Mitä asioita sinulle on tapahtunut, joita luulit tapahtuvan vain elokuvissa?
Itselle tulee mieleen tyttöystävän psyykeharhat ja erilaiset ihmissuhdedraamat.
Kommentit (395)
Toinen: olin ystäväpariskunnan kanssa naapurikaupungissa viettämässä iltaa, kun yhtäkkiä tuon pariskunnan mies kävi kimppuuni ja raiskasi minut naisystävänsä nukahdettua. En olisi koskaan uskonut moista hänestä, mikä lie häneen yhtäkkiä iski! Toipunut olen tästä onneksi melko hyvin. Aluksi en saanut sanottua asiasta kenellekään mitään, lähdin vain järkyttyneenä pois paikalta. Myöhemmin tein rikosilmoituksen ja laitoin välit poikki. Nainen ei uskonut asiassa minua, vaan miestään! Ovat kai edelleen yhdessä..
Vierailija kirjoitti:
Toinen: olin ystäväpariskunnan kanssa naapurikaupungissa viettämässä iltaa, kun yhtäkkiä tuon pariskunnan mies kävi kimppuuni ja raiskasi minut naisystävänsä nukahdettua. En olisi koskaan uskonut moista hänestä, mikä lie häneen yhtäkkiä iski! Toipunut olen tästä onneksi melko hyvin. Aluksi en saanut sanottua asiasta kenellekään mitään, lähdin vain järkyttyneenä pois paikalta. Myöhemmin tein rikosilmoituksen ja laitoin välit poikki. Nainen ei uskonut asiassa minua, vaan miestään! Ovat kai edelleen yhdessä..
Aivan hirveää ja mitenkään vähättelemättä kokemustasi, on kuitenkin pakko kysyä, mikset huutanut ja yrittänyt herättää miehen naistystävää? Jäädyitkö vai mitä siinä tilanteessa oikein tapahtuu.
Jäin kaipaamaan ensirakkauttani ja samoin myös hän jäi kaipaamaan minua. Kukaan muu ei tuntunut samalta. Lopulta lähes 8 vuoden eron jälkeen palasimme yhteen ja perustimme perheen.
Vierailija kirjoitti:
Olen harrastanut seksiä erikoisissa paikoissa.
Varmaan elokuvateatterissa, aiheesta päätellen.
Varmaan se kun baarireissun jälkeen olin nostamassa rahaa kotimatkaa varten ja sitten tuuli vei setelin kädestä ja sain juosta pitkin pääkatua sen setelin perässä.
PIkkutyttönä katselin, kun televisiosta näytettiin kilpatanssia. Naisilla oli ihanat puvut päällä ja hämmästelin, miten pari osaa liikkua täsmälleen samaan tahtiin astumatta toisen varpaille. Aikuisena olin itse liitelemässä tanssiparketeilla Suomen huipputanssijoiden kanssa samoissa kisoissa.
Tulin kerran pikkujouluista taksilla kotiin ja samaan autoon änkesi mukaan työpaikalta tuttu miellyttävä mieshenkilö. Perillä taksin pysähtyessä minun kotikadulleni, kammetessa itseni pois kyydistä ja taksinkin jo kaasuttaessa pois, huomasin ko. mieshenkilön seisovan minua vastapäätä. Tilanne oli kuin romanttisesta elokuvasta, jossa päähenkilö hieman pettyneenä luulee tilaisuutensa jo menneen, mutta näköesteen (taksi) poistuessa välistä, huomaakin toisella puolella seisovan sen ihanan ihmisen :)
Elimme hektisiä ruuhkavuosia rakkaan aviomieheni kanssa työelämän ja lapsiperheen pyörityksen keskellä. Elämä oli mallillaan, kunnes kaikki romahti yhtäkkiä. Miehellä todettiin syöpä ja hän kuoli muutamassa kuudessa hyvin traumaattisen loppuajan jälkeen. Jäin ihmettelemään yksin kahden lapsen kanssa, miten tällaisesta menetyksestä voi ikinä selviä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin kerran nuorena yhden varatun miehen kanssa touhuamassa sen kotona, kun yhtäkkiä ovi kävi ja sen muija tuli kotiin. Me syöksyttiin niitten sängyn alle ja maattiin siellä hiirenhiljaa, kun se muija pyöri siellä ympääriinsä etsimässä jotain mitä se oli unohtanut kotiin, kun sen piti olla töissä. Oli tosi nolo tilanne 😬
Miten tilanne päättyi? :D Oli varmasti kuumottavaa, mutta enempää pettämiseen liittymättä ärsyttää noi kuppaavat edestakaisin pyörijät, jotka ei pääse millään liikkeelle. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan hirveää ja mitenkään vähättelemättä kokemustasi, on kuitenkin pakko kysyä, mikset huutanut ja yrittänyt herättää miehen naistystävää? Jäädyitkö vai mitä siinä tilanteessa oikein tapahtuu.
Tätä olen miettinyt itsekin. En vain osannut tehdä siinä tilanteessa mitään, menin kai jotenkin shokkiin ja lamaannuin. Ensin kyllä vastustelin mutta lopulta vain ”alistuin kohtalooni”, ku en minä sille miehelle mitään voinut. Nainen nukkui toisella puolella taloa. Pelkään, että oikeudessa juuri tuo lamaantumiseni tulee kaatumaan omaan niskaani, kun ”en vastustellut tarpeeksi”... saa nähdä, miten käy. Asia on siis vielä käsittelyssä, aika pitkiä nämä prosessit ovat valitettavasti..
Vierailija kirjoitti:
Rakastuin mieheen, joka oli työnsä puolesta julkisuudessa. Kulissien takana hän muuttui suhteemme aikana väkivaltaiseksi ja dominoivaksi, vaikka kehui minua julkisesti maasta taivaisiin, järjesti romanttisia yllätyksiä ja julisti rakkauttamme myös lehtihaastatteluissa ja televisiossa.
Kesti vuosia ymmärtää, että hänen käytöksensä ei ollut oikein ja minä en voinut olla aina syypää hänen raivokohtauksiinsa. Lopulta sain sanottua, että haluan eron. Muutamaa päivää myöhemmin samalla viikolla lähdin kavereideni kanssa puimaan tätä kaikkea baariin. Kerroin heille kaiken, mitä kulisseissa oli tapahtunut. He olivat järkyttyneitä, sillä puolisostani ei olisi ikinä uskonut sitä päälle päin. Kun kaverini lähtivät illan päätteeksi kotiin, minä halusin vielä mennä tanssimaan. Päädyin yökerhoon juomaan shotteja ennestään tuntemattoman, juuri eronneen naisen kanssa. Tanssilattialla katseeni kohtasi tuntemattoman miehen kanssa, ja hän tuli luokseni. Aloimme jutella, ja kävi ilmi, että olimme alun perin kotoisin samasta kaupungista, asuneet lapsina lähes naapureina ja perheidemme kesämökitkin sijaitsivat samalla pikkupaikkakunnalla toisella puolella Suomea. Unelmoimme ihan samanlaisesta elämästä. Jokaisen uuden yhteensattuman kohdalla nauroimme, että tämä ei voi olla enää todellista.
Ihastuin häneen päätä pahkaa, vaikka olin samaan aikaan keskellä todella ahdistavaa avioeroa. Olin pelokas ja kärsin traumaperäisistä oireista väkivaltaisen suhteeni jäljiltä. Hän lohdutti minua, piti kädestä kun en pystynyt nukkumaan ja näytti, kuinka turvalliselta ja hellältä rakkaus voi tuntua. Olimme tunteneet noin kuukauden, kun tällä miehellä todettiin syöpä. Kävimme läpi yhdessä syöpähoidot, minun toipumiseni väkivaltaisesta suhteesta ja kannattelimme vuorotellen toisiamme. Olemme edelleen yhdessä, ja en voisi olla onnellisempi tavallisesta, turvallisesta arjesta. Yksi katse tanssilattialla muutti elämäni suunnan.
Voi että!
Hieno tarina.
Tämä ei niinkään muistuttanut elokuvaa, vaan luulin aluksi olevani piilokamerassa.
Asuin silloin Yhdysvalloissa ja minulla oli päivätyö. Vapaaehtoistyönä opetin kerran viikossa amerikansuomalaisille suomea. Päivätyöni ei liittynyt mitenään opetukseen tai suomen kieleen.
Yksi päivä minulle soitettiin isosta kielikoulusta. He kertoivat, että heillä on alkamassa suomen kielen kurssi, ja he tarvitsisivat opettajan. En muista enää mitä alkuperäiselle opettajalle oli tapahtunut. Vastasin, etten ole kiinnostunut, sillä minulla oli jo haastava päivätyö, enkä jaksaisi enää tehdä iltayötä sen rinnalla. He kysyivat sitten, että tunnenko ketään, joka olisi kiinnostunut ja annoin heille erään suomalaisen opiskelijan yhteystiedot kysyttyäni häneltä ensin ja tarkistettuani tytön työluvan.
Meni jonkun aikaa ja kielikoulu soitti uudestaan. He sanoivat, että tämä tyttö oli perunut, että onko minulla ehdottaa ketään muuta tilalle. Ehdotin erästä suomalaista kotirouvaa, joka vaikutti kiinnostuneelta.
En ollut uskoa, kun minulle soitettiin taas kielikoulusta, ja kerrottiin, että tämäkin rouva perui. Ja että nyt oli todellinen hätä, sillä kurssi alkaisi illalla, eikä heillä ollut opettajaa. Sanoin, että voisin ehkä tulla auttamaan heitä vähäksi aikaa, mutta ongelma oli, että kuljin bussilla töihin ja koulu oli ihan toisella puolella kaupunkia verrattuna työpaikkaan ja asuntooni. Niin he lupasivat todella hyvän palkan. Sen lisäksi koulun johtaja haki minut autollaan töistä, vei minut ravintolaan syömään, sitten koululle ja opetuksen jälkeen kotiin. Ekan illan aikana ravintolassa johtaja kävi läpi, mitä opetukseen kuuluu ja mitkä ovat heidän opetusmetodit.
Tunti alkoi ja siellä oli onneksi vain maksimissaan 5 aikuisopiskelijaa. He olivat lähdössä Suomeen töihin ja innokkaita oppimaan suomea. Koulussa oli rehtorilla kuuntelulaitteet jokaiseen luokkaan, jotta hän pystyi seuraamaan, miten opettajat opettavat.
Illan jälkeen rehtori totesi, että se meni ihan hyvin, ja että voin jatkaa. Viikko kului ja viikonlopun lähetessä rehtori sanoi, että minun pitäisi käydä viikonloppukurssi, niin kuin kaikki muut opettajat ovat käyneet. Vaikka olin opettanut siellä jo viikon ajan, kurssi oli kuulemma pakollinen.
Lähdin kurssille avoimin mielin. Siellä oli kouluttajana maailman inhottavin brittimies. En ikinä ennen sitä tai sen jälkeen ole kokenut tuollaista. Mies piti mulle pistokokeita opetusmetodeista ja haukkui mut ihan pystyyn. Olin kuulemma maailman huonoin, tyhmin ja täysin epäonnistunut ihmisenä. Hän sai minut tuntemaan itseni ihan roskakansalaiseksi. Mietin mielessäni, että kai mun pitää sitten jättää toi työpaikka jos olen kerran noin huono. Sitten tajusin etten voi tehdä sitä koululle. Ne joutuisivat palauttamaan rahat opiskelijoille. Ja jos olin jo viikon ajan tuolla opettanut ja oppilaat olivat tyytyväisiä ja rehtorikin kehui minua, niin mikä tuo britti oli olevinaan? Sen jälkeen annoin mennä hänen sanomiset yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.
Kuukauden ehdin koulussa olla, ennen kuin he saivat siihen toisen halukkaan suomalaisen. Olihan se raskasta. Olen joskus sen jälkeen Suomessa opettanut (tietotekniikkaa) ja rakastanut sitä. Mutta tottakai opetustyö vaatisi päivätyönä korkekoulututkinnon, joka minulta puuttui.
Myöhemmin juttelin näitten suomalaisten kanssa, jotka olivat aiemmin peruneet tulonsa opettajaksi. He olivat peruneet tulonsa juuri sen brittimiehen vuoksi, sillä he kuvittelivat, etteivät selviä työtehtävistä. He sanoivat myös, että minulla kävi hyvä tuuri, että se britti-gestapo koulutti minua vasta myöhemmin. :)
Olin ihastunut mieheen joka pyöritti lisäkseni useita muita naisia. Olin silloin nuori ja kiltti, en olisi ikinä arvannut että joku tekisi minulle niin, että haluaisi minusta vain sitä.
En kyllä olisi nuorempana uskonut sitäkään, että nykyisin minulla on kaikki mitä olen aina halunnut. Komea, ihana, hauska mies, kaunis talo, rakkaat lapset ja onnellinen elämä.
Olen kokenut sellaisen hetken, kun aika pysähtyi. Liittyi katseiden kohtaamiseen.
Olen rakastunut elämässäni kaksi kertaa. Ja just samalla tavalla kuin monissa herttasarjan kirjoissa tai ehkä vähän Ylpeys ja ennakkoluulo -sarjan tapaan.
Kummallakin kerralla kävi näin: asuin ulkomailla, olin sinkku, tapasin ohimennen nuoren miehen, joka pyysi minua treffeille. Mies oli kiltin ja mukavan oloinen, joten suostuin. Kummallakin kerralla ensi treffeille tulikin mukaan miehen kaveri, joka oli ylimielisen oloinen ja hiljainen. Ja tietysti kävi sitten niin, että rakastuin kummallakin kerralla siihen treffimiehen kaveriin.
Elin vuosikausia syntistä kaksoiselämää. Kulissit olivat tukevasti pystyssä. Oli kaunis koti, hyvä työpaikka ja aktiivinen perhe. Oman harrastukseni varjolla pyöritin samalla useampia sivusuhteita päällekäin. Etsin seuraa netin kautta ja helposti sitä löytyikin. Parhaimmat sänkytaidot omaavat jäivät vakituisiksi seuralaisiksi fb-suhteeseen. En koskaan jäänyt seikkailuistani kiinni.
Nykyään elän nuhteetonta ja rauhallista elämää ja olen tyytyväinen.
Väkivallan kohteeksi joutuminen terveydenhuollossa.
Rakastuin mieheen, joka oli työnsä puolesta julkisuudessa. Kulissien takana hän muuttui suhteemme aikana väkivaltaiseksi ja dominoivaksi, vaikka kehui minua julkisesti maasta taivaisiin, järjesti romanttisia yllätyksiä ja julisti rakkauttamme myös lehtihaastatteluissa ja televisiossa.
Kesti vuosia ymmärtää, että hänen käytöksensä ei ollut oikein ja minä en voinut olla aina syypää hänen raivokohtauksiinsa. Lopulta sain sanottua, että haluan eron. Muutamaa päivää myöhemmin samalla viikolla lähdin kavereideni kanssa puimaan tätä kaikkea baariin. Kerroin heille kaiken, mitä kulisseissa oli tapahtunut. He olivat järkyttyneitä, sillä puolisostani ei olisi ikinä uskonut sitä päälle päin. Kun kaverini lähtivät illan päätteeksi kotiin, minä halusin vielä mennä tanssimaan. Päädyin yökerhoon juomaan shotteja ennestään tuntemattoman, juuri eronneen naisen kanssa. Tanssilattialla katseeni kohtasi tuntemattoman miehen kanssa, ja hän tuli luokseni. Aloimme jutella, ja kävi ilmi, että olimme alun perin kotoisin samasta kaupungista, asuneet lapsina lähes naapureina ja perheidemme kesämökitkin sijaitsivat samalla pikkupaikkakunnalla toisella puolella Suomea. Unelmoimme ihan samanlaisesta elämästä. Jokaisen uuden yhteensattuman kohdalla nauroimme, että tämä ei voi olla enää todellista.
Ihastuin häneen päätä pahkaa, vaikka olin samaan aikaan keskellä todella ahdistavaa avioeroa. Olin pelokas ja kärsin traumaperäisistä oireista väkivaltaisen suhteeni jäljiltä. Hän lohdutti minua, piti kädestä kun en pystynyt nukkumaan ja näytti, kuinka turvalliselta ja hellältä rakkaus voi tuntua. Olimme tunteneet noin kuukauden, kun tällä miehellä todettiin syöpä. Kävimme läpi yhdessä syöpähoidot, minun toipumiseni väkivaltaisesta suhteesta ja kannattelimme vuorotellen toisiamme. Olemme edelleen yhdessä, ja en voisi olla onnellisempi tavallisesta, turvallisesta arjesta. Yksi katse tanssilattialla muutti elämäni suunnan.