lattialle.

Aika siirtyä muihin toimiin. Jääkaapista voi ottaa maidon, appelsiinimehun ja ketsupin ja vähän kokata. Muutama kattila, kulho ja vispilä esiin. Keitos astioiden ja vispaamaan. Vähän maitoa valuu pöydällekin ja sieltä lattialle. Keitokseen lisätty jauho leviää myös lattialle. Ja siitä sukkapohjassa sinne olohuoneen majaleikkiin ja olohuoneen karvalankamatolle.

Lapset täydentävät majaleikkiä tuomalla kasan päälle kylpypyyheet ja saunatakit. Saunatakin vyöt kiinnitetään portaisiin liaaniksi, joilla hypitään majaan.

Sitten onkin aika ottaa esiin, hyllyllä olevat askartelutavaralaatikot, jotka kipataan lattialle majan viereen. Villalankakerä kierretään majan runkona oleviin tuoleihin, ruokapöytään ja portaitten kaiteeseen "esteeksi".

Pikkulegot, koko kuution kasan, voi vielä kipata siihen vanhempien parisängyssä olevaan kasaan, piirtää tusseilla oman huoneen seinään, tyhjentää pullollisen fairya tiskikoneeseen ja tuoda pihalta sisälle kokoelman keppejä, käpyjä ja jäänpalasia.

Enkä mistään hinnasta luopuisi tästä lasten luovuudesta vaikka välillä sotku hirvittääkin.

Kuulostaa ihan saatanalliselta. Miksi annat lasten levitellä jauhoja lattialle, piirrellä seiniin, tyhjentää fairy-pullon ja vaatekaapin??? Ja sinä kutsut tuota luovuudeksi. Voi luoja.

Vierailija
54/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ne pitää vaihtaa niin ei haise. Miten et ehdi vessaan tai suihkuun? Siis ihan totta. Minulla pieni vauva, leikki-ikäinen ja ekaluokkalainen ja ihan hyvin ehdin sekä vessaan et suihkuun vaikka mies yöissä. Esikoisen kanssa jos täytyi päästä suihkuun vauvan ollessa hereillä laitoin vauvan babysitteriin ja kylppärin lattialle. Juttelin hänelle suihkussa ollessani. Aikaa oli loputtomasti. Imettäessä luin kirjoja tai rentoudun telkkaria katsoessa. Vauva saattoi nukkua vaunuissa ulkona 3-4 tuntia. Ehdin jo kyllästyä.

No minun vauvani oli vuorokaudesta aika hiton monta tuntia tissillä ja nukkui ainoastaan sylissä tai liikkuvissa vaunuissa. Ne hetket, kun viihtyi yksinään, piti tehdä niitä kotitöitä ja sitten jo taas saikin istahtaa imettämään. Juu, imettäessä voi katsoa telkkaria, mutta eipä ne kotityöt telkkaria katsomalla tule tehdyiksi, eikä se telkkari minua suihkuta puhtaaksi. 

Vierailija
55/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva pulautteli niin että mikään pikkuharso olkapäällä ei riittänyt suojaksi, meno oli kuin manaajassa. Se puklu kasteli paitani, rintsikkani, housuni.. vaihdoin vaatteita 4-8 kertaa päivässä. Sohvalla oli pyyhkeitä puklusuojana ja niitäkin piti vaihtaa pari kertaa päivässä.

Olin ihan uupunut siihen pyykkirumbaan ja monesti mies töistä tultuaan pelasti koneessa ummehtuvat kosteat pyykit narulle.

Ruokaa en tosiaan jaksanut tehdä, keitin nuudeleita tai tilasin pitsaa ellen sitten elänyt pelkällä jugurtilla.

Vierailija
56/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö kaikkien täytyy ripustaa pyykit kotona ollessaan eikä esim. ostosreissulla. Pointtina oli et ihan hyvin ehtii vauvan kanssa tehdä kotityöt. Paitsi jos haluaa esittää marttyyria.

mitä jos lukisit sen viestin, mihin kommentoin ja mitä siihen vastasin. En kyllä missään sanonut, ettei vauvan kanssa voi tehdä kotitöitä. Sanoin, että ne kotityöt pitää tehdä tiettyyn aikaan, kun taas lapseton voi tehdä ne silloin kun huvittaa ja jaksaa. 

Vierailija
57/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä hassu ketju. Olen itse äiti ja tunnen monia äitejä. En tunne yhtään äitiä kuka ei ehtisi vauvanhoidon tai lastenhoidon ohella puuhailla päivisin vaikka mitä. Somettaa. Harrasta. Sisustaa. Nettishoppailla. Opiskella. Lueskella. Leipoa. Jne.

Miksi täytyy kilvan esittää täällä, että on niin kiire, että ei ehdi pissalla käymään tai sipaisemaan kainaloon deodoranttia?

Vierailija
58/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä jos lukisit sen viestin, mihin kommentoin ja mitä siihen vastasin. En kyllä missään sanonut, ettei vauvan kanssa voi tehdä kotitöitä. Sanoin, että ne kotityöt pitää tehdä tiettyyn aikaan, kun taas lapseton voi tehdä ne silloin kun huvittaa ja jaksaa. 

Öm koska se lapseton käy todennäköisesti töissä, toisin kuin kotiäiti.

Vierailija
59/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä hassu ketju. Olen itse äiti ja tunnen monia äitejä. En tunne yhtään äitiä kuka ei ehtisi vauvanhoidon tai lastenhoidon ohella puuhailla päivisin vaikka mitä. Somettaa. Harrasta. Sisustaa. Nettishoppailla. Opiskella. Lueskella. Leipoa. Jne.

Miksi täytyy kilvan esittää täällä, että on niin kiire, että ei ehdi pissalla käymään tai sipaisemaan kainaloon deodoranttia?

Kuka sanoi niin? Miksi tahallaan taas vääristelette? Minä vastasin tuossa sille, joka kysyi, miten omat vaatteetkin likaantuvat vauvaa hoitaessa. Siihen vastasin, että minä hikoilin ja vuosin maitoa ja siksi haisin ja vaatteenikin haisivat. Se ei tarkoita sitä, etten ehdi koskaan suihkuun tai pesulle. Kyllähän juoksulenkinkin jälkeen voidaan peseytyä ja vaihtaa vaatteet, mutta kyllä ne lenkkeilyvaatteet siinä välillä ehtivät tulla hikisiksi ja alkavat haisemaan, ellei niitä vaihda. Ehkä minun kropassani on sitten jotain vikaa, kun minä ainakin hikoilin imettäessäni kuin pieni sika ja maitokin suihkusi minne sattuu. Olisiko pitänyt heittää vauva kesken imetyksen välillä sylistä pois, ettei vain tule hiki eikä vaatteisiin tule mitään likaa? 

Vierailija
60/145 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eikö olekin hassua, että kaikki eivät ole kaltaisiasi?