Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvää viikonloppua (pe-su), SYYSKEIJUT!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, eilen oli lääkärineuvola, tässäpä näitä:

-rv 34+3

-paino 490g/vk, yht. 15+kg

-turvotus ++

-rr ja pissi ok

-sf-mitta 32cm (läähpuuh), vauva rt:ssa, hyvät sykkeet

-alapäässä paikat pehmeät, mutta kiinni ja kaulaa 3cm

Ainut ongelma on tuo hB. Sain siis edell. käynnillä Obsidania, joka oli tehonnut " tosi" hyvin 102->103. Terkka työnsi lisää pillereitä, kauhisteli nimittäin, että miten mie ees tolpillani pysyn noilla arvoilla arjen vauhdissa. Sain purkillisen Matrifolinia, jossa myös B-vitamiinia. Eli nyt mulla menee 3 tablettia rautaa ja 2 tabua magnesiumia päivässä.. Pitäs varmaan hankkia dosetti, että muistan ottaa oikeet määrät!

OMAT VAATTEET: Nyt on ainakin mulla se hemmetin ärsyttävä vaihe, ettei meinaa löytyä sopivan pitkiä paitoja.. Masu niin ylhäällä ja muutenkin pitkä selkä. Alaosia ois vaikka kuinka, mut ehkä kaks paitaa, jotka peittää mahan kunnolla. Eilen törmättiin ANMARIn kans Lindexillä ja minua melkein hävetti, kun tais olla samat vaatteet mulla päällä kuin ekoilla treffeillämme :D

HANKINNAT: Hyvä, kun joku otti puheeksi siteet! Niitä pitäs muistaa ostaa joku päivä. Kestovaippoja kävin keskiviikkona ostamassa ja itselleni kahdet imetysliivit. Entiset ei mahu millään. Eilen sit ostin kirpparilta -01 syksyn ä-pakkauksen toppapuvun.. Se on niin ihana, esikoisella oli se, mut annoin vuosi sit sen pois ja kadutti myöhemmin.. Lindexiltä nappasin vauvalle yökkärin, pakkohan sieltä oli jotain ostaa, kun sinne eryhdyin.

NIMISTÄ yhä: Te, jotka ootte jo päättäneet: tuleeko etunimi myös kutsumanimeksi? Me, tai siis minä, ollaan mietitty, uskaltaisiko sitä laittaa kutsumanimen kolmanneksi nimeksi. Jännä olisi säveltää samantapainen nimirimpsu kuin kuopuksella, siis jos tämäkin tyttö. Mutta menee varmaan aika monimutkaiseksi tulevaisuutta ajatellen.. Vai meneekö? Mieheltä sain lopullisen siunauksen eilen illalla minun nimiehdotukselleni, joku aika sitten se vielä oli vanhojen mummojen nimi miehen mielestä..

Onneksi alkaa viikonloppu. Tänään illalla mennään juhlistamaan miun isän 55v päivää ja huomenna matkataan Kiteen Eläinpuistoon. Viimeksi käytiin aika tarkalleen 2v sit, kuopus oli silloin ihan pieni vauva. Hmm, saisinkohan vklopun aikaan vauvan kamppeet kaappiin? Toivoa sopii!

-piias- rv 34+4

Vierailija
2/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkuu toistaiseksi, niin laitanpa nopsaan viestin :)

Pahoittelut pienokaisensa menettäneille!

ITTALLE myöhästyneet onnittelut!

SEIRANA: meillä pojalla oli napanuora kaulan ympärillä ja vieläpä solmussa ja pituuttakin oli 96cm eli melkein joutui kätilö metrikakun leipomaan. Synnytyksessä sydänäänet laski ja imukupilla poika autettiin ulos. Nyt hieman jännittää, että onko tälläkin tulokkaalla napanuora kaulan ympäri ja saako synnyttää normaalisti ilman imukuppia. Imukupista sinällään ei hirveän huonot muistot, vaikka puudutukset loppuivatkin juuri ennen toimenpidettä. Nopeasti ukkeli kuitenkin ulos saatiin.

NJOAMMIL: kylläpäs pitikin sattua ikävästi, toivottavasti mies kuntoutuu nopeasti!

HOITOASIOISTA: meillä poika (1v4kk) jatkaa kotihoidossa ja seurakunnan kerhot tuovat kavereita ja vaihtelua arkeen.

Oma pullistunut (.): Tiistaina kävin neuvolassa ja kaikki hyvin. En nyt viitsi hakea korttia ettei poika herää, mutta arvot hyvät ja hb:kin noussut 115-> 123. Lapsivettä on melko reilusti (tätä arvelin itsekin), mutta ei kuitenkaan hälyttävästi. Vauva ehkä hieman isompi kuin esikko, mutta tätäkin osasin odottaa. Muuten olossa ei kummempia. Oikea nivunen juilii tietyissä asennoissa, varsinkin kylkeä kääntäessä ja satunnaisesti käveleminen sattuu. Supistuksia tulee päivittäin ja osa kipeitä eli rauhoittanut olen menoa. Tavaroita ei vauvale juuri ole valmiina. 56cm vaatteet olen katsonut pesua vaille valmiiksi, mutta kaukalo ja vaunut odottaa pesua ja pinnasänky varastossa. Sairaalakassiin voisi kohta ostella tavaroita valmiiksi, mutta pakkaan sen varmaan vasta jonkin viikon kuluttua. Ja sitten hieman ikäviä uutisia, miehen mummo kuoli viime viikolla ja hautajaisiin olisi meno. Mummo oli melko vanha ja jo pitemmän aikaa huonossa kunnossa, mutta silti tämä tuli melko yllätyksenä. Nyt lopettelen romaanin ja lähden katsomaan aamupalaa.

Oona, Elmeri ja sintti 32+5 [color=deeppink][size=5]♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh, huonosti nukuttu yö takana. Kuudelta heräsi kuopus ja muuten olenkin sitten ravannut veskissä varmaan 6 kertaa!!

Kohta pitäisi mennä ipanoiden kanssa ulos kuluttamaan aikaa.

Eilen pesin pinnasängyn patjan ja turvakaukalon päällisen, ne kun on edellisiltä lapsilta jääneitä ja aika likaisia!

Mies saa sitten koota pinnasängyn,kun olen laitoksella. Enää en jaksa siitä asiasta huomauttaa sille,enkä itse jaksaisi kyykkiä solmussa vääntämässä muttereita paikoilleen.

NIMISTÄ: Me ei olla vieläkään päätetty nimiä! Neuvolasta sanoivat, että olisi joku nimi kummallekkin sukupuolelle hyvä olla olemassa, jos päädytään esim.hätäsektioon, niin yleensä kysyvät asiaa vanhemmilta (?) Samaten kummi-asia on ihan auki. Saa nähdä onko pappi meillä jo kastamassa lasta ja ei vieläkään tiedetä nimeä! Pahalta näyttää....

Mutta nyt ei päässä liiku mitään järjellistä valvomisista johtuen.

*tiitiäinen rv.33+3*

Vierailija
4/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassi galluppi melkein unohtui ;D : Olen jo pakannut kassin valmiiksi ja mukaan tarttuivat:

*liivinsuojukset

*ponnari ja harja

*hammasharja,tahna,shampoo ja saippua

*muutama meikki ja hajuton deodorantti

*pikkuhousunsuojia (niitä yösuojia ja suurimmalla imulla!!)

*alusvaatteet, sukat, paita, verkkarit (masu kuitenkin vielä kuin 5kk raskaana)

Vauvankassia en ole vielä pakannut ja viimeksikin mies toi vaatteet kun tuli meitä hakemaan,mutta hällekkin: body,potkarit,myssy,sukat,tumput ja kevyttoppapuku. Autossa kuitenkin lämmintä olla... jos oikein kylmä ilma, niin jokin viltti mukaan.

Vierailija
5/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti olevan kaks pinoa meille keijukaisille,mutta päätin valita tän pinon,kun Piias oli laittanut tuon edellisen pinon linkinkin...

Marja-aikaa täälläkin parhaillaan vietetään ja mehuja keitetty urakalla,ehkä ens viikko on sen suhteen jo helpompaa...

Pahoittelut Kirsikalle ja Ruususelle! Kyllä tää raskausaika on väliin sellaista pelkojen kanssa taistelua,kun ei tiedä onko kaikki masussa kunnossa. Melki kaikis edellisissä raskauksissa oon loppuaikoina saanut hypätä lääkäris ja äitiyspolilla ja nyt ei viel kertaakaan ja sekin jo huolestuttaa...Hullu ihminen,kun ei osaa nauttia vaan alkaa kehitellä aina kaikkea mielikuvituksessaan...

Taitaa tänne olla tulossa vähän pienempi kaveri kun edellinen (4470gr/54) kun maha on jotenkin pienemmän olonen ja onhan tuo sf-mittakin alle keskikäyrän,kun viimeeks se huiteli yli yläkäyrän. No,mulle sopii semmonen 3,5-kilonen oikein hienosti ;)

Jahas,nyt pitääkin lähtee vaihtaa kuopuksen vaippa täs välis..

Hönttä,murut ja Jesse 36+3

Vierailija
6/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalakassista oli puhetta,noita samojahan sitä on tullut itekin pakkailtua aikoinaan,kuin mitä ootte jo maininneet,lisäksi varaan korvatulpat,huulirasvaa ja kameran,nää nyt äkkiseltään tuli mieleen. Nyt en oo vielä kassia ees pakkaillut,pitäis sekin jossain välissä tehdä,ettei tarvi kiireessä yrittää kahmia sinne tavaroita ;)

Ovara kyseli mitä vauvan päälle,itse varasin kietaisubodyn,potkuhousut,sukat,myssyn ja lisäksi sitten joku peite,jos on viileä ilma. Isäntä saa sit tuoda jotain villasta,jos oikeen kylmäksi ilmat muuttuu,mutta enpä oikein usko,että viel syyskuun puolivälis hirmu kylmää on,siis jos sinne asti posotellaan...

Voi,mun tekis mieli kans käydä kampaajalla ottamas permanentti ja lyhentämäs hiuksia,mutta permis saa kyllä jäädä,en pysty istumaan pyörtymättä tuntiakaan,saati sitten kahta...sen verran maha painaa noita suonia lyttyyn,jotta alkaa huono olo tulla jo puolen tunnin istumisen jälkeen. Vois kampaajakin hermostua,kun mun " olis ihan pakko päästä vähän jaloitteleen täs välillä" ;)

Seiranan lääkärikuulumisia ja Anmarin neuvolakuulumisia ootellaan!

