Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapiaura päättyi tähän: kaikki jatkossa näkyviin kantaan

Vierailija
26.01.2021 |

Minun traumojani naapurin epärehellinen lähäri ei käy lukemassa ja juoruamassa. Tosi paha veto, varmasti moni harkitsee terapian jatkoa.

Kommentit (406)

Vierailija
261/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Olen raksinut kannasta reseptien luovutuskiellosta ostan reseptistä piiloon, eikä niitä tällöin näy edes apteekissa. Useasti joutunut kannasta vapauttaa tiedot, kun apteekit eivät saa reseptiä näkyviin eikä paperikopiota e-reseptistä ole mukana. Luulen, että sama koskee myös kannan potilastietoja. Niitä ei oikeasti näe sieltä, kuten ei reseptejäkään, jos kieltää yksitellen.

Vierailija
262/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/potilaat-piilottavat-tietoja-kannass…

Tässä nyt vastaus kaikille jotka miettii, näkyvätkö tiedot kannassa, vaikka tekee tietojen luovutuskiellon. Vastaus: eivät näy, mutta kielto pitää tehdä jokaiseen terveystietoon erikseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaan voi laittaa kiellon ettei tietoja saa hakea hätätilassakaan.

Hätätilassa haun myöntö auttaa silloin kun sinut tuodaan vieraalla paikkakunnalla tajuttomana hoitoon eikä sairauksistasi ja lääkityksistä tiedetä mitään.

Vierailija
264/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaitiolovelvollisuuden rikkominen, potilastietojen salakatselu ja hoitaja-potilas suhteessa luottamuksen menetys on pahinta mitä ihmiselle voi tapahtua. Potilas on aina alisteisessa asemassa häntä ”hoitavaan” tahoon nähden. Henkistä pahoinpitelyä, pahempaa kuin fyysinen kipu.

Itse olen täysin rikki, tämä on tapahtunut niin monesti. En uskalla tai halua edes tarkistuttaa kaikkea minusta kirjoitettua. Kirjauksia eri tahoilla on kymmeniä. Vähintään kolmasosa asioista on kirjattu väärin.

Esim; Olen eronnut väkivaltaisesta pelottavasta miehestä. Ensimmäiseksi lasu kertoi miehelleni kaikki luottamuksella kertomani tiedot ja vointini. Kahdesti, tosin toisella kerralla olin varautunut. Kosto tuli lasten kautta.

Neuvola lykkäsi minut tk psykologille ja lääkärille sekä Marak-kokoukseen. Tässä kohtaa tarinaa oli kirjoittanut niin moni, ettei totuus ole enää oikea. Lääkärille sain itku kurkussa kerrottua esim. miehen lapsiin kohdistuvista manipulointiyrityksistä ja miten en luota miehen pysyvän esim. selvänä kun lapset ovat hänellä. Lääkäri oli kirjannut psykologin lähetteeseen ”vanhin tytär haluaa muuttaa isälleen”. Psykologi sitten halusi tätä käsitellä.

Minulla ei ole tytärtä ja lapset revittiin kaapista väkisin isälle.

Vastaamossakin kävin. Vanhalla (miehen) sukunimelläni, joka on harvinainen. Tietoni ovat helposti yhdistettävissä exään. Jos ikinä siellä kertomani tulee exän tietoon, saan koston.

Nyt muutaman vuoden hirveän stressin seuraksena fyysinen puoli alkaa pettää. Terapiaakin tarvitsisin, mutta miten ikinä uskallan mennä mihinkään?

Olen niin pahoillani puolestasi, on tällaisesta omakohtainen kokemus. Ainoa neuvo, minkä voin terapian suhteen antaa on, että etsit pitkän linjan VET- terapeutin, jonka kanssa teet kirjallisen sopimuksen, että sinulle lähetään tarkastettavaksi/ hyväksytettäväksi jokikinen kirjaus jonka hän tekee ja että nauhoitat joka ainoan tapaamisenne ja jos tietojasi jostain pyydetään/ terapeutti on yhteydessä lastensuojeluun, sinulle on ensisijaisesti siitä aikeesta kerrottava. Jos terapeutti ei tätä noudata, teet hänestä rikosilmoituksen.

Mitä valheellisiin asiakirjoihin, mustamaalaamiseen yms tulee, sinun on jaksettava käydä läpi asiakirjojen ja lokitietojen tilausrumba. Muutoin nuo väärät tiedot ja valheet tulevat vahingoittamaan ja vaikeuttamaan myös lastesi loppuelämää. Tai sitten vain vaadit oikaisuja tuleviin kirjauksiin aina kun tapaat jonkun virkailijan/ lääkärin yms. mutta myös se on hyvin raskasta henkisesti. Helpointa on vain tilata koko elinkaaresi ajalta aivan kaikki asiakirjat, kuin myös lastesi asiakirjat, olipa niitä kuinka paljon tahansa ja ryhtyä kirjoittamaan tekstejä ' puhtaaksi' eli oikaisemaan kirjauksia valhe valheelta. Sen työn joutuisit terapiassa joka tapauksessa tekemään. Varaudu asiakirjojen panttaamiseen, pimittämiseen, väärentämiseen ja yleiseen valehteluun viranomaisten taholta. Prosessi vie todennäköisesti vuosia, mutta sen jälkeen he eivät enää voi sinua uhkailla, sillä tiedät, kuka olet ja mitä todellisuudessa on tapahtunut.

Sinuna olisin yhteydessä myös lakimieheen ja etsisin tietoa lakiasioista netistä, minkä varmasti jo olet tehnytkin. Nauhoitathan myös lastensuojelun kanssa käydyt keskustelut ja puhelut?

Vierailija
265/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaitiolovelvollisuuden rikkominen, potilastietojen salakatselu ja hoitaja-potilas suhteessa luottamuksen menetys on pahinta mitä ihmiselle voi tapahtua. Potilas on aina alisteisessa asemassa häntä ”hoitavaan” tahoon nähden. Henkistä pahoinpitelyä, pahempaa kuin fyysinen kipu.

Itse olen täysin rikki, tämä on tapahtunut niin monesti. En uskalla tai halua edes tarkistuttaa kaikkea minusta kirjoitettua. Kirjauksia eri tahoilla on kymmeniä. Vähintään kolmasosa asioista on kirjattu väärin.

Esim; Olen eronnut väkivaltaisesta pelottavasta miehestä. Ensimmäiseksi lasu kertoi miehelleni kaikki luottamuksella kertomani tiedot ja vointini. Kahdesti, tosin toisella kerralla olin varautunut. Kosto tuli lasten kautta.

Neuvola lykkäsi minut tk psykologille ja lääkärille sekä Marak-kokoukseen. Tässä kohtaa tarinaa oli kirjoittanut niin moni, ettei totuus ole enää oikea. Lääkärille sain itku kurkussa kerrottua esim. miehen lapsiin kohdistuvista manipulointiyrityksistä ja miten en luota miehen pysyvän esim. selvänä kun lapset ovat hänellä. Lääkäri oli kirjannut psykologin lähetteeseen ”vanhin tytär haluaa muuttaa isälleen”. Psykologi sitten halusi tätä käsitellä.

Vastaamossakin kävin. Vanhalla (miehen) sukunimelläni, joka on harvinainen. Tietoni ovat helposti yhdistettävissä exään. Jos ikinä siellä kertomani tulee exän tietoon, saan koston.

Nyt muutaman vuoden hirveän stressin seuraksena fyysinen puoli alkaa pettää. Terapiaakin tarvitsisin, mutta miten ikinä uskallan mennä mihinkään?

Voimia todella paljon <3

Vierailija
266/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/potilaat-piilottavat-tietoja-kannass…

Tässä nyt vastaus kaikille jotka miettii, näkyvätkö tiedot kannassa, vaikka tekee tietojen luovutuskiellon. Vastaus: eivät näy, mutta kielto pitää tehdä jokaiseen terveystietoon erikseen

Mutta sairaanhoitopiirin ja sosiaalitoimen sisällä näkyy ja se on jo suuri ongelma. Silmiinpistävää muuten, ettei lääkäreitä kiinnosta lainkaan potilaan oikeudet ja jopa yritetään leikkiä jumalaa, että oikeusturva vaaraantuu, jos potilas salaa tietojaan. Mitäs te lääkärit ja hoitajat ette huolehtineet potilaiden tietoturvasta ja kirjoittelitte potilaskertomukseen asiattomuuksia ja loukkaavia tietoja, ettekä suostu korjaamaan virheitänne? Kun luottamus on mennyt niin se on mennyt.

