Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia

Vierailija
23.01.2021 |

Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.

Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.

En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...

Olisiko teille turn-off?

Kommentit (928)

Vierailija
281/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on pienestä kiinni :D

Ei mikään ihme että sanotaaan kuinka huipussa nykynaisten vaatimukset ovat!

Jos mies on fyysisesti kunnossa eikä ole lihava, niin mitä hiton väliä hänen ruokamieltymyksillään on?

Ei istu täydellisen prinssin mielikuvituskuvaan?

Joo-o, jatkakaa vaan kissojenne kanssa

No tässä on kerrottu aika monta syytä. Et voi käydä kunnon ravintoloissa, et voi kokata yhdessä, et voi syödä samaa ruokaa, et voi matkustaa, et voi viettää aikaa ystävien kanssa kokaten. Ja yleensä tuollainen nirsous korreloi muidenkin rajoitteiden kanssa. Mitä mieltä yhdessäolossa olisi, jos toinen makaisi vain sohvalla tai kävisi lätkämatseissa?

Eihän noista pidä paikkaansa kuin tuo, että et voi syödä samaa ruokaa. Ihan hyvin voi käydä ravintoloissta (jos nyt puhutaan niistä perusravintoloista, eikä fine diningistä), voi kokata yhdessä ja ystävienkin kanssa ja voi matkustaa. No matkustaa ei kannata kovin eksoottisiin maihin, mutta niistäkin löytyy yleensä vaikka se mäkkäri tai edes leipää ja hedelmiä. 

Ja yhdessäolovertaus on omituinen. Miten lätkämatseissa käyminen poikkeaa esimerkiksi siitä, että pelaisi itse jääkiekkoa tai kävisi salilla tai pelaamassa tennistä tai tekee vaikka vuorotyötä? Onko hyvän miehen vaatimus, että hän viettää kaiken vapaa-ajan kotona kokkailemassa eksoottisia ruokia tai käy fine dining -ravintoloissa? 

No mitenkähän onnistuisi esimerkiksi rapujuhlat tai muut vastaavat, jos ainoa ruokavaihtoehto olisi nakit ja ranut? Ja ravintolavalikoima olisi aika kapea.. Samoin matkoilla olisi hieman outoa, jos mies kävisi ensin syömässä hampurilaiset ja sitten istuisi syömättä pari tuntia minun nauttiessa illallista? Ja tosiaan aika kapeaksi kävisi kohteet, jos mäkki pitäisi aina löytyä. Onneksi oma puoliso ja ystäväpiiri ja vielä työihmiset ovat ihmisiä, jotka kykenevät syömään erilaisia ruokia ilman rajoituksia.

Niin just! :D Rapujuhliahan on tosi usein ja ihan jokaisella. Itse en ole elämässäni ollut koskaan rapujuhlissa enkä ole sellaista mahdollisuutta koskaan tajunnut edes pelätä. Jos joku minut sellaisille kutsuisi, voisin kieltäytyä sen kerran kutsusta ja mennä sitten istumaan iltaa joskus toiste. 

Ravintovalikoima edelleenkään ei olisi kapea, kun useimmista ravintoloista saa ne ranut. Ja sama matkoilla. Ja eikö se ole neuvottelukysymys, onko sinulla yhtään sen suurempaa oikeutta päästä syömään juuri siihen ainoaan ravintolaan, jossa niitä ranuja ei saa. Miksi toisen pitäisi joustaa, jos sinäkään et jousta. Kyllä tässä ketjussa näkyy olevan paljon kapeampia ravintolavaatimuksia kuin esim omilla lapsillani, jotka poikkeuksetta haluavat ranuja, pizzaa tai pastaa. En ole koskaan kokenut ongelmaksi löytää myös itselleni jotain syömäkelpoista sellaisista ravintoloista, joihin lapseni toivovat. Jos sinulle muka kelpaa kaikki ruoat, miksi yhtäkkiä olisikin ongelma, jos menisitte sellaiseen ravintolaan, missä on jotain syötävää sille nirsollekin? Niinpä. 

Rapujuhlat tai vastaavat eli tilaisuudet, joissa syödään yhdessä. Ja ainakin meilläpäin rapujuhlat on ihan normaali perinne.

Ja niitä ranuja nyt ei vaan saa joka paikassa, Katso esim. tuo kuu kuun tai kuun lista. Ja ravintola nyt yleensä katsotaan suositusten mukaan ja paikan päällä valitaan ruoat, jos ei ole yhtä menua. Se, ettet sinä koe nirsoutta ongelmaksi tai ole koskaan ollut rapujuhlissa, ei tarkoita, ettei kukaan muu sitä kokisi. Itse en noin nirson miehen kanssa haluaisi asua, mutta onneksi joku muu haluaa.

mitenkäs teidän piireissänne sitten suhtaudutaan äyriäisallergiseen, jos rapujen syöminen on teidän ystävyydessänne niin tärkeää? 

Edelleen, siellä Kuukuun listalla on se muusi ja lihapullat. Ja edelleen, on satoja ja tuhansia ihan hyviä ravintoloita, joista saa ne ranut, joten kenenkään maailman ei pitäisi kaatua, jos joskus tällaiseenkin tavisravintolaan joutuu. 

Ja tuossa jo pariinkin kertaan sanoin, että tässähän puhuttiin, pystyykö ap:n mies syömään normaalissa ravintolassa. Missään ei käsittääkseni kysytty, pystyykö hän elämään samanlaista elämää jonkun supernirson fine dining -harrastajan kanssa. 

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että ravintolan lihapullat kelpaisivat ruokanirsoilijalle? Niissähän voi olla sisällä vaikka mitä sipulia ja mausteita, lisäksi kastike on outoa ja annokseen epäilemättä kuuluu myös jotain rehuja ja ehkä jopa hilloa. Toki monessa paikassa voi varmastikin tilata listan ulkopuolelta pelkät ranskalaiset suolalla, mutta suurimmassa osassa ravintoloita ei niihin ole edes ketsuppia seuraksi tarjota, ja koko ravintolakäynnin idea hieman kärsii kun ukko ensin katsoo vierestä alkupalan tai syö palan patonkia salaattipöydästä, sitten mättää niitä ranujansa pääruoan ajan, ja jälkkäriksi tilaa lastenlistalta pallon vaniljajäätelöä. Ja tämä jossain täysin perustason ravintolassa, ei edes missään sen hienommassa.

En ymmärrä, miksi jotkut ruoat on nyt nimetty lastenruoiksi. Kyllä ihan aikuisillekin myydään jäätelöannoksia jälkiruoaksi ja niitä ranuja ja perunamuusia tosiaan on aika monessa ravintolassa ihan listalla eikä niitä tarvitse pyytää sieltä listan ulkopuolelta. Kas kun ravintoloissa myydään yleensä kokonaisia annoksia eikä yksittäisiä ruoka-annoksia. Jos listalla on perunamuusi ja lihapullat, kyllä siinä on ihan oikeasti mukana myös se muusi eivätkä pelkät lihapullat. 

Vierailija
282/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ollut työpaikan illallinen tarjottuna ja eräät sitten tilaa pitsaa kun ollut liian "erikoista" tarjottavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on fyysisesti kunnossa eikä ole lihava, niin mitä hiton väliä hänen ruokamieltymyksillään on?

No tässä on kerrottu aika monta syytä. Et voi käydä kunnon ravintoloissa, et voi kokata yhdessä, et voi syödä samaa ruokaa, et voi matkustaa, et voi viettää aikaa ystävien kanssa kokaten. Ja yleensä tuollainen nirsous korreloi muidenkin rajoitteiden kanssa. Mitä mieltä yhdessäolossa olisi, jos toinen makaisi vain sohvalla tai kävisi lätkämatseissa?

Eihän noista pidä paikkaansa kuin tuo, että et voi syödä samaa ruokaa. Ihan hyvin voi käydä ravintoloissta (jos nyt puhutaan niistä perusravintoloista, eikä fine diningistä), voi kokata yhdessä ja ystävienkin kanssa ja voi matkustaa. No matkustaa ei kannata kovin eksoottisiin maihin, mutta niistäkin löytyy yleensä vaikka se mäkkäri tai edes leipää ja hedelmiä. 

Ja yhdessäolovertaus on omituinen. Miten lätkämatseissa käyminen poikkeaa esimerkiksi siitä, että pelaisi itse jääkiekkoa tai kävisi salilla tai pelaamassa tennistä tai tekee vaikka vuorotyötä? Onko hyvän miehen vaatimus, että hän viettää kaiken vapaa-ajan kotona kokkailemassa eksoottisia ruokia tai käy fine dining -ravintoloissa? 

No mitenkähän onnistuisi esimerkiksi rapujuhlat tai muut vastaavat, jos ainoa ruokavaihtoehto olisi nakit ja ranut? Ja ravintolavalikoima olisi aika kapea.. Samoin matkoilla olisi hieman outoa, jos mies kävisi ensin syömässä hampurilaiset ja sitten istuisi syömättä pari tuntia minun nauttiessa illallista? Ja tosiaan aika kapeaksi kävisi kohteet, jos mäkki pitäisi aina löytyä. Onneksi oma puoliso ja ystäväpiiri ja vielä työihmiset ovat ihmisiä, jotka kykenevät syömään erilaisia ruokia ilman rajoituksia.

Niin just! :D Rapujuhliahan on tosi usein ja ihan jokaisella. Itse en ole elämässäni ollut koskaan rapujuhlissa enkä ole sellaista mahdollisuutta koskaan tajunnut edes pelätä. Jos joku minut sellaisille kutsuisi, voisin kieltäytyä sen kerran kutsusta ja mennä sitten istumaan iltaa joskus toiste. 

Ravintovalikoima edelleenkään ei olisi kapea, kun useimmista ravintoloista saa ne ranut. Ja sama matkoilla. Ja eikö se ole neuvottelukysymys, onko sinulla yhtään sen suurempaa oikeutta päästä syömään juuri siihen ainoaan ravintolaan, jossa niitä ranuja ei saa. Miksi toisen pitäisi joustaa, jos sinäkään et jousta. Kyllä tässä ketjussa näkyy olevan paljon kapeampia ravintolavaatimuksia kuin esim omilla lapsillani, jotka poikkeuksetta haluavat ranuja, pizzaa tai pastaa. En ole koskaan kokenut ongelmaksi löytää myös itselleni jotain syömäkelpoista sellaisista ravintoloista, joihin lapseni toivovat. Jos sinulle muka kelpaa kaikki ruoat, miksi yhtäkkiä olisikin ongelma, jos menisitte sellaiseen ravintolaan, missä on jotain syötävää sille nirsollekin? Niinpä. 

Suurimmasta osasta ravintoloita ei todellakaan saa niitä ranuja ja nakkeja. Ei edes lastenlistalta. Suurimmassa osassa ravintoloita ei edess ole lastenlistaa. Se, että te käytte ainoastaan perheravintoloissa syömässä nauravat nakit ei varsinaisesti tarkoita että niitä olisi kaikki ruokapaikat pullollaan. toisekseen siinä perheravintolassa ei myöskään tarjoilla mitään perusruokaa kummoisempaa, ja sekin on yleensä perheravintolan asiakaskunnan maun mukaisesti valmistettua. Ihan vapaasti itse kukin saa viettää aikaansa ties minkälaisen ruokavammaisen kanssa haluaa ja voi lapsensakin opettaa kyseisille tavoille, mutta minua henkilökohtaisesti ei kyseinen touhu kiinnosta.

Se, että sinä et laske ravintoloiksi niitä ihan normaaleja ravintoloita, mitkä minä lasken, on sitten eri asia. Luettelin tuolla jo useampiakin ihan normaaleja aikuisten ravintoloita, joissa niitä ranuja kyllä saa. Eikä niissäkään missään taida olla lastenlistaa. 

Niin, sinä kun lasket normaaliksi ravintolaruokailuksi sen, että joku tilaa listan ulkopuolelta lautasellisen pelkkiä ranskanperunoita.

En minä mistään listan ulkopuolelta puhunut. Ihan siellä listalla siis on annoksia, joihin sisältyy ranskikset. Voitko kuvitella, aikuisten annoksissa? :O

Eli mies tilaa annoksen, missä on ranskanperunat, coleslaw, mausteinen talon ketsuppi ja talon burger (briossisämpylän sisällä jauhelihapihvi, tomaatti, salaatti, appenzeller-juustoviipale, talon majoneesikastike ja punasipulipikkelssi) ja närpsii näistä sitten 70% pelkistä ranskalaisista (ne jotka eivät ole osuneet coleslaw-kastikkeeseen), koska edes jauhelihapihviä ei voi syödä koska se on punasipulissa? Tosi normaali ravintolakäynti - ja tuollaisia ne annokset ovat ihan joissain perusbistroissakin, puhumattakaan mistään sen kummemmasta. Kirjaimelliesti mistään - ei edes sieltä ABC:lta - ei saa pelkkiä ranuja ja HK:n jauhonakkeja Felixin ketsupilla ilman mitään muuta siinä lautasella. Hyvässä lykyssä jopa ranskanperunat ovat jotain maalaisranskiksia jotka on kypsennetty kuori päällä ja maustettu talon omalla mausteseoksella, eikä ole yhtään sanottua että nekään kelpaisivat nirsolle miehelle joka on tottunut Mummon taattuun laatuun.

Vierailija
284/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vege power kirjoitti:

No kyllä vegaani menee ihan samaan juttuun. Olisi täysin turn off. Laktoositonta on aika moni ruoka jo valmiiksi.

mitä teillä on vegaaneja vastaan? Piinaako omatunto?

Itse miellän vegaanit samalla tapaa nirsoiksi. Myös arvomaailma olisi sen verran erilainen, ettei yhteiselo kiinnosta.

Vierailija
285/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin miehen kanssa olen lopettanut tapailun tuon takia. Ei voi mitään, mulla menee fiilis jos toinen käyttäytyy kuin pikkulapsi. Korreloi usein matalan koulutuksen ja yleisen junttiuden + matkustamattomuuden ja kaavoihin kangistuneisuuden kanssa nuo ruokapelot. Halutaan elää turvassa omassa pienessä maailmassa, jossa kaikki pysyy aina samana, ja mikä tahansa uusi on yäk.

Vierailija
286/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimo oli tuollainen nirsoilija. Pakko se oli lopulta vaan erota. Nirsoilijat saunan taakse

Vierailija
287/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on taas ihme vaatimuksia miehille - ei luulisi toisen ihmiset syömiset noin koville ottavan. Jos ei terveyttään sillä pilaa, niin mitä väliä. Turhanpäiväistä hienostelua en ymmärrä.

Tässä on yritetty monen sivun verran kertoa, mikä tuossa ottaisi koville. Itse miettisin, voinko tuollaisen miehen kanssa elää kuten itselläni on tapana eli matkustelisimmeko yhdessä, söisimmekö ulkona, pitäisikö kotona olla aina kaksi eri ateriaa, millaista hänen kanssaan olisi vierailla sukulaisilla ja ystävillä.

Ja yhtä monta sivua on yritetty selittää, että koville ottaminen on enimmäkseen korvien välissä eikä käytännön hankaluudessa. Jos se fine dining on niin tärkeää, kai siellä voi käydä kavereiden kanssa. 

Minä en ole fine dinignista tässä ketjussa kirjoittanut. Minulle on tärkeämpää voida matkustella ja syödä ulkona ihan vain etnisissä lounaspaikoissa ja vastaavissa. Sen takia en olisi jatkanut tutustumista mieheen, joka ei tykkää samoista asioista. Olisi aika tylsää viettää suuri osa vapaa-ajasta ja etenkin lomista erikseen (ja nyt oletukseni on, että maailmalla reissatessakin pitäisi tosiaan aina löytää jotain ranuja tai saada aamiaiseksi puuroa). En kommentoi enempää, koska asia ei ole itselleni ajankohtainen; minä olen löytänyt puolison joka on matkaillut jopa enemmän kuin minä ja on valmis syömään lähes mitä tahansa.

Kuulostaa oudolta, että yksi ateria päivässä tarkoittaisi sitä, että koko vapaa-aika ja loma vietetään erikseen. Istutko koko loman ajan ravintoloissa vai miksi se on niin iso juttu? 

Älä jaksa. Kyllähän nimenomaan yhdessä syöminen on lomilla useimmille tärkeä juttu. Mitä se toinen tekisi iltaisin, kun toinen lähtisi ulos syömään

Mutta en minä tässä vaadi ketään muuttumaan toisenlaiseksi. Jos ei tykkää syödä ulkona ja kokeilla erilaisia ruokia niin ei tykkää.

Toinen vetää kalsarikännit huoneessa ja katsoo telkkaria. Se on sitä todellista rentoutumista, eikä ravintolassa pönöttäminen.

Eli eikö lopputulema ole se, että jos on noin erilaiset odotukset rentoutumiselta, niin todennäköisesti joku muu sopii elämänkumppaniksi ja matkatoveriksi paremmin? On varmasti naisiakin, jotka matkustavat ulkomaille vetämään iltaisin kalsarikännit hotellihuoneessa.

Noin keskimäärin lomamatkoilla ihmiset viettävät niin vähän aikaa elämästään, että kannattaako näiden preferenssien perusteella puolisoa valita? Kyllä sinä  ja minäkin varmaan yksi lomamatka toistemme seurassa kestettäisiin, arkena voisi tehdä tiukkaa.

Normaalin vuotena matkustamme noin 7 viikkoa vuodessa ja lisäksi viikonloppuina käyntejä Tallinnassa tai Helsingissä yms. Joten minulle oli kyllä yksi merkittävimmistä asioista, että puolisoa kiinnostaa matkustus myös.

Vierailija
288/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rapujuhlat tai vastaavat eli tilaisuudet, joissa syödään yhdessä. Ja ainakin meilläpäin rapujuhlat on ihan normaali perinne.

Ja niitä ranuja nyt ei vaan saa joka paikassa, Katso esim. tuo kuu kuun tai kuun lista. Ja ravintola nyt yleensä katsotaan suositusten mukaan ja paikan päällä valitaan ruoat, jos ei ole yhtä menua. Se, ettet sinä koe nirsoutta ongelmaksi tai ole koskaan ollut rapujuhlissa, ei tarkoita, ettei kukaan muu sitä kokisi. Itse en noin nirson miehen kanssa haluaisi asua, mutta onneksi joku muu haluaa.

mitenkäs teidän piireissänne sitten suhtaudutaan äyriäisallergiseen, jos rapujen syöminen on teidän ystävyydessänne niin tärkeää? 

Edelleen, siellä Kuukuun listalla on se muusi ja lihapullat. Ja edelleen, on satoja ja tuhansia ihan hyviä ravintoloita, joista saa ne ranut, joten kenenkään maailman ei pitäisi kaatua, jos joskus tällaiseenkin tavisravintolaan joutuu. 

Ja tuossa jo pariinkin kertaan sanoin, että tässähän puhuttiin, pystyykö ap:n mies syömään normaalissa ravintolassa. Missään ei käsittääkseni kysytty, pystyykö hän elämään samanlaista elämää jonkun supernirson fine dining -harrastajan kanssa. 

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että ravintolan lihapullat kelpaisivat ruokanirsoilijalle? Niissähän voi olla sisällä vaikka mitä sipulia ja mausteita, lisäksi kastike on outoa ja annokseen epäilemättä kuuluu myös jotain rehuja ja ehkä jopa hilloa. Toki monessa paikassa voi varmastikin tilata listan ulkopuolelta pelkät ranskalaiset suolalla, mutta suurimmassa osassa ravintoloita ei niihin ole edes ketsuppia seuraksi tarjota, ja koko ravintolakäynnin idea hieman kärsii kun ukko ensin katsoo vierestä alkupalan tai syö palan patonkia salaattipöydästä, sitten mättää niitä ranujansa pääruoan ajan, ja jälkkäriksi tilaa lastenlistalta pallon vaniljajäätelöä. Ja tämä jossain täysin perustason ravintolassa, ei edes missään sen hienommassa.

En ymmärrä, miksi jotkut ruoat on nyt nimetty lastenruoiksi. Kyllä ihan aikuisillekin myydään jäätelöannoksia jälkiruoaksi ja niitä ranuja ja perunamuusia tosiaan on aika monessa ravintolassa ihan listalla eikä niitä tarvitse pyytää sieltä listan ulkopuolelta. Kas kun ravintoloissa myydään yleensä kokonaisia annoksia eikä yksittäisiä ruoka-annoksia. Jos listalla on perunamuusi ja lihapullat, kyllä siinä on ihan oikeasti mukana myös se muusi eivätkä pelkät lihapullat. 

Ei ole. Lakkaa puhumasta pskaa. Mistään normaalista ravintolasta ei saa pelkkiä ranuja ja jotain jauhonakkeja aikuisten listalta. Mutta kuten tuossa joku jo totesikin, aina voi mennä Raxiin. Sieltä saa sekä nakkeja että vaniljapehmistä, ja voi silti ajatella syövänsä aikuisten ruokaa. Mutta mitäpä tässä keskustelemaan, pulushakiksihan tämä menee kun sinä et muuta osaa kuin valehdellam inttää, puhua asian vierestä ja olkiukkoilla.

Vierailija
289/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä jälkiruokaa sitten pitäisi syödä? Jotain vuohenspermassa haudutettua kookosta lorauksella punaviiniä? Jumlauta on kumma, jos aikuinen ei saa syödä sellaista jälkiruokaa kuin haluaa.

Vierailija
290/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on taas ihme vaatimuksia miehille - ei luulisi toisen ihmiset syömiset noin koville ottavan. Jos ei terveyttään sillä pilaa, niin mitä väliä. Turhanpäiväistä hienostelua en ymmärrä.

Tässä on yritetty monen sivun verran kertoa, mikä tuossa ottaisi koville. Itse miettisin, voinko tuollaisen miehen kanssa elää kuten itselläni on tapana eli matkustelisimmeko yhdessä, söisimmekö ulkona, pitäisikö kotona olla aina kaksi eri ateriaa, millaista hänen kanssaan olisi vierailla sukulaisilla ja ystävillä.

Ja yhtä monta sivua on yritetty selittää, että koville ottaminen on enimmäkseen korvien välissä eikä käytännön hankaluudessa. Jos se fine dining on niin tärkeää, kai siellä voi käydä kavereiden kanssa. 

Minä en ole fine dinignista tässä ketjussa kirjoittanut. Minulle on tärkeämpää voida matkustella ja syödä ulkona ihan vain etnisissä lounaspaikoissa ja vastaavissa. Sen takia en olisi jatkanut tutustumista mieheen, joka ei tykkää samoista asioista. Olisi aika tylsää viettää suuri osa vapaa-ajasta ja etenkin lomista erikseen (ja nyt oletukseni on, että maailmalla reissatessakin pitäisi tosiaan aina löytää jotain ranuja tai saada aamiaiseksi puuroa). En kommentoi enempää, koska asia ei ole itselleni ajankohtainen; minä olen löytänyt puolison joka on matkaillut jopa enemmän kuin minä ja on valmis syömään lähes mitä tahansa.

Kuulostaa oudolta, että yksi ateria päivässä tarkoittaisi sitä, että koko vapaa-aika ja loma vietetään erikseen. Istutko koko loman ajan ravintoloissa vai miksi se on niin iso juttu? 

Älä jaksa. Kyllähän nimenomaan yhdessä syöminen on lomilla useimmille tärkeä juttu. Mitä se toinen tekisi iltaisin, kun toinen lähtisi ulos syömään

Mutta en minä tässä vaadi ketään muuttumaan toisenlaiseksi. Jos ei tykkää syödä ulkona ja kokeilla erilaisia ruokia niin ei tykkää.

No tietenkin lähtee mukaan syömään! Etsitään vain sellainen paikka, missä on molemmille jotain. Mikä tässä nyt on vaikeaa? Jos mies on kalalle allerginen, meneekö lomasi pilalle, jos et pääse nimenomaan kalaravintolaan vai olisiko ihan ok mennä ravintolaan, missä on muutakin kuin kalaa? 

Lue nyt uudestaan tuo AP:n lista. Mikä ravintola esimerkiksi Aasiassa kävisi tuolla ruokavaliolla? Ainoastaan mäkki.. Raja menee siinä, että jokaisesta ravintolasta pitää normaalin ihmisen jotain syötävää löytää. En hetkeäkään jaksaisi sellasta, jossa pitää listoja selailla josko jotain syötävää löytyisi. Yksi kaveri on tälläinen (ei edes noin paha), ja on kyllä rajoittanut yhdessä matkustamista ja syömistä paljon.

Vierailija
291/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vauvasuunainen. En syö homejuustoja, mitään pahan hajuisia juustoja pelkältään, oliiveja, sushia, mustekaloja enkä juo alkoholia, koska se polttelee mennessään ja on pahaa, etenkin viinit. Lisäksi ruokani ja kahvinini tulee olla haaleaa, kuuma polttaa suuta kivuliaasti. Tästä ei kukaan muu ole saanut ongelmaa kuin miehen perhe, joka on olevinaan niin tärkeää ja hienoa väkeä. He tietävät, miltä ruuat maistuvat toisten suussa ja mitä kaikkien tulee syödä.

En enää ruokaile heidän seurassaan, koska muutun pikkulapseksi, jota ensin ihmetellään, moititaan, sätitään, sitten houkutellaan maistamaan, todetaan ettei voi olla kuumaa, aikuisen pitää juoda viiniä, olen huono esimerkki lapsilleni, ei ole sivistynyttä juoda vettä hienon ruuan kera. Väkeviin/limaisiin/haiseviin ruokiin tottuu jos haluaa (en ole tottunut), aikuinen ei ronklaa ruokaa jne. En ronklaa, vaan jätän tilaamatta sopimattomat. Todella ahdistavaa. Olen elämässäni menestynyt kaikilla mittapuilla, mutta yhtäkkiä ruokapöytänatsien edessä olenkin vain uhmainen, kuria tarvitseva taapero. Vikahan on puhtaasti heidän päässään ja kontrollointitarpeessaan, mutta epämukavaa muille olla tällaisten seurassa.

Oletko hakenut apua ongelmaasi? Kyllähän tuo pään sisäiseltä ongelmalta vaikuttaa. Terapia saattaa hyvinkin auttaa asiaan.

Aistiyliherkkyys, ja ei ole pään sisäinen ongelma. Miksi tämä on niin monille vaikeaa hyväksyä?

Vierailija
292/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vege power kirjoitti:

No kyllä vegaani menee ihan samaan juttuun. Olisi täysin turn off. Laktoositonta on aika moni ruoka jo valmiiksi.

mitä teillä on vegaaneja vastaan? Piinaako omatunto?Täysin eri asia. Vegaanisuudessa on useimmiten kyse aatteesta ja vegaaninen kasvispainoitteinen ruoka on terveellistä ja myös monipuolista oikein laitettuna.

Vierailija
293/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ap on vielä paikalla, oletko kokeillut "piilottaa" miehen inhoamia ruokapartikkeleita?

Että, jos lihapullat/jauhelihapihvit kelpaavat, voisit sekoittaa sen taikinamassan sekaan esim oliiveja niin, että makueroa ei huomaa, mutta mies tulee kuitenkin tyytyväisenä syömään useamman.

Ja kun aikaa on kulunut esim puolivuotta, voit paljastaa totuuden jolloin jää vain kaksi vaihtoehtoa

1. Jos mies yökkii "hyyii" kuten lapsi = jätä se

2. Tai sitten se on vain pettynyt sinuun tullessaan huijatuksi, mutta ainakin olet yrittänyt

Vierailija
294/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen vetää kalsarikännit huoneessa ja katsoo telkkaria. Se on sitä todellista rentoutumista, eikä ravintolassa pönöttäminen.

Eli eikö lopputulema ole se, että jos on noin erilaiset odotukset rentoutumiselta, niin todennäköisesti joku muu sopii elämänkumppaniksi ja matkatoveriksi paremmin? On varmasti naisiakin, jotka matkustavat ulkomaille vetämään iltaisin kalsarikännit hotellihuoneessa.

Noin keskimäärin lomamatkoilla ihmiset viettävät niin vähän aikaa elämästään, että kannattaako näiden preferenssien perusteella puolisoa valita? Kyllä sinä  ja minäkin varmaan yksi lomamatka toistemme seurassa kestettäisiin, arkena voisi tehdä tiukkaa.

Yksi lomamatka? Me teemme normaalisti 5-6 lomamatkaa vuodessa. Joskus kyllä myös yksin, mutta enimmäkseen yhdessä. Mutta miksi tästä nyt pitää vängätä, kun sekä sinulla että minulla on ollut täysi vapaus etsiä sellainen kumppani kuin olemme halunneet ja juuri niillä prioriteeteilla, joita olemme tärkeinä pitäneet.

5-6 lomamatkaa vuodessa? Kuulostaa aika surkealta. Mieheni vie minut vähintään kerran kuukaudessa johonkin ihanaan paikkaan. Joskus mene myös yksin. Vähintään siis 12 kertaa vuodessa. Yleensä enemmän. Kuulostaa kovin rahvaalta tuo 5-6 kertaa.

Syömme myös pääasiassa michelin ravintoloissa tai tilaamme yksityiskokin. Ap:n miehestä voisi sanoa, että äkkiä vaihtoon jos kelpaa vaan makarooni ja nakki. Toivottavasti on edes käsin tehtyä italialaista makaroonia ja korkea laatuista raaka-makkaraa...

Vierailija
295/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S*atanan akat ei voi antaa miehen edes syödä mitä haluaa, huhhuh pistää vihaksi

Vierailija
296/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on yksi aika nirso kaveri, ja on kyllä rajoittanut yhteydenpitoa, kun en aina jaksa muistaa mitä ei nyt kykene syömään. Saatan usein tulla ruoan kanssa kaverille syömään ja helpottaa kyllä kovin, kun voi hakea mitä vaan syötävää.

Vierailija
297/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ruuanlaittoa rakastavana kulinaristina, tuollainen kumppani olisi kauhistus.

Vaadin lapsiltakin että kaikkea pitää maistaa enkä kestäisi puolisoa jolla ei ole mielenkiintoa tai uteliaisuutta ruokaa kohtaa. Luultavasti mielikuvitukseton ja tapoihinsa piintynyt tyyppi muutenkin.

Ei jatkoon.

Just noin. Minulla oli parikymppisenä tuommoinen poikaystävä. Oli älyttömän nirso ja ennakkoluuloinen ruuan suhteen, mikään eksoottinen ei käynyt. Mutta sama koski muutakin: hän inhosi matkustamista ja kaikkia uusia elämyksiä. Loma piti viettää aina samalla tavalla, eli leirintäalueella tai jonkun mökillä tutun kaveriporukan kanssa. Seksi tapahtui lauantai-iltana peiton alla pimeässä, ihan oikeasti. Jälkikäteen ajatellen kaikki menee ehkä lievään autismikirjon häiriöön.

Lopulta en jaksanut vetää sitä kiviriippaa perässäni ja erottiin. Hän oli ihmeissään, mehän sovimme niin hyvin yhteen, hän kuulemma tasapainottaa sopivasti minun innostuvaista luonnettani.

Vierailija
298/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen yksi kaveri on tollainen. Tosi rasittava tapaus. Itse en voisi ajatellakaan olevani ruokarajoitteisen miesvauvan kanssa 😒

Juu ei, mieluummin joku monipuolisesti syövä kusipää.

Vierailija
299/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ruuanlaittoa rakastavana kulinaristina, tuollainen kumppani olisi kauhistus.

Vaadin lapsiltakin että kaikkea pitää maistaa enkä kestäisi puolisoa jolla ei ole mielenkiintoa tai uteliaisuutta ruokaa kohtaa. Luultavasti mielikuvitukseton ja tapoihinsa piintynyt tyyppi muutenkin.

Ei jatkoon.

Just noin. Minulla oli parikymppisenä tuommoinen poikaystävä. Oli älyttömän nirso ja ennakkoluuloinen ruuan suhteen, mikään eksoottinen ei käynyt. Mutta sama koski muutakin: hän inhosi matkustamista ja kaikkia uusia elämyksiä. Loma piti viettää aina samalla tavalla, eli leirintäalueella tai jonkun mökillä tutun kaveriporukan kanssa. Seksi tapahtui lauantai-iltana peiton alla pimeässä, ihan oikeasti. Jälkikäteen ajatellen kaikki menee ehkä lievään autismikirjon häiriöön.

Lopulta en jaksanut vetää sitä kiviriippaa perässäni ja erottiin. Hän oli ihmeissään, mehän sovimme niin hyvin yhteen, hän kuulemma tasapainottaa sopivasti minun innostuvaista luonnettani.

Ja sieltä keittiöpsykologiakka heti diagnosoimassa autistiksi kun on eriävät mielenkiinnonkohteet. Ei s*atana.

Vierailija
300/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään vakavampaan en alkaisi miehen kanssa joka ei tarpeen vaatiessa osaa hienompia käytöstapoja, joihin kuuluu myös ruokailutavat. 

Kyllähän tuollasen tollukan kanssa voi vähän hauskaa pitää mutta muuhun ei kelpaisi.