Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen varma, että on paljon ihmisiä jotka eivät syö broilerin koipia

Vierailija
26.01.2021 |

Kerro miksi sinä et niitä osta ja syö?

Haluan ymmärtää.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kanaa saa siistimmässä muodossakin. Ei tarvitse kaivaa sieltä nahkan ja luiden välistä. Lapsena viimeksi koipia syönyt.

Vierailija
22/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska niissä oleva liha on pahaa verrattuna rintafileisiin.

Tuo on totta. Jopa nuijatkin erikseen ostettuna on parempia kuin koipireisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään missä on luita. Syömme vain rintafilettä. En osta edes valmiita suikaleita, vaan pilkon itse fileestä. Suikaleissa on kuitenkin kaikki jämäpalat, yöks.

Vierailija
24/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on elitistisiä hienoperseitä ketju pullollaan.

Vierailija
25/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehevämpiähän koipireisistä saa itsetehtynä kuin rintafileestä. Sen takaa nahka ja luut. Makuakin on reilusti enemmän.

Vierailija
26/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian työlästä syödä luullista lihaa. Ostan mieluummin rintafilettä.

Sitä luuta ei kuulukaan syödä.

Ei joo. Mutta lihan irrottaminen luusta on teurastamon/elintarviketehtaan työ, ei minun. Ja olen valmis maksamaan siitä, että joku tekee sen työn puolestani.

Vierailija
27/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko maistanut paistileikkeitä, joita saa ainakin Lidlistä. On tosi hyviä ja helppoja.

Vierailija
28/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi nähdä vaivaa. Liha ei ole niin hyvän makuista, että alkaisin perkaamaan sen irti kaikesta siitä törystä.

Vierailija
29/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut keinoeläinten fani. Broileria en syö missään muodossa, kun ehdin nuoruudessani olla viisi vuotta lihatiskillä. Yksi erikoisuutemme silloin oli grillattu kokonainen broileri. Se rasva ja marinadin rosmariini  löyhkä tunkee toisinaan vieläkin ihosta läpi.

En pysty menemään kauppaans sisään, jos on grillauspäivä tänäkään päivänä. Se marinadi ei ole muuttunut miksikään ysärin. Senhän haistaa pihalle saakka, kun siinä on tarpeeksi "uinut" silloin nuorena.

Vierailija
30/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle väitteelle olemassa tieteellistä pohjaa? Sille että eläimen liha maistuu erialaiselta ruhon eri osissa?

Veikkaisin, että maistuu samalta, mutta rintapalat on vaan mureampia.

ap

Rintapalat ei kyllä ole mureampia, vaan kuivempia.

Vierailija
31/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastanneille.

Auttaa minua ymmärtämään, että miksi näitä koipia myydään eurolla kilo tarjouksessa.

ap

Vierailija
32/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kanaa saa siistimmässä muodossakin. Ei tarvitse kaivaa sieltä nahkan ja luiden välistä. Lapsena viimeksi koipia syönyt.

Nahka ja rasva on ainoa mikä broilerissa maistuu millekään, se liha on ihan mautonta.

Vierailija
33/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, näin monta vastausta eikä vielä sitä ilmeisintä. Kai minun on sitten pakko olla ensimmäinen; en syö broilerin koipia, koska olen vegaani.

Silloin kun söin vielä lihaa, kalan lisäksi juuri broilerin koivet olivat ainoita lihoja joista pidin. Kaikki muut lähinnä ällöttivät. Tykkäsin koivissa juuri siitä mitä muut tuntuvat inhoavan; nahkaa, rasvaa ja jänteitä :D

Vierailija
34/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on elitistisiä hienoperseitä ketju pullollaan.

No eikö se ole kaikille hyvä, että elitistit on valmiita maksamaan niistä siisteistä paloista, ja köyhät saa edullisesti niitä luita ja jänteitä? Win-win.

Vierailija
35/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia vastanneille.

Auttaa minua ymmärtämään, että miksi näitä koipia myydään eurolla kilo tarjouksessa.

ap

Nämä elitistit eivät huoli niitä. Pitää saada broileristakin pelkkä sisäfilee. Siis kaksi pikku lirpukkaa koko eläimestä, muu on "roskaa", "paskaa" ja "törkyä". Siksi koivet myydään halvalla niille, joille kelpaa.

Vierailija
36/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoinpa kaupassa on kanaa tarjolla, se on broileria, ihan eri eläin. 

Vierailija
37/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle väitteelle olemassa tieteellistä pohjaa? Sille että eläimen liha maistuu erialaiselta ruhon eri osissa?

Veikkaisin, että maistuu samalta, mutta rintapalat on vaan mureampia.

ap

Ai haluat tieteellistä pohjaa makuasioille? Mee takasin hiekkalaatikolle tai missä ikinä haluatkaan päteä.

Vierailija
38/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia vastanneille.

ap

Nämä elitistit eivät huoli niitä. Pitää saada broileristakin pelkkä sisäfilee. Siis kaksi pikku lirpukkaa koko eläimestä, muu on "roskaa", "paskaa" ja "törkyä". Siksi koivet myydään halvalla niille, joille kelpaa.

Lisäksi koipien erotteluun menee huomattavasti vähemmän aikaa kuin rintafileen poistamiseen nahan ja luun keskeltä, joten vähemmän käsitelty saadaan myyntiin pienemmillä kustannuksilla.

Vierailija
39/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään ihmistä, joka ei söisi broilerin grillattuja koipia.

Hyvää, maukasta, tuoretta vaaleaa lihaa.

Paitsi ne eivät tietenkään syö, jotka eivät pidä ko. vaaleasta lihasta ollenkaan.

Grillatut broilerin koivet ovat kansainvälisesti tunnettu ruoka lähes kaikissa maissa, ja herkuttelijat vielä imeskelevät jäljelle jäävät luut  perusteellisesti.

Semmonen maailma on, että jokaisella on ne omat mieltymyksensä.

Joillekin parasta on pippuripihvi tai sitten ainoastaan hyvin  riiputettu naudan sisäfile pihvi.

Toiset rakastavat porsaan kyljyksiä ja kylkeä.

Toiset pitävät riistalihasta ja niin edespäin.

Ap, sun ei pitäisi puhua muiden ihmisten puolesta, kun et tiedä heidän mieltymyksiään

Joten opettele puhumaan asioista, vain omasta puolestasi.

Vierailija
40/79 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä ”perkaamista”. Niitä ei voi syödä mitenkään siististi ja ovat aika pahan makuisia.