Suomi on aivan liian ankea paikka. Täällä ei ole mitään.
Mitä kivaa näette siinä että elää harmaassa ja ankeassa Suomessa, rahat ei riitä mihinkään. Elämä on vain sitä että pyörii kotona ja välillä ulkona puistossa? Vaikka rahaa olisikin, niin täällä ei ole mitään nähtävää tai ostettavaa.
Sit ostat sitä samaa askaaa safkaa samoista aska S ja K ryhmän marketeista. Hetken koin jännitystä kun LIDL tuli Suomeen.
Tätä samaa loppuelämän. Inhottaa tämä rajallisuus!
Kommentit (153)
Mut Afrikassa on aina lämmin ja hedelmät makeita . Arabiassa taas paistaa aina aurinko ei lämmityskuluja ja lampaan paistia myös uimarantoja. Hirveet määrät kalaa suuressa meressä ja kultaa . Singaporessa on halvinta kultaa koruja ja Intiassa . Intiasta löytää taloja 20 000 jopa 5000€ !!! Loma asunnoksi kelpaa . Aina aurinko . Meillä täällä suomessa paistaa aurinko kesällä silloin on pakko olla ulkona rannalla heti kun jäät sulaa . Meillä ei enää ole vuoria kun me asutaan vuorilla .
Vierailija kirjoitti:
Täällä nimenomaan just rahat riittää vaikka oisit pienituloinen niin pärjäät. Jossain Jenkeissä pienituloiset työläiset asuu autoissa, kun ei varaa vuokraan. Siellä myös vaikka maksaisi isot summat sairasvakuutukseen joka kuukausi niin omavastuu pyörii siltä sadoissa tai tuhansissa riippuen toimenpiteestä. Vakuuttamaton maksoi juuri 30 tuhatta kun hänelle jouduttiin soittamaan lääkintähelikopteri.
Ihana Suomi. Ihanat turvaverkot. Ihanat, luotettavat ihmiset.
Mikähän siinäkin on, kun näitä keskusteluja seuranneena huomaan, miten usein vedetään tuo USA, surkeine terveydenhuoltoineen, tukineen ja kalliine vakuutuksineen, verraten Suomeen.
Ihan Euroopastakin löytyy maita, missä asiat hyvällä tolalla ja edullisempaa elää kuin Suomessa.
Nyt ollaan kyllä niin ytimeessä!!!
Tätä mä ap:na tarkoitin! Suomesta puuttuu intohimo ja elämänhalu monilta, siksi haluan muualle asuu. Kaipaan läheisyyttä ja innostuneita ihmisiä. Suomessa kukaan ei puhu eikä reagoi mihinkään.
Välillä tulee olo että koko maa vain nukkuu tai urheilee.
Se jäykkyys ja tylyys on kamala. Ikävää että joku kommentoi jollekkin että " hyi, miehet elättää sua". Tämä on täysin normaalia muualla.
Ollaan Suomessa olevinaan niin sisukkaita ja itsenäisiä. Todellisuus ihan toista.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut vaikka Afganistania, Pakistania, Irania, jne.
Ei kannata jäädä Suomeen sosiaaliturvan varaan, kun muualla elämä on paljon parempaa. Sen kun muutat pois ja hävität Suomen passisi.
Käyvät hakemassa takaisin, vaikka tuon tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa työn ja vapaa-ajan suhde on erinomainen verrattuna moneen muuhun maahan, jossa töitä paiskotaan niska limassa ja silti rahat eivät riitä mihinkään. Yhteiskunnan turvaverkko auttaa ainakin tyydyttävästi ja et joudu kadulle asumaan. Suomessa on upea luonto ja turvallista. Kokemuksia piisaa ja kulttuuria tuetaan (tosin nyt on korona joten minkäs teet). Mitä tarkalleen ottaen haluaisit lisää?
Minä haluaisin lisää yritteliäisyyttä ja sisukkuutta (en ole edellinen henkilö). Teen pitkiä päiviä, enkä katso ollenkaan TV:tä, sillä koen työni merkitykselliseksi yhteiskunnan kannalta erittäin hyödylliseksi, ja haluan saavuttaa jotain merkittävää omalla alallani ihan globaalisti ajatellen.
Koen, ettei suomalainen mentaliteetti oikein kannusta tietynlaiseen yritteliäisyyteen ja esim. ylityön tekemiseen liittyy stigma. Minulle on ollut vaikeaa löytää motivoituneita henkilöitä, jotka olisivat riittävän valmiita panostamaan projektien loppuun saattamiseen. Kyse on mielenkiintoisista töistä kansainvälisellä alalla.
Sinänsä koen, että vapaa-aika on tärkeää, mutta on tiettyjä hetkiä, jolloin täytyy tehdä se loppurutistus ja painaa töitä niska limassa ,jotta hommat saatetaan loppuun. Olen nähnyt, kuinka moni nyky-Suomessa kasvanut luovuttaa tässä vaiheessa, eikä projekti ikinä valmistu. Tämä ihmetyttää, sillä isovanhempani kyllä uurastivat maataloustöissä silloin kun oli pakko.
Työni on luovaa, ja vastaaviin töihin on paljon motivoituneita ja lahjakkaita hakijoita USA:n itärannikolla, missä tuttavani tekee vastaavanlaisia hommia. Minulle on tarjoutunut mahdollisuus tehdä työni myös siellä, mutta koen kuitenkin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan läheiseksi, ja haluaisin tehdä töitä sen eteen. Se on kuitenkin passivoinut suuren osan ihmisistä, ja jos en saa riittävän motivoituneita hakijoita muutamassa vuodessa, minun on ehkä pakko muuttaa USA:an, jotta voisin tehdä oman alani töitä.
Samaa mieltä. Minusta tuntuu, että sisukkuutta ja sinnikyyttä ei nykyään arvosteta. Niitä tarvitaan juuri projektiluontoisissa töissä. Jos on projektiluontoinen työ, ne projektit on pakko saattaa loppun.
Jos on vain julkisissa suojatyöpaikoissa, niin silloin voi lähteä töistä sillä silmänräpäyksellä kun lyö neljää. Eihän tietenkään palkattomia ylitöitä voi teettää, mutta kyllä myös työntekijän pitää vähän joustaa.
Yrittäjänä työllistän monia, ja usein mietin, että onko tämä mitenkään kohtuullista ja reilua, että minä teen yksin ne 14-tuntiset työpäivät ja viikonloput jotta firma pysyy pystyssä, kun muut katsovat oikeudekseen lähteä neljältä joka arkipäivä. Voisin tietysti lopettaa työni ja siirtyä palkansaajaksi, eikä palkkani kovin paljon laskisi, mutta siinä lähtisi 20 ihmiseltä työt.
Tuntureita ja mäkiä kirjoitti:
Mut Afrikassa on aina lämmin ja hedelmät makeita . Arabiassa taas paistaa aina aurinko ei lämmityskuluja ja lampaan paistia myös uimarantoja. Hirveet määrät kalaa suuressa meressä ja kultaa . Singaporessa on halvinta kultaa koruja ja Intiassa . Intiasta löytää taloja 20 000 jopa 5000€ !!! Loma asunnoksi kelpaa . Aina aurinko . Meillä täällä suomessa paistaa aurinko kesällä silloin on pakko olla ulkona rannalla heti kun jäät sulaa . Meillä ei enää ole vuoria kun me asutaan vuorilla .
Ei tarvi mennä mihinkään kehitysmaahan asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä nimenomaan just rahat riittää vaikka oisit pienituloinen niin pärjäät. Jossain Jenkeissä pienituloiset työläiset asuu autoissa, kun ei varaa vuokraan. Siellä myös vaikka maksaisi isot summat sairasvakuutukseen joka kuukausi niin omavastuu pyörii siltä sadoissa tai tuhansissa riippuen toimenpiteestä. Vakuuttamaton maksoi juuri 30 tuhatta kun hänelle jouduttiin soittamaan lääkintähelikopteri.
Ihana Suomi. Ihanat turvaverkot. Ihanat, luotettavat ihmiset.
Mikähän siinäkin on, kun näitä keskusteluja seuranneena huomaan, miten usein vedetään tuo USA, surkeine terveydenhuoltoineen, tukineen ja kalliine vakuutuksineen, verraten Suomeen.
Ihan Euroopastakin löytyy maita, missä asiat hyvällä tolalla ja edullisempaa elää kuin Suomessa.
mutku ne ei kaikki puhu finglishiä!
Itselleni Suomi on hyvä maa ja täällä haluan asua. Tykkään syksystä, talvesta ja kevätkin menettelee. Yleensäkin vuodenaikojen vaihtelut on mukavia. Kotini oli ennen ulkomaille lähtöä Helsingissä, mutta nyt asun Kainuussa ihan pienessä mökissä.
