Halla-aho perussuomalaisten kuntavaalitavoitteesta: ”Emme halua, että punavihreä hallitus jatkaa”
Kommentit (330)
Voi rassukat - ja varsinkin niiden äänestäjät. Toisia vaan vedätetään kerta toisen jälkeen.
Pakko arvostaa. Ja äänestää t: korkeakoulutettu akateeminen helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kysyä Hallikselta, mitä mieltä hän on kuntataloudesta, sote-uudistuksesta, maakuntauudistuksesta..?
Minusta joka puolue voisi laittaa kantansa... toisaalta uskooko joku vielä mitä mainostavat, tuskin...
Muut puolueet tavoittelevat jotain uskottavaa. Mutta mites halliksen porukka: uhotaan että portit kiini ja tavalliselle ihmiselle paremmat oltavat => pääsi hallituspuolueeksi => köyhät kyylkyyn ja 30tuhatta tulijaa.
On kyllä tavallista uunompi ja oppimattomampi jos noita toisen kerran uskoo. Ai mutta, niinhän ne onkin.
Tavallista uunompi on myös jos luulee että hallitus valitaan uudelleen kuntavaaleissa. Ehkä ne kuvittelee että myös korona höipyy pressujabäänestämällä.
Voi tulla pettymysitkua.
Taitaa olla niin, että punavihreät itkevät vaalipettymystään kuntavaaleissa, kun perussuomalaiset saavat taas jytkyn.
Sääli kuntalaisia. Ainakin meilläpäin ei mikään homma ole enää edennyt sen jälkeen kun persut on päässyt valtuustoon. Ne valittaa kaikesta ja saa sillä vetkutettua asioiden etenemistä. Itsekin myöntävät, että pakkohan sen asia on noin loppupeleissä tehdä, mutta kun se valittaminen on vaan niin verissä. Pakko on laittaa valitusta ties mistä ja ne on sitten taas aina tutkittava, oli ne miten päättömiä tahansa. Aikaa kuluu ja hommat seisoo. Ja rahaa palaa odotellessa. Sellanen periaatteellinen vastarannankiiskeys on typerää. Eikä se ole kuntalaistenkaan etu.
Mikä kunta kyseessä?
pienehkö pohjalaiskunta, sen tarkemmin en kerro
Eli valehtelet, kun et kerran voi anonyymillä palstalla kertoa.
Ai jaa. No höh. Mä oon yrittäjäperheestä, vanhemmat kokoomuslaisia. Ne ei ikinä vois äänestää persuja, koska
a.) sivistys ja hyvä käytös puuttuvat ja avoimet natsisympatiat
b.) arvokonservatismi (mun vanhemmat on arvo liberaaleja eli hyväksyvät esim. homojen ja tummaihoisten ihmisoikeudet).
Äänestän vihreitä, koska oon sattunut syntymään pääkaupunkiin ja täällä ympäristön tilasta ja ihmisten eriarvoisuuden kehittymisestä on pakko yrittää huolehtia, kun hyvinvointi ja nätti ympäristö ei ole itsestään selvyys. Mä oon ymmärtänyt, että nykypuolueista PS on eniten äärioikealla just sosiaaliturvan poiston suhteen ja kannattavat eriarvoisuuden lisäämistä, mikä lisää pahoinvointia ja slummiutumista, asunnottomuutta jne. Oon aina äänestänyt vihreitä, koska kannatan tasa-arvoa, oon arvoiltani liberaali ja kuitenkin asteen enempi vasemmalla kuin kokoomus. SDPtä en äänestä, koska yrittäjä tausta. Heh, vihervasemmisto on Halla-ahon keksimä uustermi, kaikki mun vasemmistoliittoa äänestävät ystäväni pitävät vihreitä oikeisto puolueena. Ja mulle on tärkeää, että puolueeni on siinä välissä. Ja oon stadilainen niin Kepu on pois laskuista. Tod näk jos olisin maalta, äänestäisin Kepua, kuten kaikki sukulaiseni, jotka ovat muualta Suomesta. En ymmärrä PS fanitusta yhtään enkä populismia, ja mun mielestä demokratia on arvokas enkä haluaisi tänne tai muuallekaan Eurooppaan mitään sotilasjunttaa,niinkuin Halla-Aho toivoi Kreikkaan. EU on hyvä bisnekselle sanoo faija plus kaikki opiskelu, työlupa ym asiat. Olis kauheaa, jos Suomi umpioituisi aivan yksin ilman länttä ja Venäjästä on pelkkiä huonoja kokemuksia, sieltäkin mulla sukulaisia ja ei voi yhtään luottaa, poliittisesti täys kaaos tai diktatuuri aina. Mikä ihme näissä äärioikeistodiktatuureissa ihmisiä viehättää?
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. No höh. Mä oon yrittäjäperheestä, vanhemmat kokoomuslaisia. Ne ei ikinä vois äänestää persuja, koska
a.) sivistys ja hyvä käytös puuttuvat ja avoimet natsisympatiatb.) arvokonservatismi (mun vanhemmat on arvo liberaaleja eli hyväksyvät esim. homojen ja tummaihoisten ihmisoikeudet).
Äänestän vihreitä, koska oon sattunut syntymään pääkaupunkiin ja täällä ympäristön tilasta ja ihmisten eriarvoisuuden kehittymisestä on pakko yrittää huolehtia, kun hyvinvointi ja nätti ympäristö ei ole itsestään selvyys. Mä oon ymmärtänyt, että nykypuolueista PS on eniten äärioikealla just sosiaaliturvan poiston suhteen ja kannattavat eriarvoisuuden lisäämistä, mikä lisää pahoinvointia ja slummiutumista, asunnottomuutta jne. Oon aina äänestänyt vihreitä, koska kannatan tasa-arvoa, oon arvoiltani liberaali ja kuitenkin asteen enempi vasemmalla kuin kokoomus. SDPtä en äänestä, koska yrittäjä tausta. Heh, vihervasemmisto on Halla-ahon keksimä uustermi, kaikki mun vasemmistoliittoa äänestävät ystäväni pitävät vihreitä oikeisto puolueena. Ja mulle on tärkeää, että puolueeni on siinä välissä. Ja oon stadilainen niin Kepu on pois laskuista. Tod näk jos olisin maalta, äänestäisin Kepua, kuten kaikki sukulaiseni, jotka ovat muualta Suomesta. En ymmärrä PS fanitusta yhtään enkä populismia, ja mun mielestä demokratia on arvokas enkä haluaisi tänne tai muuallekaan Eurooppaan mitään sotilasjunttaa,niinkuin Halla-Aho toivoi Kreikkaan. EU on hyvä bisnekselle sanoo faija plus kaikki opiskelu, työlupa ym asiat. Olis kauheaa, jos Suomi umpioituisi aivan yksin ilman länttä ja Venäjästä on pelkkiä huonoja kokemuksia, sieltäkin mulla sukulaisia ja ei voi yhtään luottaa, poliittisesti täys kaaos tai diktatuuri aina. Mikä ihme näissä äärioikeistodiktatuureissa ihmisiä viehättää?
Soo soo, muista kappalejako! Kukaan ei jaksa tai pysty lukemaan noin pitkää tekstiä.
T. Ope
Vierailija kirjoitti:
Nöyrä pyyntö kaikille äänestäjille, ottakaa asioista selvää itse ja miettikää sitten mikä puolue tuntuu ajavan arvojanne.
Eduskunnan sivuilta löytyy jokseenkin kaikki tieto mitä eduskunnassa tapahtuu. Selatkaa, etsikää tietoa, olkaa kiinnostuneita.
Huomaatte monta asiaa mitä media teille ei halua kertoa, mistä ei ole noussut otsikoita eikä mitään keskustelua. Kansanedustajat tekee paljon työtä mistä monella ei ole hajuakaan. Kyllä minua kiinnostaa kuka tekee mitäkin eikä rasvaiset vaalinaluspuheet.
Lupaan että monta yllätystä on luvassa mistä et ole kuullutkaan. Sitä voi jokainen mielessään miettiä miksei media niitä asioita kerro.
Itsellä vaihtui puolue kun aloin noita vuosia sitten ahkerasti seuraamaan, hyvin äkkiä tulee ilmi että sanoahan voi mitä vaan mutta ne teot. Monella ne jää tekemättä, moni tekee mainostamatta.
Kunnalisvaaleja varten kannattaa tutustua asioihin jotka päätetään kunnanvaltuustossa. Ja miten eri puolueet siellä valtuustossa toimii. Ettei vaan kaikki kannanotot ole tyyliä tarvitaan lisää lapsille, vanhuksille, työläisille ja kaikille muille, ilman että on jokin ehdotus millä sitä lisää voidaan jakaa. Hyvin vajaavaisin taidoin on poprukkaa kunnanvaltuustoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennyt Jussilla vaalit sekaisin. Ei kuntavaaleissa eu ja hallitusta valita.
Erittäin suuri merkitys eduskuntavaaleihin valmistautuessa ihan henkisessäkin mielessä, kannattaako äänestää jotain minipuolueekdi kuihtunutta Keskustaa, esimerkiksi.
Samoin älytön hanke roudata kuoleviin pikkukuntiin pelkkiä nuoria muslimiehiä Uzbekistanista lukioihin tänne (Peter vesterbackan finest future) voidaan ehkä myös torpata.Ei sinne kuoleviin pikkukuntiin kukaan suomalainen halua.
Jos sinä pysyt täältä poissa, se ei ole tilastotappio
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007613835.html
Koronakriisi sai suomalaiset muuttamaan suurista kaupungeista maaseutumaisiin kuntiin – "Ilmiö on poikkeuksellinen", sanoo muuttoliiketutkija
Moni toteutti maallemuuttohaaveensa koronakriisin lyödessä päälle.
Muuttoliike17.8.2020Päivitetty 17.8.2020 15:51
https://yle.fi/uutiset/3-11494111
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lupaavat persut sairaiden ja vanhusten hyväksi tehdä?
Irtisanoi kunnantyöntekijät , vähentää vammaispalveluita koska ne eivät kuulu kunnalle.
Lähde?
Parisen tuntia odoteltu lähdettä. Tämäkin väite siis pelkkää valhetta.
Ettekö parempaan pysty? Pelkkää mutua ja mustamaalaamista, ilman totuuden häivääkään ja joku onneton vielä uskoo näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennyt Jussilla vaalit sekaisin. Ei kuntavaaleissa eu ja hallitusta valita.
Erittäin suuri merkitys eduskuntavaaleihin valmistautuessa ihan henkisessäkin mielessä, kannattaako äänestää jotain minipuolueekdi kuihtunutta Keskustaa, esimerkiksi.
Samoin älytön hanke roudata kuoleviin pikkukuntiin pelkkiä nuoria muslimiehiä Uzbekistanista lukioihin tänne (Peter vesterbackan finest future) voidaan ehkä myös torpata.Ei sinne kuoleviin pikkukuntiin kukaan suomalainen halua.
Jos sinä pysyt täältä poissa, se ei ole tilastotappio
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007613835.html
Koronakriisi sai suomalaiset muuttamaan suurista kaupungeista maaseutumaisiin kuntiin – "Ilmiö on poikkeuksellinen", sanoo muuttoliiketutkija
Moni toteutti maallemuuttohaaveensa koronakriisin lyödessä päälle.
Muuttoliike17.8.2020Päivitetty 17.8.2020 15:51
https://yle.fi/uutiset/3-11494111
Maalla on mukavampaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lupaavat persut sairaiden ja vanhusten hyväksi tehdä?
Irtisanoi kunnantyöntekijät , vähentää vammaispalveluita koska ne eivät kuulu kunnalle.
Lähde?
Parisen tuntia odoteltu lähdettä. Tämäkin väite siis pelkkää valhetta.
Ettekö parempaan pysty? Pelkkää mutua ja mustamaalaamista, ilman totuuden häivääkään ja joku onneton vielä uskoo näitä.
Olet malli esimerkki persuista. Aina haukkumassa muita. Oikea uhriutuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Jussi tosissaan kaatamassa hallitusta kuntavaaleissa? Taitaa vain olla retoriikkaa, joka vetoaa tyhmään kansaan eli populismia oikein oppikirjasta.
Väitätkö että Keskusta jatkaa tyytyväisenä hallituksessa jos se saa surkean tuloksen kuntavaaleista? Se on selvä kannanotto kansalta että pieleen on mennyt.
Demarit ja kokoomus ovat seuraavan hallituksen runko.
Muita puolueita RKP, Kristilliset ja kenties Vihreät.
Keskusta ja Persut jäävät oppositioon.
Pesujen kanssa ei muut puolueet tee halitusyhteistyötä. Lisäksi Persut hajoilee, mikäli ihme tapahtuisi ja pääsisivät hallitukseen.
Sinulla varmasti on viimeisin paikkansapitävin tieto tästäkin asiasta.
Eivät muut puolueet halua äärioikeiston kanssa samaan hallitukseen.
Miksei Persut ilmaise kantaansa Venäjän tilanteeseen, vaan ovat hiiren hiljaa?
Tuo hiljaisuus vahvistaa tiettyjä epäilyksiä...
Suomessa on muutama sata äärioikeiston edustajaa. Persuja äänestää noin 20% kansasta. Statistiikka ei tue väittämääsi.
Kahdella kymmenellä (?) prosentilla ei pääse hallitukseen, jos muut eivät kelpuuta. Se on totinen paikka.
Tärkeää saada perussuomalaisia paljon kunnanvaltuustoihin. Siellä päätetää paikallisesti, tuleeko tietulleja vai ei. Minä en ainakaan äänestä puolueita (hallituspuolueet), joiden agendana on ajaa yksityisautoilu alas koko suomesta.
...ja näin sinut on saatu äänestämään Persuja kysymyksellä, joka ei kovinkaan relevantti seuraavan neljän vuoden aikana...
Se on aika relevantti niille, jotka ajaa autolla töihin. Usko pois, ei ne huvikseen sillä autolla ajele, vaikka näinhän tietysti siellä luullaan.
Se luetun ymmärtäminen... ei ole kovinkaan todennäköistä että seuraavan neljän vuoden aikana edes aletaan perustaa kuntiin niitä selvitysryhmiä tms. joita tällainen uudistus vaatisi... mutta se eikä mikään muukaan tosiasia ei tunnu liikuttavan persuja.
Esim. tiemaksuista on jo tehty laskelmia. Mihin perustuu väitteesi, ettei niitä tule neljään vuoteen?
-eri
Hallitusohjelmassa todetaan, että haluamme lainsäädännöllä mahdollistaa sen, että kaupungit voivat halutessaan ottaa ruuhkamaksut käyttöön, Krista Mikkonen (vihr) sanoo.
Selvityksen mukaan esimerkiksi Helsingin tienkäyttömaksut nostaisivat autoilun kustannuksia noin 700–1 000 euroa vuodessa. Ylimääräinen tonni on nykytason lisäksi oletettavasti monille jo kynnyskysymys – ja se lienee tarkoituskin.
Samalla vähän polttoaineenveron, käyttövoimaveron korotuksia, ihanan halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nöyrä pyyntö kaikille äänestäjille, ottakaa asioista selvää itse ja miettikää sitten mikä puolue tuntuu ajavan arvojanne.
Eduskunnan sivuilta löytyy jokseenkin kaikki tieto mitä eduskunnassa tapahtuu. Selatkaa, etsikää tietoa, olkaa kiinnostuneita.
Huomaatte monta asiaa mitä media teille ei halua kertoa, mistä ei ole noussut otsikoita eikä mitään keskustelua. Kansanedustajat tekee paljon työtä mistä monella ei ole hajuakaan. Kyllä minua kiinnostaa kuka tekee mitäkin eikä rasvaiset vaalinaluspuheet.
Lupaan että monta yllätystä on luvassa mistä et ole kuullutkaan. Sitä voi jokainen mielessään miettiä miksei media niitä asioita kerro.
Itsellä vaihtui puolue kun aloin noita vuosia sitten ahkerasti seuraamaan, hyvin äkkiä tulee ilmi että sanoahan voi mitä vaan mutta ne teot. Monella ne jää tekemättä, moni tekee mainostamatta.
Kunnalisvaaleja varten kannattaa tutustua asioihin jotka päätetään kunnanvaltuustossa. Ja miten eri puolueet siellä valtuustossa toimii. Ettei vaan kaikki kannanotot ole tyyliä tarvitaan lisää lapsille, vanhuksille, työläisille ja kaikille muille, ilman että on jokin ehdotus millä sitä lisää voidaan jakaa. Hyvin vajaavaisin taidoin on poprukkaa kunnanvaltuustoissa.
Totta tämäkin. Luen kyllä jokaisen valtuuston pöytäkirjan ja keskustelua myös näiden ympäriltä on paljon kun oma puoliso ja muita tuttuja on valtuustossa, minuakin sinne kovasti yritetään saada mutta en ole lähdössä ehdolle.
Hyviä ehdotuksia ja painopisteitä tulee joka puolueesta, joskus joku lyö yli mutta se suotakoon, rohkea saa olla.
Nyt puhutaan kuitenkin hyvin pienestä, alle 5000 asukkaan kunnasta.
Kiitollinen olen kunnan hyvin aktiivisesta toiminnasta, täällä on paljon kerhoja, yhdistyksiä ja seuroja jotka keksii paljon toimintaa ja hankkeita. Kunta tukee tasapuolisesti monia hankkeita enkä hyvällä tahdollakaan näe suosimista.
Toki näin pienellä kylällä on sitten omat ongelmansa noissa luottamustehtävissä. On kuppikuntia, avointa halveksuntaa ja riitoja. Tämä kausi on siivonnut loputkin pahanilmanlinnut sieltä, viime kaudella lähti ensimmäiset. Puolueesta riippumatta nyt on ehdolla paljon uusia erittäin aktiivisia, fiksuja ja yhteistyökykyisiä persoonia.
Perussuomalaisia ehdokkaita on selvästi eniten, näihin liittynyt myös loikkareita. Toisena on keskusta mutta ero on melkoinen. Vihreitä ehdokkaita ei ole ainuttakaan vielä. Mutta nyt vasta haalitaan ehdokkaita, tilanne voi muuttua.
Halla-ahon suunnitelma on siis että kaikkia veroja karsitaan rankalla kädellä, miljardeja laittaa kuolevien kuntien infraan yms joissa asukkaat vähenevät, lisää rahaa armeijaan ja poliisiin, lisää tukia firmoille jne.
Millä rahalla tuo kaikki kustannetaan jos veroja ei enää kerätä ja tulee miljardien lisäkulut? Persujen omien laskujen mukaan mamukuluista leikkaamalla saataisiin noin 60 miljoonaa joten sillä rahalla ei tuollaisia kaavailtuja menoja kateta.
Vierailija kirjoitti:
Halla-ahon suunnitelma on siis että kaikkia veroja karsitaan rankalla kädellä, miljardeja laittaa kuolevien kuntien infraan yms joissa asukkaat vähenevät, lisää rahaa armeijaan ja poliisiin, lisää tukia firmoille jne.
Millä rahalla tuo kaikki kustannetaan jos veroja ei enää kerätä ja tulee miljardien lisäkulut? Persujen omien laskujen mukaan mamukuluista leikkaamalla saataisiin noin 60 miljoonaa joten sillä rahalla ei tuollaisia kaavailtuja menoja kateta.
Laitatko vielä sen suunnitelman niin muutkin voi lukea, hankala kommentoida jos ei tiedä mihin.
Vai pohjustatko vaihtoehto budjettiin joka löytyy -> https://www.perussuomalaiset.fi/wp-content/uploads/2019/11/Perussuomala…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko vielä sen suunnitelman niin muutkin voi lukea, hankala kommentoida jos ei tiedä mihin.
Vai pohjustatko vaihtoehto budjettiin joka löytyy -> https://www.perussuomalaiset.fi/wp-content/uploads/2019/11/Perussuomala…
Tänäänhän Jussi kuulutti mikä on suunnitelma ja tuota kuulutusta tämäkin keskustelu koskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäänhän Jussi kuulutti mikä on suunnitelma ja tuota kuulutusta tämäkin keskustelu koskee.
Missä se kuullutti että 60 miljoonalla katetaan kaikki ? Ja yleensäkin mistä luku tulee ?
Ottaen vaikka huomioon varjolaskelmat niin nolla puuttuu ja nekin laskettu hallituksen esitykseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se kuullutti että 60 miljoonalla katetaan kaikki ? Ja yleensäkin mistä luku tulee ?
Ottaen vaikka huomioon varjolaskelmat niin nolla puuttuu ja nekin laskettu hallituksen esitykseen verrattuna.
Jollainhan ne pitää kattaa kun verot laitetaan minimiin ja samalla kasvatetaan menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollainhan ne pitää kattaa kun verot laitetaan minimiin ja samalla kasvatetaan menoja.
Ja karsitaan kuluja ;) Jollain todellakin, osa sentään näköjään ymmärtää että meillä on vain yksi kasa rahaa (excelin rivi) jolla katetaan kaikki.
Sanna Marin on näyttänyt että hallituksessa ei tarvitse kantaa vastuuta. Virheet ovat muiden vika ja onnistumiset pääministerin. Meidän pikku twiittaileva Trump.