Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvää viikonloppua (pe-su), SYYSKEIJUT!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut juttua sairaalakassista... mikä se on ;)-he, meillä viimeksinkin pakkailin juuri ennen lähtöä ja tosiaan kun kamera ja kännykkä tulee mukaan niin muut saa sitten myöhemmin. Toisaalta viisastuneena ole liivinsuojat ja siteet ostanut valmiiksi, ei tarvitse mies paran niitä lähteä ostamaan.

Päiväkoti asia meillä tänään ratkesi ihan eri suuntaan mitä piti. Eli pojan piti jäädä elokuun lopussa kotiin (kirjoitin jo ero lapunkin), mutta jatkaakin nyt osapäiväsenä. Oli yöllä naureskellut niin makeasti, että mies sanoi että saa jatkaa, kun niin tykkää ja on viihtynyt. Toisaalta hän on äidin perään niin että en kauppaankaan saa lähteä ilman itkua. Siis jos poika ei pääse mukaan niin kohtaus tulee, välillä vaan huvittaa hänen touhunsa. me ollaan niin tiivis kaksikko (isä tekee jatkuvaa yötyötä), äiti ja poika.

Ensiviikolla pääsee neuvolaan katsomaan onko paljonkin paisunut.

Vierailija
22/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän rydettää. Jalat on alkaneet iltaisin särkemään. Muutenkin on alkanut väsyttämään enemmän. Yöllä juostaan vessassa vähintään kaksi kertaa. Vaikea löytää hyvää nukkumisasentoa. Mulla onkin nyt kolme tyynyä käytössä. Kuuma tuntuu olevan koko ajan ja hiki. Niin ja aamuöisin olen alkanut valvomaan. Tulee yleensä toisen vessareissun jälkeen. Tuntuu ettei löydä hyvää asentoa ja sitten alkaa pinna kiristymään ja sitten ei enää väsytäkkään. Kaipaisin jonkun verran omaa aikaakin. Että saisi ihan hetken vain olla omissa ajatuksissa muulloinkin kuin puolen yön aikaan. Välillä tuntuu että miten sitä jaksaa neljä-kuusiviikkoa vielä eteenpäin. Mutta kaipa se siitä menee päivä kerrallaan.

Oliko se Miisa vai kuka kirjoitti noista neuvolakäynneistä ettei niitä enää oikein ole. Ihmejuttu. Mulla on ensi viikolla neuvolalääkäri ja kuulemma siitä eteenpäin käydään viikottain neuvolassa.

Sairaalakassiin olen sen verran varautunut, että lakua on tullut ostettua jo kaappiin varmuuden vuoksi. Ekaksi ajattelin etten ota mitään lehtiä, musiikkia ym mukaan kun en niitä viimeksikään tarvinnut. Mulla oli viimeksi heti alusta lähtien niin kovat supistukset etten pystynyt mihinkään keskittymään. Mutta mieleen juolahti, että voihan se olla että tämä onkin erilainen synnytys, joten taidan jotain kuitenkin varata mukaan. Viimeksi tulin samoissa vaatteissa takaisin kotiin.

Mutta nyt hikoilemaan tuonne tyynyjen keskelle.

rv 35+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten viestin kirjoitus ajasta näkee on täällä typolle ainakin yksi kohtalotoveri!!! Rasittavaa tämä yö valvominen:o/ Päivisin on kamalat omantunnon tuskat, kun en jaksa esikoisen kanssa leikkiä, joten kierre on valmis...

HOITOASIOISTA. Meilläkin poika (lokakuussa 5v) jää kotiin. Meillä oli hoitaja kotona toukokuun loppuun asti ja sitten poika jäi kesälomalle ja " isovelilomalle" . Pk:sta siirtyi aikoinaan kotihoitoon terveydellisistä syistä. Lapsella mm. astma ja kas kummaa, että pk:ssa oli hometta. Minuahan pidettiin ihan neuroottisena äitinä, mutta en antanu asiassa periksi ja terveystarkastajan ottamissa näytteissä oli mm.sädesieniä. Tulosten jälkeen muutuinkin neuroottisesta määrätietoiseksi ja jämeräksi äidiksi:o) Niin ne hoitajien mielipiteet vaihtelee...

Meilläkin alkaa syyskuussa srk:n kerho ja siellä esikoinen sitten käy 2x vko. Uskon (ja toivon) että hän saa sieltä tarpeeksi sellaisia virikkeitä ja toimintaa mitä ei kotona välttämättä osata antaa.

Juu, ja sitten tuosta kampaajalla käynnistä. Minäkin erehdyin menemään hiusten leikkaukseen ja värjäykseen viimeviikolla ja se oli kyllä iso virhe!

Luottokampaajani jäi eläkkeelle talvella ja nyt ihan sattumanvaraisesti valitsin kampaajan. Minulla on lyhyet, mutta paksut hiukset ja ne yhdistettynä tosi hitaaseen kampaajaan oli kiduttava yhdistelmä. Istuin siellä 3h 15min ja koko se aika oli tuskaa. Häntäluu on ollut todella kipeänä muutenkin, niin arvatkaa vain mitä se oli tuon kokemuksen jälkeen. Enpä sitten istunut 3vuorokauteen, kun en yksinkertaisesti pystynyt.

Nooh. onpahan ainakin hiukset hyvin;o)

Piias. Minulla Obsidanin tupla annos teki saman räjähdysmäisen nousun, eli 105 noustiin humisten 107. Nyt ostin lisäksi sitä rauta-yrttijuomaa, jolla on se kamalan eksoottinen nimi (muutkin Keijut muistaakseni kertoneet sitä käyttävänsä), jota en ikinä muista, niin katsotaan onko siitä apua.

Jos pitää paikkansa väittämä, että kaikki terveellinen on pahaa, niin pitäs olla tosi tehokasta ainetta...:o)

Nuuskuneiti. Koska olette Ouluun muuttamassa? Olisi kiva tutustua uusiin Oululaisiin (ja muihinkin) mammoihin! Virittelen sähköpostiosoitteeni tänne seuraavaan kirjoitukseen (juuri olen sitä vaihtamassa) niin olis hauska tutustua, vai mitä sanot?

Onko kukaan Keijuista tulossa Oys:n Äpkl:lle 8pvä? Minun pitäis lyllertää silloin paikalle ja varmaan kertovat sitten tarkan sektiopäivän. Pitäisi kait alkaa vauvan vaatteet laittelemaan pikkuhiljaa kaappiin ja hoitopöydän laatikoihin, vaan kun ei millään meinaa riittää energiaa päivisin.

Kohta ne varmaan menee sinne itsestää, eikös sitä sanota, että hyvin suunniteltu on puoleksi tehty, joten tässä projektissa ei suunnittelu ainakaan ole ihan vähäistä:o)

Loppuis nämä paahtavat helteet pian, niin jospas sekin osaltaan helpottais asiaa. Nyt alkaa taas häntäluu vihoittelemaan siihen malliin, että paras mennä vaaka-asentoon. Palataan pian!

Terv Kittura 34+2

Vierailija
24/45 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Pikku Ruulla oli eilen hikka toistakymmentä kertaa, hikottelukerrat kestivät 5-20 minuuttia kerrallaan, onkohan tuollainen enää normaalia? Yritin äsken tiedustella asiaa sairaalasta mutta siellä oli tosi kiireinen kätilö, heti kun sanoin että asia koskee vauvan hikkaa, hän totesi että se on normaalia ja kun yritin kertoa että hän hikottelee niin usein niin hän totesi että se on normaalia, niinhän mekin teemme ja lopetti puhelun. Hän ei varmaan tajunnut että tarkoitin että hikottelukertoja on niin monta, hän luuli varmaan että tarkoitin että hän on kerran hikotellut toistakytäkertaa putkeen. Asia vaivaa ihan kamalasti. Yleensä hikottelu alkaa kun minä käyn makuulle ja esim. yöllä kun käyn pisulla ja meen takas nukkumaan hikka alkaa saman tien. Kertokaahan muut, miten teillä.

Eilen muuten oli Ruususella pitkästä aikaa pirteämpi päivä, johtui lääkkeistä vanhimmasta eli shoppailusta. Merkkivaateliikkeessä oli -60% ale ja mukaan tarttui pari kassillista Hilfigerin vaatteita ja yhden kengät, tosin ne olivat miehelle. :-) Ostin mm. sellaisen ihanan pitkän kevyen salsahameen ja sellaiset collarityyppiset housut, näitä pystyn käyttämään jo nytkin kun jätän vyötäröt masun alle. Näistä voi sitten nauttia äippälomalla kun ei enää olekaan varaa ostaa mitään.

Ja Ruulla on taas hikka......

