Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapiaura päättyi tähän: kaikki jatkossa näkyviin kantaan

Vierailija
26.01.2021 |

Minun traumojani naapurin epärehellinen lähäri ei käy lukemassa ja juoruamassa. Tosi paha veto, varmasti moni harkitsee terapian jatkoa.

Kommentit (406)

Vierailija
141/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän yhden tapauksen, jossa oli merkintä kannassa lyhytaikaisesta unettomuudesta, joka liittyi eroon. Uuden työpaikan työhöntulotarkastuksessa ilmoitettiin ettei tarvitse tulla töihin.

Minulla on muistikuva sellaisesta, että vaikka olisi tietojen luovutuskielto, niin ne tiedot näkee joka tapauksessa ja ne saa "hätätilanteessa" jopa katsoa ilman lupaa? Osaako kukaan sanoa, pitääkö tämä paikkansa?

Itse en ole antanut suostumusta tietojeni jakamiseen, niin oletan, että näin myös asia on. Jos tiedot kuitenkin näkisi vain nappia painamalla, niin tämä systeemihän olisi vain iso huijaus. Mikä tällainen hätätilanne olisi? Ei ainakaan työterveys.

Tiedot saa "hätätilanteessa" luovutuskielloista huolimatta. Nimimerkillä kokemusta on, tulin pikkupaikkakunnan terveyskeskukseen erikoisten oireiden vuoksi, ei ollut siis edes hengenhädästä kyse (paljastui myöhemmin borrelioosiksi). Täydessä terveyskeskuksessa makasin aulassa paareilla odottamassa pääsyä eteenpäin hoitoon, niin yksi hoitaja käveli luokseni siinä kaikkien ihmisten kuullen kyselemään. "Järjestelmässä näkyy, että sinulle on määrätty lääkkeitä x ja y. Syötkö niitä tällä hetkellä?" Kyse oli siis joistakin lääkärin määräämistä lääkkeistä, joita oli testattu perussairauteni hoitoon enkä ollut syönyt yhtä liuskaa enempää kumpaakaan. Ihmettelin, mistä hoitaja oli tiedon lääkkeistä saanut, niin hän sanoi, että saavat katsoa tällaisissa tilanteissa.

En todellakaan anna mitään luovutuslupia vapaaehtoisesti, kun käyvät katsomassa tiedot joka tapauksessa, jos sen "hätätapaukseksi" kokevat.

Vierailija
142/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän yhden tapauksen, jossa oli merkintä kannassa lyhytaikaisesta unettomuudesta, joka liittyi eroon. Uuden työpaikan työhöntulotarkastuksessa ilmoitettiin ettei tarvitse tulla töihin.

Minulla on muistikuva sellaisesta, että vaikka olisi tietojen luovutuskielto, niin ne tiedot näkee joka tapauksessa ja ne saa "hätätilanteessa" jopa katsoa ilman lupaa? Osaako kukaan sanoa, pitääkö tämä paikkansa?

Itse en ole antanut suostumusta tietojeni jakamiseen, niin oletan, että näin myös asia on. Jos tiedot kuitenkin näkisi vain nappia painamalla, niin tämä systeemihän olisi vain iso huijaus. Mikä tällainen hätätilanne olisi? Ei ainakaan työterveys.

Tiedot saa "hätätilanteessa" luovutuskielloista huolimatta. Nimimerkillä kokemusta on, tulin pikkupaikkakunnan terveyskeskukseen erikoisten oireiden vuoksi, ei ollut siis edes hengenhädästä kyse (paljastui myöhemmin borrelioosiksi). Täydessä terveyskeskuksessa makasin aulassa paareilla odottamassa pääsyä eteenpäin hoitoon, niin yksi hoitaja käveli luokseni siinä kaikkien ihmisten kuullen kyselemään. "Järjestelmässä näkyy, että sinulle on määrätty lääkkeitä x ja y. Syötkö niitä tällä hetkellä?" Kyse oli siis joistakin lääkärin määräämistä lääkkeistä, joita oli testattu perussairauteni hoitoon enkä ollut syönyt yhtä liuskaa enempää kumpaakaan. Ihmettelin, mistä hoitaja oli tiedon lääkkeistä saanut, niin hän sanoi, että saavat katsoa tällaisissa tilanteissa.