Öttis,minkäkokoinen teidän veeti oli syntyessään? aattelin vaan,kun tuota isoa vauvaa pelkäät.

Nyt laittaan uusi mehusatsi tulemaan...

Vierailija
7/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, miekii ekaksi tuohon toiseen pinoon kirjoittelin, mutta liitäs sepustukseni tähän.

Tulin äsken neuvolasta ja terveyskeskuslääkäriltä. Meinas taas tulla lähtö äitipolille...:(

Neuvolatäti kuunteli vauvan sydänääniä ja vaikka en selälläni ollutkaan vaan puolittain kylelläni, jostakin syystä äänet laskivat taas pari kertaa sieltä 160:stä sataan. Pari supistustakin tuli, ja ihan kuin ne äänet olisi just silloin tipahtaneet. Terkka mietti, että laittaisiko miut taas äitipolille, mut mie pyysin, että jos ensin tavallinen lääkäri katsoisi, mitä nuo tällä viikolla olleet supparit ovat saaneet aikaiseksi ja jos hänestä on tarvis, niin menisin siten sinne äippäpolille, vasta viime viikolla kävin viimeeksi.

Näin tehtiin ja pääsinkin samantien lääkärille, hänen mielestä kohdunsuu on lyhentynyt vähän, ehkä vähän pehmeä ja ulkosuulta vähän auki, mutta se on kuulemma normaalia uudelleensynnyttäjälle. Sitten sanoi, että tää vauva on jo todella alhaalla. Määräs saikkua ja kielti kotityöt. Viikko tässä töitä olisikaan enää ollut.

Nyt tuli vaan sitten huoli, miten selviän siitä tytön leikkausreissusta. Toivottavasti tää lapsi ei päätä syntyä HUSUKE:n käytävälle, tai oikeastaan koko reissulla, tyttö on varmasti niin kipeä suustaan, että tarvii voimissaan olevan äidin rinnalleen.

Muuten neuvolassa kaikki olikin sitten suht ok. Ainut, että miun yläpaineet on jostakin syystä nousussa, seurataan tilannetta.

Paino - 420g/ vk

RR 130/ 66

sf 32

tarjonta 1 rt

pissa puhdas

äänet kuulu ja liikkeet ++

Pitäisi kohta lähteä viemään tuo meidän karvainen perheenjäsen trimmiin, siellä meneekin sitten 3-4 tuntia.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Niina ja pyöriäinen rv 34

Vierailija
8/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja linkin kera! Mie jo todella " huolestuin" että olinko muka eka keiju linjoilla ;)

Siirrän toisesta pinosta tähän:

olo ei kyllä ole enää kovin keijukainen, myönnettäköön. En tiedä oliko eilen liikaa jotain suolasta, mutta on sellanen turvonnu olo tänä aamuna.

SAIRAALAKASSI: päätin ruveta pikkuhiljaa ajattelemaan mitä sinne laittas, ihan vaan kaiken varalta. Jo sinne jotakin laitoinkin(omaa vaatetta lähinnä), mutta suoraansanottuna ärsyttää kun en tiedä varaanko tytölle vai pojalle vaatetta. Kun ei hirveesti ole sellasta neutraalia.

Muutenkin harmitti pestä ja laitella KAIKKI vauvan vaatteet lipastoon ja synnytyksen jälkeen otan niistä käytännössä puolet pois kuitenkin kun ovat väärää väriä. Olis helpompi kun tietäs kuka siellä kylkiluita mokuttaa. 21.8 olis 37vkon uä (sattuuko muille PKKS odottajille saikulla käyntiä samalle päivälle? 9.30 aika) ja aion kyllä kysyä sukupuolta. Pääsis sit noita nimiasioitakin jo viilaamaan.

NIMI: meillä kutsuma nimi tulee ekaks, mutta esim.äitipuolellani ja sisarpuolellani kutsumanimi on toinen/kolmas nimi.

Ostelin jo vaippoja kaupasta ja NAN-maitoakin hamstrasin hieman. Ja pullotuteja pari kappaletta. Vielä pitäs tutteja ostaa.

Ja tän päivän projektina on pinnasängyn puhdistus. Oli 3vuotta anoppilan varastossa, joten kunnon hinkkaus lienee paikallaan, vaikka suojattunahan se siellkin oli. Mutta onpahan taas yks homma tehtynä! Pikkuhiljaa ne vaan alkaa valmistelut kiinnostamaan ja hoitumaan..Oikeastaan olis enää pinnasängyn kokoaminen,vaunujen putsaus ja kokoaminen ja ystävältä ostettujen turvakaukalon,sitterin ja jumppalelun hakeminen jäljellä...

ÖTTIS: meidän pojilla on sama nimi :) meidän on vaan 2002 syntynyt ja jo siis 4vuotias. Liekö nimi enne, mutta aikamoinen vipeltäjä on kyseessä,ehtymättömän energinen pakkaus.

Ne treffit olis hei kivat..joko ensi viikolle vai seuraavalle? Illalla/päivällä? Lapsilla vai ilman?