Olin Japanissa neljä vuotta töissä ja ikävöin Suomeen silloin aika paljon. Kyllähän sielläkin tottui olemaan, mutta elämänmeno on Tokiossa aika erilaista ja koko se kulttuuri.
Olen nyt asunut Suomessa vain kaksi kuukautta ja pitää totutella taas tähän 😊
Vierailija kirjoitti:
Hyi sinua Ap, ei suomea saa kritisoida tai mammat suuttuu, heidän mielestään suomi on paratiisi maan päällä ja ihmisetkin ovat täydellisiä
Ei täällä väkisin ketään pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänä työllistän monia, ja usein mietin, että onko tämä mitenkään kohtuullista ja reilua, että minä teen yksin ne 14-tuntiset työpäivät ja viikonloput jotta firma pysyy pystyssä, kun muut katsovat oikeudekseen lähteä neljältä joka arkipäivä. Voisin tietysti lopettaa työni ja siirtyä palkansaajaksi, eikä palkkani kovin paljon laskisi, mutta siinä lähtisi 20 ihmiseltä työt.
Ymmärrän sinua täysin, koska teen itse aivan samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa työn ja vapaa-ajan suhde on erinomainen verrattuna moneen muuhun maahan, jossa töitä paiskotaan niska limassa ja silti rahat eivät riitä mihinkään. Yhteiskunnan turvaverkko auttaa ainakin tyydyttävästi ja et joudu kadulle asumaan. Suomessa on upea luonto ja turvallista. Kokemuksia piisaa ja kulttuuria tuetaan (tosin nyt on korona joten minkäs teet). Mitä tarkalleen ottaen haluaisit lisää?
Minä haluaisin lisää yritteliäisyyttä ja sisukkuutta (en ole edellinen henkilö). Teen pitkiä päiviä, enkä katso ollenkaan TV:tä, sillä koen työni merkitykselliseksi yhteiskunnan kannalta erittäin hyödylliseksi, ja haluan saavuttaa jotain merkittävää omalla alallani ihan globaalisti ajatellen.
Koen, ettei suomalainen mentaliteetti oikein kannusta tietynlaiseen yritteliäisyyteen ja esim. ylityön tekemiseen liittyy stigma. Minulle on ollut vaikeaa löytää motivoituneita henkilöitä, jotka olisivat riittävän valmiita panostamaan projektien loppuun saattamiseen. Kyse on mielenkiintoisista töistä kansainvälisellä alalla.
Sinänsä koen, että vapaa-aika on tärkeää, mutta on tiettyjä hetkiä, jolloin täytyy tehdä se loppurutistus ja painaa töitä niska limassa ,jotta hommat saatetaan loppuun. Olen nähnyt, kuinka moni nyky-Suomessa kasvanut luovuttaa tässä vaiheessa, eikä projekti ikinä valmistu. Tämä ihmetyttää, sillä isovanhempani kyllä uurastivat maataloustöissä silloin kun oli pakko.
Työni on luovaa, ja vastaaviin töihin on paljon motivoituneita ja lahjakkaita hakijoita USA:n itärannikolla, missä tuttavani tekee vastaavanlaisia hommia. Minulle on tarjoutunut mahdollisuus tehdä työni myös siellä, mutta koen kuitenkin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan läheiseksi, ja haluaisin tehdä töitä sen eteen. Se on kuitenkin passivoinut suuren osan ihmisistä, ja jos en saa riittävän motivoituneita hakijoita muutamassa vuodessa, minun on ehkä pakko muuttaa USA:an, jotta voisin tehdä oman alani töitä.
Ylitöistä ei makseta, eikä kenenkään todellakaan tarvitse tehdä töitä ilman palkkaa. Sellaisen vaatiminen on todella törkeää!
Tarkoitin, että tehdä töitä enemmän kuin klo 8-16.
Mitkään merkittävät asiat eivät ole syntyneet virastotyöajalla. Ja kun saa olla tekemässä merkittävää työtä, niin tunteja ei pidä laskea.
Tämä siis oma näkemykseni, eikä se sovellu jokaisessa elämän vaiheessa (esim. kun pieniä lapsia, täytyy olla niiden kanssa), ja jokaisella olkoon oma näkemyksensä. Mutta jotta voisin tehdä töitäni, joissa on kova kansainvälinen kilpailu, virastotyöaika ei mitenkään riitä. Tämä se ongelma onkin: jos Suomessa ei löydy riittävästi ihmisiä, jotka hyväksyvät pitkät työpäivät ainakin hetkellisesti, niin minun on pakko mennä USA:han. Esim. viikonlopputyöt tuntuvat Suomessa olevan tabu, vaikka hoitajat ja lääkäritkin joutuvat tekemään viikonlopputöitä.
Huh huh, joudat todellakin viemään riistofirmassi pois Suomesta. Ylipitkät päivät ja muuta ihmisoikeuksien vastaista toimintaa. HYVÄSTI!
Pidän aasiasta koska siellä on niin paljon elämää. Musiikkia, tuoksuja, ihmisiä, liikettä. Sitä on mahtavaa seurata. Täällä ei ole mitään muuta kuin ne ostoskeskukset ja harmaus. Urheilukentät joilla ei käy kukaan, pllo ei pyöri enää pelikentillä. Kotona öhötetään ja pelataan tai juodaan kaljaa. Kukaan ei puhu juuri mistään tai yritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylitöistä ei makseta, eikä kenenkään todellakaan tarvitse tehdä töitä ilman palkkaa. Sellaisen vaatiminen on todella törkeää!
Mitkään merkittävät asiat eivät ole syntyneet virastotyöajalla. Ja kun saa olla tekemässä merkittävää työtä, niin tunteja ei pidä laskea.
Tämä siis oma näkemykseni, eikä se sovellu jokaisessa elämän vaiheessa (esim. kun pieniä lapsia, täytyy olla niiden kanssa), ja jokaisella olkoon oma näkemyksensä. Mutta jotta voisin tehdä töitäni, joissa on kova kansainvälinen kilpailu, virastotyöaika ei mitenkään riitä. Tämä se ongelma onkin: jos Suomessa ei löydy riittävästi ihmisiä, jotka hyväksyvät pitkät työpäivät ainakin hetkellisesti, niin minun on pakko mennä USA:han. Esim. viikonlopputyöt tuntuvat Suomessa olevan tabu, vaikka hoitajat ja lääkäritkin joutuvat tekemään viikonlopputöitä.
Monet tekevät mielellään sunnuntaisin töitä, kun siitä tulee tuplapalkka :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut vaikka Afganistania, Pakistania, Irania, jne.
Ei kannata jäädä Suomeen sosiaaliturvan varaan, kun muualla elämä on paljon parempaa. Sen kun muutat pois ja hävität Suomen passisi.
Käyvät hakemassa takaisin, vaikka tuon tekisi.
Ja yksityiskoneella.
Näin sinkkumiehenä joka ei ryyppää aika kuluu nettiä selailemalla, puheohjelmia radiosta ja podcasteista kuuntelemalla, palapelejä väsään yleensä kuunnellessani jonkun asioista tietävät analyyliä tapahtumista, jne jne.
Hyvin menee mutta menkööt.
av-mammoilla vois olla airbn-VAIHTO muiden maiden av-mammojen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Sinähän siitä voitotkin keräät. Siinä vaiheessa kun ryhdyt jakamaan extraa ja osakkeita, niin voit vaatia myös omistajan vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
av-mammoilla vois olla airbn-VAIHTO muiden maiden av-mammojen kanssa
Voi olla että muiden maiden mammat eivät lähtisi kulumallakaan kun pääsisivät kunnon elintason makuun. Vamppaisivat lisäksi Suomi-mammojen miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai Suomessa upea luonto?! Tukehdun nauruun!
No jokaisella omat mieltymyksensä. Mikäs siinä jos tykkää tasaisesta talousmetsästä, pelloista ja sinilevä vesistä jotka ovat aivan uintikelvottomat :,D
Muualla on sentään vuoret, kunnon meri jossa pääsee aina uimaan. Tulkaa vaa Helsinkiin kattoo meidän kesäiset hernesopat! Ette tastusti halu niissä uida!
Tätä upean luonnon hehkutusta ihmettelen minäkin. Ihan kuin upeaa luontoa ei missään muualla olisi.
Saaristot ja lappi on ihan kaunista, muuten tämä on yhtä metsää. Samanlaista löytyy muualtakin pohjoismaista.
No missä on sellainen maa, josta löytyy ainoastaan sitä omaa uniikkia luontoaan, jota ei esiinny missään muualla? Tai onhan Italiakin ihan kiva, mutta samanlaista luontoa löytyy vaikka Espanjasta.