Paljonko arviot omaisuutesi arvon olevan tänään?
Eli siis nyt tehtäisiin kaupat kaikesta omaisuudestasi ja mahdolliset velat maksettaisiin pois, mikä summa jäisi yhteensä rahaa?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Voitin eurojackpotissa. Kattohuoneisto löytyy Helsingin Eirasta ja toinen Lontoosta, pari mökkiä. Tallissa uusia autoja. mm. Lamborghini ja Ferrari, RS6 Audi, S 65 AMG mersu. Seuraavaksi ostan kalleimman ja tehokkaimman 911 porssen.
Sulla ois nyt hyvä sauma lyödä luu kurkkuun vauvan kaikkea epäileville nillittäjille. Meet autotalliin ja kirjoitat vaikka lambon ikkunaan: "Terkut vauvalle" huulipunalla tms. ja paat kuvat johonkin aijaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Aviopari akateeminen + "opistotason"-koulutus. Ei perintöjä. Palkkatulona verotettua ja oikeaan aikaan ja sijaintiin tehdyt asuntokaupat (ekan osto, vanhan myynti ja uuden osto x2) taustalla. 35 v työelämää.
Asunto: arvo n.1 me (nettorahana maksettu yht. n. 450 ke, (alkuperäinen + "välirahat") )
Vapaa-ajan: arvo n. 200 ke
säästöt: 400 ke
Auto. n. 1500 e
Sekalaista: vene, autotalli yms: 40 ke
yht n 1,650 me
Jos tuo pitäisi paikkaansa niin ette ainakaan osaa elämästä nauttia, 1500 e auton romu.
Itsellä asunto-osakkeet 700000 euroa.
Auto 35000 euroa
Metsää n 150000 euroa
Arvopaperit 200000 euroa
En ole perinyt mitään, kaiken olen säästänyt omista palkkatuloistani.
sijoitukset 185k
kämppä 150-160k
auto arvo 15k
= 350k
ikää jo 48 eli asuntolaina on maksettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aviopari akateeminen + "opistotason"-koulutus. Ei perintöjä. Palkkatulona verotettua ja oikeaan aikaan ja sijaintiin tehdyt asuntokaupat (ekan osto, vanhan myynti ja uuden osto x2) taustalla. 35 v työelämää.
Asunto: arvo n.1 me (nettorahana maksettu yht. n. 450 ke, (alkuperäinen + "välirahat") )
Auto. n. 1500 e
yht n 1,650 me
Jos tuo pitäisi paikkaansa niin ette ainakaan osaa elämästä nauttia, 1500 e auton romu.
Heh! Nautintoja on niin monenlaisia. Materiaaliset sopii toisille ja toisille käy toisenlaiset. Vähän provona tuo autohomma, pitää siis paikkansa. Autosta ei kannata tehdä lopullisia kuskin taloudellisesta asemasta.
Itse olen taloudellisesti riippumaton ja teen työtä viitsimisen ja innostuksen mukaan omavalintaisesti 1-2 päivää viikossa. Jos tuntisin tarvetta ajaa "statusautolla" niin se kaventaisi aavistuksen pelivaraa yhtälössäni, kun en varsinaisesti tarvitse autoa juuri ollenkaan. Premium-auton seisottaminen tallissa lienee yksi huonoimmin tuottavista sijoituksista.
Varmaan jokusen kymppitonnin jäisi plussalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto. n. 1500 e
yht n 1,650 me
Heh! Nautintoja on niin monenlaisia. Materiaaliset sopii toisille ja toisille käy toisenlaiset. Vähän provona tuo autohomma, pitää siis paikkansa. Autosta ei kannata tehdä lopullisia kuskin taloudellisesta asemasta.
Itse olen taloudellisesti riippumaton ja teen työtä viitsimisen ja innostuksen mukaan omavalintaisesti 1-2 päivää viikossa. Jos tuntisin tarvetta ajaa "statusautolla" niin se kaventaisi aavistuksen pelivaraa yhtälössäni, kun en varsinaisesti tarvitse autoa juuri ollenkaan. Premium-auton seisottaminen tallissa lienee yksi huonoimmin tuottavista sijoituksista.
Miksi sitä rahaa pitää sijoittaa ja saada lisää kun kuolema kuittaa kaiken? Rahaa pitää käyttää ja nauttia jos sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto. n. 1500 e
yht n 1,650 me
Miksi sitä rahaa pitää sijoittaa ja saada lisää kun kuolema kuittaa kaiken? Rahaa pitää käyttää ja nauttia jos sitä on.
Ainakin itsellä on toiveissa, että elämää on vielä paljon jäljellä. Jos nyt tarvitset syitä, niin tavoitteena tai toiveena on mahdollisuus jäädä hieman aiemmin eläkkeelle tai ainakin vähentää työaikaa sekä matkustelu myös työuran jälkeen. Vaikka se asunto on maksettu, eläke tuskin tulee riittämään huolettomaan elämään. Toki normaalisti nautin elämästä myös nyt, käyn ravintoloissa, matkustelen ja shoppailen jos huvittaa. Korona-aika vain lisää motivaatiota säästämään. Jos vain voin itse vaikuttaa asiaan, en halua vain olla kotona vailla mahdollisuutta nauttia elämästä.
Vierailija kirjoitti:
No jos sitä on ylimääräistä senkin jälkeen kun on hommannut ne jutut joista nauttii? Ahdistavaahan sellainen pakko tuhlata -asennekin on.
Luultavasti välillä 300-350 tuhatta euroa. Ikää 44.
Onpa täällä varakasta porukkaa! itselläni:
Asunto vähennettynä lainamäärällä 70 000
Auto 7000
Rahastot ja sijoitukset 23 000
Yhteensä aika tasan 100 000 €.
Auton arvo laskee toki koko ajan, sijoituksiin ja lainan lyhennyksiin taas menee jatkuvasti lisää rahaa. Kaikkeen mitä tarvitsen on varaa, mutta en koe olevani muuten varakas.
Oikea aarteeni on taivaassa, vain se merkitsee <3
Mutta maallista mammonaa on miehen kanssa n. 300 000 talossa kiinni. Jos se myytäis ja mentäis telttaan niin sit olis 150k /nuppi. Mieluummin kuitenkin asutaan kotonamme.
Vierailija kirjoitti:
Osakkeet, rahastot, korko- ja käyttelytilit, saatavat: 950 000
Sijoitusasunto 525 000
Kotina käyttämäni asunto: 1 400 000
Vapaa-ajan asunto: 300 000
Muut kiinteistöt: 100 000Yhteensä 3 250 000 €
Olen 54-vuotias, avoliitossa, ei lapsia.
Huh! Kuulostaapa siltä, että omaisuus on epäjumalasi... Rikaskin voi päästä taivaaseen, mutta paljon vaikeampaa se on, koska mieluummin palvotte rahaa ja omatyytyväisyys on majesteettista luokkaa. Ette muka tarvitse Jeesusta. Kuolemassa ihan jokainen tarvitsee, oli rikas tai köyhä, ellei sinne hel**ttiin halua.
Tilillä on 800 e. Kaikista tavaroista saisi max 2000 e. Opintolainaa on ainakin 15 000.
Olen onnellinen näin :).
Vierailija kirjoitti:
Tilillä on 800 e. Kaikista tavaroista saisi max 2000 e. Opintolainaa on ainakin 15 000.
Olen onnellinen näin :).
Juuri näin! Itse olen kokenut köyhempiä ja rikkaampia vaiheita, mut kyllä se niin on, että ihminen on vapaampi siloin kun ei ole liikoja rahaa. Sitten kun sitä on, sitä miettii ja huolehtii, että onko varmasti tarpeeksi, ei kai arvo laske ym.
Kun ei ole paljoa mammonaa, on kuitenkin koko maailma ja elämä ja ihana vapaus =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on tosi typerää ulista siitä, että jotkut saa perintöä. Monet vanhemmat haluaa jättää perintönä rahaa jälkipolville. Haluavat sillä taata lastensa ja lastenlastensa elämää ihan tarkoituksella. Ymmärrän kyllä, että se herättää kateutta. Mutta on turha sanoa että jollain ei olisi oikeutta perintöön kun meillä kaikilla, joilla on vanhemmat, se oikeus on olemassa ja oikeus myös jättää perintöä. Kaikki vanhemmat ei vaan pysty tai eivät halua antaa mitään. Se ei ole niiden vika, joiden suvussa on erilaiset arvot.
No onhan se ihan eri lähtökohta saada 300 000e kuin säästää 300 000e parin tonnin kuukausipalkasta elämisen ohella.
Sepä se. Mutta kun ihmisellä on outo taipumus unohtaa tällaiset asiat ja pitää kaikkea omana hyvyytenään. Jos joku ei saa perintöä, on se heidän mielestään laiskuutta tai "vääriä arvoja". Ilman perintöä nämä eivät huutelisi mitään.
Koskaan perintöjä saamattomana, kotoa tyhjin käsin lähteneenä itse kaiken hankkineena on nyt talo, vanhana ostettu, maksettu laina 8v. aikana, velaton jo kymmeniä vuosia, rempat tehtynä siitä on tarjottu halukkaan ostajan toimesta 250 000e...arvoa en tiedä eikä kiinosta, koska emme ole myymässä.
Auto, n.40 000e päivän hintaan
Tauluja ehkä n. 70 000e edestä
Pankissa 74 675e tällä hetkellä, kohta menee pari pientä laskua ja kohta tulee lisää jonkin verran
Ihan kohtuullisen arvoinen irtain, jolle ei kuitenkaan lasketa mitään käyttöarvoa enempää, vaikka olisikin jotain muuta.
Harrastus välineitä ja erilaisia koneita ehkä n.20 000e
Eiköhän tuo pääpiirteittäin tuossa liene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa kirjoittavat: aiotteko käyttää kaiken omaisuutenne itseenne ennen kuolemaanne vai jääkö lapsille mahdollisesti jotain perittävää?
Perintöä pitää jättää vähintään yhtä paljon kuin on itse saanut. Ainakin osa pitää testamentata lapsenlapsille. Parikymppiset tarvitsevat sitä enemmän kuin viisikymppiset.
Ei ole lapsia joten ei tarvettä perintöjä säästellä. Käytämme omaan hyvään niinpaljon kuin osaamme ja se mikä jälkeemme jää, menee eläintaloon pikku ystäviemme hyväksi.Lasken pikku ystäviksemme kaikki eläimet riippumatta tunnemmeko henkilökohtaisesti.
Puolison veljen poika käy perinnön kerjuulla, ennakko perintöä vihjailemassa, että jos nyt niinkuin rahana suoraan antaisi, niin ei tarvisi perintöveroja maksella. Tulee pojalle yllärinä jottei kukaan sedistään mitään tälle ahneelle itsekkäälle jätä. Siitä on jokainen pitänyt huolen.
Johan tuo nuorena kollina laskeskeli, ettei kannata mitään tehdä, kun kaikilla isänsä veljillä on talot ja autot, mökit ym....kun ne myy niin hyvin elää.
Osakkeita 3000€ ja ehkä jos möisin ihan kaiken niin käteen saisi 2500€
555 000 miehen kanssa yhdessä, kohta enemmän kun tulee perintöä..
Varakkaimman 10% kotitalouksien nettovarallisuus liki puolet (2016). Keskimäärin kaikkien reilu 100 ke. Joten varakkaimmalla kymmenyksellä n. 500 ke nettovarallisuus. Täälläkin siis paljon top 10 talouksia.