Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelisinko äikän opeksi vai luokanopeksi

Vierailija
26.01.2021 |

Plussat ja miinukset näistä ammateista!? Kumpi koulutus kannattaa? Ajattelisin että äikän ope, mutta onko luokanopelle varmemmin töitä?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna opiskelisin S2-opettajaksi, ja hakeutuisin opettamaan suomea ulkomaalaisille joko kansanopistoihin, tai osa-aikaisesti esim. lukioihin. S2-opettajille on kysyntää, eikä sinun tarvitse välttämättä edes olla peruskouluissa keskenkasvuisten kiusattavana. S2-opettaja voi myös opettaa ulkomailla suomea esim. yliopistotasolla, jos maa alkaa polttaa jalkojen alla. 

Vierailija
62/69 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee tässä keskustelussa se, että osa kirjoittaa ammatikseen äikänope ja osa äikän ope. Jos se on teidän ammatti, niin eikö oikea muoto pitäis olla hallussa? Itse kirjoittaisin yhteen, mutta koska suurin osa näyttäisi kirjoittavan erikseen, niin olen varmaankin sitten väärässä.

Molemmat muodot ovat oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee tässä keskustelussa se, että osa kirjoittaa ammatikseen äikänope ja osa äikän ope. Jos se on teidän ammatti, niin eikö oikea muoto pitäis olla hallussa? Itse kirjoittaisin yhteen, mutta koska suurin osa näyttäisi kirjoittavan erikseen, niin olen varmaankin sitten väärässä.

Kiitos, sain mielenrauhan! 😅

Vierailija
64/69 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äikän opet on turhia. Ketä sellaiseks haluis ryhtyy? Äikkää oppii omassa koti maassaan normaalisti ilman opettajii.

Vierailija
65/69 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa äidinkieltä opettava on "äidinkielen opettaja". Pätevyyden saavuttanut on "äidinkielenopettaja".

Vierailija
66/69 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä työ ja työpaikan kiven alla. En suosittele.

Vierailija
67/69 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi unelma-ammatti jos pääsisi jotenkin sisään. Riittääkö b arvosana kirjoituksista? Jotenki vaikea olisi savutella laudaturia

Vierailija kirjoitti:

Hirveä työ ja työpaikan kiven alla. En suosittele.

Vierailija
68/69 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä työllisyystilanne.

Oletko ollut yläkoulussa sijaisena? Viihdyitkö?

Palkkataso. On erilainen noiden kahden välillä.

Vierailija
69/69 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä palkan näkee?

Onko kaikilla opeilla peruskoulussa sama?

Vierailija kirjoitti:

Selvitä työllisyystilanne.

Oletko ollut yläkoulussa sijaisena? Viihdyitkö?

Palkkataso. On erilainen noiden kahden välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi