Opiskelisinko äikän opeksi vai luokanopeksi
Plussat ja miinukset näistä ammateista!? Kumpi koulutus kannattaa? Ajattelisin että äikän ope, mutta onko luokanopelle varmemmin töitä?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee tässä keskustelussa se, että osa kirjoittaa ammatikseen äikänope ja osa äikän ope. Jos se on teidän ammatti, niin eikö oikea muoto pitäis olla hallussa? Itse kirjoittaisin yhteen, mutta koska suurin osa näyttäisi kirjoittavan erikseen, niin olen varmaankin sitten väärässä.
Molemmat muodot ovat oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee tässä keskustelussa se, että osa kirjoittaa ammatikseen äikänope ja osa äikän ope. Jos se on teidän ammatti, niin eikö oikea muoto pitäis olla hallussa? Itse kirjoittaisin yhteen, mutta koska suurin osa näyttäisi kirjoittavan erikseen, niin olen varmaankin sitten väärässä.
Kiitos, sain mielenrauhan! 😅
Äikän opet on turhia. Ketä sellaiseks haluis ryhtyy? Äikkää oppii omassa koti maassaan normaalisti ilman opettajii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa äidinkieltä opettava on "äidinkielen opettaja". Pätevyyden saavuttanut on "äidinkielenopettaja".
Hirveä työ ja työpaikan kiven alla. En suosittele.
Olisi unelma-ammatti jos pääsisi jotenkin sisään. Riittääkö b arvosana kirjoituksista? Jotenki vaikea olisi savutella laudaturia
Vierailija kirjoitti:
Hirveä työ ja työpaikan kiven alla. En suosittele.
Selvitä työllisyystilanne.
Oletko ollut yläkoulussa sijaisena? Viihdyitkö?
Palkkataso. On erilainen noiden kahden välillä.
Mistä palkan näkee?
Onko kaikilla opeilla peruskoulussa sama?
Vierailija kirjoitti:
Selvitä työllisyystilanne.
Oletko ollut yläkoulussa sijaisena? Viihdyitkö?
Palkkataso. On erilainen noiden kahden välillä.
Sinuna opiskelisin S2-opettajaksi, ja hakeutuisin opettamaan suomea ulkomaalaisille joko kansanopistoihin, tai osa-aikaisesti esim. lukioihin. S2-opettajille on kysyntää, eikä sinun tarvitse välttämättä edes olla peruskouluissa keskenkasvuisten kiusattavana. S2-opettaja voi myös opettaa ulkomailla suomea esim. yliopistotasolla, jos maa alkaa polttaa jalkojen alla.