Miksi ei tajuta että koronatestiä vältetään kun se on niin inhottava?
Itse pelkään testiä enemmän kuin koronaa, onneksi ei ole ollut oireita. Jos testi olis toisenlainen voisin mennä vaikka joka päivä.
Kommentit (186)
Aika sairasta pelätä koronatestiä. Koronatesti on ihan luonnollinen asia, se kuuluu ihmisten elämään. Menkää terapiaan koronatestin pelkääjät!
Juu, kyllä se kannattaa välttää testiä jos se on vähän epämielyttävä. Eihän tässä ole kyse kuin maailmanlaajuisesta tappavasta pandemiasta. Mitä sitä vielä sen takia itseään yhtään kiusaamaan.
Nyt ihmiset silmät auki ja testeihin kuin vastuulliset aikuiset eikä jotkut pikkukakarat!
Eikö koronatestissä pidä olla maski päällä? Miten silloin voidaan työntää mitään nenään?
Juuri tuon takia olen pikkunuhat potenut ihan vaan kotona.
Kumppani kävi eikä kuulemma tuntunut missään mutta häntä edeltävä oli tullut pois ja sanonut että sattui paljon. Samoin kumppanin työkaveri totesi että oli sattunut kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Testi kestää 5 sekuntia. Jos nenä ei ole totaalisen tukossa tai nenän rakenne aivan persiillään, testissä ei ole mitään kamalaa.
Tuntuu kuin menisi vettä nenään, eli epämiellyttävä toki. Itselläni ei vuotanut edes verta, vaikka tätä pelkäsin eniten. Saan herkästi nenäverenvuotoja.
Minulla on nenä tukossa, herkät limakalvot ja rakenne pielessä. Testi ei juuri edes tuntunut kummallakaan kerralla. Käsittämätöntä että aikuiset ihmiset panikoivat jotakin näin olematonta toimenpidettä.
Meillä lapset karjuivat koronatestissä yhtä pahasti kuin rokotuksessa.
Kun olin oikeasti kipeä huhtikuussa, testiin ei päässyt. Sen jälkeen ollut pikku nuhaa pari kertaa, en ole testiin yrittänyt, mutta olen pysytellyt poissa ihmisten ilmoilta. Inhoan ajatusta tikusta nenässä.
Vierailija kirjoitti:
Ai? Meillä taas ei kummassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran joutunut käymään enkä kyllä toista kertaa halua. Testi sattui aivan valtavasti, silmät vuosivat vettä ja nenästä alkoi vuotaa tolkuttomasti verta.
Ennen tätä puoliso ja lapsi (2v) olivat käyneet jo parikin kertaa, ja 2 veen reaktio oli että vähän kutitti, mutta ei tullut edes itku. Joten epäilenkin, että joko nenässäni on jotain vikaa tai sitten minulta näytteen ottanut henkilö oli täysi tumpelo. Ei kuitenkaan kannusta menemään uudelleen testattavaksi.
Mulla sama kun kerrran kävin. :( voi olla että oli kokematon testinottaja tms., koska hän joutui myös toisesta sieraimesta yrittämään kaksi kertaa ennen kuin sai otettua. Sattui ihan kamalan paljon ja nyt pelkään flunssaa.
Minä en ole käynyt testissä juuri sen kammotavuuden takia. Karanteeni ei haittaa kun en juuri poistu kotoa muuta kuin töihin. Oireita olen piilotellut särkylääkkeillä ja kurkkupastilleilla. Yskimisen ja aivastelun laitan maskin syyksi
Turhaa mennä testiin nuhan takia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, että on inhottava, jos et ole käynyt testissä?
Uutisissa ja ajankohtaisohjelmissa on ihan suoraan puhuttu siitä, että testi otetaan joskus työntämällä tikku väärässä asennossa nenään. Aamu-tv:ssä oikein hartaasti puhuttiin, kuinka tällainen näytteenotto sattuu. Mitään vakuutta ei ole, että omalle kohdalle osuu asiansa osaava hoitaja.
(en ole ap)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että oikea syy on se että jos olet positiivinen niin joudut 14 päivän kotieristykseen.
Positiivisen eristys kestää seitsemän päivää, tai niin kauan, kun on kulunut kaksi oireetonta päivää.
Jos minä käyn kerran viikossa kaupassa ja muina aikoina olen yksin, niin miksi turhaan lähtisin testeihin?
Vähällä on elämässä päässyt, jos koronatesti on se kaikista epämiellyttävin toimenpide. Nielunviljelyyn verrattavissa.
Vierailija kirjoitti:
8-vuotias: "Isi, ei tämä ollut ollenkaan niin paha kuin luulin". Sanoin ennen testiä, että pidä kädestä kiinni ja jos tuntuu siltä niin saat puristaa niin lujaa kuin haluat.
Olen herkkänenäinen ja omaan matalan kipukynnyksen, mutta menisin silti tarvittaessa uudestaan. Eihän se mukavalta tunnu, mutta kyllä sen kestää. Nenämahaletkun tunkeminen oli aikanaan huomattavasti epämiellyttävämpää, koronatesti on onneksi ohi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Testi kestää 5 sekuntia. Jos nenä ei ole totaalisen tukossa tai nenän rakenne aivan persiillään, testissä ei ole mitään kamalaa.
Tuntuu kuin menisi vettä nenään, eli epämiellyttävä toki. Itselläni ei vuotanut edes verta, vaikka tätä pelkäsin eniten. Saan herkästi nenäverenvuotoja.
Minulla oli nenä todella tukossa kun kävin testissä. Näyttenottaja oikein ihmetteli että onpa sitkeä tukos ja sanoi että testi on kuitenkin otettava syvemmältä eli hänen on pakko painaa se näytepuikko läpi siitä tukoksesta. Oikeasti sattui ja hoitaja joutui ihan kunnolla painamaan että pääsi läpi. Ei siis mitenkään turha pelko, että testi sattuu.
Hengityskoneessa onneksi tuntuu sitten paljon vähemmän inhottavalta.
Positiivisen eristys kestää seitsemän päivää, tai niin kauan, kun on kulunut kaksi oireetonta päivää.