Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan ok että vuokranantaja vain ilmoittaa illalla että huomenna tulee joku tyyppi?

Vierailija
26.01.2021 |

Mittaamaan jotain ilmanvaihtojuttuja.

Eikä kysy mikä aika sopii.
Ei ole merkitystä sillä että mä teen etätöitä kotona ja joudun ottaa vapaata siksi ajaksi.
Mulla on tarkat työajat ja tauot enkä voi tehdä työtäni jos täällä on vieras ihminen.

Kaiken lisäksi vuokranantaja kävi aamulla jättämässä kuulemma mun oven taakse yleisavaimen että mittaaja pääsee itse sisälle.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hitto teitä vaivaa?

Kyse ei ole viiden minuutin työstä, vaan pidemmästä, n. puolen tunnin hommasta.

Ja en ole kieltämässä, vaan toivoisin että ilmoitus tulisi hyvissä ajoin että voin järjestää työasiani. Kuten sanoin, minulla on todella tarkat työajat, en voi vaan lopettaa hetkeksi ilmoittamatta ja järjestämättä asiaa.

On myös kumma että suurelle osalle teistä olisi ok että yleisavain lojuu ulkona ovenne edessä koko päivän.

Saati että kertoisin ihmisten henkilökohtaisia tietoja huoltomiesten läsnäollessa.

Tiedän että on väärin avautua tänne kun sitten joutuu ottaa vastaan tämän katkeroituneen osan haukkumiset, mutta tämä asia vain ärsytti niin paljon että oli pakko purkaa sitä johonkin.

Mitä sinä sitten teet työksesi jos on noin hirmutarkat speksit ja vaatimukset. Iv-mittauksesta ei edes aiheudu melua tai muuta todellista haittaa, joka estäisi työnteon siksi aikaa. Vai asutko jossain miniyksiössä missä ei pääse toiseen huoneeseen huoltomiehen vierailun ajaksi.

Vierailija
42/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huoltotöistä pitää aikasemmin ilmoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok.

Huoneistossa käymisestä on sovittava. Se ei ole ilmoitusasia.

Huoneistoa hallitsee vuokralainen. Ei omistaja.

Mittauksessa ei mene kauan, tuskin edes ehdit huomata koko juttua.

Olen vaihtanut lukon jokaiseen asuntooni. Se on sallittua. Enkä anna koskaan avainta huoltoyhtiölle tai omistajalle.

Lukon vaihtaminen ei ole sallittua eikä sitä kerrostalossa edes tehdä ilman isännöitsijän lupaa.

Höpö höpö! Lukon saa vaihtaa jokainen.

Ja niin olen tehnytkin. En edes ilmoita kenellekään vaihtaneeni lukon.

Olen joutunut kerran sanomaan ettei ilmoittamanne päivä sovi minulle. Kyseltiin, että miksei sovi? Totesin etten voi olls paikalla sinä päivänä. Sovittiin uusi päivä.

Syy ettei asuntooni pääse kukaan ilman minun paikalla oloa, on aseet. Minulla on aseita asunnossani. Sen vuoksi en enempää selitellyt syytäni.

Kenenkään ei tarvitse tietää asunnossani olevista aseista.

Samoin. Olen vanginvartija. Useita taparikollisia olen nähnyt huoltomiehinä, avainnippu vyöllä kilisten.

Arvatkaa annanko asuntoni avaimen huoltoyhtiölle.

Vierailija
44/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hitto teitä vaivaa?

Ja en ole kieltämässä, vaan toivoisin että ilmoitus tulisi hyvissä ajoin että voin järjestää työasiani. Kuten sanoin, minulla on todella tarkat työajat, en voi vaan lopettaa hetkeksi ilmoittamatta ja järjestämättä asiaa.

On myös kumma että suurelle osalle teistä olisi ok että yleisavain lojuu ulkona ovenne edessä koko päivän.

Saati että kertoisin ihmisten henkilökohtaisia tietoja huoltomiesten läsnäollessa.

Tiedän että on väärin avautua tänne kun sitten joutuu ottaa vastaan tämän katkeroituneen osan haukkumiset, mutta tämä asia vain ärsytti niin paljon että oli pakko purkaa sitä johonkin.

Oletko alivuokralaisena tai jossakin omakotitalon siivessä erillisellä sisäänkäynnillä, sillä asuntoyhtiössä yleisavain ei noinvain voi lojua ulkona, koska muutoin aiheuttaisi lukkojenvaihdon. 

Vierailija
45/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ihmiset olla näin yksinkertaisia että heidän mielestään työ liittyy jotenkin seksiin tai laittomuuksiin jos sitä ei voi tehdä julkisesti.

Vierailija
46/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hitto teitä vaivaa?

Oletko alivuokralaisena tai jossakin omakotitalon siivessä erillisellä sisäänkäynnillä, sillä asuntoyhtiössä yleisavain ei noinvain voi lojua ulkona, koska muutoin aiheuttaisi lukkojenvaihdon. 

Paritalo, luhtitalo, omakotitalo jne. On monia tapoja miten voi asua vuokralla niin että on oma ulko-ovi.

Vierailija
47/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sinulla siellä on koko seinän mittaisia näyttöjä, jolla meidän tiedot näkyy. Tuskin se huoltomies tulee syynäämään tietokoneesi näyttöä, hänellä on muuta tekemistä. Ylireagointia pienestä epämukavuudesta.

Vierailija
48/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok.

Olen vaihtanut lukon jokaiseen asuntooni. Se on sallittua. Enkä anna koskaan avainta huoltoyhtiölle tai omistajalle.

Vainoharhaista!

Siinähän sitten makselet koko ulko-oven, kun hätätilanteessa tullaan kirveellä läpi. Mitähän niin ihmeellisiä taidekokoelmia sullakin muka on, että pelkäät hysteerisesti antaa avainta?

Vierailija
49/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko ihmiset olla näin yksinkertaisia että heidän mielestään työ liittyy jotenkin seksiin tai laittomuuksiin jos sitä ei voi tehdä julkisesti.

No kerro mikä työ on niin joustamaton, että sitä tehdään etänä minuuttiaikataululla, eikä ap pysty pitämään työstä vartin taukoa huoltomiehen käynnin ajaksi, jos pelkästään kuulokkeiden käyttäminen ja näytön kääntäminen niin että huoltomies ei sitä näe, ei riitä?

Onko ap:lla koko päivä kokouksia eikä yhtään taukoa? Koska hän voisi varmasti myös sopia huoltomiehen kanssa, että he kävisit tiettyyn aikaan, esim ap:n lounastauon aikaan paikalla.

Vierailija
50/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sinulla siellä on koko seinän mittaisia näyttöjä, jolla meidän tiedot näkyy. Tuskin se huoltomies tulee syynäämään tietokoneesi näyttöä, hänellä on muuta tekemistä. Ylireagointia pienestä epämukavuudesta.

Todellakin ylireagointia. Päivärutiinit menevät pilalle yllätyskäynnin vuoksi eikä ap vaikuta kovin joustavalta luonteelta. Mutta näitä huoltojuttuja nyt vaan tulee eteen, oli asumismuoto mikä tahansa. Hirveä kitinä ihan pikkuasian vuoksi.

Vierailija
51/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok.

Valehtelet. Kukaan ei sarjoita asuntoyhtiön lukkoa vuokralaisen pyynnöstä, saati sitten niin että se ei olisi taloyhtiön sarjassa

Vierailija
52/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltomiestä tai -miehiä tuskin kiinnostaa jonkun randomin työasiat, omat duunit kyllä. Mieti että he käyvät päivän aikana monessa eri asunnossa, jossa voi olla vastassa ihan mitä tahansa kiukkuisesta piskistä seiniä pitkin kiipeilevään mt-potilaaseen. Etätyön tekijöitä on näinä aikoina "muutama" muukin eli et ole tilanteesi ja aikataulujesi kanssa yksin. Mutta hommat pitää vaan sovittaa yhteen, koska mittaukset on pakko tehdä oli asukas mitä mieltä tahansa.

Vierailija
53/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok. Lopeta tuo vinkuminen, aikuinen ihminen.

Vierailija
54/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi pitää olla yleisavain koko päivän niin että kuka vaan voi sillä tulla tänne?

Vaikka tietää että oon kotona.

Jos joku huoltoukko on tilattu käymään asunnon omistajan tai taloyhtiön toimesta niin ne tulevat yleisavaimella, mutta avaimen jättäminen oven ulkopuolelle on outoa ja yleensä tuollaisista käynneistä ainakin meillä ilmoitetaan viikko tai pari etukäteen.

Vierailija
55/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok.

Lukon vaihtaminen ei ole sallittua eikä sitä kerrostalossa edes tehdä ilman isännöitsijän lupaa.

Olen joutunut kerran sanomaan ettei ilmoittamanne päivä sovi minulle. Kyseltiin, että miksei sovi? Totesin etten voi olls paikalla sinä päivänä. Sovittiin uusi päivä.

Syy ettei asuntooni pääse kukaan ilman minun paikalla oloa, on aseet. Minulla on aseita asunnossani. Sen vuoksi en enempää selitellyt syytäni.

Aseet kuuluu olla lain mukaan lukitussa kaapissa, jos pidät niitä näkösällä niin rikot lakia ja aseet pitää takavarikoida.

Vierailija
56/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole ok!

Huoltotöistä täytyy ilmoittaa hyvissä ajoin. Muistaakseni virallisesti se aika on 2 viikkoa ja normaaleissa taloyhtiöissä laittavat postiluukusta tiedotteen näistä.

Vuokralainen ei saa estää välttämättömien huoltotöiden tekemistä. Äkillisistä huoltokäynneistä, kuten esim vuodon tai muun mahdollisesti vaaraa tai vahinkoa aiheuttavan tekijän takia, ei tarvitse ilmoittaa etukäteen ja voi mennä yleisavaimella. Ilmanvaihdon tarkastaminen ei tällainen ole.

Vuokralaisen koti on kotirauhan suojaama alue, joten sinne ei ole mitään asiaa ilman lupaa, tai painavaa syytä.

Jos oma vuokranantajani olisi jättänyt asunnon yleisavaimen oveen päiväksi, hakisin välitöntä vuokrasuhteen purkua. Tuo on aivan törkeä laiminlyönti. Kuka tahansa voi lampsia asuntoon sisään, varastaa omaisuutta, rikkoa paikkoja, ihan mitä tahansa ja vastuuhan kaatuu automaattisesti vuokralaiselle. Tosi kiva.

Vierailija
57/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joudut ottamaan vapaata tuoksi ajaksi? Yleensä nuo onnistuvat, vaikka kukaan ei olisi edes kotona. Millä tavoin joudut osallistumaan tuohon?

Harvempi haluaa huoltomiestä kotiinsa yksin häätäilemään. Joskushan tapahtuu myös varkauksia tällaisissa tapauksissa, ei niin harvinaista. Osa huoltomiehistä pitää ovia auki ihan välittämättä, vaikka joku ulkopuolinen kävelisi sisään.

Vierailija
58/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok.

Samoin. Olen vanginvartija. Useita taparikollisia olen nähnyt huoltomiehinä, avainnippu vyöllä kilisten.

Arvatkaa annanko asuntoni avaimen huoltoyhtiölle.

Tämä! Huoltofirmoissa työskentelee paljon ex-linnakundeja. Ei oikein herätä luottamusta. Olen aina ihmetellyt, miksi työhön jossa käsitellään avaimia toisten koteihin ja varastoihin, joissa arvokastakin omaisuutta luovutetaan henkilöille, joilla ei todellakaan ole nuhteeton tausta. Rimanalitus oli yksi taloyhtiö jossa talkkari oli narkomaani. Sai kyllä potkut, mutta silti.

Vierailija
59/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita p illut pussiin ja pidä rokulipäivä.

Vierailija
60/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika älytöntä että ilmavaivoja tullaan mittamaan. Eikö ne ole aika henkilökohtainen juttu, tuskin ne niin pahoja on että naapureille koituu ääni- tai hajuhaittoja. En suostuisi!