Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Yksi asia sinussa mietityttää” Mikä? Mies vastasi: ”Se, että olet nainen”

Vierailija
26.01.2021 |

"Haastattelua tehnyt mies sanoi: ”Yksi asia sinussa mietityttää.”

”No mikä?

Mies vastasi: ”Se, että olet nainen.”

Haastattelija kertoi, että hänellä on vain miehiä alaisinaan.

Mies valittiin.

– Olisin halunnut sen työpaikan. Se oli iso, tunnettu yritys. Se oli järkyttävää, ja se on oikeasti syrjintää."

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/7eacb760-bed5-4afd-98a5-d1bba00c9005

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lue tämä artikkeli rekisteröityneenä käyttäjänä

Hei, Iltalehden lukija. Luo ilmainen Alma-tunnus ennen kuin luet artikkelin. Rekisteröityminen auttaa meitä kehittämään Iltalehteä."

Minä olen lopettanut koko Iltalehden lukemisen kokonaan. En aio rekisteröityä päästäkseni lukemaan maksuttomia uutisia. Varmaan aikovat käyttää tietoja markkinointiin.

Vierailija
82/88 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen enkä jaksa vaivata päätäni näillä Suomen tasa-arvoasioilla. Ajattelisin vain "hitto mikä ääliö" ja jatkaisin elämääni kohti seuraavia pettymyksiä.

Tuntuu, että kaikesta tehdään hirveän iso numero nykyään.

Näinhän se on, olen vähän samaa mieltä. Tuollaisia jos kysellään niin varmaan itse heti toteaisin mielessäni "tänne en haluakaan enää töihin!" ja tokaisisin haastattelijalle vastakysymykset : "munillako teillä tehdään töitä? " ja " parempi ettet palkkaa naista, sillä sen jälkeen joutuisit myöntämään rekrytointivirheesi kaikkien miespuolisten työntekijöiden kohdalla" :D

Hyvähän se on noita nasevuuksia keksiä netissä. Jos sinulla on tositilanne eli olet vihdon päässyt työhaastatteluun asti ja ihan epätoivoisesti yrität päästä töihin, niin siinä ei vttuilla haastattelijalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lue tämä artikkeli rekisteröityneenä käyttäjänä

Hei, Iltalehden lukija. Luo ilmainen Alma-tunnus ennen kuin luet artikkelin. Rekisteröityminen auttaa meitä kehittämään Iltalehteä."

Minä olen lopettanut koko Iltalehden lukemisen kokonaan. En aio rekisteröityä päästäkseni lukemaan maksuttomia uutisia. Varmaan aikovat käyttää tietoja markkinointiin.

Nuo voi lukea ilman rekisteröintiä. Miten ihmeessä sinä et edes tuota osaa?

Vierailija
84/88 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että edelleen tänä päivänä ei mieluusti palkata naisia, varsinkaan alle 40-vuotiaita, koska he tekevät mahdollisesti lapsia ja lapsethan sairastaa ja äiti jää yleensä kotiin jnejne. Tai jos palkataan niin ne sopimukset on määräaikaisia ja jos poissaoloja tulee liikaa niin upsista keikkaa kun ei töitä enää olekaan sopimuksen jälkeen.

Minä myös alle 30-vuotiaana olen haastatteluissa joutunut kertomaan sairastaako lapseni usein, kuka sitä hoitaa kun sairastaa, aionko tehdä lisää lapsia jne. Ja nämä siis naisvaltaisella alalla.

Vierailija
85/88 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis mä haluuun!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mutta kiva kuitenkin, että tämäkin nainen pääsi julkisen sektorin suojatyöpaikasta julkisen sektorin suojatyöpaikkaan 

Muutosturva-asiantuntija/TE-palvelut

Lähde: linkedin

Mikähän mahtaa olla TE-toimistojen sukupuolijakauma? Onko Hanna tästä huolissaan? 

Päiväkodin henkilökunta on naisia peruskoulussa tilannne on kutakuinkin sama ja kuten myös siellä TE- toimistossa pienet pojat joutuvat siis viettämään suurimman osan valveilla olo ajasta naisten kanssa ja vielä kun yksinhuoltajaperheitä on paljon joissa ainoa huoltaja on nainen. Isyys saadaan äidin armosta ja tässä on se suurin epätasa-arvo. Ero tilastot romahtaisivat, jos sukupuolet olisi tasa-arvoisia huoltajakandinaatteja.

Hyvinvointivaltio on valitettavasti ottanut isän roolin. Tuet pitäisi lakkauttaa yksinhuoltajilta kokonaan ja maksaa vain ydinperheelle.

Miten tämä miesasian ajaminen muuttuu välittömästi tyhjänpäiväiseksi naisten kyykyttämiseksi? Tuostakin toimenpiteestä vain kärsisivät naiset ja isän jo hylkäämät lapset. Ai niin, mutta idea ei olekaan lisätä mitään hyvinvointia, vaan saada naiset polvilleen palvelemaan miehiä ja sietämään kaltoinkohtelua, jotta eivät vaan jäisi yksin lasten kanssa.

Naisasia on ollut miesten kyykyttämistä aina esim. Naisten vapaaehtoinen asepalvelus jossa naiset pääsee kiintiöillä komentamaan miehiä mutta armeijapakkoa ei ole. Nyt miehet alkaa antaa samalla mitalla takaisin kun ovat kyllästyneet olemaan oleskeluyhteiskunnan maksumiehenä.

Vierailija
86/88 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis mä haluuun!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mutta kiva kuitenkin, että tämäkin nainen pääsi julkisen sektorin suojatyöpaikasta julkisen sektorin suojatyöpaikkaan 

Muutosturva-asiantuntija/TE-palvelut

Lähde: linkedin

Mikähän mahtaa olla TE-toimistojen sukupuolijakauma? Onko Hanna tästä huolissaan? 

Päiväkodin henkilökunta on naisia peruskoulussa tilannne on kutakuinkin sama ja kuten myös siellä TE- toimistossa pienet pojat joutuvat siis viettämään suurimman osan valveilla olo ajasta naisten kanssa ja vielä kun yksinhuoltajaperheitä on paljon joissa ainoa huoltaja on nainen. Isyys saadaan äidin armosta ja tässä on se suurin epätasa-arvo. Ero tilastot romahtaisivat, jos sukupuolet olisi tasa-arvoisia huoltajakandinaatteja.

Sukupuolet ovat tasa-arvoisia huoltajakandidaatteja, kun kumpikin on hoitanut ja hoivannut lasta ihan yhtä paljon parisuhteen aikana. Täällä on tämän vuoden puolella ollut kaksi pitkää ketjua, jossa miehet itse ovat useaan otteeseen sanoneet, että lasten hoitaminen on naisten työtä. Miehet itse ovat myös sanoneet, että heidän ei tarvitse käyttää ollenkaan aikaa ja vaivaa omien lasten koulunkäynnin tukemiseen. Lasten kasvattaminen on työlästä, ja jos miestä ei kiinnosta se yhtään parisuhteen aikana, niin nainen voi olla varma, että miestä ei kiinnosta se eron jälkeenkään. Sinuakin huolettaa vain elareiden maksaminen eikä omien lasten hyvinvointi.

Naiset itse on puolustaneet armeijapakkoa miehille sillä että nainen hoitaa lapsia ja synnyttää.

Vierailija
87/88 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ihmetyttää uhriutuminen. Kuka tahansa meistä voi joskus "möläytellä" asioita, ja tuo työhaastattelija nyt varmaan vaan päästi ihmetyksen ilmoille, kun yllättyi että joukossa on naishakija. Olisi kiva tietää mistä työstä oli kyse? Olisiko jotain metsurikoneiden myyntiä tms. Pieni armollisuus ja ymmärrys toista kohtaan voisi joskus olla ihan paikallaan.

Armollisuus siitä että rikkoo lakia? Entä jos joku sanoo että häntä mietityttää hakian ihonväri? Armollisuutta vaan..

Näinpä. Pitäisiköhän tuon kirjoittajan mielestä olla armelias myös, jos haastattelija syrjisi miespuolista hakijaa siksi, että tämä menikin armeijan sijasta siviilipalvelukseen? Vai pitääkö olla armelias vain silloin kun lakia rikotaan naisten kohdalla?

Vierailija
88/88 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ihmetyttää uhriutuminen. Kuka tahansa meistä voi joskus "möläytellä" asioita, ja tuo työhaastattelija nyt varmaan vaan päästi ihmetyksen ilmoille, kun yllättyi että joukossa on naishakija. Olisi kiva tietää mistä työstä oli kyse? Olisiko jotain metsurikoneiden myyntiä tms. Pieni armollisuus ja ymmärrys toista kohtaan voisi joskus olla ihan paikallaan.

Armollisuus siitä että rikkoo lakia? Entä jos joku sanoo että häntä mietityttää hakian ihonväri? Armollisuutta vaan..

Näinpä. Pitäisiköhän tuon kirjoittajan mielestä olla armelias myös, jos haastattelija syrjisi miespuolista hakijaa siksi, että tämä menikin armeijan sijasta siviilipalvelukseen? Vai pitääkö olla armelias vain silloin kun lakia rikotaan naisten kohdalla?

Mitä lakia tässä on rikottu? Kerro ihan omin sanoin.