Pystyykö lastensuojeluilmoituksen tekemään nimettömänä?
Jos lähetän lastensuojeluun sähköpostia anonyymistä sähköpostiosoitteesta, onko jotain vaaraa, että jään siitä "kiinni"? Toivon, ettei minua arvosteltaisi. Tässä on nyt kyse oikeasti sellaisesta asiasta, että lasun kohteen vanhempi voi olla minulle vaaraksi, jos paljastuu, että minä tein lasun. Epäilemättä sen voisi tehdä moni muukin.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä on kyse?
Rikollisluonteisesta kiusanteosta erotilanteen jälkimainingeissa, kuten yleensäkin. Muija yrittää saada yksihuoltajuuden omiin nimiinsä ja näin saada lisärahaa ex-puolisoltaan.
Sairas systeemi, jos nimetön ilmianto johtaa mihinkään toimenpiteisiin!
Miten kotona käyminen liittyy asiaan ja miksi ap haluaa sekaantua jonkun pariskunnan eroprosessiin?
Ap ei nyt todellakaan tiedä mistä tämä oletus on lähtöisin, että haluaisin sekaantua jonkun eroprosessiin. Lapsen vanhemmat ovat eronneet aikaa sitten, eikä se kuulu minulle. Huoli koskee aikaa isän luona. Joten kyse ei ole siis edes minun exästäni, jonka kanssa mitään huoltajuuksia tässä riitelisin, kuten monet kuvittelevat. Äiti ei ilmeisesti uskalla puuttua isän toimintaan tai sitten ei halua, koska sitten menisivät lapsivapaat.
Vaikka ilmoituksesta ei seuraisikaan lastensuojelun asiakkuutta tai toimenpiteitä, niin eihän se automaattisesti ole myöskään perätön ilmoitus ja kiusantekoa.
Joku aiempi kertoi lapsensa öisestä huutamisesta, niin kyllähän siitä hyvinkin voi naapuri oikeasti huolestua, että mitä siellä oikein tapahtuu.
Kirje postiin, pari viikkoa ja perhe katoaa. Ja poliisi hotelleja koluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tehdä, mutta sen käsittelyarvo ja näin ollen hyöty lapselle on täysin nolla. Lapsen vanhempi voi vain vedota siihen että naapuri tai eksä keksii asioita päästä tehdäkseen kiusaa. Eikä siitä voida sen enempää puhua kun ilmoittajaosapuolta ei ole olemassa. Ei se lapsi ihan oikeasti tee sellaisella ilmoituksella mitään. Nyt sinun pitää vain päättää laitatko lapsen pään pölkylle itsesti pelastamiseksi vai kasvatatko selkärangan.
Tätä olen muuten miettinyt monesti, että paljonkohan painoarvoa tuollaisilla nimettömillä ilmoituksilla on oikeasti. Jos samaisesta lapsesta ei ole tehty ilmoituksia päiväkodin, neuvolan, terveydenhuollon tai vaikka koulun puolesta, niin voi olla melko hatarat lähtökohdat sellaisella ilmoituksella.
Mun lapsesta teki ilmoituksen naapuri, kun lapsi öisin heräili ja huusi niin pirusti, että naapuri "huolestui". Ikinä ei kuitenkaan oltu päiväkodissa oltu huolissaan lapsesta saati tehty ilmoituksia ja tenava kuitenkin suurimman osan päivää siellä, niin johan tuo henkilökunta olisi huomannut, jos jotain olisi oikeasti ollut vialla. Joten eipä ne sosiaalityöntekijätkään sitä ilmoitusta kauhean vakavasti ottaneet, kun kerroin, että lapsella nyt öisin on tuollasta heräilyä ja huutaa kuin hyeena ja todennäköisesti jotain naapuria asia harmittaa. Eikä niillä kyllä tukitoimiakaan ollut yöllisiin heräilyihin, perhetyöntekijät kun kulkevat päiväaikaan. Naapuria vaan v*tutti herätä öisin lapsen huutoon (niin minuakin), ja tuosta kun ei voi isännöitsijälle oikein valittaa, lapsen äänistä..
Satun tietämään, että kyseisestä lapsesta on tehty kaksi lasua aiemmin viranomaistaholta.
Miten ap tuollaista tietää? Täytyy laittaa rekisterit jåljitykseen sen osalta, kuka on käynyt katsomassa tietoja.
No tytär luottamuksellisesti kertonut omalle äidilleen, tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä on kyse?
Rikollisluonteisesta kiusanteosta erotilanteen jälkimainingeissa, kuten yleensäkin. Muija yrittää saada yksihuoltajuuden omiin nimiinsä ja näin saada lisärahaa ex-puolisoltaan.
Sairas systeemi, jos nimetön ilmianto johtaa mihinkään toimenpiteisiin!
Miten kotona käyminen liittyy asiaan ja miksi ap haluaa sekaantua jonkun pariskunnan eroprosessiin?
Ap ei nyt todellakaan tiedä mistä tämä oletus on lähtöisin, että haluaisin sekaantua jonkun eroprosessiin. Lapsen vanhemmat ovat eronneet aikaa sitten, eikä se kuulu minulle. Huoli koskee aikaa isän luona. Joten kyse ei ole siis edes minun exästäni, jonka kanssa mitään huoltajuuksia tässä riitelisin, kuten monet kuvittelevat. Äiti ei ilmeisesti uskalla puuttua isän toimintaan tai sitten ei halua, koska sitten menisivät lapsivapaat.
Mihin "toimintaan"? Minuakin kiinnostaa. Mitä isä tekee?
T. Erään lapsen äiti
Vanhemmille kerrotaan että ilmoitus tehty nyymisti kirjeitse, joten lähettäjää ei voida jäljittää. Lapsen äiti kertoo ap:lle asiasta ja reaktio paljastaa lähettäjän.
Eipä tarvitse aloittajan enää sitä lasta nähdä.
Tässä on nyt kyse ihan oikeista ongelmista. Se on hyvä, että näin netissä lynkataan tietämättä asioista yhtään mitään.