Vierailija
267/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän se "todellinen syy" (urkkimiselle) mahtaakaan olla...

Vierailija
268/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tämä ongelma vain julkisella puolella?

Vierailija
269/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän se "todellinen syy" (urkkimiselle) mahtaakaan olla...

Tarkoitin, että ihan laillisestikin voi urkkia?

Vierailija
270/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jos joku tekee lasun, kaikilla on heti oikeus urkkia?

Vierailija
271/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Myös yksityisen, vaikkapa Terveystalon käynnit merkataan Kantaan. Ongelma kattaa koko systeemin.

Vierailija
272/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Myös yksityisen, vaikkapa Terveystalon käynnit merkataan Kantaan. Ongelma kattaa koko systeemin.

Mutta ei terveystalon tiedot näy saman sairaanhoitopiirin sisällä esim sairaalaan jos tiedot on estänyt.

Vierailija
273/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei terveystalon tiedot näy saman sairaanhoitopiirin sisällä esim sairaalaan jos tiedot on estänyt.

Mutta ne näkyy esinerkiksi Terveystalon yleilääkärille. Ja sillehän juuri halusinkin kaikki traumani näkyvän, eikö totta? Tulinhan hoidattamaan korvatulehdustani.

Vierailija
274/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ne näkyy esinerkiksi Terveystalon yleilääkärille. Ja sillehän juuri halusinkin kaikki traumani näkyvän, eikö totta? Tulinhan hoidattamaan korvatulehdustani.

Sun pitää erikseen terveystalossa kieltää eri lääkäreiden tekstien näkyminen. Sen voi siis tehdä terveystalossa.

Vierailija
275/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole.

Vierailija
276/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap tiedät että naapuri katselee luvatta tietoja, teet tietenkin ilmoituksen asiasta!

Tein aviin. Ei johtanut mihinkään.

Vierailija
277/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan koronatilanne helpottaa, niin terapiakäynnit Viroon tulevat yleistymään. Sieltä ei tiedot tule Kantaan.

Vierailija
278/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli. Olet jo täällä.

Nyt syvä henkäisy.

Ja mietit rauhassa ja loogisesti, mitä voi vielä tapahtua, ja miten alat suojautumaan.

Kun pojat on tarpeeksi vanhoja, n. 12 v, voivat itse ilmoittaa minne menevät asumaan. Voivat mennä myös esim. isovanhemmille.

Juoposta isästä voi tehdä jo nyt lasun. Olisi ehkä parempi jos sen tekisi joku muu kuin sinä.

Ja viis veisaat, mitä sinusta on kirjoitettu. Tuo "tyttärestä" kirjoittaminen kertoo jo, kuka se pöpi oikeasti on.

Vierailija
279/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo onkin tärkeää ettei lääkäri heti ensimmäisenä ajattele että vika on korvien välissä, jos lääkäri näkisi että käy tai on käynyt terapiassa. Näinhän saattaa käydä nykyäänkin mitä lukee lehdistä joidenkin ulostuloja, että viimeinkin löytyi sellainen lääkäri joka otti tosissaan, ja löytyikin vakavakin sairaus. Vaikka onhan tuo korvatulehdus mitä suuremmassa määrin korvien välissä, mutta kuitenkin.

Vierailija
280/406 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei ne lähärit saa noin vaan lukea sinun terveystietojasi.

Niihin saa vain mennä silloin, kun on todellinen syy katsoa jotain asiaa sieltä.

Ja jokaisesta käynnistä jää jälki, että kuka on katsonut ja milloin.  Eli loki.

Huvikseen ei hoitajat saa noita tietoja katsella missään.

Ja jos epäilee että on katseltu, niin pitää vaatia, että saa tietää kuka, missä ja milloin on sen tehnyt.

Sieltä ei koskaan poisteta mitään. Mikä on Kantaan kirjattu, se siellä on.

Tiedätkö varmasti, kuka saa ihan pykälien mukaan katsoa niitä tietoja vuonna 2041? Ja mihin kaikkeen niitä tietoja silloin saa ihan virallisesti käyttää?

Onneksi on täysin mahdotonta, että minkäänlaisia pykälien vastaisia juttuja kukaan koskaan tekisi. Eihän Suomessa ole koskaan kukaan esim ajanut ylinopeutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi