Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia
Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.
Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.
En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...
Olisiko teille turn-off?
Kommentit (928)
Jos olisi oikeasti muuten täydellinen mies, niin voisin ehkä hyväksyä, mutta jotenkin luulen, että miehestä paljastuisi muitakin vastaavanlaisia piirteitä. Ja minusta sellainen närppiminen ja lautasella pahojen juttujen erottelu ei ole ihan aikuisen toimintaa. Kerran näin, kun eräs tyyppi kasasi ruoasta lautasensa reunalle erilaisia kekoja, joita ei halunnut syödä. Näytti siltä, että syötäväksi ei kelvannut oikein mikään. Jos olisi ollut mieheni, niin kyllä olisi hävettänyt. Minusta myöskään ainainen erillisten ruokien tekeminen ei ole kiva idea. Jos olemme perhe, niin kyllä meidän olisi hyvä pystyä pääsääntöisesti syömään samaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut tuntuvat ihan suuttuvan siitä, että toiset haluavat puolisokseen kumppanin, joka ei ole nirso. Eikö se ole kaikkien etu, että jokainen ottaa kumppanikseen sellaisen henkilön, jolla on suht samankaltainen elämäntyyli ja arvomaailma sen sijaan, että otettaisiin joku täysin erilainen ja yritettäisiin sitten häntä muuttaa ja muokata oman miesihanteen kaltaiseksi.
Kuulostaa aika nirsolta tavalta valita kumppani. Pitää olla samanlaiset elämäntyylit ja arvomaailmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut tuntuvat ihan suuttuvan siitä, että toiset haluavat puolisokseen kumppanin, joka ei ole nirso. Eikö se ole kaikkien etu, että jokainen ottaa kumppanikseen sellaisen henkilön, jolla on suht samankaltainen elämäntyyli ja arvomaailma sen sijaan, että otettaisiin joku täysin erilainen ja yritettäisiin sitten häntä muuttaa ja muokata oman miesihanteen kaltaiseksi.
Kuulostaa aika nirsolta tavalta valita kumppani. Pitää olla samanlaiset elämäntyylit ja arvomaailmat.
No totta hemmetissä olen nirso kumppanin valinnassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten luulet, että suhde onnistuu jos toinen vaikkapa rakastaa matkailua, syö vegaanisesti ja puolustaa eläinten oikeuksia, eikä halua lapsia ja toinen ei ikinä halua lähteä pois kotikylästä, on vannoutunut lihansyöjä ja haluaa kymmenen hengen suurperheen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Sinä olet nirso, mutta kumppani ei saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Päätätkö sinä, mitä mies syö ravintolassakin? Muutenhan miehellä ei tarvi nyppiä epämiellyttäväksi kokemiaan aineksia, jos itse saa tilata syömisensä.
Mutta jos ap haluaisi joskus mennä ravintolaan, jossa ei myydä nauravia nakkeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni taas ei haittaisi millään lailla, mikäli muuten on ns. Täyspäinen ihminen. Hittoako se mulle kuuluu tai on pois, mitä toinen tykkää syödä.
Minä uskon, että tuollainen rajoittaisi yhteistä tekemistä. Itse tykkään matkustella ja syödä ulkona, ennen koronaa keskimäärin kerran viikossa (jos työpaikkalounaita ei lasketa) ja olisi todella tylsää, ellei sitä voisi tehdä oman kumppanin kanssa vaan aina pitäisi lähteä yksin tai kavereiden kanssa.
Tuo on ongelma vain, jos siitä tekee ongelman. Harvassa on se ravintola, jossa ei saisi esim. turvallista perunaa/riisiä/makaronia ja jotakin lisäkettä.
Kaveri on monta ruoka-aineallergiaa, ja silti hänen kanssaan on mukava matkustaa. Osittain on hänellä omat eväät, mutta ranskalaisilla on monet matkat selvinnyt.
Kyllä minä matka- ja ravintolakumppaniltani odottaisin, että hän aidosti nauttii asioista. Onhan sushissakin enimmäkseen riisiä, joo, mutta haluaisinpa kuulla ap:lta, kuinka usein tuo mies ehdottaa, että lähdetään syömään sushia.
