Kumpaan lomalle 2 viikon päästä
Porto vai istnbul. Jälkimmäinen kiinnostaisi enempi mutta kuumuus ja ihmispaljou epäillyttää .
Yksin olen lähdössä.
Kommentit (18)
Eikö ole muita vaihtoehtoja?? Portoon varmaan sitten.
Mix vain nuo vaihtoehdot.molemmissa liian kuuma
Portoon, ehdottomasti. Vanhakaupunki on Unescon maailmanperintökohde ja todella kaunis paikka. Tee myös jokiristeily ja käy viinitiloilla. Olen käynyt molemmissa. Istanbulissakin kannattaa kyllä käydä, mutta ei se minnekään katoa, nautit siitä enemmän sitten kun ei ole liian kuuma.
Kyllä muutkin kelpaa, porto just siks ettei sillä ole 35 astetta vaan lähempänä 25
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muutkin kelpaa, porto just siks ettei sillä ole 35 astetta vaan lähempänä 25
Istanbul siksi, koska puoliso lähde turkkiin ja itekseni oon menossa
Ap
Lähde Madeiralle. Katso Youtubesta esim walkingtoureja. Meri-ilmasto, hillitty meno, ei kanariamaista kännikulttuuria. Retket saaren luontoon on must.
Vierailija kirjoitti:
Mix vain nuo vaihtoehdot.molemmissa liian kuuma
Portossa voi olla tähän aikaan muutamia +30 asteen päiviä, mutta useimmiten on viileämpää. Jos kaupunki tuntuu jonain päivänä kuumalta, voi lähteä jokiristeilylle tai viinitiloille Douron laaksoon tai vuokrata ilmastoidun auton ja huristella kohti pohjoista katselemaan kyliä ja pikkukaupunkeja, esimerkiksi reittiä Guimaraes, Braga, Ponte de Lima, Viana do Castelo.
Porto. En kestäisi Istanbulissa kahta viikkoa, kaupustelijat tulevat iholle. Niihin nähtävyyksiin riittää muutama päivä.
Vierailija kirjoitti:
Porto. En kestäisi Istanbulissa kahta viikkoa, kaupustelijat tulevat iholle. Niihin nähtävyyksiin riittää muutama päivä.
Istanbulissa kannattaa käyttää kadulla aurinkolaseja. Kaupustelijat ei saa katsekontaktia. Ovat kyllä ärsyttäviä, mutta enimmäkseen vain basaarialueella, ja nähtävyyksillä, missä on turisteja.
Istanbul on kaoottinen, sekava, hälisevä, täynnä kaikkea. Hyi, ei minun paikkani.
Vierailija kirjoitti:
Yksin en lähtisi Istanbuliin. Istanbulin nähtävyyksiin kannattaa perehtyä etukäteen. Olen käynyt Istanbulissa vuonna 2009, Ramadan oli juuri päättynyt, päällimmäiseksi jäi ihmisten ystävällisyys. Nähtävyydet upeita, sittemmin on rakennettu metro Marmarameren alitse, helppo siirtyä Euroopasta Aasiaan ja takaisin.
Kunnon portto on aina hyvä valinta
Molemmissa olen käynyt, eikä kumpikaan varsinaisesti houkuta uudelleen käyntiin, pari kolme päivää kummassakin riittää. Jos nyt olisi pakko toinen noista valita niin Porto, koska ei niin kuumaa.
Bulissa on kyllä uskomattomat nähtävyydet, mutta kuten sanoit...
Mene nyt Portoon ja syksyllä tai keväällä buliin