Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia
Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.
Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.
En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...
Olisiko teille turn-off?
Kommentit (928)
Tosi mies kusee vaikka kattoon kirjoitti:
Vit- uako sille mul-unlutkuttaja lehmälle kuuluu mitä mies syö.. kuskoot omiin muroihinsa sa-tanan nirppanokka menkööt autuaimmille niityille.
Mahtoiko kalikka kalahtaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos on rakkautta ja hyvä mies niin syököön vaikka pilttiä. rakkaus kestää.
Kuinka kauan miehen sydän kestää?
Ei huolta, kyllä se loppuelämän kestää!
No aika harva ravintola antaa aikuisten tilata ne nauravat nakit lasten listalta muutenkaan...
Enpä minäkään kenenkään vegaanivouhottajan kanssa laittaisi hynttyitä yhteen.
Miksi ihmeessä hän ei voisi syödä mitä haluaa?
Ja siellä ravintolassa, saako hän tilata itse ruokansa?
Kuulostaa ns suominaiselta, jonka miehen pitää tehdä, syödä ja olla kuten "vaimo" käskee... odota vaan, kunhan lapset ovat aikuisia, tämä miehesi lähtee heti.
Surullista kirjoitti:
Miksi ihmeessä hän ei voisi syödä mitä haluaa?
Ja siellä ravintolassa, saako hän tilata itse ruokansa?
Kuulostaa ns suominaiselta, jonka miehen pitää tehdä, syödä ja olla kuten "vaimo" käskee... odota vaan, kunhan lapset ovat aikuisia, tämä miehesi lähtee heti.
Mitä tuolla ruokavaliolla voi tilata esim. intialaisessa tai meksikolaisessa ravintolassa? Entäs sushipaikassa tai jossain vähän paremmassa ravintolassa?
Vierailija kirjoitti:
Enpä minäkään kenenkään vegaanivouhottajan kanssa laittaisi hynttyitä yhteen.
vegaanilla on kyse aatteesta ja vegaaniruoka on silti hyvinkin monipuolista ja terveellistä Vegaaniruukaan on myös helppo lisätä jotain eläinproteiinia jos esim toinen on vegaani ja toinen kasvis/sekasyöjä eikä tarvitse aina kahta eri ruokaa kokata.
Meillä saa syödä ihan mitä tahansa, kunhan jaksaa ,,,,p,,anna.
Kohta varmaan vonkaa sinulta myös rintaruokintaa!🤱🏻🍼🥵
Jotenkin tuntuu, että tälläistä keskustelua ei käytäisi keski-Euroopassa.
Että mies siellä suostuisi syömään vain lehtipihviä ketsupilla tai nauravat nakit perunamuusilla. Jopa hänen kaverinsa puuttuivat tuollaiseen ruokavalioon.
Sulje se miehesi kellariin tai johonkin huoneeseen josta hän ei pääse pois ja vie hänelle vaikka 3-4 päivän välein pienen annoksen aikuisten ruokaa jota haluat hänen syövän. Sitten kun hän oppinut syömään niitä ruokia mitä haluat hänen syövän päästät hänet sieltä ulos sillä ehdolla että hän syö vain sellaisia ruokia mitä sinä haluat hänen syövän ja rankaiset häntä kiellettyjen ruokien syömisestä sulkemalla hänet taas sinne kellariin tai huoneeseen muutamaksi päiväksi ilman ruokaa.
Onneksi ei olla lintuja, lintulasten ruoka on nimittäin emon oksennus.
Minä en tuollaisen aikuisvauvan kumppaniksi rupeaisi. Eräs tuntemani mies oli yli 40-vuotias mutta hänkin söi todella rajoitetusti koska melkein kaikki ruokaa oli hänestä pahaa. Hän jatkuvasti kertoi että mitä hän voi syödä ja mitä ei tehden asiasta todella ison numeron. Melkein mikään oikea ruoka ei hänelle kelvannut vaan hän söi lähinnä pelkkiä herkkuja kuten pizzaa, hampurilaisia, makkaraa, karkkeja, suklaata, perunalastuja, vehnäleipää, pullaa, voita leivän päällä ja joi alkoholijuomia, cocacolaa ja energiajuomia. Sitten hän ihmetteli että miksi hänellä oli monien eri ravintoaineiden puutos ja esimerkiksi anemia niin pahana että hänelle oli jouduttu tekemään sen takia useamman kerran verensiirtojakin. Sen lisäksi hän oli muutenkin huonossa kunnossa sekä sairaalloisen ylipainoinen mikä ei tietenkään hänen epäterveellisestä ruokavaliostaan johtunut hänen omasta mielestään. Hänellä oli selvästi jokin autismin kirjon häiriö mille hän ei itse voinut tietenkään mitään mutta rasittavaa se oli kun hän aina suureen ääneen ihmetteli että miten muut ihmiset pystyivät hänen mielestään pahaa ruokaa syömään. Siis esimerkiksi salaatteja, ruisleipää, puuroja, kasviksia, hedelmiä, marjoja ja kalaa jotka hänestä olivat todella pahoja oksennuksen makuisia ruokia.
Laivan buffetissa hakee kai sitten sieltä lasten pöydästä ? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Laivan buffetissa hakee kai sitten sieltä lasten pöydästä ? 🤣
Tyrkkii vielä "kilpailijat", eli muut lapset pois tieltään Mr. Bean tyyliin, että saa otettua itse enemmän xD
Jos nyt miettisi, että lähdenpä ravintolaan hienon ladyn kanssa ja tilaan nauravat nakit.. Ei tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos on rakkautta ja hyvä mies niin syököön vaikka pilttiä. rakkaus kestää.
Kuinka kauan miehen sydän kestää?
Tarkoitatko, että piltti on vaarallista syöjänsä sydämelle?
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää aivan älyttömästi tää alotus ja iso osa kommenteista.
Miksi ap on kirjottanu asiasta ees tänne? Eikö voisi pohtia asiaa läheistensä kanssa? Tuskin tuntemattomista ketkä eivät tunne henkilöitä saatikka tilannetta on mitään hyötyä. Moni täällä vaan pätee omaa erinomaisuuttaan, miltä teistä tuntuisi, jos teistä tehtäisiin tällainen keskustelu? Miehellä voi olla mielenterveysongelma tai mikä hyvänsä ja musta tällanen on todella törkeää käytöstä.
Ihmettelen että kuka haluaisi tällaisten aloittajan sekä arvostelijoiden kaltaisten henkilöiden kanssa laittaa hynttyyt yhteen, kun ei voi yksinkertaisesti puhua itseään huolestuttavista/häiritsevistä/etc. asioista itse oman rakkaan kanssa? Tai tehdä aloitus pohdintaa ennen rakkaalle avautumista lähipiirin kanssa, josta on äärimmäisen todennäköisesti enemmän hyötyä kuin tuikituntemattomista "vierailijoista"
Mistä tiedät, miten ap on keskustellut itse ”oman rakkaan kanssa”? Ja miksi hän on kirjoittanut tänne - no oliskohan siksi, kun tää on keskustelupalsta. Halus varmaan keskustella.
Suurimmalla osalla tällaisista ihmisistä kyse on nimenomaan nirsoilusta, aistiyliherkkyys on toki asia erikseen, mutta tätäkin pystytään hoitamaan terapiassa.