Mistä tunnistatte että menkat alkaa?
Yleensä tunnistan edellisenä päivänä siitä että alavatsalla tuntuu eräänlaista virtausta. Tällä kertaa heräsin yöllä ja haistoin sellaisen makean veren :-D hyvin ehdin vielä vessaan ennen kuin holahti. En ole ikinä ennen haistanut silti alkua.
Kommentit (92)
Vuotoa edeltävästä tyhjennysharjoituksesta. Normaalisti käyn kakkosella päivän aikana yhden, aivan maksimissaan 2, kertaa mutta kun menkat on alkamassa tavaraa tulee yhden päivän ajan joka käynnillä sellaiset määrät että välillä meinaa usko loppua sen suhteen että pieneen naiseen mahtuu niin paljon.
N. viikkoa ennen menkkojen alkua, mutta joskus jo melkein heti ovulaation jälkeen, rinnat muuttuvat aroiksi ja turpoavat. Selvimmin arkuuden huomaa aamulla noustessa ja viimeisinä päivinä tuntemukset voivat olla hyvinkin kivuliaita. Sitten yhtenä aamuna kun kipuja ei enää yhtäkkiä olekaan, tiedän että sinä päivänä menkat alkavat (yleensä aamupäivän aikana). Alavatsaakin voi hieman juilia parina edeltävänä päivänä, mutta se ei ole ollenkaan niin selkeä tai ajallisesti ennakoiva oire kuin tuo rintojen tilanne.
Kun vaimo on yhtenä hetkenä raivotautinen sapelihammastiikeri ja hetken päästä hellivä, kiimaa sykkivä Venus. varmat merkit siitä, että kannattaa työpäivän jälkeen hissukseen siirtyä autotalliin "projektien" pariin.
Huomaan siitä että paino nousee yleensä 1-2kg mutta nyt helteellä jopa 3kg? En tajua miten paino voi heitellä noin!
Vierailija kirjoitti:
N. viikkoa ennen menkkojen alkua, mutta joskus jo melkein heti ovulaation jälkeen, rinnat muuttuvat aroiksi ja turpoavat. Selvimmin arkuuden huomaa aamulla noustessa ja viimeisinä päivinä tuntemukset voivat olla hyvinkin kivuliaita. Sitten yhtenä aamuna kun kipuja ei enää yhtäkkiä olekaan, tiedän että sinä päivänä menkat alkavat (yleensä aamupäivän aikana).
Minulla sama. Rinnat on kipeät viikon tai pari ennen menkkoja ja sitten yhtäkkiä ei enää olekaan, menkat alkaa seuraavana aamuna. Edeltävänä yönä on myös vaikea saada nukuttua.
Rinnat aristavat, pari päivää ennen alkua syötätyttää rajattomasti ja hien haju muuttuu.
Pari vihlausta vatsassa ja joitain finnejä samassa kohdassa naamaa. Ajatukset alkavat kiertää synkillä urilla. Minulla on masennustaustaa, joten joka kerta pelkään, että se uusiutuu, kunnes eräänä kauniina päivänä alushousut ovat veressä ja ensimmäinen ajatus on helpotus.
Muutamaa päivää ennen alkaa alavatsalla olla painon ja kivun tunnetta ja rinnat kasvavat. Hirveä vatsan turvotus etenkin parin ekan vuotopäivän aikana. Joutuu aika paljon miettimään, mitä voi laittaa päälle, ettei näytä ihan kauhean pinkeältä. Buranaa pitää vetää ihan huolella.
Joo siis mä oon 15v mun menkat alko sille et mul oli kaksi pv oksennustauti ja sit ku se loppu niin sinä yönä mul oli tullu verta piksuihi ja sit mää kysäisin äitilt et mitä se merkitsee niin äiti alkoi kiljumaan onnesta ja huus onneks olkoon Lilian sun menkat eli kuukautiset alkoi! Ja 4vk päästä mulle tulee kaksoset🥰
Misu hermostuu sellaisista asioista, joista ei normaalisti hermostu ja puunaa vessat. Jos kysyn, että onko menkat vai mikä vaivaa niin heittää jollakin (yleensä ohi). Siitä tunnistaa että nyt on NE.
Hyvä tietää asiasta, niin voi koittaa olla empaattisempi eikä itse hermostu niin helposti, kun tietää että syynä on hormoonit eikä jokin asia, mitä on itse tehnyt tai jättänyt tekemättä.
Naiset. Kertokaa miehillenne kuukautisistanne ja siitä kuinka ne vaikuttavat mielialaan. Saatte enemmän ymmärrystä ja hyväksyntää hankalalle käytöksellenne ja parisuhteesta tulee parempi.
Rinnat aristaa ja turpoan jo ruoan katsomisesta. Pieniä kipuja muutamaa päivää ennen ja ruokahalua löytyy. Yleensä viimeisenä päivänä jää vaatteista rantuja, joita ei pitäisi jäädä. Koen outoa ahdistusta ja joskus kiukkua, joita en osaa yhdistää muuhun kuin menkkoihin.
Sitten ruokahalu normalisoituu ja kivut alkavat ennen vuotoa. Turvotus laskee yhdessä vuodon alkamisen kanssa.
Itellä aina ihan kauheet ruokahalut, pystyisin syödä koko jääkaapin :D Sitte alamaha kipua tyyliin 1pv ennen menkkojen alkua ja valkovuotoa tulee mulla enemmän.
Tulee sellainen jännä tunne alavatsaan, että nyt aukeni hotellin hissin ovet Hohdossa. Sitä seuraa kouraiseva tunne ja lopulta veri valuu ulos.