Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia
Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.
Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.
En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...
Olisiko teille turn-off?
Kommentit (928)
Kannattaa opetella suhtautumaan huumorilla toisten ihmisten omituisuuksiin. Jokaisella taitaa olla omat klikkinsä.
Voihan mies olla sitä mieltä, että nainen on vähän erikoinen, kun vetää kaikkea mahdollista evästä miettimättä kurkusta alas.
Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Tuo ei ole keneltäkään pois.
Mulle kyllä oma, kumppanin ja tulevien lasten terveys on niin tärkeä asia, että en kyllä lähtisi suhteeseen henkilön kanssa, joka laiminlyö terveytensä täysin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella suhtautumaan huumorilla toisten ihmisten omituisuuksiin. Jokaisella taitaa olla omat klikkinsä.
Voihan mies olla sitä mieltä, että nainen on vähän erikoinen, kun vetää kaikkea mahdollista evästä miettimättä kurkusta alas.
Mitä hauskaa on terveysongelmissa? Nuorena ehkä vielä pystyy välttymään niiltä, mutta aivan varmasti iän myötä alkaa karttua jos minkälaisia ongelmia kun keho ei saa tarvitsemiaan ravintoaineita.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kyllä oma, kumppanin ja tulevien lasten terveys on niin tärkeä asia, että en kyllä lähtisi suhteeseen henkilön kanssa, joka laiminlyö terveytensä täysin.
Juuri näin. Kyse on perusjutuista. En voisi liikunnallisena ihmisenä elää sohvaperunan kanssa.
Minulle terveellinen ruoka ja liikunta ovat hyvinvointini perusta. Nämä asiat olemme puolisoni kanssa siirtäneet myös jälkikasvullemme, luonnollisesti. Toki laiskottelemme ja herkuttelemme joskus, mutta kukaan meistä ei viihdy siinä olotilassa kovin pitkään. Ja mitä se herkuttelu sit kenelläkin tarkoittaa.... Mulle se on lasillinen punaviiniä ja tumma suklaa. Muulle perheelle pizza ja olut.
Ollaan puolison kanssa vähän sellasia foodieita. Käydään kerran kuussa jossain fine diningissa. Alkoi naurattaa, kun mietin millanen kokemus se olisi teidän kanssa. 😬😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut tuntuvat ihan suuttuvan siitä, että toiset haluavat puolisokseen kumppanin, joka ei ole nirso. Eikö se ole kaikkien etu, että jokainen ottaa kumppanikseen sellaisen henkilön, jolla on suht samankaltainen elämäntyyli ja arvomaailma sen sijaan, että otettaisiin joku täysin erilainen ja yritettäisiin sitten häntä muuttaa ja muokata oman miesihanteen kaltaiseksi.
Kuulostaa aika nirsolta tavalta valita kumppani. Pitää olla samanlaiset elämäntyylit ja arvomaailmat.
No totta hemmetissä olen nirso kumppanin valinnassa!
Juu. Sinä olet nirso, mutta kumppani ei saa olla.
Vertaatko tosissaan elämänkumppanin valitsemista siihen, että nypitään kasvikset pois ruuasta?
Sinähän tuota taisit edellä sen esimerkin ottaa esille.
jos on rakkautta ja hyvä mies niin syököön vaikka pilttiä. rakkaus kestää.
Voisikohan sillä olla Arfid eli ruokiin tai syömiseen liittyvä fobia.
Jokaisella on oikeus syödä miten parhaaksi näkee, mutta jokaisella on myös oikeus valita kumppaninsa miten parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on mulle intohimo ja samoin terveys on mulle tärkeä arvo. Näkemyserot tuollaisen miehen kanssa olisivat kyllä liian suuret, että suhteeseen tuollaisen miehen kanssa lähtisin. Kyllä se mielestäni olisi paljonkin pois suhteelta, jos en ikinä pystyisi kokkailemaan ja nauttimaan erilaisia ruokia kumppanin kanssa, käymään etnisisissä ravintoloissa, matkustamassa maissa, jossa ruoka on täysin erilaista jne. Jos mies syö todella huonosti niin tuskimpa hänellä pahemmin riittää energiaa liikkumiseenkaan ja aktiiviseen elämään, joka taas itselle on tärkeää.
Tämä ei ole velmuilua vaan fakta. Googlatkaa vaikka: sokeripitoiset ruoat aiheuttavat ilmavaivoja. Seurustelin vähän aikaa pari vuotta sitten ihmisen kanssa, jolla oli ADHD. Eli muutenkin ylivilkas, lisäksi joka päivä söi makeaa. Muuten komea mies, mutta hänellä oli huonot hampaat ja hän piereskeli jatkuvasti karkin "kannustamana". (Meni kiertoon.)
Olen mies ja lasten vanukkaat vetää aina kaupassa puoleensa kuin seireenit, joudun käyttämään koko tahdonvoimani ettei jalat kävelytä sinne vanukasosastolle, joskus repsahdan kaikesta huolimatta. Varmaan alkoholistit ymmärtää sen vastustamattoman vetovoiman...
*just kidding*
Vierailija kirjoitti:
jos on rakkautta ja hyvä mies niin syököön vaikka pilttiä. rakkaus kestää.
Kuinka kauan miehen sydän kestää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni taas ei haittaisi millään lailla, mikäli muuten on ns. Täyspäinen ihminen. Hittoako se mulle kuuluu tai on pois, mitä toinen tykkää syödä.
Minä uskon, että tuollainen rajoittaisi yhteistä tekemistä. Itse tykkään matkustella ja syödä ulkona, ennen koronaa keskimäärin kerran viikossa (jos työpaikkalounaita ei lasketa) ja olisi todella tylsää, ellei sitä voisi tehdä oman kumppanin kanssa vaan aina pitäisi lähteä yksin tai kavereiden kanssa.
Tuo on ongelma vain, jos siitä tekee ongelman. Harvassa on se ravintola, jossa ei saisi esim. turvallista perunaa/riisiä/makaronia ja jotakin lisäkettä.
Kaveri on monta ruoka-aineallergiaa, ja silti hänen kanssaan on mukava matkustaa. Osittain on hänellä omat eväät, mutta ranskalaisilla on monet matkat selvinnyt.
Kyllä minä matka- ja ravintolakumppaniltani odottaisin, että hän aidosti nauttii asioista. Onhan sushissakin enimmäkseen riisiä, joo, mutta haluaisinpa kuulla ap:lta, kuinka usein tuo mies ehdottaa, että lähdetään syömään sushia.
Harva oikeasti pitää sushista, aika paskaahan se on.
Ei se paskaa ole, mutta en itsekään osta. Pääosin valkoista riisiä, vähän kalaa ja kasviksia. Ostan samalla rahalla kalaa ja kasviksia
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap kysyt tuota asiaa edes?
Etkö itse osaa sanoa onko turnoff?
En ole ap, mutta osaan silti vastata. Hän kysyi, olisiko se sinulle turnoff. Tämä on keskustelupalsta, siksi.
Mua ärsyttää aivan älyttömästi tää alotus ja iso osa kommenteista.
Miksi ap on kirjottanu asiasta ees tänne? Eikö voisi pohtia asiaa läheistensä kanssa? Tuskin tuntemattomista ketkä eivät tunne henkilöitä saatikka tilannetta on mitään hyötyä. Moni täällä vaan pätee omaa erinomaisuuttaan, miltä teistä tuntuisi, jos teistä tehtäisiin tällainen keskustelu? Miehellä voi olla mielenterveysongelma tai mikä hyvänsä ja musta tällanen on todella törkeää käytöstä.
Ihmettelen että kuka haluaisi tällaisten aloittajan sekä arvostelijoiden kaltaisten henkilöiden kanssa laittaa hynttyyt yhteen, kun ei voi yksinkertaisesti puhua itseään huolestuttavista/häiritsevistä/etc. asioista itse oman rakkaan kanssa? Tai tehdä aloitus pohdintaa ennen rakkaalle avautumista lähipiirin kanssa, josta on äärimmäisen todennäköisesti enemmän hyötyä kuin tuikituntemattomista "vierailijoista"
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap on kirjottanu asiasta ees tänne? Eikö voisi pohtia asiaa läheistensä kanssa? Tuskin tuntemattomista ketkä eivät tunne henkilöitä saatikka tilannetta on mitään hyötyä. Moni täällä vaan pätee omaa erinomaisuuttaan, miltä teistä tuntuisi, jos teistä tehtäisiin tällainen keskustelu? Miehellä voi olla mielenterveysongelma tai mikä hyvänsä ja musta tällanen on todella törkeää käytöstä.
Ihmettelen että kuka haluaisi tällaisten aloittajan sekä arvostelijoiden kaltaisten henkilöiden kanssa laittaa hynttyyt yhteen, kun ei voi yksinkertaisesti puhua itseään huolestuttavista/häiritsevistä/etc. asioista itse oman rakkaan kanssa? Tai tehdä aloitus pohdintaa ennen rakkaalle avautumista lähipiirin kanssa, josta on äärimmäisen todennäköisesti enemmän hyötyä kuin tuikituntemattomista "vierailijoista"
Niin, yleensähän kyse on moukkamaisuudesta ja huonosta kasvatuksesta, kun ei ole pidetty huolta hyvään ruokavalioon oppimisesta. Jos muuten on kiva ja kiinnostava henkilö, niin kyllähän tuollainen harmittaa. Pitää joko valita, että jaksaako lähteää pikkuhiljaa sopeuttamaan toista vai jatkaako etsimistä. Mun puoliso oli aikanaan 10 v. sitten myös tosi nirso. Mun kanssa sitten oppi maistamaan erilaisia ruokia ja nykyään se syö jo mielihyvin melkeen mitä vaan erikoisempaakin. 😊
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole kenestäkään nimillä puhuttu. Tuolla logiikalla keskustelupalstoilla ei voisi oikein enää sitten mistään puhua kun aina voi jollain henkilöllä olla mielenterveysongelmia taustalla. Itselläkin on masennut, mutta en loukkaannu jos joku täällä mietiskelee esim. sitä että onnistuuko suhde masentuneen henkilön kanssa.
Miksi ap kysyt tuota asiaa edes?
Etkö itse osaa sanoa onko turnoff?