Olen sairaslomalla supistusten takia ja pomo ihan ragena
Olen ollut nyt pari päivää sairaslomalla kipeiden supistusten takia. Supistusten lisäksi on painon tunnetta ja jatkuvaa kuukautiskipumaista jomottelua. Raskausviikkoja on vasta 23. Vähän olen yrittänyt tehdä tässä töitä, mutta työstressi aiheuttaa heti suppareita... Aika äitiyspolille on vasta ensi viikoksi ja siihen saakka pitäisi lepäillä.
Pomo soitti ihan vihaisen oloisena, ettenkö muka voisi käydä vaikka päivystyksessä, jotta tilanne selviäisi aiemmin (ja pääsisin takaisin töihin). Neuvolasta kuitenkin nimenomaan sanottiin, etten nyt välissä kävisi turhaan missään ronkittavana. Silti intti, ettenkö nyt voisi jo aiemmin mennä esim. työterveyteen. Yritin selittää, että äitiyspolilla osaavat paremmin ja tutkivat tarkemmin.
Kuulemma pari päivää voisin ottaa nyt iisimmin, mutta torstaina pitäisi tehdä jo sitä ja tätä. Tiedusteli, että onko mulla nyt vielä niitä "oireita" ja enkö muka voi oikeasti tehdä mitään. Kerroin, että kaikkea supistuksia aiheuttavaa pitäisi välttää, enkä voi edes telkkaria katsoa, kun kaikki tunteetkin aiheuttaa nyt supistuksia...Tälle pomo naureskeli, että "aika jännä, että noinkin voi niitä supistuksia tulla". Olipas vihamielinen asenne hänellä!
Nyt itken täällä hysteerisenä tuota kiukunpuuskaa ja pelkään lapsen melkein jo syntyvän...Pomo soittaa lähiaikoina uudestaan. Mitä sanoisin hänelle? En olisi uskonut, että tuolla tavoin suhtaudutaan tähän tilanteeseen!
Kommentit (170)
Tilanne ilmeisesti otettu ihan vakavasti, kun olet äitiyspolille saanut lähetteen. Pomosi on moukka. Ei sinun tarvitse hänelle edes vastata, kun soittaa.
Hengitä syvään ja rauhoitu. Sitten varaat työterveyteen etäajan jos se on mahdollista. Ja selität tilanteen ja pyydät sieltä sen saman sairausloman. Sen jälkeen pomolle ilmoitus että sinä olet nyt sairauslomalla tällä erää ensi viikkoon. Ja sitten puhelin kiinni. Tsemppiä, jaksamista ja lepoa!
Siis onko pomosi mies? Kyllä pitäisi ymmärtää tilannettasi.
Tämän takia miehiä palkataan mielummin
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat myös parempia raskaana olijoita ja synnyttäjiä. Ei ole sinullakaan ollut hätäpäivää, kun pullahdit pikkuisena isäsi peräaukosta ulos.
Täällä kanssa samaa mieltä että soita työterveyteen ja pyydä puhelinaikaa, selitä tilanne ja pyydä sairaslomatodistus.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko pomosi mies? Kyllä pitäisi ymmärtää tilannettasi.
Mies on. Ap.
Ota yhteyttä luottamusmieheen tai ammattiliittoon. Toivottavasti olet jäsenenä. Pomo tarvitsee nyt palautetta toiselta taholta. Sen lisäksi sinun kannattaa ehdottomasti soittaa työterveyteen kuten jo ohjeeksi saitkin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kanssa samaa mieltä että soita työterveyteen ja pyydä puhelinaikaa, selitä tilanne ja pyydä sairaslomatodistus.
Sain sairasloman työterveydestä ja olen jo laittanut todistuksen pomolle. Silti pitäisi tehdä töitä... Ap.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa firmassa ainakin esimiehen valinta on mennyt pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat myös parempia raskaana olijoita ja synnyttäjiä. Ei ole sinullakaan ollut hätäpäivää, kun pullahdit pikkuisena isäsi peräaukosta ulos.
Ei herran vuonna 2021 kuulu tehdä lapsia.
Jokainen yli 90 älykkyysosamääräpistettä omaava ymmärtää, että ihmiskunnan on kuoltava sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain sairasloman työterveydestä ja olen jo laittanut todistuksen pomolle. Silti pitäisi tehdä töitä... Ap.
Mutta nyt siis pitäisi pomon mukaan mennä työterveyteen uudestaan selvittämään tilanteen vakavuus. Työterveydestä siis sain sairasloman ja myös lähetteen äitiyspolille. Työterveydessä yleislääkäri tutki, ja kohdunkaulaa n. 2 cm oli silloin jäljellä...Ap
Ei sairauslomalla tehdä töitä. Älä vastaa pomolle vaan mene nyt lepäämään! Laita se lapsi nyt etusijalle.
Vaikka äitiyspolilla tietävät paremmin, niin työnantajalla on valitettavasti oikeus sanoa, että vain työterveydessä kirjoitettu sairaslomatodistus kelpaa.
Ole vain rauhassa saikulla, sinulla ja tulevalla lapsellasi on siihen oikeus. Pomolla ei ole kaikki inkkarit kanootissa ja loputkin hukkuu kohta.
Ota yhteyttä työterveyteen ja kerro tilanne. Kerro myös luottamusmiehelle. Raskausajan terveysasioihin suhtaudutaan Suomessa onneksi vakavasti. Tsemppiä sinulle, älä sure tätä, et voi mitään sille, että voit huonosti raskaana. Pomosi on idiootti ja aiheuttaa sinulle huonoa oloa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka äitiyspolilla tietävät paremmin, niin työnantajalla on valitettavasti oikeus sanoa, että vain työterveydessä kirjoitettu sairaslomatodistus kelpaa.
Sairauslomatodistus on työterveydestä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin sinun ei tarvitse reagoida soittoihin.
En osaa muuta sanoa, kuin että koita olla ajattelematta pomoasi. Törkeän kuuloinen. Nyt ajattele lastasi. Voimia sinulle <3