En ikinä olisi mennyt kauppaan töihin jos olisin
Tiennyt kuinka paskaa hommaa se on. Hirveää raatoa ja paska palkka. Sopimuksessa on vähintään 28 tuntia ja esimies sanoi palkatessaan että lähes täydet tunnit on. No eipä ole ja tunteja. Vähennetään koko ajan lisää. Eli käytännössä on max 30h viikko. Työaika vaihtelee esim 7-12, 8-14, 12-18 jne. Voi v mitä paskaa. Älkää menkö kauppaan töihin
Kommentit (51)
Tykkäsin olla kaupassa töissä, vaikka palkka oli kyllä melko huono, mutta toisaalta ei vaadittu mitään koulutusta. Oli kiva, kun työ ei tullut kotiin, kun sulki työpaikan oven. Nykyisin eri alalla palkan vuoksi.
Huonolla palkalla kuuntelet asiakkaiden haukkumista ja raadat painavien laatikoiden kanssa. Never again.
Kaupassa työskentely on tosi jees. Ymmärrän kyllä, että nykynaiset eivät siihen kykene.
Kun on meemimasennukset ja onlyfanssissakin voi levitellä perhereikää
Mä olen työtön ja voisin hyvinkin mennä kauppaan töihin. Mutta vain isoon markettiin ja hyllyttäjäksi tai kylmätiloihin tms. Kassalla oon istunut joskus vuokka kuokka ja kivi, enää en siihen lähtis.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa työskentely on tosi jees. Ymmärrän kyllä, että nykynaiset eivät siihen kykene.
Kun on meemimasennukset ja onlyfanssissakin voi levitellä perhereikää
No siinä ei ole mitään jees. Ja siihen pystyy vaikka vajaakin
Säälin kaikkia työelämässä olevia.
T: Elämäntapatyötön
Vierailija kirjoitti:
Mä olen työtön ja voisin hyvinkin mennä kauppaan töihin. Mutta vain isoon markettiin ja hyllyttäjäksi tai kylmätiloihin tms. Kassalla oon istunut joskus vuokka kuokka ja kivi, enää en siihen lähtis. [/quote
No mene. Sinne pääsee vuokrafirman kautta kuka vaan
Miten kaupan alan palkka on muka huono? Ottakaa huomioon, että alalle pääsee ilman koulutusta ja lisät ovat hyvät.
Lisien kanssa se ei ole huono palkka, jos vaan saa tehdä kunnolla tunteja. Tiedän myyjiä, jotka peruskoulupohjalta vetelevät liki 3000€ bruttoa, jos/kun saavat tehdät täysiä tunteja ja pyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten kaupan alan palkka on muka huono? Ottakaa huomioon, että alalle pääsee ilman koulutusta ja lisät ovat hyvät.
Siellä on paljon töissä niitä, joilla on koulutusta. He työllistyvät sinne merkittävästi kouluttamattomia paremmin.
Vierailija kirjoitti:
No jäähän siitä jopa 1300 kkkäteen lisineen. Onpa mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tunneista. Jos tekee täydet tunnit ja siihen päälle vielä lisät, niin kyllä käteen tulee enemmän, kuin 1300€.
Vihaan kaupan alan töitä niin, että ahdistaa asiakkaanakin katsoa sitä hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Lisien kanssa se ei ole huono palkka, jos vaan saa tehdä kunnolla tunteja. Tiedän myyjiä, jotka peruskoulupohjalta vetelevät liki 3000€ bruttoa, jos/kun saavat tehdät täysiä tunteja ja pyhiä.
Mulla melkeen täydet tunnit ja kertaakaan en ole saanut yli 1400 euroa käteen. Lisineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on paljon töissä niitä, joilla on koulutusta. He työllistyvät sinne merkittävästi kouluttamattomia paremmin.
Totta. Mitä ihmeen kouluttamattomia? Kun olin kaupassa töissä, ihmisillä oli vaikka minkälaisia koulutuksia, muttei oman alan töitä.
Jos on 28h viikko luvattu nii se on jonkin tasotusjakson välillä sitte tasotettava että tulee 28/h viikko.
Palkka on mitä on mut kun tekee iltaa ja vkl nii ihan kohtuulinen.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin olla kaupassa töissä, vaikka palkka oli kyllä melko huono, mutta toisaalta ei vaadittu mitään koulutusta. Oli kiva, kun työ ei tullut kotiin, kun sulki työpaikan oven. Nykyisin eri alalla palkan vuoksi.
Riippunee työpaikasta. Meillä se tuli kotiin. Jatkuvasti soiteltiin, että voitko pliis millään ottaa tän lisävuoron tai vaihtaa ton vuoron tohon. Lisäksi pommiteltiin viesteillä kaikenlaisesta turhanpäiväisestä, jonka voisi ihan hyvin informoida työpaikalla työajalla. Keikkalaiset ja uudet työntekijät lähettivät viestiä, että missä on tää ja toi, miten tää tehään. Olen tästä oppinut, että vastedes minua ei kutsuta mihinkään työpaikan whatsapp-ryhmiin. Etenkään, kun kyse ei ole elintärkeästä sydänleikkauksesta vaan jostain kämäsestä kioskista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tunneista. Jos tekee täydet tunnit ja siihen päälle vielä lisät, niin kyllä käteen tulee enemmän, kuin 1300€.
joo mutta juuri kukaan ei saa täysiä tunteja ja riippuu kauan aukiolosta paljon niitä lisiä tulee.
Kaupan palkat on verrannolliset lähihoitajien palkkoihin!
Kaveri ollut 5 v. ruokakaupassa ja minä saman verran lähihoitajana vanhustenhoidossa, ja meillä on lähes sama tuntipalkka. Tai no, mulla on 12 senttiä enemmän.
Se on aivan kamalaa hommaa ja naurettava palkka