Ruusunen ja Pikku Ruu 34+1

Vierailija
25/45 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi alkuun pakko heti kertoa eiliset neuvolan kuulumiset. Eli mullahan oli se jonkinlainen kontrolli vauvan tarjonnan suhteen. Ja kuinka ollakaan Masukki oli kääntynyt oikein päin pää alaspäin. :D Jeejee! Kyllä helpotti. Vaikka en tunnusta olevani stressaava ihminen niin kyllä tuo asia mielessä liikkui monta kertaa. Tiedän ettei asialla niin kiire ole vielä mutta kun se edellinen sijaisterkka sitä niin alkoi höyryämään, niin tottakai itsellekin tuli stressiä. Terkka katsoi myös ultralla ja niin selkeästi oli vauva oikein päin kuin vain olla voi. Siellä toinen vilkutteli, suloisesti ojenteli sormiaan ja sitten taas lujasti nyrkkiin.

Kuten Elainekin kirjoitit, vauva muuttuu entistä konkreettisemmaksi tuollaisten kokemusten jälkeen. Ihana tunne! :)

Muutenkin kaikki oli neuvolassa kunnossa, sf 29,5, sykkeet vaihteli 140-150, pissa ja hb kunnossa, samoin liikkeet. Turvotusta on nyt jonkin verran, jonka kyllä varsinkin iltaisin huomaa selvästi. Jalat ja sormet ovat kuin puupökkelöt.

Nyt en kyllä muista yhtään mistä on keskusteltu.. No höpisen sitten jotain muuta. :) Eilen kävi kaveriperhe kylässä ja pyysivät meitä heidän tyttönsä kummeiksi. Kyllä oli mukavaa ja en oikeastaan edes ajatellut että saattaisivat pyytää. Mutta kiva näin. Ristiäiset olisivat 2.9. Nyt vaan miettimään mitä kivaa sitä ostaisi kummilahjaksi. :)

Mutta nyt taidan lopetella, kun en muista tosiaan mistä nyt on puhuttu. Tätä tämä tila taas teettää.. :) Palaan asiaan varmasti myöhemmin. Nyt ulos, ihana ilma!

T: Anmari rv 33 tasan

Vierailija
26/45 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas noustu puoli kuudelta kuopuksen kanssa, mutta enköhän saa laitettua sen päikkäreille, niin saan itsekkin levätä. Esikoinen on reilut 4 vuotta ja viihtyy pitkään omissa leikeissään. Olen uskaltanut jo jättää hänet hetkeksi pihalle keinumaan itsekseen,tosin ramppaan vähän väliä ikkunassa katsastamassa tilannetta :) Sain juuri hirvipaistin uuniin paistumaan, nami!

Alapäässä on ihan hirveä paineentunne ja vessassa käynti on tuskaa. Tuntuu että kohtu tai jokin suoli tulee pihalle justiinsa!! Onko muilla ollut samankaltaisia tuntemuksia? Supistuksia tulee myös aika reippaasti. Tunnissa noin 3-4, mutta aika kivuttomia vaikkakin jämäköitä,ettei pysty kävelemään sillä hetkellä...

Istuminen helpottaa oloa, siksi siis nytkin istun koneen vieressä ;)

Vauvan hikasta joku kyseli... Tiitiäinen myös nikottelee usein, mutta ei ihan noin pitkään kuin sinulla. Sen tiedän, että harjoittelee hengitysliikkeitä ja se pistää hikkaamaan. Normaalista määrästä en valitettavasti tiedä. Kumma kun ei sen vertaa voinnut siellä sairaalassa asiaa kuunnella,vaikka tietty jos siellä oli todella kiireistä. Itse olen ajatellut asiaa siten, että tiedän vauvan olevan ainakin hengissä kun liikkuu ja nikottelee usein.

Toivottavasti saat asiaan selvyyttä jostain ja mielenrauhan!

Mutta nyt tämä mamma menee paimentamaan lapsosia ja laittamaan perunat hellalle, paisti on huomiselle niin pitäisi jokin soosi vielä keksiä...

*tiitiäinen rv.33+4*

Vierailija
27/45 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiitiäinen: Mulla kanssa samanlaista painontunnetta ja tuossa kun peilin edessä itseäni ihailin,niin hoksasin,että vatsahan on valahtanut jonnekin tuonne polviin ;) Varmaankin vauvan pää sit painaa tuonne jalkoväliin,tuntuu se pään pyöritys aika inhottavalta :/

Öttis: Ei ihme,jos luottamus painoarvioihin on mennyt,toivottavasti tajuisivat nyt ettei ainakaan yliajalle sit päästettäis vaan käynnisteltäis ajois ettei hirmu isoks kasvais!

Eilen tein kirppikseltä ihania löytöjä,pakko oli hamstrata ;)

Hyvä,kun muistutitte suklaasta,sitä pitääkin jemmata sairaalakassiin,vaikka se lienee parasta hommata vasta hiukan lähempänä la.ta tai JOKU syö ne tuolta kassista...

Tää päivä menee siivouksen merkeis,nyt vaan on ruokatauko :D

Hönttä,murut ja Jesse 36+4

Vierailija
28/45 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

mä olen tässä viime aikoina lueskellut teidän ketjua, kun on kiinnostavaa tietää mitä muilla suunnilleen samoilla viikoilla oleville kuuluu. Näistä jutuista on tosiaan ollut apua, kun itse on ajatellut että onkohan tää nyt normaalia. Vaikka toista lasta odotan, ei se näköjään ole yhtään sen helpompaa kuin ekallakaan kerralla.

Mulla on ollut aika hankala raskaus tällä kertaa, tai siis onneksi kaikki on mennyt vauvan kannalta loistavasti, mutta itse olen ollut todella väsynyt ja huonovointinen koko ajan. Siksi kateellisena lueskelen niiden juttuja, jotka vielä jaksavat tehdä vaikka mitä. No, toisaalta ekassa raskaudessa olin elämäni kunnossa, järjestin häät ja tein töiden ohella gradun valmiiksi jne. Joten ehkä nyt on mun vuoroni ottaa iisimmin... Se vaan ei ole ihan helppoa kun tuo 2,5 vuotias on koko ajan täynnä energiaa.

Me ollaan nyt siis äitiyslomalla, ja mun olo on aika karsea tällä hetkellä. Mua on nyt jo 3 päivää vaivannut ripuli, enkä oikein tiedä mitä uskaltaisi syödä. TUntuu että se vaan pahenee päivä päivältä. Iltaa kohti vatsa alkaa kurista ja pulputtaa, ja sitten viimeistään aamulla kaikki tulee ulos kouristusten kera. Onko jollain kokemuksia vastaavasta? Harmittaa kun en tosiaan jaksa sitten tehdäkään oikein mitään. Yksi syy mun voimattomuuteen on alhainen hb. En edes tiedä mitä se on tällä hetkellä, mutta pelkään ettei juuri mitään. Viimeksi mitattaessa se oli 104, ja sen jälkeen olen sitä Obsidania yrittänyt syödä. Mutta nyt kun vatsa on niin sekaisin, olen jättänyt senkin pois kun en uskalla juuri mitään muutakaan syödä.

No, tässä tuli nyt tällaista valitusta, seuraavalla kerralla hieman valoisampi viesti toivottavasti. Alkaa vaan kyllästyttää tuo vessassa ravaus, kun tekisi mieli syödä jotain hyvää ja nauttia vielä tästä loppuajasta esikoisen kanssa.

Terveisin,

omppulainen rv 35+6 (eli la 3.9.)

Vierailija
29/45 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että nukuin sitten hyvin viime yönä, enkä herännyt edes kertaakaan vessaan! Täysin vastakohta edelliseen yöhön, jolloin maha painoi ja lonkat särki...

Ja vaikka eilisen päivän siivosin hulluna koko päivän ja jalat ja selkä oli kyllä illalla sitten KIPEÄT!

Onko muille keijulle tullut tällaisia hulluja siivous vimmoja? Kai tämän on taas näitä pesänrakennus touhuja joita on joka raskaudessa tullut, eli huusholli pitäisi saada tiptop kuntoon.

Tänä aamuna kädet ja jalat aivan turvoksissa ja särkee, täytyy kai ottaa vähän iisimmin... mutta makkarin ja lastenhuoneen ikkunat täytyisi vielä pestä ja verhot vaihtaa ja... HUOH... mies jatkuvasti töissä niin ei ole apuakaan ja sitten ihmettelee kun olen aivan poikki...

Meillä kanssa 5-vuotias poika jää kotiin, eikä ehtinyt pph:ssa olemaankaan kuin n. 6 kk. Käy kanssa seurakunnan kerhossa 2 krt viikossa ja lisäksi käydään varmaan MLL:n perhekahvilassa joka on aivan meidän vieressämme. Tyttö aloittaa jo toisen luokan, eli ilmeisesti olen sitten kahden miehen alun kanssa kotona...

ANDOLINISKA: mistähän löysit sen ruskean talvihaalarin? Olen meinaan itsekkin aivan hulluna ruskeaan ja haluaa kanssa ruskean haalarin? En ole paljoa ruskeita vaatteita, varsinkaan pojalle nähnyt, tytöille kyllä enemmänkin...

OMPPULAINEN: tervetuloa mukaan!

SEIRANA: toivottavasti kaikki menee hyvin ja onneksi se napanuora jo näin ajoissa huomattiin!

t. Tuittu 34 tasan!

Vierailija
30/45 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönttä: Luulen samaa kuin sinäkin, että oiskohan vauvan pää jo niin alhaalla. Mullakin on vatsa valahtanut tuosta navasta alaspäin, siitä ylöspäin on kuin normaali vatsa! Raivotarjonnassa pieni on ollut jo rv.25 lähtien, että josko kohta jo kiinnittyy lähtökuoppiinsa!

Olisi mukavaa tietää, mitä tuonne alapäähän kuuluu, kun edellisissä raskauksissa kohdunsuun tilanne oli pehmeä ja sormelle auki 30+ viikoilla ja rv36 oli jo kahdelle sormelle auki,eikä enää kanavaa jäljellä!

Nyt siis elelen melkein rv.34:jää niin kyllä jänskättää onko paikat jo auenneet!! En vielä haluaisi kuitenkaan synnyttää!! Seksiä pitää vissiin ruveta välttämään muutaman viikon verran, että pääsis tuonne rv.36 asti, kun sekin on alkanut tekemään kipeää ja supistelemaan. Pöh, kaikki kiva kielletään ;D

Hyvä vinkki muuten tuo suklaa sinne sairaalakassiin!! Mullakin kyllä vaarana, että tulee syötyä aiemmin...

Jahah, jospa tästä menis hetkeks lepäilemään, kun lapsosetkin on päikkäreillä. Jaksaa taas loppupäivän juosta niiden vintiöiden perässä.

*tiitiäinen rv. 33+4*

Vierailija
31/45 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla särkee taaas jalat ja tarkemmin sanottuna pohkeet. Alkaa ottaa ihan oikeesti hermoon. Näyttäis vähän siltä että nyt on alkanut nestettä kertymään. Pohkeet tuntuu kovilta ja päivällä tuntui kuin olisi jalkapohjissa pehmusteet. Luulin jo että selviän ilman peräpukama vaivoja, mutta nekin iski tänään ihan yllättäen. Ihmettelin miehellekkin että mistä ne nyt yhtäkkiä tuli, mutta taitaa nekin johtua nesteen kertymisestä. Vinkkejä otetaan vastaan millä saan nesteet liikkeelle.

rv 35+5

Vierailija
32/45 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskean talvihaalarin vauvalle löysin Lindexiltä. Sieltä löysin myös muutaman muun ihanan ruskeansävyisen vaatteet vaaville. Joten ei muuta kuin Lindexille ostoksille.. ;)

Andoliniska rv. 34+1 (joka valvoo tähän aikaan, koska sisaren polttarit juuri saatiin päätökseen. Itse olen ensimmäistä kertaa sitten kohta 4 vuotta kestäneen avioliiton aikana yksin yötä kotona.. Hui! Ja koko huominen päiväkin olis vapaata kun mies ja pojat siis isovanhempien luona.. Mitähän sitä tekis?!)

Vierailija
33/45 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo taas jaksanut kirjotella. Toi meijän 3v tyttö vie huomion kokoajan.. alkaa äiti väsymään.

Nyt kun se on oppinut kirjottamaan nimensä, niin jatkuvasti pitää olla kirjottamassa jotain ja äitin pitää sitten kertoa mikä kirjain tulee. Ja jos se ei ihan oikeelta näytä niin aina pitää ottaa uudestaan, ei kelpaa vaikka kuinka yritän sanoa että se on tosi hyvä.

Neuvolassa oli torstaina kaikki hyvin. Se korkea sf-mitta johtui vaan mittaajasta (niin kuin arvelinkin), nyt se oli siis 2cm vähemmän ku viimeks ja pysyy siis käyrillä.

Voi kun te ootte kaikki niin reippaita; sairaalakassit pakattu, vauvan vaatteet pesty jne.

Mä en oo saanu tehtyä vielä yhtään mitään. :/ Ettei vaan loppuis aika.

En ollu viimeksikään siihen rv37:ään tehny muuta ku pessy äippäpakkauksen vaatteet. (No ehkä oli silloin ihan hyvä, niin ei tarvinnut sitten mitään pois raijata) Mut nyt oletan kyllä sen vauvan saavani, niin ehkä pitäis vähän alkaa paikkoja järjesteleen.

Ukko-kulta kun vaan viihtyy siellä maalla, niin tuntuu et on tässä arjen pyörityksessäkin tarpeeks hommaa.

Oma olo muuten ok, mut nukkuminen tuntuu olevan hankalaa. Kaksi asentoa kun tuntuu olevan aivan liian vähän. Tänä aamuna oli lonkka kipee ja jaloille ei löydy paikkaa. Onneks tyttö viihtyi tunnin verran leikeissään ennen kun äidin piti nousta.

Jees, mutta kaipa sitä taytyy siirtyä puuron keittoon.

-kirsikka rv33+3-

Vierailija
34/45 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANDOLINISKA: kiitokset tiedosta, täytyykin sitten Lindexille lähteä ostoksille kun tästä Tampereelle päin tulee käyntiä!

Huomasin muuten, että meillä taitaa olla sama laskettu aika?!

Typokohan se kyseli niitä nesteenpoisto vinkkejä ja täällä otetaan niitä kanssa vastaan... on sormet niin turvoksissa, että tänä aamuna aivan paniikki iski kun en saa vihkisormusta pois sormesta! Yritin saippuan avulla, mutta ei liikahtanutkaan ja sormus on vielä niin paksukin että hankala saada... On niin kiree että tulee siis ihan paniikki asiasta, mutta toivottavasti se nyt siinä menee jos en sitä poiskaan saa.

KIRSIKKA: älä huoli, täällä on myös yksi joka ei ole todellakaan vielä pakannut sairaalakassia, osan vaatteista olen kyllä pessyt mutta vielä on sitäkin hommaa tehtäväna ja on esim. pinnasänky hankkimatta. Mutta kaippa tässä keretään!

t. Tuittu 34+1

Vierailija
35/45 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOHTOROIKAAPA: Mitä hemmetin kipua semmoinen on, että ensin alkaa ristiselässä vihloa ja kipu kiipeää hartioille/niskaan ja otsaan selkärankaa pitkin, niin että tuntuu maailma pimenevän ja henkeä ahdistaa??? Siis koskee ihan kamalasti! " Kohtauksia" alkanut tulla tänään, olisko jo neljä kertaa. Asennoksi käy mikä tahansa, silti se tulee.

On tosin ollut touhuntäyteinen viikonloppu. Pe oltiin mummolassani (tosin mummo asuu hoitokodissa) juhlistamassa isäni vuosia. Siellä pengoin vinttiä ja aittaa ja löysin vaikka mitä vanhoja lelujani, mm. barbeja vaatteineen, trolleja, legoja, poneja sekä muutamat vaatteet. Olisi niin paljon enemmänkin siellä, muttei tämän masun kanssa uskalla niin kauheasti kiipeillä ja keikkua ja hieman pölyä/hiirenkakkaa oli seassa myös :(

Eilen meni päivä Kiteellä. Ensin siellä kaupungilla (jos sitä ikinä kaupungiksi uskoisi..), sitten kävin Marimekon tehtaanmyymälässä mitään kuitenkaan ostamatta vaan voinpa nyt kehua käyneeni :D Ja sitten reilusti aikaa vierähti eläinpuistossa eikä se maasto siellä maailman helpoin ole! Hirvi teki kyllä vaikutuksen, komea eläin eikä sitä kenellekään toivoisi koristamaan auton keulaa.

Tänään sitten olen pessyt noita lelujani sekä siivonnut lasten huoneen. Melkein tuli tippa silmään niitä katellessa. Anoppi perheineen kävi myös ja nyt kiiltää tiskipöytä. Joskus vuosia sitten minua ärsytti anoppini siivousinto, mutta nyt olen vallan tyytyväinen. Kaiken kukkuraksi miehen sisko eli lasten täti, 9v, jäi meillä yöksi. Huomenna siis ihana päivä tiedossa, kun lapsilla koko päivän leikkikaveri.

Minäkin oon nyt sit katsonut ÄIDEISTÄ PARHAIMMAN ja lukenut ISYYSTESTIN. Ei saanut ko. elokuva miun kyynelkanavia auki, jäi vähän keskeneräiseksi miusta se leffa.. No viimeksi oon itkenyt leffaa katsoessa tammikuussa -98, kun Titanic oli ensi-illassa. Isyystesti oli kyllä hyvä!

Ai, taas juilii. Pitäsköhän nakata Pandol huiviin?

-piias- rv 34+6

Vierailija
36/45 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui mikä helle taas! mittarissa täällä Lahden perukoilla on nyt 27,9!!! Muutaman maton olen tänään pessyt talvea ajatellen, muuten olen ottanut lunkisti. Miehen kanssa käytiin hakemassa perhepitsa,kun ei oikein jaksa mitään ruokiakaan tehdä tälläisellä helteellä...

Nyt on kyllä ihan outo olo. Ollut kyllä jo aamusta asti. Supistellut kipeästi ja palellut, kylmää hikeä pukkaa nytkin pintaan. (kuumetta ei ole), päivänmittaan on alkanut särkeä päätä ja vatsa vikkelällä. Oiskohan auringonpistos?

Viileässä suihkussa kävin juuri kuopuksen kanssa,se hieman virkisti,mutta edelleen hiki tunkee pintaan. Ei nämä helteet ole kyllä raskaana oleville! Esikoinen loukkasi sormensa aamulla. Peukalon lävisti pitkä tikku, kyllä sitä huutoa riitti ja viimein annoin banadolia jos vaikka vaikuttaisi vähän psyykkisestikin kipuun ;) Huijasin sen verran kääntämään päätään, että sain tikun vedettyä pois (yök) ei ole mun hommia,joka pelkää muutenkin piikkejä...

Hyvä puoli tässä on se, että jospa pojan peukun imeminen loppuisi,kun oli juuri se peukalo jota kovasti imee :) Nyt täytyy vaan pitää laastaria jonkin verran kauemmin kuin olis tarvis,niin jäisi lutkutus kokonaan.

Että sellaista meille tänään...

*tiitiäinen rv.33+5 huonovointisena*

Vierailija
37/45 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kamalia tällaset päivät kun ei ole saanu yöllä nukkua kunnolla...olen kärttynen kuin mikä, ei meinaa hermo kestää lapsia..Varsinkaan tuon 6v neidin pikkuveljeen kohdistuvaa kiiusan tekoa tai tuon 4v kiukkuamista ihan turhista asioista, kuten että hän haluaa istua just siinä tuolilla jossa jo joku istuu ja kun ei periksi anneta, ratkeaa riemu rajaton.. iiihanaa.

Huomenna 35 täynnä ja mie olisin ihan valmis luopumaan koko mahasta jo. Mökillä eilen huomasin että maha on taas valahtanu alaspäin ja olen saanu kymmenkunta pientä raskausarpea navan alapuolelle. Ja tänä aamuna että mulle ei kohta mahdu mammahousut jalkaan :/ Arvatkaapa innostaskos enää lähteä housu ostoksille?? Aion kyllä kituuttaa mahdollsimman pitkälle näillä ja lopun aikaa kuljen hitto vie jossain lakanassa ja paperikassi päässä (tunnistatte minut siis helposti Joensuun seudulla, hahahhaa) sen minkä liikun. Ihan kun ei olis muutenkin rahanmenoa tiedossa...

Huomenna pitäs nimittäin lähteä esikoisen kanssa eskarirepun ostoon ja hommata sille housuja, ovat taas kesän aikana " kutistuneet" kaapissa. Sama näkyy koskevan pojan housuja *huokaus*. se on taas eräämpi euro kun pyörähtää. Mulla on vielä nyt sellanen ajatus päässä, että " nyt pitää ostaa, kohta ei ole rahaa mihinkään" , olen siis palkallisella äitiyslomalla vielä 1,5kk, sit tipahtaa tulot taas.

Ja luulin muuten ostaneeni jo kaikkea tarvittavaa vauvaa varten, mutta erehdyinpä piipahtamaan erään hieman isomman kaupan vauvaosastolla ja huomasin että siellähän olikin vielä vaikka mitä vauvatavaraa (kuten top-to-toe-pesua, kosteuspyyhkeitä, sinkkisalvaa, öljyjä, rasvoja,talkkeja..)!! Nyt pitäs vaan ruveta muistelemaan, mitä ihan oikeasti on tullut käytettyä edellisten kanssa ja mikä on jääny käyttämättä. ¤v on olevinaan niin pitkä aika ettei muista enää ja tänään olen niin väsyny etten jaksa ajatella.

PIIAS: et ole saikulle soittanu?? Melkein soittasin, ei kuulosta kovin hyvältä nimittäin. En rupea puoskaroimaan kun en tarkemmin muista, mutta hartiapistokset voi olla jossakin vaiheessa merkki jostakin vaarallisesta, mutten muista että oliko se raskausaikana vai ei. Soita ja kysy...

Minjuska jota väsyttää ja tympii tämä kankea, paksu ja väsynyt ja kipeä olotila.

Vierailija
38/45 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjailen tekstiäni, pitäs näköjään lukea ENNEN lähettämistä.

Voi kun olis tänään saanu vaan jäädä peiton alle.

Minjuska

Vierailija
39/45 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahans johan se selkäkipu iski tuonne alaselkään. Ajattelin jo, että selviän

ilman sitä. Mutta kas kummaa tänään se sitten alkoi. Esikoista odottaesssani tais muistaakseni alkaa samoilla viikoilla ja 3 vko:n päästä tyttö oli sitten maailmassa joten salaa vähän toivon että tämä menisi samalla tavoin. No ei pidä liikoja odotella, kun kuiteskin menee lähemmäksi tuota laskettua aikaa tai ylikin.

Sitten muihin asioihin.

Pakkasin siis vauvalle oman kassin tuossa pari viikkoa sitten. Kassiin meni valkoinen kietaisubody, tavallinen body( en osannut valita kumman laitan),sellainen luonnonvalkoinen vakosametti potkupuku/ haalari, pikku pikku pipo( voi että on pieni, mutta vauva todennäköisesti hukkuu siihen) ja sukat ja huppari, ainiin pitää muistaa laittaa jotkut lapasetkin. Mies saa sitten tuoda jonkun paksumman haalarin jos tuo ilma kauheasti tuosta kylmenee. Oma kassi olis sitten vielä pakkaamatta, mutta sinne ajattelin ottaa: siteitä( niitä yöversioita), omat vaatteet (viimeksi oli niin kamalaa 10 pv raahautua sellaisessa ihanassa vaaleanpunaisessa mekossa, joten ei kiitos!), dödö, samppoo, hoitoaine, suihkugeeli, ripsari ja aurinkopuuteri, huulirasva, rintaliivin suojuksia, imetysliivit, kamera, mies saa kyllä tuoda karkit tullessaan, samoin mun kotiin tulo vaatteet. Olikohan jotain muuta... eiköhän tuossa ollu tärkeimmät, tuokoon mies loput perässä.

PIKA GALLUPPI:Miten muut meinaatte järjestää esikoisen/vanhempien lasten hoidon, kun synnytys käynnistyy? Meillä mun äidin pitäis hoitaa tyttö jos on vaan paikalla tai tuossa naapurissa asuu meidän kaveri pariskunta jotka on lupautunut myös katsomaan tyttöä.

Jaahas nyt juomaan kupponen kahvia!

T: Mami 35+2

Vierailija
40/45 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ajateltu näin: esikoinen on päivällä esikoulussa josta ystäväperheen mammalomalla oleva äiti hakee tyttösen heille niinä päivinä kun olen sairaalaala ja 4v on päiväkodissa. Mikäli lähtö tulee yöllä (kuten varmaan tulee) niin siihen on vielä keksittävä joku tulemaan ja todennäkösesti lähden itse taksilla ja mies tulee hoitjan saavuttua perässä, viimeks synnytys kesti 3h, joista 1,5h olin sairaalassa joten nyt en uskalla jäädä turhia odottelemaan. Ja jos viikonloppuna niin mies tietysti hoitelee sen aikaa kun olen sairaalalla. Olen kyllä vähän pohtinu sitäkin vaihtoehtoa että entäs jos ketään ei löydykään?? Jos joudun sinne yksin? Tai pahastusko mies jos lähtisinkin synnyttämään jonkun ystävän kera? Mieluummin kyllä otan mieheni mukaan..sillä on jo kaksi kokemusta alla ja tietää jo kuinka silloin käyttäydyn ;)

Itse olen ollu ystävän synnytyksessä mukana, oli aivan upea kokemus ja toisaalta olis kiva tarjota yhtä ihana kokemus jollekin ystävälle, mikäli miehen mukaan tulo ei jostain syystä onnistuskaan. Mutta tarkkaan kyllä pitäs miettiä, kenestä siihen ihan oikeasti olis, kuka pystys olemaan tukena ja tarvittaessa hiljaa, hössöttämättä.

Minjuska joka näkee unta lapsivesien menemisestä säännöllisesti