Vierailija
9/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönttä poitsulla oli painoa 4435g ja kaikkien lääkäreiden ja kätilöiden mielestä piti olla pieni vauva tulossa 2,9kg-max 3,6kg. Pelottaa jos tää on vielä isompi. Kätilö synnytyksen jälkeen pyysi anteeksi ja pahoitteli ettei kokoa osannut arvioida oikein. Sanoi etä 15 vuoden kätilö uran aikana ei oo arvio ikinä näin pieleen mennyt.

Juu aikamoinen vauhti veikko meijän poitsu on ja aina tekemässä jotain, ikinä ei paikoillaan ole.

Tapaaminen: itse ainakin tulen mieluiten ilman poitsua, muuten en ehdi muuta kuin juosta poitsun perässä. Ja mulle sopii ens ja seuraavalla viikolla mikä päivä vain 14.30 jälkeen.

Nyt pitää mennä poitsua nukuttamaan päikkäreille. Tai ensin oikeastaan ripustamaan pyykit kuivumaan ja uudet koneeseen.

Öttis, Veeti 1v10kk ja masuasukki rv36+2

Vierailija
10/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut Öttis kerkesi eka :)

Pitää vielä laittaa parista puheenaiheesta:

LAPSET KOTONA/HOIDOSSA: Meillä kotona. Jäivät siis kesäkuun lopulla pois perhepäivähoidosta. Meidän poika kyllä kaipaisi energisempää toimintaa, mutta jo ihan taloudellisistakin syistä en halunnut heitä enää hoidossa pitää. Meiltä tulee kylälle noin 7km matkaa, joten ihan siinä viikossa kertyisi ajelua kylliksi, plus sitten hoitomaksut. Ja onni onnettomuudessa syksyllä alkaa pojalle seurakunnan kerho sekä myöskin srk:n perhekerho ja MLL:n perhekahvila. Eli kolmelle päivälle viikossa on menoa ja mennä myös aion. Kun kuopus syntyi 2v sitten kesällä, ei täällä ollut mitään, minne ois voinu mennä eikä mulla ollut päivisin autoa käytössä. Lisäksi en tuntenut ketään kylältä (oltiin asuttu 6kk ja mulla meni aika opiskellessa), mutta kummasti sitä sitten alkoi tutustua, kun lasten kanssa kerhoihin tms. lähti.

SAIRAALAKASSI: En oo pakannu, jotain hajua kyllä on jo mitä laitan itselleni/vauvalle. Mutta suklaata kassiin menee levyllinen ihan takuulla ;) Noi korvatulpat on kyllä hyvä idea!

RV 37 ULTRA, MINJUSKA kyseli: Mulla tiistaina 22.8. Nyt ei satuta samaan aikaan :( No ois kyll ollu aikamoinen tuuri!

Nyt meen pitkälleni, kuopus nukkuu ja esikko värittää.

-piias- rv 34+4

Vierailija
12/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa meni lääkäreiden ja kätilöiden painoarviot melkosesti pieleen! Toivottavasti saisit tosiaan nyt pienemmän nyytin ja paremman painoarvion! Tekikö ne sulle silloin painoarvion ultran mukaan vai ihan käsikopelolla?

Vierailija
13/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PK-SEUDUN TAPAAMISTA ollaan suunniteltu tuolla yahoogroupsin sivuilla http://groups.yahoo.com/group/syysaidit-06/ eniten ääniä sai viikonloppu tapaaminen ja ilmeisesti sellainen sitten on tulossa joko 12/13.8 tai 19/20.8 syömisen merkeissä Helsingin keskustassa.

VAUVANNIMESTÄ mekin mietimme laitetaanko kutsumanimi ensimmäiseksi vai toiseksi, kun se sopisi myös toiseksi ajatellun nimen kanssa vasta tokana (olipa selitys). Mutta taidetaan päätyä siihen, että kutsumanimi tulee ensimmäisenä, helpointa lapselle tulevaisuudessa kun virallisissa yhteyksissä usein huomioidaan se eka nimi ainoana, eikä tarvitse muutenkaan selitellä.

Näyttää siltä, että HOITOPÖYTÄKIN löytyi pitkän miettimisen jälkeen, pesuhuoneeseen sellainen jalallinen hoitotaso, jossa alla amme. Me asumme kahdessa kerroksessa ja alakertaan laitan hoitoalustan pesukoneen päälle, ylhäällä ei vastaavaa mahdollisuutta ole ja haluan jonkin tason pesupisteen lähelle. Vielä tekisi mieli hankkia jonkinlainen lipasto makuuhuoneeseen vauvanvaatteille, mutta mies alkaa jo hermostua mun hankinnoille :/ kun hänestä kaapissakin olisi tilaa (ahdasta on). Yhdistelmärattaisiin ostin myös kantokassin huutonetistä, vaikka meillä erikseen on myös vaunuosa. Helpottaa vaan jos vauvan voi nostaa nukkuvana esim kyläillessä sisälle.

RANTSU teidän tytölläkös se olikin myös huulihalkio/suulakihalkio? Kirjoititkin kerran minulle, mutta unohdin asiasta mitään vastata. Miten laajasta halkiosta teillä on kysymys ja onko montakin leikkausta takana? Jos et halua tähän vastata niin mun privameiliin mayellax@yahoo.com voi myös kirjoittaa :) Meidän Onnilla on siis todettu ultrassa huulihalkio, jonka laajuudesta ei kuitenkaan varmuutta ts emme ole varmoja onko myös suulakihalkio. Mun pitäisi tuonne Husukeen soitella käyntiä, mutta jotenkin koen ettei nyt ole enää niin kiire, vauvan synnyttyäkin varmasti ehtii keskustelemaan tulevista leikkauksista jne. Yritä ottaa nyt muuten ihan iisisti, ettei vauva ihan näillä viikoilla kuitenkaan vielä syntyisi!

NJOAMMILIN mieskö se oli telonut itsensä? Paranemista sinne suunnalle ja toivotaan että olisi mies sitten kunnossa kun vauva alkaa syntyä.

SEIRENA hurjalta kuulostaa tilanne, vaikka taitaa olla aika tavallista että napanuora on osin lapsen ympärillä. Hyvä, että tilanne on etukäteen tiedossa ja pääset tarkkailuun asian suhteen, lääkärit varmana tekevät ratkaisut sen mukaan miten lapsen vointi kehittyy.

MINUSJKA minä työskentelen kanssa päiväkodissa ja aika moni työkavereista paheksuu isomman lapsen hoitoon viemistä kun äiti on vauvan kanssa kotona. En ole pahemmin kuulutellut, että meillä poika jatkaa osapäivähoidossa juuri tämän " suvaitsemattomuuden" takia, vastannut kyllä rehellisesti kun osa on kysynyt suoraa asiaa. Jokainen perhe tekee tahollaan parhaan ratkaisun, meillä ainakin koko perheen hyvinvoinnin kannalta tämä on paras vaihtoehto. Kyllähän se vähän kurjalta tuntuu, kun toiset kahvipöydässä suu vaahdossa tuomitsee ko. ratkaisut totaalisen vääriksi ja eikä hyväksyntää löydy äideille, jotka väsymyksen jne vuoksi tarvitsevat isommalle myös kunnallista hoitoa... :(

OVARA minä harkitsen kanssa tuon snug as a bugin ostamista, toisaalta vauvalla on jo kaksi syysasua (fleese- ja farkkukangasta) odottamassa mutta tuo tuntuu niin näppärältä ratkaisulta pukea vauva matkaan. MInä en ole koskaan kuullutkaan, ettei napatyrän takia suositella alkuun bodyjen käyttöä! En muista miten edellisten kanssa, taisi olla bodyt käytössä ihan alusta saakka ja nytkin sellainen on valmiina kotiinlähtö asutseeksi. Voisihan sen vielä vaihtaa kietaisupaitaankin.

OMA VOINTI on yllättävän hyvä. Viime yön nukuin pitkästä aikaa kunnolla, tai no vessaan toki heräsin ja kahdesti kun kummatkin muksut halusivat viereen, hieman tekee ahdasta. Tänään olin kaupoilla esikoisen kanssa koulutarvikkeita ostamassa ja käveleminenkin tuntui pelkästään miellyttävältä.

Mayella ja Onni 32+2

Vierailija
14/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks ajattelin kysyä, että MINKÄKOKOISEN TOPPAHAALARIN ostaisi vauvalle talveksi, jos syntynee syyskuun alussa? Olen ajatellut kokoa 68cm, jotta mahtuu lämmintä alle..mut onkohan liian iso.. Äippäpakkauksen puku on niin sairaan iso, et haluan vähän pienemmän hankkia.

RANTSU: Nyt vaan yrität lepäillä, hyvä kun sait saikkua!

Oma ( . ): Neuvolakuulumiset ensin..

Rv: 35+3

Paino: +613/vko, yht. n.9kg tullut.

RR: 101/61

Hb: 122

Sf: 33cm

Tarjonta: Rt

Hyvin oli asiat siis neuvolassa, ens viikolla onkin sit lääkäri ja mahdollisuus tsekata vauvelia ultralla =)

NIMI: Meillä taitaapi olla vauvan nimi jo päätetty, eka nimi tulee kutsumanimeksi. Tultiin siihen tulokseen, että 4 kummia vauva saa (veljeni, serkkuni, ja molempien vanhempien lapsuuden ystävät.)

Odotan innolla huomisia häitä ja erityisesti, kun saa herkutella =) Sunnuntaina varmasti sitten turvottaa ankarasti, kun vielä hellettä on luvattu viikonlopuksi..plaah!

Eipä nyt ihmeitä, pärjäilkäähän =)

-frodo 35+3 ja nukkuva taapero-

Vierailija
15/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honttä: Käsinkokeiltuna nuo arviot. Naistenklinikalla yliaikais kontrollissa lääkäri sai ultralla paino arvioksi 4,1kg, mutta tokaisi siihen että laite valehtelee ja että ei todellakaan ole niin iso. Poistu on vissiin ollu niin alhaalla ja syvällä mahassa että on hämännyt kaikkia. Ja maha oli tosi pieni koko raskauden ajan. Että enään en oikein luota kun lääkärit ja th.t sanoo että iso ei vauva ole.

