Paljonko annat hyväntekeväisyyteen tänä jouluna?
Itse olen pienituloisena joka joulu lahjoittanut keräyksiin jotain pientä ja halunnut lapsenkin opettaa auttamaan niitä joiden asiat on vielä huonommin.
Enää en pysty kun kaikki raha menee omaan elämiseen eikä edes riitä.
Kommentit (47)
En pysty antamaan mitään. Olen hakenut aiempina vuosina jouluavustusta itselleni ja saanutkin sitä, mutta yritän pärjätä tänä vuonna ilman. Tiukkaa tekee ja kaurapuuroa menee aamuin illoin, mutta tiedän että moni muu joutuu kärvistelemään vielä paljon enemmän kuin minä, jonka ei tarvitse murehtia sähkön ja bensan hinnoista.
En yhtään mitään, kaikki vähät rahani menee oman perheeni tarpeisiin.
En mitään. Autan sen sijaan vähävaraisempia sukulaisia.
Työnantajan joululahjan verran (eli saa valita haluaako joululahjan vai lajoittaako vastaava summan hyväntekeväisyyspottiin. Laitan nämä aina tuonne hyväntekeväisyyteen).
Ihan suoraan laitan raha- tai ruoka/tarvikelahjoitukset ainoastaan paikallisille eläinsuojeluyhdistyksille. Tänä vuonna myös Ukrainan hylätyille eläimille jos sattuu olemaan kampanja auki joulun alla.
olen antanut sen mitä olen pystynyt että Ukrainan armeija saisi lisää ammuksia ja aseita.
Valitettavasti en pysty enää antamaan.
Hallituksen ja ahneiden yritysten häikäilemätön toiminta on imenyt käytövarallisuuteni nolliin.
Tämän lisäksi ole joutunut käyttämään tänä vuonna säästöjäni viisituhatta euroa, selvitäkseni kohonneista elinkustannuksista. Yhtään ylellisyys-tai turhaa tuotetta en ole ostanut ja mitään palveluita ei ole ollut vara käyttää, kaikki menneen pakollisiin ruoka,-sähkö,- ja polttoainekuluihin.
Kiitos paljon Suomi, isänmaani ja hyvinvointivaltio, joka tarjoaa kansallaisilleen pelkkää paskaa ja kurjuutta.
No, kai se sota Ukrainassa loppuu kun minä näännyn taloudellisen taakkani alle.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti en pysty enää antamaan.
Hallituksen ja ahneiden yritysten häikäilemätön toiminta on imenyt käytövarallisuuteni nolliin.
Tämän lisäksi ole joutunut käyttämään tänä vuonna säästöjäni viisituhatta euroa, selvitäkseni kohonneista elinkustannuksista. Yhtään ylellisyys-tai turhaa tuotetta en ole ostanut ja mitään palveluita ei ole ollut vara käyttää, kaikki menneen pakollisiin ruoka,-sähkö,- ja polttoainekuluihin.
Kiitos paljon Suomi, isänmaani ja hyvinvointivaltio, joka tarjoaa kansallaisilleen pelkkää paskaa ja kurjuutta.
No, kai se sota Ukrainassa loppuu kun minä näännyn taloudellisen taakkani alle.
Jos tämä kulunut vuosi jotain on opettanut niin sen, että päättäjämme eivät välitä Suomen kansasta tippaakaan. Meidän ainoa arvomme heille on veroeuromme.
20e nuorten kriisichatin tms. hyväksi.
Heitähän kuuluisi hoitaa ihan sairaalassa kuten aikuisiakin, mutta alaikäisille saa tarjota ei-oota.
Olen ostanut muutamalle kotukaupunkini yksinäselle vanhukselle joulukukan ja he saavat ne lähempänä joulua kotiinsa.
Paikallisille vähävaraisille perheille ja eläinsuojeluyhdistykselle. Summaa en vielä ole päättänyt.
En yhtään mitään. Oman perheeni hoidan. Niistä suurin osa on lahjansa jo saanut. Vielä yhden luo menen katsomaan mille on tarvetta ja lähdetään kaupasta hakemaan ne.
Mun joulun aneet 100 euroa jakautuu: Naisten Pankkiin 30 € (naiselle ammatti), Unicefille 35 € (Itä-Afrikan nälänhätä) ja 35 € Suomen luonnonsuojeluliitolle (ilmasto).
En pysty antamaan yhtään mitään. Kaikki "ylimääräinen", eli joka sentti, jonka saan jostain säästettyä, menee jemmaan talven sähkölaskuja varten.
Vierailija kirjoitti:
olen antanut sen mitä olen pystynyt että Ukrainan armeija saisi lisää ammuksia ja aseita.
Olen Ukrainaan laittanut sellaisen paremmänpuoleisen SAKOlaisen +kiikarin hinnan
500 € kuten jokaisena jouluna. Tänä vuonna menee Ukrainaan lapsille.
Maksan pelkästään valtion tuloveroa jo yli 60.000 euroa vuodessa. Siinä on lorvijoille ihan tarpeeksi hyväntekeväisyyttä.
Mun tuttu on töissä kosmetiikkatukkurilla.
Mulla on huutiksessa muutama kymmen tuote ( lähemmäs 100 ) myynnissä. Jos löytää jotain kivaa, sanoo nämä voisi ottaa.
Olen saanut 3 meikkipalettia, ihan iskemättömiä, mutta jotain mennyt kulmasta lyttyyn, esim suojalaatikko.
Nämä laitan jokaisen teinitytölle, eli täällä on nyt 3 pakettia odottamassa keräyksen alkua.
Sitten vein Iittalaan vintage astioita. Otin kauniin rasian. Jos tulee vst, jolle käy, annan. Tai pidän itselläni.
Eihän tämä paljoa ole, mutta jotain
Verorahat ovat mielestäni ihan riittävä osallistuminen. En halua tukea järjestöjen johtoportaan palkkakehitystä.
0 euroa.