Lisään vielä, että se, että aikuinen ihminen tilaisi ruoan kanssa ketsuppia, saisi minut painumaan häpeästä maan alle..
Oletko harkinnut jotain itsetunnonkohotuskurssia?
Myötähäpeää tuntee myös ihmiset, joilla on vahva itsetunto. Oletko asperger, kun et ymmärrä normaaleja inhimillisiä tunteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni täysi turn off, täytyisi aina syödä eri ruokia. Mitä tuollainen mies tilaa ravintola ravintolassa, lasten menusta nugetit ja ranskalaiset?
Aika moni mies muutenkin tilaa sen pihvin ihan ranskalaisten kanssa ja sellainen annos on aika monen ravintolan (aikuisten) ruokalistalla. Myös ulkomailla.
Minäkin tilaan ja olen nainen. Saatan tilata kylkeen myös oluen.
Haluan käydä vähän paremmissa ravintoloissa, joissa saa oikeita kulinaristisia elämyksiä. Pihvi ja ranut ei ole listoilla näissä. S-ketjun kuppiloissa voi ottaakin sellaisen annoksen, muttei niissä viitsi käydä kuin korkeintaan kerran vuodessa
Voisitko antaa jonkin esimerkin kohtuuhintaisesta ravintolasta, jonka listalla ei ole ranuja ja pihvejä? Eikä mitään vegejuttuja tai sushibaareja.
Otin listalta ensimmäisen vastauksen Google hakuun. https://ravintolakuu.fi/menu/a-la-carte/
Kas tässä, ole hyvä. Eikä muuten hullumpi ravintola olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni täysi turn off, täytyisi aina syödä eri ruokia. Mitä tuollainen mies tilaa ravintola ravintolassa, lasten menusta nugetit ja ranskalaiset?
Aika moni mies muutenkin tilaa sen pihvin ihan ranskalaisten kanssa ja sellainen annos on aika monen ravintolan (aikuisten) ruokalistalla. Myös ulkomailla.
Minäkin tilaan ja olen nainen. Saatan tilata kylkeen myös oluen.
Haluan käydä vähän paremmissa ravintoloissa, joissa saa oikeita kulinaristisia elämyksiä. Pihvi ja ranut ei ole listoilla näissä. S-ketjun kuppiloissa voi ottaakin sellaisen annoksen, muttei niissä viitsi käydä kuin korkeintaan kerran vuodessa
Voisitko antaa jonkin esimerkin kohtuuhintaisesta ravintolasta, jonka listalla ei ole ranuja ja pihvejä? Eikä mitään vegejuttuja tai sushibaareja.
Helsingissä käymme paljon Kuukuu ja kuu -ravintoloissa ja Tallinnassa suosikki Rataskoivu -ravintola. Hyviä perus ravintoloita, mutta ei niissä mitään ranuja syödä. Miksi joku edes menisi ravintolaan illalliselle, jos haluaa jotain ranuja syödä?
No tuolla näkyy sitten olevan muusia ja lihapullia. Minusta ihan samaa sarjaa kuin ranut. Voisi kysyä myös, kuka menee ravintolaan illalliselle, jos haluaa syödä lihapullia ja muusia..
Lihapullat on ulkomaalaisia varten.. mutta nuo ovat perusravintoloita, jossa ainakin itse käyn usein. Jos noiden listalta ei pysty mitään syömään, niin on kyllä aika rajoittunut.
Kuka siis sanoi, ettei mitään pysty syömään. Minähän sanoin, että tuollakin näkyy olevan se muusi ja lihapullat, jotka eivät kyllä minusta ole yhtään sen kummempaa kuin ne ranutkaan.
Ai ne lammaspullat? Meinaat, että lammasta sitten kuitenkin syö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä suosikkiravintoloita ovat esim. C ja Bertha. Katsopas ihan netistä, niin ei siellä mitään pihviä ja ranuja löydy.
Näyttivät olevan minulle liian hienoja. En edes osaa lukea tuota ruokalistaa. Onko niin, että saatavilla on vain yksi menu ja kaikki sitten syövät sitä samaa? Itse ajattelin lähinnä sellaisia normaaliravintoloita, joissa käydään ihan vain nälän takia ja listalla on suoraan valittavana esimerkiksi se laktoositon annos eikä sitä tarvitse tilata viikkoa etukäteen. Ja että saa valita sen hetkisen mielentilan ja nälän mukaan.
Siis jos ravintolaan mennään illalliselle, niin yleensä hyvissä paikoissa on tuo yksi menu, joka maistellaan. Sehän siinä idea on, että on uusia mielenkiintoisia makuja, jota on kiva vertailla. Toki lounaalla voi ihan vaan tankata, mutta illallisen idea on kai toinen.
Okei, meillä on selkeästi erilaiset käsitykset ravintolaillallisen tarkoituksesta. Minä menen sinne nauttimaan seurasta ja syömään hyvää ruokaa oman valinnan mukaan niin että nälkä lähtee. En mene ravintolaan ihmettelemään, mitä siellä keksivät lautaselleni. Yleensä itse käyn ravintoloissa jonkin muun tekemisen lisäksi. Se ruoka ei siis ole illan varsinainen tapahtuma, vaan se mahdollistaa sen seurustelun.
Ja ihan oikeasti, myönnän olevani juntti ja nirso, kun mänty ja hevosen file menussa ei hirveästi houkuttele.
Juntithan nimenomaan syö hevosta, parhaimmillaanhan se leivän päällä on. Juuri sain tutulta superjuntilta metsästäjältä palvattua hevoista.
Hevosen liha molekastikkeella ei ollut huonoa sekään. Eikä salami.
Kaikille maailmankaikkeuden jumalille kiitos omasta miehestäni. Hän on keittiömestari, ja hänen laittamansa ruoka on jumalaista.
Pakko sanoo et antakaa ihmisten elää. Mua ei haittais pätkääkään ruokavalio jos muuten on sopiva mies mulle. Kaikki syö mitä syö. Elämä on ja nää on taas näitä pikkumaisia asioita joista valitetaan ihan turhaan. On isompiakin ongelmia maailmassa kuin sun miehes ruokavalio. Oppikaa hyväksymään ihmisten erilaisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Päätätkö sinä, mitä mies syö ravintolassakin? Muutenhan miehellä ei tarvi nyppiä epämiellyttäväksi kokemiaan aineksia, jos itse saa tilata syömisensä.
Tuskin siellä ravintolassa olisi sitä Nallepuuroa
Aika lapsellinen on mies
Varmasti tulee terveysongelmia tuosta ruokavaliosta
Oletko suoraan sanonut asiasta ? 'Uskon että ilmenee muutakin outouksia ajan mittaan, eihän tuo ole normaalia
Vierailija kirjoitti:
Ei voi toimia, lapsen vanukkaat aina uhattuna
Miksi syöttäisit lapselle roskaruokaa ?
Vierailija kirjoitti:
On kyl erikoista, muakin ärsyttäis. Eikö syö esim työpaikkalounaita tai missään kodin ulkopuolella normaalisti? Minkä ikäinen? Jos 20, niin voi olla vielä toivoa, mutta jos ihan oikeesti jo aikuinen niin outoa on.
Kyllä näitä kolmekymppisiä mussukoita näkee lounasbuffeteissa. Tarjolla on jos vaikka mitä erilaisista salaateista kotoisiin sapuskoihin, mut lautaselle kelpaavat ainoastaan lastenpöydän (käsittämättömät) ranskalaiset ja nakit.
Päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi toimia, lapsen vanukkaat aina uhattuna
Miksi syöttäisit lapselle roskaruokaa ?
Totta. Kyllä lapsi osaa itsekin syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Sinä olet nirso, mutta kumppani ei saa olla.
Vertaatko tosissaan elämänkumppanin valitsemista siihen, että nypitään kasvikset pois ruuasta?
Minusta on ihan normaalia, että perheessä syödään yhteistä ruokaa. Ja tottakai koitetaan nimenomaan tehdä ruokaa, josta kaikki tykkäävät ja se on nimenomaan juuri helpompaa silloin kuin perheenjäsenet eivät turhia nirsoile.