Frodo: Itse ostaisin 68cm talvihaalarin. Se ainakin pitäisi mahtua koko talven ja jos on kovin kylmä talvi niin sinne allekkin mahtuu vielä vaatetta. Mulla on kaapissa talveksi 68cm haalari odottamassa tulokasta, mutta jos tyttö tulee niin sitten pitää kyllä käydä punainen haalari ostamassa.

Poitsun kummisetä on just tulossa käymään. Pitänee mennä hieman siivoamaan.

Öttis jälleen.

Vierailija
16/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seirana,kuinka tuota napanuora asiaa nyt seurataan???Kuulosti hirveelle :(

Rantsu3,mulla oli kanssa vastaavaa nelosen raskaudessa ja noin 5vk ennen la:ta oli tää just ja polille mentiin.Mitään syytä ei löydetty laskuihin ja toisaalta myös siihen että sydänäänet" lonksutti" ,eivät ollu napakoita...

Sairaalakassin pakkaus tuntuu viel niiiiin kaukaiselta asialta että en oo ajatustakaan uhrannut omaani...monesti käykin mulle niin että heittelen sitte lähdön hetkellä jotain mukaan ja miehelle sitte synnytyksen jälkeen laitan listan mitä tuo.Tai sit en ota mitään muuta mukaan synnärille ku ä-kortin,puhelimen ja kameran,ja mies tuo kaikki muut sit myöhemmin,esim seuraavana päivänä.

Synnytystä tässä jo vähän oon koittanut visualisoida,mullehan kävi tuon viitosen raskaudessa niin että elämäni ekaa kertaa aloin pelätä synnytystä,tai siis muistin liian elävästi kuin pirusti se sattuu :( joten mä koitan nyt miettii asiaa,mutta mä en oo päässy viel sinne asti,kun koko synnytyksen alkaminen on niin kysymyksiä täynnä,lähinnä se alkaako luonnostaan vaiko taas tipoilla...joten prosessoin vasta tätä osaa siitä.

Mä en oo neuvolassa käyny vissiin 2kuukauteen,koska polilla käyn,mutta menen maanantaina pikatsekille;tuol polilla kun ei katota hb:ta eikä sf:ää,ihan niiden takia,ja kurkkaamaan kesäsijaistakin :) ja ensi viikolla torstaina taas polille,viimeks sanoivat että rv 38 asti 2vk välein,sitte viikoittain...vaan toivottavasti Pikkarainen hoksais syntyy vaikka 38+,tai 37+...mä oon vähän tilaillu synnytystä 31.8(la 12.9) kun siitä tulis sitte jo kolmas elokuussa syntyny mun tenava =D Toivossa on hyvä elää!

femmis ja Pikkarainen 34+3

Vierailija
17/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edessä mukava viikonloppu. Huomenna sisaren polttarit, joista päävastuussa itse olen. Mies ja pojat lähtevät isovanhempien luo ja ovat siellä yötä. Polttariporukan kanssa tullaan sitten tänne meille saunomaan ja syömään loppuillasta. Mies lupasi tulla sunnuntaina vasta iltajunalla, joten saan koko sunnuntain olla yksin rauhassa.

Meillä lapset 3v. ja 2v. pysyvät edelleen kotihoidossa. Tosin tuo esikoinen pääsi seurakunnan kerhoon, joka on keahdesti viikossa. Esikoisella kun on diabetes, niin haluan olla itse vastuussa sen hoidosta, vaikkakin tiedän, että myös tarhassa se hoituisi.

Ajateltiin kuitenkin ostaa uudet vaunut vauvalle. Päädyttiin edulliseen vaihtoehtoon Haberkorn comfort-merkkisiin. Vaikuttivat kuitenkin todella hyviltä ja kestäviltä. Netistä saa kätevästi tilattua suoraan kotiovelle ilman postikuluja. Samaista kaupasta tilasin sitten Aventin rintapumpunkin, kun tulee samassa paketissa ja oli muutenkin hieman edullisempi kuin Tampereen kaupoissa.

Tänään löysin vauvalle ihanan ruskean talvipuvun vauvalle. Itse ostin 68cm, jotta menee varmasti koko talven. Olen aivan hulluna ruskeaan väriin ja voisin ostaa suunnilleen kaikki näkemäni ruskeat vaatteet. Näyttää meidän perheen vaatekaapit hieman yksipuolisilta.. ;)

Onko kaikkien muiden masuasukit jo hikkailleet? Musta tuntuu,että tämä poikakulta ei ole hikkaillut vielä kertaakaan. Ainakin aiemmissa raskauksissani hikka oli vauvoilla usein.. Kaikesta sitä itselleen huolenaihetta tekeekin..huh!

Andoliniska + vauva-kirppu 33+6

Vierailija
18/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan vähään aikaan käynyt kuulumisia raapustamassa, kun on ollut niin paljon kaikkea muuta. Isoin juttu on varmaankin se, että ostettiin talo!:) Ollaan etsitty jo pitempään uutta kotia, sillä lapsiluvun vain kasvaessa alkaa nykyinen olla jo ahdas. Nyt vaan on edessä piinaavat ajat, kun täytyy saada oma kaupaksi...Ei uskallettu laittaa aiemmin myyntiin, kun pelättiin joutuvamme " tyhjän päälle" . Lisäksi vähän jänskättää/stressaa, ehditäänkö muuttaa ennen vauvan syntymää. Uudessa kodissamme pitää nimittäin tehdä pientä pintaremonttia ja mies pääsee tekemään muutostöitä vasta ensi viikon lopulla. Heti vauvan synnyttyä en millään jaksaisi edes ajatella muuttolaatikkojen pakkaamista ja purkua ja kolmen lapsen paimentamista...!

NIMISTÄ: meillä on ollut nimi tytölle jo ekasta raskaudesta asti valmiina odottelemassa ja pojallekin keksittiin aika ajoissa nimi. Ajateltiin myös kutsua tulevaa vaavia (oli sitten kumpaa sukupuolta tahansa) etunimellä.

HOITOPAIKASTA: meillä esikoinen kerkesi aikoinaan olemaan vähän aikaa päiväkotihoidossa, mutta nyt kolmannen syntyessä kaikki lapset ovat kotihoidossa. Esikoisen (4 vee) olen kylläkin ilmoittanut jo Andoliniskan tavoin seurakunnan kerhoon, joka on 2x viikossa 3 tunnin ajan. Samalla poika pääsee tutustumaan uuden kotipaikkakuntansa lapsiin paremmin. Kuopushan on vasta 1,5 vuotta, joten hän saa viihtyä äitinsä ja vauvan kanssa. Kyllähän sitä välillä miettii, miten sitä jaksaa, mutta toivotaan että kaikki lähtee sujumaan hyvin!

OMAA NAPAA: vauva on ruvennut liikkumaan ihan HIRVEÄN PALJON, välillä tuntuu että vaaveli yrittää tulla vatsan läpi! Mites muilla? Lisäksi supistelut ovat lisääntyneet tosi paljon, varsinkin iltaisin supistelee (kivuttomasti) pienestäkin rasituksesta.

Jeps, hauskaa viikonloppua kaikille,

Mäkmeirami rv 35+0

Vierailija
19/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kovasti pahoitteluja menetyksiä kokeneille, en osaa suurempaa surua kuvitella kuin oman lapsen menettäminen :( Seiranalle myös tsemppiä että kaikki menee hyvin tuon napanuora-asian kanssa, varmasti on kova huoli! Voimahalauksia kaikille syyskeijuille - ei anneta alakulon ja pelkojen voittaa!!!

Itselläkin on alkanut tulla sellaisia hetkellisiä paniikin häivähdyksiä, välillä on tunne että " apua, miten ihmeessä selviän kahden vauvan kanssa, ei tästä tule yhtään mitään!!" sitten tunne taas muuttuu ja ei malttaisi odottaa milloin pääsee possuihin tutustumaan :) Varsinkin se, kun viime ultrassa lääkäri näki A:lla hiukset hulmuamassa lapsivedessä tuntui jotenkin aivan ihanalta ja vauvat muuttuivat paljon konkreettisemmiksi :) Tämä kotilepo meinaa vaan ottaa hermoon, koko ajan kun tekisi mieli puuhastella jotain pientä ja tuntuu vaikealta pyytää koko ajan miestä tekemään sitä, tätä ja tota...varsinkin kun noilla miehillä ei ehkä ole ihan samanlainen ajatusmaailma noista kodin hankinnoista/järjestelyistä...;) Mutta täytyy olla tyytyväinen ettei ole osastolla lepäämässä ja possujen parhaaksihan tämä on. Ensi tiistaina olisi ensimmäinen synnytysvalmennus Taysissa ja olisi kyllä kiva pysyä kasassa niin että voisi osallistua :)

ETUNIMISTÄ: Omasta kokemuksesta voin suositella, että kutsumanimi laitetaan ensimmäiseksi, minulla se on nimittäin toisena ja iso osa postista tulee ensimmäisellä nimellä, lääkäriin yms.kutsutaan aina ensimmäisellä nimellä jne.jne. Kyllähän siihen tietysti tottuu ja hienosti osaan " totella" myös tuota ensimmäistä nimeä, mutta selkeämpää olisi jos kutsumanimi olisi se ensimmäinen nimi :) Tämä on toki vain minun kokemukseni ja jokainen saa tehdä niin kuin hyvältä tuntuu =)

SAIRAALAKASSISTA: Olen yrittänyt kassia pakkailla valmiiksi, tässä kun ei tiedä milloin lähtö tulee, nyt siellä taitaa olla kamera, patterit, hygieniatarvikkeet (shampoo,hoitoaine,saippua,huulirasva,rasva,dödö,hiuslakka,hammasharja, ja -tahna...), liivinsuojia, imetysliivit, sisäkengät, parit alushousut, jokin hömppäkirja...en muista onko muuta. Kotiutumisvaatteita en ole katsonut, ohjeistan miehen sitten kun on ajankohtaista kun ei noista ilmoistakaan voi varmaksi tietää. Vauvoille olen yrittänyt vähän silmäillä vaatteita, mutta en ole vielä osannut päättää :) Niin ja sitä naposteltavaa olen käskenyt miehen tuoda kauppareissuilla, nyt taitaa löytyä pillimehua ja suklaata ;) Yksi ilta meinasin poruun paukahtaa, kun mies ei ollut yhtään miettinyt millä housuilla aikoo lähteä synnytykseen...minä kun olin sitä mieltä, että miehen verkkarit on ihan rikkinäiset ja kun pitää olla jotain mukavaa päällä niin meillähän on ongelma...HOHHOIJAA!!! Taisi pikkusen nuo hormonit heittää häränpyllyä, miestä ainakin huvitti aikalailla kun tiuskasin mielenosoituksellisesti ääni väristen, että " tule sitten millä tulet, omapahan on asiasi!!" =) Ehkäpä se ei ole päälimmäinen asia sillä hetkellä :)

Viime yönä oli aika tuskaiset oltavat, oikeaa nivusta/alavatsaa repi ihan hirmuisesti, en meinannut asentoa pystyä vaihtamaan :( Aikani tuskailin kunnes sain vääntäydyttyä istumaan ja jonkin aikaa sängynlaidalla istuttuani ja kipukohtaa hierottuani pääsin takaisin nukkumaan. Näitä repiviä kipuja on nyt alkanut tulla öisin selvästi enemmän, ovatko sitten niitä liitoskipuja vai mitkälie kiinnikkeet siellä venyvät, mutta ilkeää tekee jokatapauksessa.. Myös epämääräinen selkä-/alavatsasärky on tullut kuvioihin, sellainen hiukan menkkoja ennakoiva jomotus...supistukset ovat onneksi pysyneet vielä kivuttomina vaikka tosi napakoita ovatkin. Kun nyt vielä pari vkoa ainakin pysyisi yhtenä kappaleena, että possut saisivat vielä aikaa kasvaa...

Jaa, eiköhän tässä taas tärkeimmät, mukavaa perjantain jatkoa kaikille!!!

:) elaine + pikku possut rv 32+3

Vierailija
20/45 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä suunnasta myös myötätuntohalaukset Ruususella ja Kirsikalle.

Tällä viikolla oli eka valmennus Haikaranpesässä (ei siellä sattunut olemaan muita keijuja??). Synnytyssaliin tutustuessa alkoi hetkellisesti jännittää, mutta onneksi se meni nopeasti ohi (ja palaa epäilemättä taas lasketun ajan tienoilla...). Käynti tuntui ihan hyödylliseltä, eri asia sitten, pysyykö kaikki oleellinen mielessä kun faktaa tuli sen verran paljon. Ensi viikolla sitten vielä toinen kerta ja 1,5 viikon kuluttua synnytyssuunnitelmaa tekemään.

Olo on edelleen jatkunut hyvänä, vaikka valaaksi itseni tunnenkin. Pikkuinen möyrii vatsassa minkä ehtii. Kävin tiistaina neuvolassa ja tässäpä käynnin saldo:

Paino +200 g/vko (viimeisen 7 vkon aikana vain 900 g, yht. 11 kg)

RR 110/58

Hemppa 126

Sf 31

Tarjonta RT II

Syke 150 +

Liikkeet ++

Elikkäs kaikki muuten hyvin, mutta mutta¿ Pissasta löytyi liikaa sokeria (+1) ja pikatesti verestä antoi tunti kevyehkön aamiaisen jälkeen arvoksi 10,7. Ja ei kun jo toista kertaa sokerirasitustestiin, jonka 2 tunnin arvo ylitti sallitun (oli jo ed. kerralla lähellä rajaa) eli raskausajan diabeteksen olen sitten onnistunut saamaan. Niinpä joudun tarkkailemaan tiukasti ruokavaliotani ja seuraamaan arvoja kotona parina päivänä viikossa. Kun kävin eilen th:n luona hakemassa testisetin ja harjoittelemassa testaamista, niin arvo oli jo onneksi paljon parempi. En tainnut ottaa ekan rasitustestin jälkeen riittävän tosissani kehotusta miettiä, mitä suuhuni laitan. No nyt ainakin mietin!

Meillä ratkesi vaunuasia niin, että saamme vähintään vuodeksi ulkomaille muuttavalta tuttavaperheeltä Filou-merkkiset yhdistelmävaunut lainaan pientä kulumiskorvausta vastaan.

Aikamoinen helpotus, kun vielä on kuitenkin isommista hankinnoista hoitamatta ainakin turvakaukalo ja pinnasänky. Jälkimmäistä ollaan yritetty katsoa huuto.netistä, mutta ainakaan vielä ei ole tärpännyt.

Purnasin jo aiemmin täällä siitä, kun mieheni 95v mummo vaatii meitä menemään naimisiin ennen lapsen syntymää. Alkuviikosta mies sai taas epämiellyttävän puhelun mummoltaan, joka vetosi sen kymmenen kertaa " valitsemaan oikein, kun sitten aikanaan joudumme kaikki tilille

teoistamme ja valinnoistamme" ... No, uskokoon siihen ken tahtoo. Puhelun aikana mies sai kuulla näistä (ei ihan 2000-luvulle kuuluvista) käsitteistä kuten susipari ja lehtolapsi. Mä oonkin miehelle leikilläni (ja kaikella rakkaudella pientä kohtaan) kutsunut vauvaa äpäräksi ;)

Tänään alkoi viikon loma, jonka jälkeen palaan enää neljäksi päiväksi töihin =)

Riina rv 33 tasan