Mistä saisin apua laihtumiseen? Terveyskeskus ei auta. BMI 36.
Olen lopettanut siiderin tissuttelun jo muutama kuukausi sitten mutta kiloja on lähtenyt tasan yksi. Yritän syödä edes jotenkin lautasmallin mukaan tai hiilareita vähemmän. Pyrin liikkumaan joka päivä ainakin 5000 askelta. Istumatyö ja noin viitenä päivänä lähden puolen tunnin kävelylle, että saan askeleet. Mitään ei tapahdu ja olen raihnainen ja väsynyt enkä jaksa enää enempää tehdä tämän eteen.
Kommentit (72)
Minulla on aina auttanut se että syön joka neljäs tunti pelkkää valkoista riisiä desin verran.
Mitään muuta en syö. Ja joka tunnin sisällä teen vain kymmenen lihaskuntoliikettä.
Tällä tavoin keho ei mene ylirasitustilaan ja aineenvaihdunta pysyy jatkuvasti liikkeessä.
Lihaskuntoliikkeiden suoritus 10kp kyykkyjä, linkkuveitsiä, selkälihasliikkeitä, leuanvetoja, punnerruksia toimii melkein yhtä hyvin kuin tupakka kerran tunnissa.
Vähän terveellisempi keuhkoille, mutta ei nivelille.
12h joka tunti.
Riisiä kannattaa keittää valmiiksi kahden päivän satsi.
Vihreä tee nopeuttaa 3l päivässä aineenvaihduntaa entisestään.
Tämä keino on suoraan Thaikuista jossa nyrkkeilijät käyttävät tätä metodia painon pudotuksessa.
Tupakka on siis sitten se ylimääräinen epäterveellinen lisä, mutta itse olen jättänyt sen pois ohjelmasta.
2kg lähtee viikossa rutisten.
Lihaa tai maitotuotteita ei sallita.
Riisissä on kaikki mitä tässä paastossa tarvitaan. Kroppaa ei saa altistaa kovatehoiselle treenille.
Kävelylenkit on sallittu. Laihdutus ja kova treenaaminen ei sovi yhteen.
Joillekin 10kpl lihaskuntoliikkeitä on liikaa, siksi ehkä on hyvä löytää se oma taso.
Monelle riittää yksikin tai kaksi. Silloin aineenvaihdunta ei kiihdy välttämättä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina auttanut se että syön joka neljäs tunti pelkkää valkoista riisiä desin verran.
Mitään muuta en syö. Ja joka tunnin sisällä teen vain kymmenen lihaskuntoliikettä.
Tällä tavoin keho ei mene ylirasitustilaan ja aineenvaihdunta pysyy jatkuvasti liikkeessä.
Lihaskuntoliikkeiden suoritus 10kp kyykkyjä, linkkuveitsiä, selkälihasliikkeitä, leuanvetoja, punnerruksia toimii melkein yhtä hyvin kuin tupakka kerran tunnissa.
12h joka tunti.
Tämä keino on suoraan Thaikuista jossa nyrkkeilijät käyttävät tätä metodia painon pudotuksessa.
Tupakka on siis sitten se ylimääräinen epäterveellinen lisä, mutta itse olen jättänyt sen pois ohjelmasta.
Riisissä on kaikki mitä tässä paastossa tarvitaan. Kroppaa ei saa altistaa kovatehoiselle treenille.
Joillekin 10kpl lihaskuntoliikkeitä on liikaa, siksi ehkä on hyvä löytää se oma taso.
Monelle riittää yksikin tai kaksi. Silloin aineenvaihdunta ei kiihdy välttämättä tarpeeksi.
Jos haluaa varmistaa että aineenvaihdunta pysyy vauhdissa, niin lihaskuntoliikkeiden päälle voi ottaa 5min varjonyrkkeilyn, mutta syke ei saa kohota liikaa yhtään. 5x 12= tekee viikolle aika suuren piilo" kuormituksen. Keho väsyy huomaamatta. Se ei ole painonpudotuksessa tarkoitus.
Nyt marssit uudelleen lääkärin luokse ja sanot haluavasi laihdutusleikkaukseen. Jos on ylipainoa ja siihen liittyviä sairauksia(kohonnut verenpaine, sokeriaineenvaihdunnan häiriöt) ym. se on mahdollista. Vaatii sitoutumista mm. laihdutusta ennen leikkausta vlcd:llä. Itsellä toimi ja olen ikionnellinen koska paino putoaa ja lääkkeet voi jättää vähitellen pois.
.
Lopeta alkoholi. Etyylialkoholi on melkein puhdasta energiaa, mitä nyt hajoamistuotteista tulee myrkytystila, joka heilauttaa myös mielialoja vaikkei paljon joisikaan. Mielialaa paikkaa sitten syömällä. Milloin syöt liikaa? Ota 16:8 dieetti käyttöön tai edes 14:10.
Vierailija kirjoitti:
Kävin siis ”itkemässä” tätä asiaa terveyskeskuksessa ja sainkin ajan ravitsemusterapeutille. Laski mun kaloritarpeen ja ohjeisti lautasmalliin jne. Harvalla ylipainoisella ylipaino on siitä kiinni ettei tietäisi asioista. Työterveyshuoltoa mulla ei ole koska olen töissä sen verran pienessä firmassa että sitä ei tarvitse järjestää.
Mä tarvitsisin siis jonkun auttamaan tästä suosta ylös. Olen jo näitä pieniä muutoksia tehnyt. Lopettanut esimerkiksi viikonloppuiset sokerisiiderit ja alkanut kävellä edes tuon 5000 askelta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Kävin vielä pienen kävelyn. Askeleita nyt 8000. Googletin, että jotain vertaistukiryhmiä olisi mutta en tiedä onko nyt koronan aikana. Onko kellään kokemuksia sellaisesta? Lääkäri ei puhunut mitään. Kuinkakohan vaikea tuollaiseen on päästä?
Ap, sää olet niin huikea tyyppi ja olet tehnyt juuri oikeita juttuja! Toivon sulle pian hyviä fiiliksiä ja että pääset nauttimaan hyvien valintojesi tuloksista.
Muista että olet tekemässä itsellesi elämäntapaa josta sulla on oikeus nauttia. Miten sulla menee muuten, nukutko hyvin ja onko sulla elämässä iloa? Muistatko sellaista vaihetta jolloin olisit tuntenut olosi energiseksi ja onnelliseksi? Mitä siihen liittyi ja mitä kohti haluat nyt mennä?
Lisäys vielä laihdutusleikkauskommenttiin. Nälkä kuurit ja paastot ei auta pidemmän päälle. Tavoitteena on elämäntapamuutos ja se vaatii pitkän ajan. Ole armollinen itselle ja aloita pienin askelin terv entinen pullukka nyt tavoitteena normipaino.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan keltään julkkikselta osta mitään copypaste nettidieettiä ja jojoile niillä terveyttä huonompaan kuntoon.
Mä olen kyllä tykännyt fitfarmin superdieetistä ja bikini challengesta. Saa vertaistukea muilta fb:ssä ja ohjelma auttaa pitäytymään kohtuudessa syömisten suhteen.
Ja puutostila on taattu!
Vierailija kirjoitti:
12h joka tunti.
Vierailija kirjoitti:
Ja puutostila on taattu!
Vierailija kirjoitti:
12h joka tunti.
Ei ole. Ihmisellä menee kuukausia että hivenainevarastot menee tyhjille. Siinä voi ohessa syödä monihivenvitamiinipillerin, jos on vainoharhainen.
Laihdutuksessa pelkkä riisi riittää ja on edullista.
Desikin riisiä neljän tunnin välein on aika iso määrä päivän kokonaissaldossa.
Jos laihduttaa noin kolmekin kuukautta niin ei tule mitään puutostiloja.
Ihminen on kestävä ja varastoja on ihan hyvä tyhjentää välillä.
Miten menee ap, mikä tilanne?
Olen samoissa lukemssa mutta aloittamut tunnin , jopa enemmän kävelylenkit. Taikka sitten juoksimatolla 45 min, 1.0 ylämäkeen. En ole laihtunut yhtään vielä. Mutta parempi mieli.
Mulle sopii kyllä oikein hyvin, mutta ei käy kaikille.