En todellakaan anna mitään luovutuslupia vapaaehtoisesti, kun käyvät katsomassa tiedot joka tapauksessa, jos sen "hätätapaukseksi" kokevat.

tutulta kuulostaa! menin kerran gynelle samaan terveystaloon, jossa työterveyteni on. gyne kysyi käynnin aluksi, miten jaksan henkisesti, kun näkee tiedoista mun käyneen työterveyspsykologilla juttelemassa. olin hieman monttu auki, että miten mun työpaikan vaikea ilmapiiritilanne liittyy mun henk.koht. gynekäyntiin. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei ne lähärit saa noin vaan lukea sinun terveystietojasi.

Niihin saa vain mennä silloin, kun on todellinen syy katsoa jotain asiaa sieltä.

Ja jokaisesta käynnistä jää jälki, että kuka on katsonut ja milloin.  Eli loki.

Huvikseen ei hoitajat saa noita tietoja katsella missään.

Ja jos epäilee että on katseltu, niin pitää vaatia, että saa tietää kuka, missä ja milloin on sen tehnyt.

Jep, jää jälki että joku on katsellut tietoja, mutta mitä siitä kun sakkona on päiväsakot jotka ovat esim 600€ kuten tässä tapauksessa:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/80481153-3fb4-4388-be5b-2e5528472ad9

Eli toisin sanoen siis tuo sairaanhoitaja maksoi tiedoista 600€. Ei se menettänyt työtään eikä mitään muuta tapahtunut hänelle joka olisi hänelle ollut menetys. Joutui päiväsakkojen lisäksi maksamaan 500€ kärsimysrahoja sekä lisäksi  oikeudenkäyntikuluja. Niin ja kukapa meistä kaduntallaajista kovinkaan usein käy Kanta-palvelussa katsomassa että onko joku käynyt luvatta omia tietoja siellä luvatta tirkistelemässä. Kenties tästä tulisi tulla henkilölle viesti puhelimeen "joku on katselemassa tietojasi oma-kannassa" jotta asiaan pystyisi reagoimaan.

Vierailija
144/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on uteliaita ja tilaisuus tekee varkaan. Onhan se nähty poliiseillakin, jotka ovat käyneet urkkimassa tietoja esim. Nykäsen ja Myllylän tapauksissa.

Pikkupaikkakunnilla juoruillaan ja kiinnostaisi ihan varmasti seuraavat asiat:

-Kunnanjohtajan on nähty käyvän psykologin luona juttelemassa moneen otteeseen ja kuulemma vaimo on muuttanut kotoa pois. Mikähän syy vaimon muutolle on, eikö muka kiinnosta?

-Kiihkeästi perinteisiä perhearvoja puolustanut pappi on jäänyt töistä pitkälle sairauslomalle ja huhut kertovat, että papilla olisi suhde toisen paikallisen papin kanssa (kummatkin perheellisiä miehiä). Eikö kiinnostaisi kurkata tiedoista, myöntääkö pappi suhteen?

-Paikkakunnalta kotoisin oleva nuori julkkis löytyy kuolleena epämääräisistä olosuhteista, kuolinsyytä ei kerrota julkisuuteen. Paikkakunnalla tiedetään, että julkkiksen keski-ikäiset vanhemmat käyvät purkamassa tuntojaan psykologin luona. Eikö kuolinsyyn selvittäminen vanhempien puheiden perusteella kiinnosta?

-Joku paikallisista yläasteen opettajista on kuulemma saanut tuomion työkaverinsa pah_oin_pit_elystä. Nyt jokainen opettaja käy yksitellen juttelemassa paikallisen psykologin luona työpaikan tilanteesta. Eikö kiinnosta selvittää, keitä tekijä ja uhri olivat ja mitä tapahtui?

Vierailija
145/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma. Joku oikeasti tarvitseva saa paikan.

Vierailija
146/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on uteliaita ja tilaisuus tekee varkaan. Onhan se nähty poliiseillakin, jotka ovat käyneet urkkimassa tietoja esim. Nykäsen ja Myllylän tapauksissa.

Pikkupaikkakunnilla juoruillaan ja kiinnostaisi ihan varmasti seuraavat asiat:

-Kunnanjohtajan on nähty käyvän psykologin luona juttelemassa moneen otteeseen ja kuulemma vaimo on muuttanut kotoa pois. Mikähän syy vaimon muutolle on, eikö muka kiinnosta?

-Kiihkeästi perinteisiä perhearvoja puolustanut pappi on jäänyt töistä pitkälle sairauslomalle ja huhut kertovat, että papilla olisi suhde toisen paikallisen papin kanssa (kummatkin perheellisiä miehiä). Eikö kiinnostaisi kurkata tiedoista, myöntääkö pappi suhteen?

-Paikkakunnalta kotoisin oleva nuori julkkis löytyy kuolleena epämääräisistä olosuhteista, kuolinsyytä ei kerrota julkisuuteen. Paikkakunnalla tiedetään, että julkkiksen keski-ikäiset vanhemmat käyvät purkamassa tuntojaan psykologin luona. Eikö kuolinsyyn selvittäminen vanhempien puheiden perusteella kiinnosta?

-Joku paikallisista yläasteen opettajista on kuulemma saanut tuomion työkaverinsa pah_oin_pit_elystä. Nyt jokainen opettaja käy yksitellen juttelemassa paikallisen psykologin luona työpaikan tilanteesta. Eikö kiinnosta selvittää, keitä tekijä ja uhri olivat ja mitä tapahtui?

Ei tarvi olla ees mikään julkkis tai isompi kiho. Aika monia kiinnostaa naapurien, eksien, eksien nyksien, entisten koulukaverien yms tiedot.

Vierailija
147/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätätapauksessa kun katsoo tietoja, siellä näkyy lääkelista ja perussairaudet sekä esim mahdolliset sydämentahdistimet ja keinonivelet. Eli akuutisti hoitoon vaikuttavat asiat. Ei todellakaan kenenkään terapiakeskusteluja näy vaikka niitä hakemalla hakisi.  

Psykiatrian kirjaukset ei näy muutenkaan perusterveydenhuollon/ somaattisen puolen katseluoikeuksilla. Ainoa mikä näkyy, on se että psykpuolen kontakti on olemassa ja se on näkynyt tähänkin asti ja tuskin jaksaa kiinnostaa ketään

Vierailija
148/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi tuhannen taalan paikka sellaiselle lääkärille, joka lupaisi hoitoa ilman kirjaamista. Menisin ehdottomasti sellaiselle, joka ei tekisi käynnistä merkintää. Nyt on täytynyt keksiä itse vanhan kansan konsteja hoidoiksi kun lääkäriin ei kehtaa kannan takia mennä.

Vierailija
149/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hätätapauksessa kun katsoo tietoja, siellä näkyy lääkelista ja perussairaudet sekä esim mahdolliset sydämentahdistimet ja keinonivelet. Eli akuutisti hoitoon vaikuttavat asiat. Ei todellakaan kenenkään terapiakeskusteluja näy vaikka niitä hakemalla hakisi.  

Psykiatrian kirjaukset ei näy muutenkaan perusterveydenhuollon/ somaattisen puolen katseluoikeuksilla. Ainoa mikä näkyy, on se että psykpuolen kontakti on olemassa ja se on näkynyt tähänkin asti ja tuskin jaksaa kiinnostaa ketään

Aika monen kohdalla se merkintä, et on psyk.puolen asiakas tarkoittaa sitä, että saat huonompaa hoitoa/sairautesi sanotaan olevan henkistä sorttia tms. Eli kyllä sillä on väliä jo nyt.

Vierailija
150/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähärit taas tikun nokassa Voi ziisus.. Nyt kun vielä käyt siellä terapiassa niin ota puheeksi tuo kusipäisyytesi ja pyydä siihen jotakin ohjetta. 

Ja ihan aiheesta ovat. Pahimpia juorupesäkkeitä.

Mistä sinä sen tiedät, saatanan pahvipää? Yleistät kaikki samaan kategoriaan. Tuollainen paska ei ansaitse sen enempää terapiaa kuin sympatiaakaan. Mene sinne kopperoosi masentumaan ja häpeä itseäsi.

Meni perseenpesututkintoisella juoruakalla tunteisiin.

Varsinaliseen asiaan liittymättä: miksi pitäisi halveksia ihmisiä, jotka tekevät likaisia tai epämiellyttäviä töitä, jotka on kuitenkin tehtävä? Minusta se on enemmän kunnioituksen arvoista.

Vierailija
151/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapalvelu on ensisijaisesti Suomessa vaikuttavan "laillisen mafian" BISNES, ja kasvava sellainen. Välistävetäjä palveluntuottajien tulosta. Yksi lukuisista loisista yrittäjien/ yritysten arjessa. Olisi mahtavaa tietää ketkä hyötyvät taloudellisesti tästä järjestelmästä.

Vierailija
152/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kannassa mitään mielenkiintoista. Silti epäilen yhden lähärin käyneen tutkimassa, jolla ei mitään asiaa tietoihini. Aion selvittää asian ja nostan syytteen. Tutiseepa sitten tuskissaan ja makselee korvauksia.

Vierailija
153/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi täällä psykoterapeuttien 15000e koulutuksen ja oli aika paljon alapeukkuja. 15000e on valitettavasti alakanttiin ja lisäksi pitää kustantaa oma psykoterapia koulutuksen aikana. Monet ottaa lainaa. Pohjalla on usein jo psykologin, psyk sairaanhoitajan, psykiatrin tai sosiaalipuolen tutkinto tai muu soveltuva ja lisäkoulutuksia.

Vierailija
154/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Näkyy jos haluaa katsoa.

Vierailija
155/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei ne lähärit saa noin vaan lukea sinun terveystietojasi.

Niihin saa vain mennä silloin, kun on todellinen syy katsoa jotain asiaa sieltä.

Ja jokaisesta käynnistä jää jälki, että kuka on katsonut ja milloin.  Eli loki.

Huvikseen ei hoitajat saa noita tietoja katsella missään.

Ja jos epäilee että on katseltu, niin pitää vaatia, että saa tietää kuka, missä ja milloin on sen tehnyt.

Ei saa mutta kyllä ne lukee. Niin uteliasta sakkia ja sitten juorutaan pitkin kyliä. Ylimielisiä paskiaisia jotka kuvittelevat ettei vaitiolovelvollisuus koske heitä.

Vierailija
156/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sen seurauksena lopettanut hyvin yksityiskohtaisista asioista puhumisen mt-järjestelmässä, koska nämä kaikki menee Kantaan. Minulle on aiheuttanut merkittävää ahdistusta, että traumakokemuksistani ja yksityisasioistani on kirjoitettu Kantaan kun hölmönä menin aluksi kaikenlaista kertomaan. Minusta on kaikkein hauraimmassa kunnossa kirjoitettu vaikka ja mitä jota on ollut aivan hirveä jälkikäteen lukea. Terapiassa olen kokenut voivani puhua enemmän. Eipä tarvi tosiaan välttämättä enää terapiaa jatkaa. 

Vierailija
157/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tutulta kuulostaa! menin kerran gynelle samaan terveystaloon, jossa työterveyteni on. gyne kysyi käynnin aluksi, miten jaksan henkisesti, kun näkee tiedoista mun käyneen työterveyspsykologilla juttelemassa. olin hieman monttu auki, että miten mun työpaikan vaikea ilmapiiritilanne liittyy mun henk.koht. gynekäyntiin. :D

Tiedot ovat potilastietojärjestelmässä, josta ne saa halutessaan poimia. Kanta liittyy vain eri yksiköiden väliseen tiedonkulkuun.

On multakin monet kerrat kyselty psyykenasioista somaattisia vaivoja hoidettaessa ja laitettu psyykestä johtuvaksi.

Koko asia ei ole mikään uusi. Pelkkä laajennus jo nykyiseen käytäntöön.

Vierailija
158/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orwell 1984 here we come..

Vierailija
159/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teille riitä terapiaksi että saatte täällä jatkuvasti höpöttää masennuksistanne ja teille tehdyistä vääryyksistä narsistisesti ad infinetum.

Ei kukaan terapeutti välitä pätkääkään teidän huolissanne, haluatte vain että joku kuuntelee kun puhutte itsestänne.

Vierailija
160/406 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teille riitä terapiaksi että saatte täällä jatkuvasti höpöttää masennuksistanne ja teille tehdyistä vääryyksistä narsistisesti ad infinetum.

Ei kukaan terapeutti välitä pätkääkään teidän huolissanne, haluatte vain että joku kuuntelee kun puhutte itsestänne.

Mistä tiedät kenestä siellä puhutaan? Taidat olla lähäri kun noin hyvin tiedät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi