Onko ihan ok että vuokranantaja vain ilmoittaa illalla että huomenna tulee joku tyyppi?
Mittaamaan jotain ilmanvaihtojuttuja.
Eikä kysy mikä aika sopii.
Ei ole merkitystä sillä että mä teen etätöitä kotona ja joudun ottaa vapaata siksi ajaksi.
Mulla on tarkat työajat ja tauot enkä voi tehdä työtäni jos täällä on vieras ihminen.
Kaiken lisäksi vuokranantaja kävi aamulla jättämässä kuulemma mun oven taakse yleisavaimen että mittaaja pääsee itse sisälle.
Kommentit (92)
Ei "joku tyyppi" vaan tärkeää huoltotoimenpidettä suorittava mittaushenkilö. Onko vuokranantajasi myös taloyhtiön hallituksen pj jos hänellä on hallussaan yleisavain? Vai tarkoittiko hän sittenkin asunnon avainta, kai sellainen on va:llakin jemmassa ettei ole antanut kaikkia vuokralaisen haltuun. Anyway, mittaus kestää vain pienen hetken eikä sotke elämääsi oikeastaan mitenkään (ellei itse päätä tehdä siitä Hirveän Ison Asian).
Meillä on omistusasunto ja tännekin voi huolto tulla lyhyellä varoitusajalla.
Ehkä vuokranantaja itsekin kuuli asiasta vasta äsken. Avainjuttu on hämärä.
Meidän taloyhtiössä tehdään juuri kanavien putsausta, eikä se häirinnyt millään tavoin etätyötäni. Ihmettelenkin kuinka se voisi edes häiritä, jos max. 5min kestänyt toimitus häiritsee, niin että koko duunipäivä piloilla.
Hyvä, että huoneistojen ilmanvaihtoon kiinnitetään huomiota, varsinkin nyt, kun iso osa on kotonaan kaiket päivät näinä aikoina.
Taidanpa epäillä, ettet edes ole etätöissä, vaan etääntynyt töistä jo jonkin aikaa.
Enpä usko että kukaan teistä tykkäisi jos käsittelisin teidän tietojanne nimen kera samalla kun täällä pyörii pari huoltomiestä.
On olemassa myös muunlaista työtä kuin hiljaista kirjoitustyötä.
Kyllä meidän taloyhtiössä on joka kerta osakkaat vaatineet, että ilmoitraa pitää huoltotöistä vähintään kaksi viikkoa aiemmin. Ei niitä ketä tahansa remppa reiskoja uskalla kotiinsa valvomatta päästää. Varkaita ovat järjestään.
Kun taloyvtiö sopii, minkä tahansa huollon ajankohdan, on siitä ilmoitettava hyvissä ajoin etukäteen asujille.
Edellisenä iltana on aivan kohtuutonta ja naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok.
Huoneistossa käymisestä on sovittava. Se ei ole ilmoitusasia.
Huoneistoa hallitsee vuokralainen. Ei omistaja.
Mittauksessa ei mene kauan, tuskin edes ehdit huomata koko juttua.
Olen vaihtanut lukon jokaiseen asuntooni. Se on sallittua. Enkä anna koskaan avainta huoltoyhtiölle tai omistajalle.Lukon vaihtaminen ei ole sallittua eikä sitä kerrostalossa edes tehdä ilman isännöitsijän lupaa.
Höpö höpö! Lukon saa vaihtaa jokainen.
Ja niin olen tehnytkin. En edes ilmoita kenellekään vaihtaneeni lukon.
Olen joutunut kerran sanomaan ettei ilmoittamanne päivä sovi minulle. Kyseltiin, että miksei sovi? Totesin etten voi olls paikalla sinä päivänä. Sovittiin uusi päivä.
Syy ettei asuntooni pääse kukaan ilman minun paikalla oloa, on aseet. Minulla on aseita asunnossani. Sen vuoksi en enempää selitellyt syytäni.
Kenenkään ei tarvitse tietää asunnossani olevista aseista.
Jos estät taloyhtiön huollot niin sitten maksat vahingonkorvausta
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Kyllä meidän taloyhtiössä on joka kerta osakkaat vaatineet, että ilmoitraa pitää huoltotöistä vähintään kaksi viikkoa aiemmin. Ei niitä ketä tahansa remppa reiskoja uskalla kotiinsa valvomatta päästää. Varkaita ovat järjestään.
Kun taloyvtiö sopii, minkä tahansa huollon ajankohdan, on siitä ilmoitettava hyvissä ajoin etukäteen asujille.
Aika vahva ennakkoluulo sinulla niitä kohtaan, jotka hankkivat rehellisellä työllään elantonsa itselleen ja perheelleen. Tai sitten sinulla on kummallinen taloyhtiö kun se palkkaa rikollisia huoltotöihin. Kannattaisiko ottaa asia yhtiökokouksessa esille?
Mitä alalla itse olet? Kerropa, niin kerron, että sillä alalla työskentelevät ovat järjestään huijareita ja prostituoituja.
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko että kukaan teistä tykkäisi jos käsittelisin teidän tietojanne nimen kera samalla kun täällä pyörii pari huoltomiestä.
On olemassa myös muunlaista työtä kuin hiljaista kirjoitustyötä.
Lopeta nyt hyvä ihminen se käsittely sen viiden minuutin huoltotyön ajaksi. En tykkäisi, että tietojani käsittelisi noin yksinkertainen ihminen.
Kannattaa asua omassa, niin voi hallita paremmin sitä kuka tulee ja milloin. Vaikka taloyhtiöhän kyllä määrää noita mittaus- ja tarkistuskeikkoja, tuskin niitä osakas voi estää.
Kysehän on asunnon kunnon ylläpitämisestä. Hyvin taas huomaa, kuinka vuokralainen viis veisaa vaikka mätänis koko kämppä.”Sehän ois hyvä, vois vetää vuokranantaja oikeuteen kun alkanu täs lääväs yskittää!”
/Vuokranantaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok.
Olen vaihtanut lukon jokaiseen asuntooni. Se on sallittua. Enkä anna koskaan avainta huoltoyhtiölle tai omistajalle.Lukon vaihtaminen ei ole sallittua eikä sitä kerrostalossa edes tehdä ilman isännöitsijän lupaa.
Höpö höpö! Lukon saa vaihtaa jokainen.
Ja niin olen tehnytkin. En edes ilmoita kenellekään vaihtaneeni lukon.
Olen joutunut kerran sanomaan ettei ilmoittamanne päivä sovi minulle. Kyseltiin, että miksei sovi? Totesin etten voi olls paikalla sinä päivänä. Sovittiin uusi päivä.
Syy ettei asuntooni pääse kukaan ilman minun paikalla oloa, on aseet. Minulla on aseita asunnossani. Sen vuoksi en enempää selitellyt syytäni.
Kenenkään ei tarvitse tietää asunnossani olevista aseista.
Tuvalukon saa laittaa lisäksi ja koska sitä ei saa avattua yleisavaimella niin sen vuoksi huoltotoimista ilmoitetaan etukäteen, jolloin asuvat tietävät jättää varmuuslukon auki tai osaavat olla paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok.
Olen vaihtanut lukon jokaiseen asuntooni. Se on sallittua. Enkä anna koskaan avainta huoltoyhtiölle tai omistajalle.
Huoneistossa saa käydä tällaisessa tapauksessa todellakin. Kiireellisessä tapauksessa saa käydä lyhyelläkin varoitusajalla ja vuokranantajan pitää ilmoittaa mahdollisimman pian vuokralaiselle kun tietää että asuntoon mennään.
Sinä et saa mennä vuokralaisena vaihtelemaan lukkoja ja olet myös vastuussa mahdollisen vahingon sattuessa jos kukaan ei pääse sisään etkä ole antanut avainta huoltoyhtiölle.
Yleisavaimia ei tietenkään pidä jättää minne vaan.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Kaksi viikkoa aikaisemmin, höpö höpö. Eiväthän nuo ilmoitukset edes välttämättä tule noin aikaisin kenenkään tietoon. Päivä on kyllä aika lyhyt aika, ei hyvä.
Mikä hitto teitä vaivaa?
Kyse ei ole viiden minuutin työstä, vaan pidemmästä, n. puolen tunnin hommasta.
Ja en ole kieltämässä, vaan toivoisin että ilmoitus tulisi hyvissä ajoin että voin järjestää työasiani. Kuten sanoin, minulla on todella tarkat työajat, en voi vaan lopettaa hetkeksi ilmoittamatta ja järjestämättä asiaa.
On myös kumma että suurelle osalle teistä olisi ok että yleisavain lojuu ulkona ovenne edessä koko päivän.
Saati että kertoisin ihmisten henkilökohtaisia tietoja huoltomiesten läsnäollessa.
Tiedän että on väärin avautua tänne kun sitten joutuu ottaa vastaan tämän katkeroituneen osan haukkumiset, mutta tämä asia vain ärsytti niin paljon että oli pakko purkaa sitä johonkin.
Jos 5 min huoltomiehen käynti asiallisesta syystä kaataa AP:n elämän näin pahasti, olisi syytä hakeutua terapiaan. Kannattaa ostaa omakotitalo mahdollisimman nopeasti, niin ei tarvitse hermoilla tällaisista asioista. Silloinkin saattaa poliisi tai palokunta käydä kiireellisellä asialla kotonasi, mutta tuskin yhtä usein kuin taloyhtiön huoltomiehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo iv-mittaukset tehdään samalla kertaa koko taloon. Silloin pitää käydä joka huoneistossa. Ei voi tehdä eri päivinä. Jos lumihiutaleiden oikkujen mukaan mentäisiin, niin kerrostalojen huolto- ja korjaustöitä ei saisi koskaan tehtyä.
Toki, mutta hyvien tapojen mukaan ilmoitetaan hieman aiemmin kuin edellisenä iltana.
Vuokranantaja eli osakkeenomistaja on saattanut saada huoltoinfon hyvissä ajoin, mutta ei ole katsonut tarpeelliseksi ilmoittaa siitä vuokralaiselle kuin vasta edellispäivänä.
Ilmoituksessa on puhelinnumero mihinkä soittaa jos ilmoitettu aika ei sovi.Siihen sitten soitetaan ja sovitaan uusi aika.
Oven voi vaihtaa lukon, asentaa turvalukon, ovisilmän ja turvaketjun omalla kustannuksellaan ja omin luvin.
useassa huoltoyhtiö ssä ei edes oteta turvalukon avaimia.
Mulle olis ok. Ei täällä ole pikaista imurointia kummempaa tekemistä, että kehtaa jonkun päästää sisään.
Toki, mutta hyvien tapojen mukaan ilmoitetaan hieman aiemmin kuin edellisenä iltana.