Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan ok että vuokranantaja vain ilmoittaa illalla että huomenna tulee joku tyyppi?

Vierailija
26.01.2021 |

Mittaamaan jotain ilmanvaihtojuttuja.

Eikä kysy mikä aika sopii.
Ei ole merkitystä sillä että mä teen etätöitä kotona ja joudun ottaa vapaata siksi ajaksi.
Mulla on tarkat työajat ja tauot enkä voi tehdä työtäni jos täällä on vieras ihminen.

Kaiken lisäksi vuokranantaja kävi aamulla jättämässä kuulemma mun oven taakse yleisavaimen että mittaaja pääsee itse sisälle.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat sille IV-asentajalle, että sinun asuntoon saa tulla vain ja ainoastaan (esim.) klo. 12.00 tai mikä nyt itsellesi on paras aika.

Vierailija
82/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/poliisi-varoittaa-huijausilmiosta-ep…

Joo, tuokin. Ja näille oli soitettukin ennakkoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti asiasta on ilmoitettu hyvissä ajoin esim. ilmoitustaululla, mutta AP on niin kiireinen työnsä kanssa ettei ole ehtinyt käymään edes kaupassa. Nyt vuokranantaja muistutteli asiasta, että muistathan huoltoukkojen tulevan.

Vierailija
84/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ojennat huoltoukolle kunnon peltorit kun se astuu sisään, eipä kuule työjuttujasi sen jälkeen kun laittaa ne päähän. Problem solved.

Vierailija
85/92 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastuksista yms. ilmoitetaan aina etukäteen asuntoihin jaetuilla tiedotteilla ja/tai teippaamalla se rapun oveen. Näin on varmasti ollut aloittajankin taloyhtiössä, mutta tämä on lahjakkaasti ignoorannut koko asian koska "se häiritsee työntekoa ja aikatauluja".

Vierailija
86/92 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolhooseissa asia on noin. Monessa hyvin hoidetussa taloyhtiössä on esim Iloq-lukot jolloin avaimen voi mitätöidä vaikka älypuhelimella. Ei tarvitse vaihdella mitään lukkoja sen vuoksi.

Vierailija
87/92 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok.

Huoneistossa käymisestä on sovittava. Se ei ole ilmoitusasia.

Huoneistoa hallitsee vuokralainen. Ei omistaja.

Mittauksessa ei mene kauan, tuskin edes ehdit huomata koko juttua.

Olen vaihtanut lukon jokaiseen asuntooni. Se on sallittua. Enkä anna koskaan avainta huoltoyhtiölle tai omistajalle.

Lukon vaihtaminen ei ole sallittua eikä sitä kerrostalossa edes tehdä ilman isännöitsijän lupaa.

Eihän ole, itse omistajana vaihtanut eikä siitä kukaan mitään ole sanonut. Vara-avain vaan huoltoyhtiöön niin asia kunnossa

Vierailija
88/92 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä lappu oveen että vihanen koira :D ilmota sääki vaan

Vierailija
89/92 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok.

Huoneistossa käymisestä on sovittava. Se ei ole ilmoitusasia.

Huoneistoa hallitsee vuokralainen. Ei omistaja.

Mittauksessa ei mene kauan, tuskin edes ehdit huomata koko juttua.

Olen vaihtanut lukon jokaiseen asuntooni. Se on sallittua. Enkä anna koskaan avainta huoltoyhtiölle tai omistajalle.

Lukon vaihtaminen ei ole sallittua eikä sitä kerrostalossa edes tehdä ilman isännöitsijän lupaa.

Eihän ole, itse omistajana vaihtanut eikä siitä kukaan mitään ole sanonut. Vara-avain vaan huoltoyhtiöön niin asia kunnossa

Turvalukon voi asennuttaa ilman lupia, mutta pitää tietysti jättää auki huoltomiehille. 

90/92 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä se on ihan oikein. Asut vain vuokralla eikä siinä ole nokan koputtamista.

Vierailija
91/92 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöissä nämä mittauskierrokset tehdään silloin kun sille mittaajalle sopii.

Yleensä käyvät kyllä päiväsaikaan.

Meillä ainakin on ilmoitettu, postiluukusta on tiputettu lappu, jossa tästä käynnistä ilmoitetaan ja lapulla myös kehotetaan huomioimaan lemmikkien osalta tämä käynti. Varsinkin nuo ilmanvaihdon mittaamiset, ne ilmoitetaan, koska asukkaiden pitää siirtää rojut pois tieltä, että mittaaja pääsee tekemään työnsä turvallisesti ja esteittä.

Vierailija
92/92 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilman lupaa saa tulla sisälle, ei vaikka kuinka olisi yleisavain, onhan tuo vähän lyhyt varoitusaika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän