Kuinka usein on ok vauvan vanhemmille käydä viihteellä?
Otsikossa kysymys. Turvallinen hoitaja vauvalle on.
Kommentit (101)
Silloin kun vauva nukkuu, voi käydä.
Kerran viikossa on ehdottomasti liian usein.
Jos vauvalla on kaksi vanhempaa, niin kai he voivat vuorotella vapaalle lähtemisessä, ettei vauva jää perheen ulkopuolisen hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Vauva tarve ensisijaisiin hoitajiinsa on kyllä suuri. Jos tätä ei vanhemmat aisti, niin olisin huolissani vanhempien suhteesta vauvaan. Ei tällaisia tarvitse kysyä, jos on kiintynyt vauvaan ja herkkänä sen tarpeille. Ehkä aloittajalla ei ole vielä lasta?
Luin joskus tutkimuksen, että alle 6kk vauva alkaa saamaan psyykkistä vauriota, jos lapsi on primäärihoitastaan yli 6h erossa. Eiköhän tuo anna jo osviittaa siihen, että lyhytkin aika on pienelle vaikeaa ja epätoivottua. Pidempi aika jo erittäin haitallista. Miksi kiusata vauvaa?
Joku foliohattu-tutkimus ollut kyseessä. Jos tuo olisi totta, jokaisella keskosvauvalla tai muusta syystä sairaalaan pidemmäksi aikaa joutuvalla vauvalla olisi psyykkisiä vaurioita. Kun ei siellä keskolassa saa äiti ja isä yöpyä. Ei ainakaan silloin saanut kun minä kaksi vuotta sitten sain keskosvauva.
Vauvan isä käy tietenkin paneskelemassa työkaverit ja muut naiset. Isille viihdettä. Äiti ei käy missään 18 vuoden aikana. Näin se perinteisesti menee.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kukaan tehdä asialle mitään? Jos henkilö itse kokee toimintansa olevan ok?
Minkä ikäinen vauva? Oikeastiko lapsen vanhempi (vaiko molemmat vanhemmat) jättää joka viikonloppu vauvan hoitoon, jotta pääsee itse ryyppäämään? Vai lepäämään, jos on vaikka koliikkivauva ja yh? Kerro vähän lisää.
Jos kyseessä on viikottaiset ryyppyreissut niin voisihan sitä lastensuojelustakin kysyä apua.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kukaan tehdä asialle mitään? Jos henkilö itse kokee toimintansa olevan ok?
Voi hyvinkin. Hoitaja voi kieltäytyä tukemasta ryyppyreissuja ja tarvittaessa tehdä lasun. Oikein kovasti jos viihteellä käy, sossu hakee lapsen hoiviinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vauvan isä käy tietenkin paneskelemassa työkaverit ja muut naiset. Isille viihdettä. Äiti ei käy missään 18 vuoden aikana. Näin se perinteisesti menee.
Miksi teit lapsia nar-sisti-alkoholisi-pettäjän kanssa? Ja miksi luulet, että kaikki miehet ovat samanlaisia?
Sinulla ei taida oikeasti edes olla lasta, kun joudut kysymään moista.
Muuten tietäisit, että vauva on todella kiinni vanhemmissaan ja vanhemmat (ainakin vastuulliset sellaiset) kiinni vauvassa ainakin ensimmäisen vuoden.
Et voi ainakaan hankkia krapulaa, jos vauva ei ole toista päivää hoidossa. Voi muuten tehdä tiukkaa elää darrapäivä vauvan ehdoilla.
Itse en kyllä jättäisi niin pitkäksi aikaa hoitoon, tulisi liian ikävä lasta ja huoli pärjäämisestä vaikka olisi kuinka vastuulliset hoitajat.
Onneksi itse hankin lapsen vasta yli kolmekymppisenä, kun bileet oli jo biletetty.
Älkää hyvät ihmiset tehkö lapsia kun ette niitä oikeasti edes halua! Ei ole mikään pakko, ja ehkäisy on keksitty!
Meilläpäin lapset ovat olleet illanvietoissa mukana ihan pienestä asti, ravintoloissa ja baareissa myös. Emme tosin asu Suomessa, siellä tulisi lasu samantien.
Vierailija kirjoitti:
Onko noin kova viinanhimo että korona aikanakin pitää päästä baariin?
Kuka on puhunut viinasta?
Juuri niin paljon kuin tahtoo. Vauvoille löytyy helposti sijaisperheitä, jolloin saa 2-3 viikon mittaisen lepotaion vauva-arjesta, saa nukkua rauhassa ja sitten taas jaksaa yhdessä perhetyöntekijän kanssa muutaman viikon tylsää arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan. Ei edes tuo, jota lainasti. Baari ei tarkoita samaa kuin viina.
Vierailija kirjoitti:
Vauva siis yön yli hoidossa niin ei tarvitse aamulla herätä ajoissa. Onko joka viikko liian usein? Kyse sukulaisestani, ei itsestäni.
On liian usein. Mikä tarve tuolla vanhemmalla on lähteä joka viikko viihteelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa puhutaan "viihteelle lähtemisestä", ja se tarkoittanee yleensä kuitenkin juomista. Jos olisi kysymys vaikka elokuviin menosta, niin kysymys olisi, miten usein voi mennä elokuviin, teatteriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva tarve ensisijaisiin hoitajiinsa on kyllä suuri. Jos tätä ei vanhemmat aisti, niin olisin huolissani vanhempien suhteesta vauvaan. Ei tällaisia tarvitse kysyä, jos on kiintynyt vauvaan ja herkkänä sen tarpeille. Ehkä aloittajalla ei ole vielä lasta?
Luin joskus tutkimuksen, että alle 6kk vauva alkaa saamaan psyykkistä vauriota, jos lapsi on primäärihoitastaan yli 6h erossa. Eiköhän tuo anna jo osviittaa siihen, että lyhytkin aika on pienelle vaikeaa ja epätoivottua. Pidempi aika jo erittäin haitallista. Miksi kiusata vauvaa?
Joku foliohattu-tutkimus ollut kyseessä. Jos tuo olisi totta, jokaisella keskosvauvalla tai muusta syystä sairaalaan pidemmäksi aikaa joutuvalla vauvalla olisi psyykkisiä vaurioita. Kun ei siellä keskolassa saa äiti ja isä yöpyä. Ei ainakaan silloin saanut kun minä kaksi vuotta sitten sain keskosvauva.
Olin minäkin 2v keskosen äitinä varma siitä, ettei sairaalassaoloaika jättänyt mitään jälkiä, mutta nyt 7v keskosen äitinä, ja yhden täysiaikaisen, koko ajan iholla kasvaneen vauvan äitinä osaan jo nähdä ne vauriot. Toki oma otanta on vain tämä kaksi lasta, ja pelkät luonne-erot voivat asiat selittää ilman keskosuuttakin, mutta se 7v pelkää jatkuvasti hylätyksi tulemista, on monesti ahdistunut ja stressaantunut, kun taas pienempi sisarus on selkeästi täysin vakuuttunut siitä, että häntä rakastetaan ehdoitta, eikä häntä hylätä. Onneksi sairaala-ajan synnyttämiä vaurioita voi korjata myös jälkikäteen.
Kyllä, viihteellä olo tarkoittaa tässä juomista. Vanhemmat käyvät välillä yhdessä ja välillä omissa porukoissaan samaan aikaan.
Miksi se baari on niin paha ja lapset pitäisi suunnilleen ottaa huostaan jos siellä käy. Mutta jos äiti istuu saman ajan vaikka kirjastossa niin kaikki kehuu kuinka on hyvä ottaa omaa aikaa.