Kuinka usein vaihdat käsipyyhkeen?
Siis keittiön tai vessan käsipyyhe, kuinka usein vaihdat? Itse vaihdan kerran viikossa ja ne ehtii tuntua jo likaiselta?
Kaveri väittää, että kuuluu vaihtaa jola päivä.
Miten teillä?
Kommentit (15)
3-4 kertaa kuussa. Eivät ne likastu nopeasti kun kädet pesee huolella eikä hutiloiden.
Kyll mää yksin asuen vaihdan ainakin kaks kertaa viikossa, joskus useamminkin otan koneeseen. Jos tulee vieraita vaihdan kylppäriin aina puhtaan
Vierailija kirjoitti:
3-4 kertaa kuussa. Eivät ne likastu nopeasti kun kädet pesee huolella eikä hutiloiden.
Kyllä se tunkkaantuu kosteana ja tsas kuivuessaan.
En koskaan, on siinä jo varmaan homettakin mutta antaa olla.
Olen alentanut rimaa kotitöiden suhteen ja vaihdan todella harvoin. Puhtaita käsiähän siihen vaan pyyhitään?
Miksi ihmeessä se pitäisi joka päivä vaihtaa? Kädethän pestään puhtaiksi ja kuivataan siihen. Ei se kovin nopeasti likaannu, jos osaa pestä kädet. Jos taloudessa on useampi pieni lapsi, niin ymmärrän tiuhemman vaihtovälin, ei lapset välttämättä pese käsiä kunnolla, jos ei kukaan ole vahtimassa.
Mutta esimerkiksi meillä asuu 2 aikuista ja 2 teiniä, joista nuorempi on 15v. Vaihdan silloin kun muistan, ehkä noin kerran viikossa.
Joskus näkee niin pinttyneitä pyyhkeitä vaikka olisikin pesusta tullut. Ensin annetasn olla kosteana, kuivua, taas kosteana, pyyhitään huonosti pestyjä käsiä.
Kyllä pyyhkeet tarvitsee 60 asteen pesun. Jos on pellavaisia tms. Joskus 90
Joka toinen päivä vaihdan veskiin, keittöön ja kylppäriin käsipyyhkeet. Pesen sitten kun on kertynyt koneellinen. Kylpypyyhkeet pesen erikseen kerran viikossa.
1-2 kertaa viikossa. Jos on vieraita tulossa, laitan puhtaat useamminkin. Tyynyliina ja kylpypyyhkeey vaihtuu myös useamman kerran viikossa. Lakanat parin viikon välein.
Vähintään kerran viikossa. Meillä vessassa ja kylppärissä vessanpöntöt joten käyttö jakaantuu näihin kahteen. Vaihtaisin vähän tiheämmin jos olisi vain se yksi vessa jossa käydä.
Keittiön pyyhkeen joka päivä. Sillä enemmän käyttöä kun ruokaa tehdessä tulee pestyä ja huuhdottua käsiä montakin kertaa. Vessoista pari kertaa viikossa.
Meillä on jokaiselle perheenjäsenelle oma käsipyyhe vessassa sekä ihan oma vieraille. Siitä on ollut se hyöty, että vatsataudit ja flunssat eivät ole tarttuneet yhdeltä perheenjäseneltä toiselle. Korona tarttui, mutta ilmeisesti ilmavälitteisesti. Ehkä kerta viikkoon vaihdan pyyhkeet.
Keittiön käsipyyhe kerran viikossa ja vessan käsipyyhe kaksi kertaa viikossa.
Vieraille laitan aina uuden käsipyyhkeen vessaan kun/jos heitä tulee mutta vieraita käy tosi harvoin joten yleensä mulla ei ole vessassa vieraspyyhettä valmiina turhaan pölyyntymässä.
En koskaan. Kotiapulainen vaihtaa, kuinka usein se tapahtuu on minulle yhdentekevää. Aina ovat kuitenkin puhtaita.