Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistatte että menkat alkaa?

Vierailija
22.01.2021 |

Yleensä tunnistan edellisenä päivänä siitä että alavatsalla tuntuu eräänlaista virtausta. Tällä kertaa heräsin yöllä ja haistoin sellaisen makean veren :-D hyvin ehdin vielä vessaan ennen kuin holahti. En ole ikinä ennen haistanut silti alkua.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan PMS:stä ja sitten osaa varautua siteellä kun alkaa itkettää jostain ihan älyttömästä. Siitä yleensä seuraavana päivänä tulee vuoto.

Vierailija
2/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tietää kun mulkkua tekee vitukseen mieli. Sit alkaa jo alapäässä tulvimaan, virtsaa ja verta sekasin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunnista, mutta mies väittää tunnistavan keholämpötilani noususta yöllä.

Vierailija
4/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan paha olo ja huimaa päivää ennen

Vierailija
5/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krampit, närästys, ummetus, pieretys

Vierailija
6/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapää alkaa tuoksua makealta ja vatsaan jo sattuu.

Vierailija
7/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta päivää aiemmin jo alkaa itkettää, vituttaa ja mieli on ihan sekaisin. Ennen vuotoa koskee selkää, vatsaa, tissejä ja on turvonnut ja pömppö olo. Tulee finnejä ja pahoinvoiva olo. Ja kyllä minulla on rajut pms-oireet ja rajut menkat.

Vierailija
8/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää ennen tulee kasvoihin muutama pieni finni. Ne ei oikeastaan edes näy, tuntuvat vain kipeinä kohtina iholla. Vuoto alkaa aina vähäisenä tiputteluna, ei koskaan yhtäkkiä, joten sen puolesta en tarvitse mitään ennakkovaroituksia.

Vierailija
9/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlainen olo kuin pissahädässä.

Vierailija
10/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista vatsaoiretta. Mutta mikä kamalinta, olen aivan varma, että vuosien takainen masennukseni on uusinut. Alkaa pari päivää ennen menkkoja ja loppuu noin puolivälissä. Siinä hetkessä kumminkin pelkää, ettei mee ohi. On tää naiskeho yks PRKL!

Vierailija
11/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että alan yhtäkkiä vuotamaan kuin teurastettu eläin. Kivut alkavat yleensä 15-30 minuuttia sen jälkeen. Eli sekä vuoto alkaa varoittamatta että kivut siten, että särkylääke ei ehdi vielä vaikuttamaan.

Kuparikierukka helpotti asiaa. Menkat alkoivat hillitymmin, enkä saanut mitään supervuotopäiviä. Vuoto oli siis tasaista kuukautisten aikaan. Varmaan siitä syystä en myöskään saanut kovia kipuja. Kunhan olen puskenut lapseni ulos kohdusta, asennutan sinne taas kuparikierukan.

Vierailija
12/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoa ennen olen tosi masentunut ja väsynyt. Lepäilen. Päivää tai kahta päivää ennen menkkoja minulle tulee luova ja energinen olo, siivoan ja leivon ym. Tekee mieli panna. On tosi levoton olo myös, tekee mieli juoda alkoholia ja olla liikkeellä. Tämä jatkuu vuodon ekan ja tokan päivän. Sitten tasoittuu.

Vierailija
13/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen edeltävänä päivänä ihanan juustopasta-annoksen, koska nälkä ei lähde muuten. Sitten illalla himoan miestäni ja seuraavana päivänä alkaa krampit ja vuoto.

Vierailija
14/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että juoksulenkki tuntuu raskaalta.

Vierailija
15/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää ennen vuodon alkamista mulla kipeytyy rinnat ja ovat kosketusarat. Sitä ennen pari päivää on kauhea makeanhimo ja ruoanhimo ja kroppa alkaa keräämään nesteitä, jotka sitten poistuvat heti kun vuoto alkaa.

Vierailija
16/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkiessä paperiin jää verta.

Vierailija
17/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan ainoa, joka ei tunnista etukäteen mistään. Äkkiä vaan vuotaa.

Vierailija
18/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit kasvaa ennen menkkoja melkein puoli kuppikokoa. Olen suuririntainen, niin en ole asiasta hirveän ilahtunut. Eikö monilla muilla naisilla kasva ennen menkkoja noin yleisesti. Tuskin olen ainoa varustettuna näin hormoniherkillä rinnoilla.

Vierailija
19/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pms-oireet alkaa noin viikkoa ennen menkkoja. Edellisenä päivänä itken ikävääni lapsuudenkotiin, vaikka olen jo nelikymppinen perheenäiti. Ja pms alkaa yleensä sillä, että mies käy hermoille erittäin paljon. Nykyään tiedän onneksi, että tunne menee ohi. Mutta on oikeesti raskasta olla viikko kuukaudessa masentunut, itkuinen ja vihainen...

Vierailija
20/92 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä että alan yhtäkkiä vuotamaan kuin teurastettu eläin. Kivut alkavat yleensä 15-30 minuuttia sen jälkeen. Eli sekä vuoto alkaa varoittamatta että kivut siten, että särkylääke ei ehdi vielä vaikuttamaan.

Kuparikierukka helpotti asiaa. Menkat alkoivat hillitymmin, enkä saanut mitään supervuotopäiviä. Vuoto oli siis tasaista kuukautisten aikaan. Varmaan siitä syystä en myöskään saanut kovia kipuja. Kunhan olen puskenut lapseni ulos kohdusta, asennutan sinne taas kuparikierukan.

Mulla taas kuparikierukka sai aikaan sen, että kuukautiset kestivät kaksi viikkoa, yöside tuli tunnissa täyteen ja vaatteisiin tuli tahroja. En pitänyt sitä montakaan kuukautta. Normaalisti kuukautiseni kestävät viikon ja ennen niitä on rinnat pinkeinä.