Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

” Raha ei tuo onnea” - köyhien tapa lohduttaa itseään.

Vierailija
23.01.2021 |

Vanhempani aina sanoivat ettei raha tuo onnea. Päädyin ammattiin rahaa paljon ajattelematta. Nyt vanhempana tajuan, että raha ei tuo terveyttä mutta jos sairastuu niin ei tarvitse huolehtia rahasta ja on varaa maksaa kulut. Ei tuo ystäviä ja läheisiä, mutta rahalla voi tehdä ystävien kanssa asioita joita köyhä ei voi koskaan tehdä. Rahalla saa aikaa, jonka köyhä käyttää vaikka kahta eri työtä tekemällä. Raha mahdollistaa matkustelun, elää siten kuten haluaa kuten asunto ja auto alla. Köyhällä ei ole varaa kuin vuokra- asuntoon ja ei välttämättä edes autoa.

Kuka keksi tuon ”raha ei tuo onnea”, kun se ei pidä paikkaansa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan rikashan ei ole masentunut tai jopa tehnyt itsaria...

Tasainen niukkuus on parempi kuin äkkiköyhtyminen.

Vierailija
22/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä raha tuo onnea ja onnellisuutta.Taitaa olla rikkaiden keksimä lause, että köyhät ei vie heidän omaisuuttaan.

Joo, ja lauseen alkuperä ei taatusti ole köyhille ilmaisen terveydenhuollon Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sekään oo kivaa olla bersaukisena aina, odottaa m illoin tulee mistäkin rahaa. 

Vierailija
24/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sekään oo kivaa olla bersaukisena aina, odottaa m illoin tulee mistäkin rahaa. 

Sopivalla asenteella bersaukinen oppii arvostamaan pieniä asioita, joita rikas ei edes huomaa, kun on niin kiire juosta rahan perässä. 

Vierailija
25/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen onnellinen kun elän yhteiskunnan tukien varassa.

Vierailija
26/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli materian paljous = onnellisuus? Minä olen onnellinen vaikka asun vuokralla enkä omista autoa. Enkä matkustele, koska en siitä pidä. Tulisiko minusta onnellisempi jos olisin rikkaampi? En usko.

Minäpä uskon, että tulisi, koska pystyisi tapaamaan enemmän erilaisia ihmisiä ja ymmärtämään paremmin sekä heitä että itseäsi.

Minäpä taas uskoisin, että liian suurta tuttavapiiriä on vaikea ylläpitää. Joku jää paitsioon ja ihmettelemään.

Vierailija
27/27 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ja tienaaminen voi vaikuttaa elämänlaatuun myös sillä tavalla, että monelle työ voi tuoda sisältöä elämään, sosiaalisia suhteita ja tunteen että saa jotain aikaan.