Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia

Vierailija
23.01.2021 |

Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.

Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.

En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...

Olisiko teille turn-off?

Kommentit (928)

Vierailija
841/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi nirsoilee ruokavaliostaan pois kaiken minkä maku ja/tai koostumus ei miellytä. Toinen nirsoilee elämästään pois muuten hyvät kumppaniehdokkaat, joiden ruokavalio ei miellytä. Peiliin katsomisen paikka?

Henkilö, joka ei välitä tippaakaan terveydestään ja syö ainoastaan epäterveellistä ruokaa ei kyllä kuulosta järjen jättiläiseltä muutenkaan ja elämä noin kaavoihin kangistuneen ja kokeilunhaluttoman kumppanin kanssa olisi varmasti varsin yksitoikkoista muutenkin. 

Vaikka peili tuodaan eteesi, voit aina kääntää katseen muualle.

Ap kirjoittaa otsikossa, että kyseessä on muuten hyvä mies.

No ehkä se on AP:lle hyvä mies, mutta ei mulle. Ja kommenteista päätellen ei kovin moni muukaan nainen tällaista miestä halua... 

Vierailija
842/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti hyvä mies, niin pidä ehdottomasti kiinni hänestä, kai pienet erikoisuudet voi toisessa hyväksyä.

Toisaalta se, kun nuo ovat lihottavia asioita mitä miehesi syö, ja kun ikää tulee niin paino kasvaa ja vatsanseutu kasvaa ja diabeteskin on nurkan takana. Mukana tulevat mahdollisesti myös selkäongelmat ja verenpainetaudit kunnon heiketessä ja painon noustessa - että on syytä huoleen, miten miehesi selviytyy arkipäivän rutiineista.

Kokeilkaa yhdessä terveellisiä ja herkullisia kasvisreseptejä, kuten vaikkapa uunikasviksia tai bataattipohjaista pizzaa.

Tärkeintä, että kerrot huolesi, toista syyllistämättä. Ja että yhdessä sitoudutte syömään yhdessä tekemäänne ruokaa, toivottavasti löydätte hyvät kumpaakin tyydyttävät mutta terveelliset reseptit, niitä on maailma pullollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan käydä mieheni kanssa syömässä hyvissä ravintoiloissa ja matkustella laajastikin. En voisi ottaa mössömiestä mitenkään, ei sopisi minun elämäntyyliini lainkaan.

Vierailija
844/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi nirsoilee ruokavaliostaan pois kaiken minkä maku ja/tai koostumus ei miellytä. Toinen nirsoilee elämästään pois muuten hyvät kumppaniehdokkaat, joiden ruokavalio ei miellytä. Peiliin katsomisen paikka?

Henkilö, joka ei välitä tippaakaan terveydestään ja syö ainoastaan epäterveellistä ruokaa ei kyllä kuulosta järjen jättiläiseltä muutenkaan ja elämä noin kaavoihin kangistuneen ja kokeilunhaluttoman kumppanin kanssa olisi varmasti varsin yksitoikkoista muutenkin. 

Vaikka peili tuodaan eteesi, voit aina kääntää katseen muualle.

Ap kirjoittaa otsikossa, että kyseessä on muuten hyvä mies.

Jos itselle terveys on tärkeä arvo niin silloin yleensä haluaa myös kumppanikseen henkilön, jolle terveys on tärkeää. Jos tykkää syödä säännöllisesti ravintoloissa, kokkailla etnisiä ruokia ja matkustella niin silloin todennäköisesti haluaa myös kumppanin, joka arvostaa samoja asioita. 

Vierailija
845/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

**ttu mitä porukkaa. Elämä on elämän pituinen matka ja jos ei syö nyt oliiveja niin se ei ole tae siitä että ei koskaan söisi. Ei ne mesterikokitkaan ole syntyneet kokeiksi vaan kehittyneet siksi.

Vierailija
846/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n säälittävä ukko vaikuttaa täydeltä idiootilta. Ei ole normaalin ihmisen käytöstä. Aivan sekopäinen tapaus, kuten sellainenkin, joka tällaista sekopäätä katselee.  

Vierailija
847/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, ei välttämättä kynnyskysymys, mutta kyllähän tuo varmasti ärsyttäisi pitkässä juoksussa. Rasittavinta olis laittaa aina kaksi eri ruokaa kun kokkailee itselleen jotain mitä toinen ei sitten haluakaan syödä.

Vierailija
848/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituslsuse pitäis korjata: huono mies, syö vain lastenruokia.

Miehet on miehiä ja vauvat on vauvoja. Ei jatkoon.

Vierailija
849/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama mitä mies syö, jos on mulle rakas

Vierailija
850/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Kalevauva on ymmärtänyt tehdä tästäkin keskustelusta biisin.

Vierailija
851/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruoka ostoksiin osallistuu kumpikin ja yhdessä käydään kaupassa kerran viikossa valikoimassa ruokamme. Minä otan muistilistan mukaan kaikki perus ruuat ja taloustavarat+ hygienia tarvikkeet kärryyn ja mieheni kerää koppaan omat herkkunsa ja eväs aineet jos töissä ei ole ruokalaa. Meillä ei saa ruoka olla loppu koskaan kesken viikon sillä kesken kaiken ei sitten kaupassa käydä. 

Vierailija
852/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyttäättekö te tosiaan noin ehdottomina toisen makumieltymyksiä? Ja sitten vaihtoon, jos ei mene just niinkuin itse haluaa? Olen itse nainen ja pakko sanoa, että jos mies vahtisi minun syömisiäni ja alkaisi vaatimaan ja arvostelemaan, niin olisi entinen mies hyvin äkkiä. Pitäisiköhän jokaisen vahtia vaan omia tekemisiään. Ei tässä nyt mistään vieraissa juoksemisesta sentään ole kyse. Tsiisus.

Vierailija
853/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on kyllä ihme syömis ongelmat perheessä. Pitäisköhän jotain noille tehdä. 

Vierailija
854/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisi kokkaaminen vaikeaksi jos kahdenlaista ruokaa pitää kotona tehdä. Vaikka itsekkin syön joskus noita ns. lasten ruokia, en kykenisi pelkästään niitä syömään.

Siis miten se kokkaaminen vaikeaksi menisi, jos kahdenlaista ruokaa tekee? Meillä mies ja poika tykkäävät lihapainotteisesta ruuasta ja itselleni teen mieluummin kevyempiä ruokia, esim. paljon keittoja. Kyllä siihen hellalle porisemaan tai uuniin mahtuu useampikin kattila tai vuoka. Toiseen kattilaan makkarakeittoa ja toiseen vaikka kasvis- tai broilerikeittoa. Siinä samalla ne lähes samoista tarpeista tulee, kuten monet muutkin ruokalajit. Pienellä vaivalla jokaiselle mieleistä ruokaa.

Vierailija
855/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama mitä mies syö, jos on mulle rakas

Sinua ei kiinnosta rakkaan elintavat? Terveys?

Aloittajan mies ei ilmeisesti ei syö kasviksia.

Vierailija
856/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyttäättekö te tosiaan noin ehdottomina toisen makumieltymyksiä? Ja sitten vaihtoon, jos ei mene just niinkuin itse haluaa? Olen itse nainen ja pakko sanoa, että jos mies vahtisi minun syömisiäni ja alkaisi vaatimaan ja arvostelemaan, niin olisi entinen mies hyvin äkkiä. Pitäisiköhän jokaisen vahtia vaan omia tekemisiään. Ei tässä nyt mistään vieraissa juoksemisesta sentään ole kyse. Tsiisus.

No kyllä meillä ainakin koitetaan jonkin verran yhdessä suunnitella mitä ruokaa kokataan, milloin tilataan noutoruokaa, milloin käydään ravintolassa, milloin kutsutaan ystäviä tai perhettä luoksemme syömään jne. 

Vierailija
857/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:llä oli täydellinen mies ja jätti sen noin mitättömän asian vuoksi?

Vierailija
858/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttäisi :D En haluaisi kiintyä tai rakastua noin ruokarajoitteiseen ihmiseen, koska rakastan tehdä ruokaa, kokeilla uusia reseptejä ja tykkään käydä ravintoloissa syömässä. Lisäksi tuokin, että ruokavalio on tosi epäterveellinen. Haluan elää mahdollisimman pitkään terveenä ja olisi kivaa että puolisoni pysyisi rinnallani yhtä terveenä.

Mieheni on kokki ja se on aika ihanaa. Syömme kyllä kerran viikossa jotain vastaavaa kuin aloittajan mies ja en halua jeesustella. Pidän pika- ja roskaruoastakin :D

Vierailija
859/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut tuntuvat ihan suuttuvan siitä, että toiset haluavat puolisokseen kumppanin, joka ei ole nirso. Eikö se ole kaikkien etu, että jokainen ottaa kumppanikseen sellaisen henkilön, jolla on suht samankaltainen elämäntyyli ja arvomaailma sen sijaan, että otettaisiin joku täysin erilainen ja yritettäisiin sitten häntä muuttaa ja muokata oman miesihanteen kaltaiseksi. 

Vierailija
860/928 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoinen suhde tuottaisi paljon ongelmia: 

-Kuka kokkaa ruuat? Kumpikin erikseen? Jos on lapsia niin mitä ne lapset syövät?

-Miten opettaa lapsille terveellisen ruuan tärkeys jos toinen vanhemmista syö aina epäterveellistä ruokaa?

-Miten miehen terveys kestää pidemmän päälle ravintoköyhän ruuan syömisen? 

-Miten onnistuu ravintolassa syöminen, matkustelu, ystävien kanssa syöminen?

Olisi ihan mielenkiintoista kuulla jos joku on saanut tällaisen suhteen onnistumaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi